Husk meg
Brukernavn
Passord

Sanger !!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 03 apr 06, 21:08
medlemsmøte er ferdig... Jeg synes det var koselig og det ser ut som om gutta hadde det fint også. Brian tok oss skikkelig på "fersken" og lurte på nye sanger for spillere ... Da måtte jeg i tenkeboksen ute på røykeplassen. 

Rami fikk høre "sangen sin" og synes den var bra og skikkelig "Trøkkannes"  så med andre som tilskuere synes jeg at den er godkjent . Det så sånn ut på dem som hørte den ... 

Altså melodien er gamle partisener sang.. altså Italienske partizaner sang den under 2. verdenskrig og hvis dere googler litt så finner dere sikkert den under "Bela Ciao" eller "Bella Ciao"   
Teksten er følgende : 

Å Rami Shaban, Å Rami Shaban , står i mål , står i mål, står i mål mål mål (det siste følges med med klappingen) 
Å Rami Shaban, Å Rami Shaban - Står i mål for Fredrikstad 

Og så er det Hoås sangen da... Kom på det at vi kanskje kan bruke gamle Søderstjerne melodien på han så her er forslaget mitt..... 

Altså under medlemsmøte og intervjuet med ham så sa han at det hadde vært greit med 10 mål i år sååååå .... 

åååååååååååååååååååå Øyvind Hoås,  uhhhhh ahhhhhhh ... Han har sagt han skal skåre 10 og det var nummer 1...
Og så gjør vi om til 2,3,4,5, og så videre til 19 ... vel ...??? Håper det da... 

Kan bli litt krunglete å synge nummer 4 og 8 men ellers synes jeg det høres bra ut.... Og hvis han skårer mer enn 10 da kan vi enten synge "og det var 10+1" etc ... ellers så hvis han skårer så mange da kan han få enda bedre sang .... 

Ellers kan jeg si at det er litt trist og flaut ayt jeg som er født og oppvokst Kroat og bodd i norge i 15 år må finne norske tekster og sanger for dere. Så nå bør hver og en gå inn i seg selv og prøve å finne på noe da..... 

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 09 apr 06, 16:47
Opprinnelig postet av Klokan


Ellers kan jeg si at det er litt trist og flaut ayt jeg som er født og oppvokst Kroat og bodd i norge i 15 år må finne norske tekster og sanger for dere. Så nå bør hver og en gå inn i seg selv og prøve å finne på noe da..... 

 


Jeg kan jo nevne at vi har hatt sangverksted for en tid siden (som du desverre ikke hadde tid til å være med på, Zoran) og laget 7-8 nye sanger. 
Undertegnede og Møklegård har sunget inn sangene, som blir lagt ut på nettet her i dag eller imorgen. (håper jeg)

En av sangene er: "VI er konger, her å stadion" og er den samme sangen (Bella Ciao), som vi brukte når vi laget et nytt vers til Rami Shabaan på brygga etter medlemsmøtet, Zoran. 

Jeg håper så mange som mulig hører på sangene, prøver å synge dem og finner ut av om det er noen vi også bør prøve ut i kampene.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 apr 06, 09:58
Opprinnelig postet av Klokan

Altså under medlemsmøte og intervjuet med ham så sa han at det hadde vært greit med 10 mål i år sååååå .... 

åååååååååååååååååååå Øyvind Hoås,  uhhhhh ahhhhhhh ... Han har sagt han skal skåre 10 og det var nummer 1...
Og så gjør vi om til 2,3,4,5, og så videre til 19 ... vel ...??? Håper det da... 

Kan bli litt krunglete å synge nummer 4 og 8 men ellers synes jeg det høres bra ut.... Og hvis han skårer mer enn 10 da kan vi enten synge "og det var 10+1" etc ... ellers så hvis han skårer så mange da kan han få enda bedre sang .... 

 


Teksten din er litt vanskelig å synge Zoran, fordi man må svelge et ord eller to.
Foreslår derfor en liten omgjøring isteden:

Ååååååååååååååååååå Øivind Hoås, Uhhhhh  Ahhhhh,,, Lovte å score mer enn 10, og det var nummer 1..... osv.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 13 apr 06, 10:37
Endret: 13 apr 06, 10:39
Zoran sin verson, funker best. 
"Han har sagt" er mye enklere å synge kontra "lovte og skåre...."

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 apr 06, 10:59
Hva med Tufte sangen, og at vi synger slik:
Rami Shaaban, Rami Shaaban han står i mål, mål, ja gutten er av stål...
Rami Shaaban, Rami Shaaban ja han er fredrikstads sisteskanse i mååååål
Mitt tips til sang =)

---------------------------

FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 apr 06, 11:43
Opprinnelig postet av SirLion
Hva med Tufte sangen, og at vi synger slik:
Rami Shaaban, Rami Shaaban han står i mål, mål, ja gutten er av stål...
Rami Shaaban, Rami Shaaban ja han er fredrikstads sisteskanse i mååååål
Mitt tips til sang =)


Eller: Den samme bare at den slutter:
Ja Rami Shaaban, ja Rami Shaaban han står for fredrikstad  fotballklubb i mååååålll.

---------------------------

FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 13 apr 06, 13:23
For å være ærlig så tror jeg ikke noen Tufte-sang ville gjort seg som tribunesang, sorry SirLion.

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 13 apr 06, 14:22
Opprinnelig postet av bønna
For å være ærlig så tror jeg ikke noen Tufte-sang ville gjort seg som tribunesang, sorry SirLion.


Må si meg enig med Bønna her

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



ash

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 05
Innlegg: 22

Lagt til: 13 apr 06, 15:01
javel ?? men den låta er kul da..

---------------------------

FFK for Life......


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 apr 06, 10:09
Endret: 16 apr 06, 10:15
Opprinnelig postet av Møklegård
Zoran sin verson, funker best. 
"Han har sagt" er mye enklere å synge kontra "lovte og skåre...."



Når jeg får tenkt meg om er jeg faktisk enig, Møklegård. Men tror alikevel Zorans tekst blir tung å synge, (snuble i teksten)spesielt når mange skal synge den samtidig.

Hva med isteden å synge "Sa han skal score mer enn ti, og det var nummer en". 

Det eneste som kanskje er litt dumt med denne sangen er at han bare får høre den hver gang han scorer, men hvis ikke han scorer, så har han kanskje ikke fortjent noen sang heller?

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 16 apr 06, 11:11
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Møklegård
Zoran sin verson, funker best. 
"Han har sagt" er mye enklere å synge kontra "lovte og skåre...."



Når jeg får tenkt meg om er jeg faktisk enig, Møklegård. Men tror alikevel Zorans tekst blir tung å synge, (snuble i teksten)spesielt når mange skal synge den samtidig.

Hva med isteden å synge "Sa han skal score mer enn ti, og det var nummer en". 

Det eneste som kanskje er litt dumt med denne sangen er at han bare får høre den hver gang han scorer, men hvis ikke han scorer, så har han kanskje ikke fortjent noen sang heller?


Vi kan på en enkel måte synge denne sangen, også i vente på skåring.

Slik:

ÅÅÅÅ Øyvind Hoås Oh Ah
Han har sagt han skal skåre ti.
NÅ kommer nummer en.

Eller etter en skåring:

ÅÅÅ Øyvind Hoås Oh Ah
Han har sagt han skal skåre ti.
OG DET var nummer en.

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340