Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK eneste laget uten hovedsponsor?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 23 mar 06, 21:49
Og til spørsmålet ditt så jobber jeg ikke i klubben. Jeg er dog medlem og sesongkortinnehaver. Forøvrig synes jeg alt er helt fantastisk om dagen, og gleder meg til sesongstart. Synes litt synd på de som ikke evner å gjøre det samme.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 23 mar 06, 22:19
Var det meg du mente at hadde løsninger på alt? Jeg har absolutt ingen løsninger. Stiller bare spørmålstegn til arbeidet som er gjort med hovedsponsoren. Du også må være enig i at det er litt sent å ikke ha hovedsponsoren på plass under 1 mnd. før seriestart. 

Men jeg gleder meg nok like mye som deg til seriestart. Fotball blir det uansett. Hadde dette ikke blitt tatt opp så kan du nok lure på om Fredrikstad fortjener et lag i tippeligaen.

---------------------------

Fredd


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 mar 06, 23:56
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Første sesongen var spillerene for små, treneren burde gå sammen med andre sportslige ledere. Den neste sesongen var spillerene for høye, og trenere og ledere om mulig enda mer ubrukelige. Det har vært veldig mye negativ rundt klubben fra enkelte supportere og talsmenn for disse. Den generelle "talk on the town" har også vært preget av syting. Dette er ikke noe en sponsor vil forbindes med, og skygger dermed også banen. Er ikke lenger så sikker på om Fredrikstad fortjener et tippeliga lag.


Du skal ha kredd for beskrivelsen av størrelsen på FFK-guttane de siste to sesongene! Jeg trakk faktisk på smilebåndet her.

Syting vil det alltid være i fotball. Se på England. Folk syter noe sinnsykt. Treneren er dårlig, spillerene er for dårlige, innsatsen er for dårlig, ledelsen er for dårlig. Det er åpenlys syting under kampen, akkurat som det er det på Fredrikstad stadion. Det er vanlig å se folk gape ukvemsord til egne spilllere hvis det blir prestert dårlig.

Det er OGSÅ en del av konseptet med Tippeligafotball: En klubb skal kunne heve seg over gate-prat og tribune-syting. Jeg synes ikke det er noe foraktelig i det å klage på ting, det er stort sett den eneste "gleden" og retten mannen i gata har. Døm gamle kællane nede i gågata skal liksom ha dårlig samvittighet fordi de klager på FFK-spillet? Nei, vettuhva, det er jo helt vilt å påstå det.

Det at mange klager og syter over saker og ting er også en fin ting: Det betyr at merkevaren FFK står som en pæle (i en klubb uten tradisjoner og merkevare ville folk driti en lang marsj i åssen det blir spilt) og at folk bryr seg. Jeg tipper nok at *det*, derimot, er noe næringslivet *vil* assosieres med!

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 24 mar 06, 00:24
FFK prøver å få en hovedsponsor for 1 år og deretter selge seg på nytt med nye stadio.
Skjønner godt at Sparebank 1 ikke gidder å signe noe sånt.

Tviler på vi får noe hovedsponsor i år men noe backupløsninger så sponsorbudsjetter kommer i havn.
Men vet jo aldri.

Kan skjønne tankegangen hvis dette stemmer.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 24 mar 06, 00:40
Opprinnelig postet av bjorn
FFK prøver å få en hovedsponsor for 1 år og deretter selge seg på nytt med nye stadio.
Skjønner godt at Sparebank 1 ikke gidder å signe noe sånt.

Tviler på vi får noe hovedsponsor i år men noe backupløsninger så sponsorbudsjetter kommer i havn.
Men vet jo aldri.

Kan skjønne tankegangen hvis dette stemmer.



At FFK og Sven Helge Hagen har is nok i magen til å "droppe" Sparebank 1, fordi de vil stå fritt i forhold til neste år med nytt stadion, viser vel bare at det her er folk som vet hva de driver med.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 24 mar 06, 09:00
Ledelsen var bra nok helt til eliteserien, det er ofte slik det er i en bedrift som vokser raskt.. Plutselig kommer man i en situasjon der man kommer til sitt inkompetansenivå, det er det flere her inne som ikke vil forstå har skjedd med flere i FFK`s adm.

Når alle andre klubber fortsetter veksten stagnerer FFK, da bør varsel lampene lyse.
På et område er det justert , det er med Hagen, tro det er positivt. Men det er flere områder som gjenstår. 
Normalt bør man starte på toppen, med styreforman og gjøre en uhildet vurdering der og så forsette nedover i org.

fadesen med Mokkelbost , fjorårests mangel på hovedsponsor, årets hovedsponsor kan tillegges Styreformann, da han er øverste leder som da ikke gjør de riktige grepene underveis.

Til det du sier om sponsorer, er det noe profensjonelle bedrifter ønsker så er det en motpart som er på samme nivå.
Det tror jeg ikke de har møtt i FFK de siste to år.


1978

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 mar 06
Innlegg: 17

Lagt til: 24 mar 06, 12:31
Opprinnelig postet av tomroar
Ledelsen var bra nok helt til eliteserien, det er ofte slik det er i en bedrift som vokser raskt.. Plutselig kommer man i en situasjon der man kommer til sitt inkompetansenivå, det er det flere her inne som ikke vil forstå har skjedd med flere i FFK`s adm.

Når alle andre klubber fortsetter veksten stagnerer FFK, da bør varsel lampene lyse.
På et område er det justert , det er med Hagen, tro det er positivt. Men det er flere områder som gjenstår. 
Normalt bør man starte på toppen, med styreforman og gjøre en uhildet vurdering der og så forsette nedover i org.

fadesen med Mokkelbost , fjorårests mangel på hovedsponsor, årets hovedsponsor kan tillegges Styreformann, da han er øverste leder som da ikke gjør de riktige grepene underveis.

Til det du sier om sponsorer, er det noe profensjonelle bedrifter ønsker så er det en motpart som er på samme nivå.
Det tror jeg ikke de har møtt i FFK de siste to år.

Helt enig med tomroar, nå bør varsellampene lyse for noen og enhver. knappe 3 uker til seriestart - og vi har ingen hovedsponsor ! Er det mulig ?? Vi må nok ta inn over oss at alle sammen at vi har et styre som ikke holder mål. synes vi kan sette krav til disse personene, det er jo jobben deres. At noen her på forumet unnskylder/forsvarer styre og stell er meg helt uforstålig.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 mar 06, 14:04
Kritikk er farlig det , 
vet du.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 24 mar 06, 14:24
Hvis dere sikter til meg, så er jeg mer opptatt av å kritisere sytekulturen enn å forsvare noen som jeg ikke aner hva driver med.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 mar 06, 18:16
Opprinnelig postet av tomroar
Ledelsen var bra nok helt til eliteserien, det er ofte slik det er i en bedrift som vokser raskt.. Plutselig kommer man i en situasjon der man kommer til sitt inkompetansenivå, det er det flere her inne som ikke vil forstå har skjedd med flere i FFK`s adm.

Når alle andre klubber fortsetter veksten stagnerer FFK, da bør varsel lampene lyse.
På et område er det justert , det er med Hagen, tro det er positivt. Men det er flere områder som gjenstår. 
Normalt bør man starte på toppen, med styreforman og gjøre en uhildet vurdering der og så forsette nedover i org.

fadesen med Mokkelbost , fjorårests mangel på hovedsponsor, årets hovedsponsor kan tillegges Styreformann, da han er øverste leder som da ikke gjør de riktige grepene underveis.

Til det du sier om sponsorer, er det noe profensjonelle bedrifter ønsker så er det en motpart som er på samme nivå.
Det tror jeg ikke de har møtt i FFK de siste to år.




Virker som Kværneng liker å prate og ikke handle, investorpoolen ser det ikke ut til at han klart å få i havn.
Han ønsket også å øke budsjett med noen millioner til fra medieavtalen og andre sponsorer og ikke minst at det er mer penger igjen til spille forsterkninger, eller kanskje det ikke var det?
Eggen ønsket seg to spillere som altså ikke ser ut til å få

Fra FB i januar
Investeringspool
For: FFK Sport ASA satser nå for fullt på en ny investeringspool etter samme modell som i fjor. I fjor ble det etablert en ekstern investeringspool hvor investorer spyttet inn seks millioner kroner. Beer Sten AS ved Anders Beer, Fredrikstad Transport og Spedisjon ved Jon Børresen, Øra Utvikling ved Roar Edvartsen og Stene Stål ved Øyvind Stene sørget for at det var mulig å hente Raymond Kvisvik til klubben.
– Vi jobber med en tilsvarende modell i år og satser på at investorer kan sørge for forsterkninger til FFK, sier Kværneng.
En slik pool vil gi flere millioner kroner øremerket forsterkninger. Overgangsvinduet er åpnet frem til 1. april, før det igjen åpnet i sommer. Det skal finnes penger til å hente forsterkninger også nå.
På gårsdagens styremøte var hovedtrener Knut Torbjørn Eggen til stede og redegjorde for hvilke ønsker han har. Eggen sa han ville han én til to solide forsterkninger.
– Det er penger igjen i poolen som ble etablert for å hente Kvisvik, og det er også satt av en sum i budsjettet nå. Men vi er avhengig av mer penger, sier Kværneng.






bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 24 mar 06, 19:24
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Hvis dere sikter til meg, så er jeg mer opptatt av å kritisere sytekulturen enn å forsvare noen som jeg ikke aner hva driver med.


Og det verste med det at det sytes om absolutt alt, er at det blir vanskeligere å få igang skikkelige debatter om viktige ting IMHO. Ting som mangelen på hovedsponsor. Jeg synes lite om at ledelsen blir slakta for alt som skjer og ikke skjer i klubben her på forumet, men i denne saken synes jeg det er på sin plass å spørre seg hva som foregår. Vi har gått så lenge uten hovedsponsor nå at jeg ikke tror noe på det når de ansvarlige sier at det ikke er noe å bekymre seg over...

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 24 mar 06, 19:37
utsagnet til hagen i dagens aviser om at 75 % var gjort klart i løpet av kort tid bekymrer meg enda mer.
Har de ikke gjort noe de siste månedene i ffk med sponsorer eller prøver han å ta kredit for noe han ikke har gjort?

tror det er begge deler, fordi sannsynligvis er flere av sponsorene med fra i fjor og de to fra marked må da ha klart å tegne noen kontrakter.

God start er det ikke, med slike utsagn fra en ny ansvarlig


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 mar 06, 22:24
Mannen må i hvertfall være effektiv hvis dette stemmer som står her

Tøff start
For ti dager siden ble han engasjert av FFK på lånt til. Han medgir at det har vært en tøff start på oppdraget og at han tidlig forsto at viktige grep måtte tas.
– Jeg føler at jeg på en måte har fått samlet trådene og ikke minst tatt tak i noen av dem. Jeg skal også være ærlig nok til å innrømme at jeg ikke har fått gjort så mye på sponsorsiden ennå.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3