Husk meg
Brukernavn
Passord

Sambaorkester...

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

_Anette_

Knøttespiller
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 39

Lagt til: 31 aug 03, 21:21
Nok en gang kommer teamet opp. Greit nok, dere har blitt flinke og dere lager liv. Men,det passer ikke inn på stadioen. Hvertfall ikke under kampen og midt på tribunen. Kan dere ikke heller spille i pausen og finne dere en plass hvor dere ikke står i veien for publikum.Vi er der for å se kampen og ikke dere. Ellers, stå på!

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 31 aug 03, 21:38
selv synes jeg det er helt ok med samba på kampene, stå på....
håper ikke dere blir borte i flere mnd`er igjen bare fordi 20 mennesker på forumet her ikke likte det....
har snakket med mange som synes det var artig med samba:ffk:

---------------------------

Signatur:

max 250 tegn


PierCine

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 aug 03
Innlegg: 5

Lagt til: 31 aug 03, 22:05
Det er ikke snakk om hvorvidt det er koselig at de er der eller ikke,det er snakk om at de står i veien for publikumet...

javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 31 aug 03, 22:40
stå i veien..? hvordan går det ann å stå i veien på en ståtribune..? :ffk::ffk:

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


_Anette_

Knøttespiller
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 39

Lagt til: 31 aug 03, 22:57
Greit, det er en ståtribune. Men vi vil se kampen, ikke dere. Og i tillegg spiller dere folk opp i ørene. Dere kan trekke litt unna, slik at man får sett kampen. Musikken i seg selv er OK, men stå et annet sted:)

Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 31 aug 03, 23:25
Jeg syntes det var helt perfekt med Sambaorkesteret i dag. Det varmet mer enn publikum ellers!!!

---------------------------

#18™


javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 01 sep 03, 00:19
Opprinnelig postet av _Anette_
Greit, det er en ståtribune. Men vi vil se kampen, ikke dere. Og i tillegg spiller dere folk opp i ørene. Dere kan trekke litt unna, slik at man får sett kampen. Musikken i seg selv er OK, men stå et annet sted:)


Så ikke se på oss da.. se kampen.. Er det ikke derfor du er der..?

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 01 sep 03, 00:31
Maks irriterende som alltid.
Å ta seg den friheten å spille på stadion gang etter gang,selv med mange negative responser, er for meg utrolig.
I dag var det mange som erget seg over musikk og fotball under kampens gang. Og ja,det er fryktelig irriterende.
Jeg tør å påstå at samba hindrer engasjement og stemning på stadion, fordi den overdøver alt. Sitvasjonene på banen og spontaniteten hos tilskuerne blir overdøvet av sambaorkesteret.
Musikk samtidig som man ser på fotball er rett og slett en uting,spør dere meg.

---------------------------

Gøran Karlsen


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 sep 03, 00:40
Enig med Gøran Karlsen.

Jeg fikk faktisk problemer med å konsentrere meg om spillet da musikken gikk - det var rett og slett forstyrrende for en som har betalt for å se fotballkamp og ikke er interessert i høylytt musikk under kampens gang. Ble både frustrert og pinlig berørt der jeg satt. Merket at mange andre også var irriterte.

I dag var Plankehaugen bedre enn på lenge på hjemmebane, og da er det ekstra synd at de skal overdøves av denne musikken.

Musikk er bra. Fotball er bra. Men sammen hører det ikke hjemme!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 671

Lagt til: 01 sep 03, 05:14
Jeg og fikk problemer med å konsentrere meg om kampen når det samba greiene holdt på som værst.
Jeg mener at det må holde lenge med å spille litt før,etter og kanskje i pausa.

NEI til samba når det spilles fotball.

PierCine

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 aug 03
Innlegg: 5

Lagt til: 01 sep 03, 06:41
Det er forsåvidt greit nok at sambaorkestret er på kampen,men de kan faktisk vise litt hensyn i henhold til de som faktisk interreserer seg for kampen og gir blanke f*** i musikken,og rett og slett blir sittende for å irritere seg over det,isteden for å `nyte` kampen....
Helt greit at dere spiller sier nå jeg,men gjør det i pausen?! er det så vansklig?...

Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 01 sep 03, 09:05
Problemet med sambaen var at de spilte for lenge av gangen! Ble utrolig slitsomt etterhvert.

torhen

Knøttespiller
Ble medlem: 06 mai 03
Innlegg: 54

Lagt til: 01 sep 03, 10:37
Nei og nei! Jeg trodde sambaorkesteret hadde innsett at de ikke hører hjemme på en fotballtribune - til nød i Rio. Sambaspill og elendig syning skal ikke være Fredrikstad-publikummets varemerke. Mer syning, no samba. Går det an å henge opp en skilt hvor det det blir opplyst om at trompeter og stortrommer legges igjen utenfor porten?

---------------------------

TH


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 01 sep 03, 11:07
Var deilig når sambaen tok slutt... Altfor intense og kjedelige rytmer spør du meg.. Alt med måte vettu ;)

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 01 sep 03, 11:20
Jeg føyer meg inn i rekken av de som synes sambaen i går var rett og slett plagsom. Ikke bare det at det er masete og tar vekk noe av fokuset av den øvrige "heiinga", men de kan jo ikke spille heller. Et par av de som er med å spiller mangler jo takt og rytme så det halve kunne vært nok.
Skal det være samba på stadion så spill kun litt av gangen og spill pent!

(Det er kanskje en straff for FFK spillerene for at de ikke scorer og spiller bedre med det overtaket de hadde i 1 omg......)

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 01 sep 03, 11:53
Trompet!! Det er det som er det største problemet. Litt tromming i ny og ne kan være ok. Det er i hvert fall bedre enn øredøvende taushet fra 5000 mennesker. Men TROMPET! Det hører faan ikke hjemme på stadion. Umulig å dra i gang heia rop når du blir overdøvet av et jævla hornorkester.
:mad:

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 01 sep 03, 12:10
Når sambaen ødelegger trivselen for kanskje flere tusen mennesker på stadion, så må man vel forstå hintet.
Spill hvor dere vil,men aldri under kampen, er min klare oppfordring.
Eller er dere like stae og strie som alltid,og prøve dere på nye sambarytmer til neste kamp??

---------------------------

Gøran Karlsen


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 01 sep 03, 13:05
Ja...

Henger meg på jeg også, fryktelig irriterende, og det syntes alle de som sto rundt meg også.

Gikk t.o.m så langt at flere ba vaktene gripe inn og stoppe de. :o

Hører jo ikke hva som blir sagt over det allerede dårlige høyttaleranlegget heller.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 sep 03, 13:08
Jeg er MEGET glad for at jeg ikke befant meg i Klokkesvingen for å si det sånn. Det hadde jeg rett og slett ikke taklet. Klarte såvidt å høre mine egne tanker i maset, og hadde store problemer med å snakke med sidemann der jeg satt på hovedtribunen.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 01 sep 03, 14:43
Kan dere ikke heller stå å spille før kampene da, hvis dere absolutt må spille? Syns det beste hadde vært om dere møtte opp på stadion uten sure trompeter og ensformige trommerytmer...

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Solvang

Juniorspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 124

Lagt til: 01 sep 03, 14:56
..og ikke nok med det. vi har allerede et dårlig lydanlegg på stadion, så pga sambaen hørte vi ingenting i det hele tatt av det speakeren prøvde å si. for min del kan det godt være et pauseinnslag og/eller før kamp. men ikke under kamp. de har blitt flinkere, det skal være sagt, men fortsatt passer det seg ikke at de spiller under kampens gang.

---------------------------

Fredrikstad Fotballklubb - tilbake i det gode selskap!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 01 sep 03, 21:00
Dere lager jo til og med mere leven enn musikkorpset som spiller før kampen. Nå må dere ta dere sammen, forstå at nok er nok, og hold dere hjemme, eller spill i pausa. Er redd det blir bråk ut av det her, flere rundt meg var fly forbanna!
Vil folk høre samba så drar dem til Brasil, eller på en konsert (om det finnes, dersom det ikke finnes så sier vel det alt).
Rart klubben lar dem slippe inn på stadion med trommer og horn. En annen en slipper ikke inn med en halvliters plastflaske engang!

---------------------------

Macka fra start!


elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 01 sep 03, 22:13
Lager leven, ja.. Det er det mange som gjør. Er veldig glad for at folk er glade i å slenge dritt. Mange rundt deg, djpete var sinna, men mange rundt oss var også ganske så fornøyde, dansa og sang litt sammen med oss. Har blitt stoppet på gata av folk jeg ikke kjenner idag, og de har rost initiativet...

Hvorfor kan vi ikke alle få lov til å bidra med litt hver for å skape stemning på stadioen, og heie fram kara fra fredrikstad?!?

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 sep 03, 22:40
Steinar, Markus, Jørgen, Roger dere FFK spillere om dere er her inne og leser dette med sambamusikken hva synes dere, skriv litt om det i dagbøkene deres
syns det var helt greit med musikken, publikum lagde jo ikke mye liv, det bekreftet Steinar på radioen etter kampen, hvorfor kan vi ikke ta med oss pærter, eller andre ting for lage mere liv på stadion

langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 02 sep 03, 09:10
Bare som en kuriositet: på fredrikstadfk.no er det en avstemming på gang ang. samba på Stadion og der er det en overvekt på over 60 % som ønsker samba på stadion.

Så lenge publikum, klubben og spillerene synes det blir mer liv på Stadion med samba så kommer vi nok til å fortsette med å spille på Stadion.




:ffk: :ffk: :ffk: :ffk: :ffk:

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


mayadan

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 292

Lagt til: 02 sep 03, 10:46
Takk for infoen. Da skal jeg gå rett inn å avgi min stemme. Håper virkelig jeg slipper å høre no mer sambaorkester på stadion. Var rett og slett fryktelig irriterende.

javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 02 sep 03, 11:04
Endret: 02 sep 03, 11:05
Ved flere anledninger vi har spelt i byen, er du observert. Å gitt tilbakemeldign på at dette er jævelig bra. Så du bør stemme ja maya.. :)

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 02 sep 03, 11:05
Når det gjelder spillingen under kampen på søndag mot Ørn så var vi invitert av klubben...

Bare som en liten opplysning!

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Kjell K

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 14

Lagt til: 02 sep 03, 11:58
Ja, men da syns jeg det var kjempebra. Har Harry sagt det, så er jeg enig med han jeg.........;););)
Det gjør vel ikke saken noe annerledes. Jeg håper og tror at fallskjermhopperne også var invitert (det var forresten litt kuult), men jeg håper ikke de kommer hver gang for det!!

(Ivrig nå, lite å gjøre i dag :-))

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 02 sep 03, 11:58
Da må jeg spørre. Hvem i klubben inventerer dere?

---------------------------

Gøran Karlsen


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 02 sep 03, 11:59
Ta kontakt med klubben du så finner du nok ut av det...

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Kjell K

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 14

Lagt til: 02 sep 03, 12:18
Troverdig svar :D

langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 02 sep 03, 12:21
Blir bare for dumt når Gøran skal komme med sine "ekspert-kommenaterer", så derfor ble svaret relativt kort og lite utfyllende også..

Men for å gi svar så var det Jon Petter, markedssjefen i FFK som hadde invitert oss i tillegg til Harry Hansen. Fornøyd med det svaret? Mer troverdig nå?

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


mayadan

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 292

Lagt til: 02 sep 03, 12:25
Opprinnelig postet av javell
Ved flere anledninger vi har spelt i byen, er du observert. Å gitt tilbakemeldign på at dette er jævelig bra. Så du bør stemme ja maya.. :)

Er STOR forskjell når det spilles samba på et av byens utesteder og på stadion. Dere skal ha skryt for å lage bra stemning i sentrumsgatene på natta også, men når det gjelder spilling på stadion så er det noe helt annet. Her passer det rett og slett ikke inn!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 sep 03, 12:38
Elin, du skriver heie gutta fram, men hva bidrar dere med der, absolutt ingenting. Kun bare intetsigende musikk, som ikke er til støtte for laget
overhodet. Muligens for Melo, men heller ikke flere.

elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 02 sep 03, 12:51
Rune Haugen: Det er like viktig for meg å heie frem gutta som for alle andre. Hadde vi spilt under hele kampen, kunne jeg skjønt hva du hadde ment. Vi spilte i underkant av 20 minutter tilsammen under hele kampen, og resten av de resterende 70 spilleminuttene heiet vi som "alle andre"...

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 sep 03, 13:13
Hva mener du med å heie som "alle andre", holde kjeft som de fleste, eller
rope som fåtallet ???

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 sep 03, 13:15
Kan hvertfall garantere at jeg også som spiller ville følt denne musikken svært irriterrende, men det er kanskje meg (og om spillerne føler det samme, så er det nok for vanskelig for dem å gå ut å si fra mot eget publikum også)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 02 sep 03, 13:17
rope og være engasjert.. er jo det som er morsomt!! lage liv under kampen. Det å ikke sitte "stille"....

javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 02 sep 03, 13:21
Rune: Du ble forresten observert dansende på utsiden av stadion etter kampslutt etter sambarytmer.

Du er ikke sikker på at du ikke henger deg på alle andres meninger da, fordi det er enklere å følge bermen enn å ta ethvert nye forsøk på å lage stemning på staion med åpne armer.?

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 sep 03, 13:30
Hadde du spurt meg der og da om jeg
liker samba så er svaret nei. Det var mest på kødd jeg gjorde det.

mayadan

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 292

Lagt til: 02 sep 03, 13:31
Opprinnelig postet av javell
Rune: Du ble forresten observert dansende på utsiden av stadion etter kampslutt etter sambarytmer.


Problemet her er vel spilling under selve kampen. Ikke før, etter eller når det måtte være. Kjernen i problemet her er at det ikke passer inn under selve kampen. Det er ihvertfall mitt synspunkt, og vet jeg ikke er alene om å synes det.

Finn

Juniorspiller

Ble medlem: 26 mai 03
Innlegg: 149

Lagt til: 02 sep 03, 13:33
Hadde vært fett om dere kunne kjøre sambaen utenfor stadion før og etter kamp! Det tror jeg folk hadde likt.
Under kampen ber vi om å få slippe...

HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 02 sep 03, 14:42
Opprinnelig postet av Goran Karlsen
Maks irriterende som alltid.
Å ta seg den friheten å spille på stadion gang etter gang,selv med mange negative responser, er for meg utrolig.
I dag var det mange som erget seg over musikk og fotball under kampens gang. Og ja,det er fryktelig irriterende.
Jeg tør å påstå at samba hindrer engasjement og stemning på stadion, fordi den overdøver alt. Sitvasjonene på banen og spontaniteten hos tilskuerne blir overdøvet av sambaorkesteret.
Musikk samtidig som man ser på fotball er rett og slett en uting,spør dere meg.



Helt enig, jeg har enda ikke møtt èn person som liker denne "sambaen", hvis dere absolutt skal spille for dere gjøre det i pausen. Som Gøran skriver, det dreper alt annet av liv på stadion.
SKjønner ikke at klubben godtar det heller jeg.

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 02 sep 03, 14:47
Opprinnelig postet av Finn
sambaen utenfor stadion før og etter kamp! Det tror jeg folk hadde likt.
Under kampen ber vi om å få slippe...


kunne ei sagt det bedre selv

---------------------------

med ffk til champions league!


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 02 sep 03, 15:15
En ting er i hvertfall hevet over enhver tvil: samba engasjerer!

:ffk::ffk::ffk:

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 sep 03, 16:04
Årsaken til dette engasjementet er vel at veldig mange er sterkt i mot det. Da forblir det en gåte for meg at dere er komfortable til å fortsette, selv om det finnes de som synes det er bra også.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Rebekka

Knøttespiller

Ble medlem: 17 apr 03
Innlegg: 42

Lagt til: 02 sep 03, 16:15
:ffk:Jeg var en av de som var veldig imot sambaen den aller første kampen i år, mot Skeid. Da var den plagsom. Men jeg synes faktisk det er artig nå. Når dere ikke spiller så lenge av gangen blir det bra. Dere har blitt flinke nå. :)

Jeg satt på sittetribuna på kampen mot Ørn Horten. Der satt folk å "vagga" etter rytmene. Tydelig at det er en del som liker dette og. Jeg hørte en del rundt med si at det var et bra innslag osv.
:ffk: :ffk:

PierCine

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 aug 03
Innlegg: 5

Lagt til: 02 sep 03, 16:51
Flott at det er delte meninger om saken,
hovedpoenget her var i bunn og grunn at vi syntes sambaorkesteret spilte for lenge for hver gang,og for ikke nevne det samme hver gang.....`vi tar 8`ern`..
Og det at de ikke viste hensyn til de som faktisk satt bak dem,selvom det er en ståtribune,...ja ja ja jeg er fullstendig klar over det,men likevel er det nok slik at de fleste faktisk sitter der...prøver å nyte kampen med gutta våre,også får de nesten stortromma i huet...ikke helt populært...
Dere må gjerne få spille,men dere burde ihvertfall skaffet dere en _litt_ bedre plassering og variere musikken litt...eller kan dere bare den nr 8?...;)

javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 02 sep 03, 17:12
8`rn.. er et tenge for et break. for å sette igang låter som ikke har opptakt.. bare sånn at du er klar over det er 8``ern brukt i mange sammenhenger.. istede for å pipe 8 ganger med ei fløyte som jeg vanligvis gjør.. det hadde nok blit morro..

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 02 sep 03, 20:27
Opprinnelig postet av elin
Rune Haugen: Det er like viktig for meg å heie frem gutta som for alle andre. Hadde vi spilt under hele kampen, kunne jeg skjønt hva du hadde ment. Vi spilte i underkant av 20 minutter tilsammen under hele kampen, og resten av de resterende 70 spilleminuttene heiet vi som "alle andre"...

Her er sakens kjerne, og roten til alt ondt. Vi spillte tilsammen i underkant av 20 minutter under hele kampen. Sier Elin så fint og overbærende. En kamp varer altså i 90 minutter, dersom mine mattekunnskaper ikke har råtna heeelt så vil det si at dere lagde leven i nesten 20% av kampen. En stor del av stadionpublikummet vil ha 0%, da blir faktisk 20% veeeldig så mye. Jeg bllir skremt av innlegget ditt, det gir inntrykk av at dere føler å ha moderert dere, og vært flinke i så måte!!!
20 minutter er 20 for mye, spill i pausa!!!

---------------------------

Macka fra start!


PierCine

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 aug 03
Innlegg: 5

Lagt til: 02 sep 03, 22:41
Vi betaler for å se 90 min med FOTBALL,ikke samba,samme f**** om det er 20 min eller 10.....er det så sinnsykt vanskelig for dere å spille i pausa?..eventuellt før/etter kampen?
Og for alt det gjelder angående den 8`rn,så spilte dere jo fortsatt den samme musikke i ett sett...:|

2`metern

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 sep 03
Innlegg: 3

Lagt til: 02 sep 03, 23:20
Endret: 03 sep 03, 00:12
Som en av de som faktisk har peiling på hvilke melodier som ble spillt der og da på stadion vil jeg informere om at vi spillte 5 forskjellige låter, grunn rytmen var mye den samma men den ble faktisk grundig variert.

Jeg vil også si at samaborkesteret på stadion ikke hadde trompet og de bruker ikke stor tromme, så selv om dere mener dere bør sette opp et skillt og slik så vil ikke det forbude gjelde orkesteret


mayadan

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 292

Lagt til: 02 sep 03, 23:56
Trenger dere virkelig et forbud for å skjønne at dere ikke er ønsket? Hadde virkelig ikke håpet at det var nødvendig. Men nå ser jeg først og fremst fram til neste kamp, som er på Nadderud. Regner ihvertfall ikke med at det blir no sambamas der.

Synd at man skal glede seg mer til borte- enn hjemmekamper men.. Så lenge jeg slipper samba-orkester på bortebane så blir det slik for min del ihvertfall.

elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 03 sep 03, 00:14
Endret: 03 sep 03, 00:17
Opprinnelig postet av mayadan
Trenger dere virkelig et forbud for å skjønne at dere ikke er ønsket?


Skjønner tanken din. Men er det så himla riktig at det mindretallet som skriver her skal bestemme hvem og hva som skal komme inn på stadioen?!

_____________________________________

Kunne ønske at folk var mer tolerante når det gjelder nye ting. Og ikke minst kunne skjønne hvor artig det er å provosere mer....

2`metern

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 sep 03
Innlegg: 3

Lagt til: 03 sep 03, 00:17
En ting jeg undrer meg over..........når dere først klager på trommer og slike ting og da spesielt et sambaorkester.

Hvorfor godtar dere da at folk kommer inn på stadion med båtperter Gassperter og Trommer til å slå på til heia rop ??

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 03 sep 03, 00:31
Er vi i mindretall fordi vi skriver her. Hva mener du med det ,elin?
Trommer til å slå på til heiarop har det vel ikke vært siden i tidlig i fjor. Så hvor du hører det ,vet jeg ikke ,2 meteren.

---------------------------

Gøran Karlsen


2`metern

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 sep 03
Innlegg: 3

Lagt til: 03 sep 03, 00:34
Endret: 03 sep 03, 00:35
Goran :Da FFK møtte Grindvoll på Hjemmebane i fjor satt jeg tilfeldigvis ved siden av ei stor tromme og de tromma i et sett......det var plagsomt det.
Hørte da samba orkesteret jeg. Og de spillte ikke lenge til sammenlingning

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 03 sep 03, 00:40
Okay da,sent i fjor.

---------------------------

Gøran Karlsen


elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 03 sep 03, 08:30
Endret: 03 sep 03, 08:39
Gøran: Det jeg mener med mindretall, selvom om det kanskje var noe feil bruk av ord, er at jeg tror ikke dette forumet blir brukt av "mannen i gata".

Altså tror jeg egentlig ikke alltid at dette forumet kan bevise hva som "rett" og hva som er "galt. Enten det har seg med musikk på stadioen å gjøre eller om noen av spillerne gjør det dårlig/bra etc.

Generelt blir sider som dette brukt av de som er "ihuga fans". Er nok en og annen ellers som er inne, men som ikke er så engasjert i diskusjonene. Derfor tør jeg påstå at stort sett ingen av diskusjonene på denne siden og sider tilsvarende dette, er representative for hva "alle" mener...

Håper du skjønner hva jeg mener med dette... Og, nei, det er ikke ment for å provosere, bare forklare hva jeg mente med ordet -mindretall-

Dessuten skjønner jeg også de som ikke vil at det skal bli spilt samba eller annen musikk under kampene, bare så det er sagt. Men tror dessverre ikke på den filosofien at alle kan være enige... Men er absolutt diskusjonsverdig-det er jo dette forumet et stort bevis på.

Ha en fin dag!!! =)

Donald

Knøttespiller
Ble medlem: 19 jun 03
Innlegg: 26

Lagt til: 03 sep 03, 10:53
Skjønner tanken din. Men er det så himla riktig at det mindretallet som skriver her skal bestemme hvem og hva som skal komme inn på stadioen?!

Hvorfor går dere inn her og ber om tilbakemelding hver gang dere har spilt, hvis vi er i mindretall?



elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 03 sep 03, 11:03
Endret: 03 sep 03, 11:04
Opprinnelig postet av Donald

Hvorfor går dere inn her og ber om tilbakemelding hver gang dere har spilt, hvis vi er i mindretall?


Dersom du ser hvem som startet diskusjonen her på nettsidene, var det ingen fra alegria (samba`n). Det var en som ikke var særlig positiv til at det skulle være samba på stadioen under kampen. Ettersom det er ytringsfrihet i dette landet, anser jeg det slik at det er fullt lovlig for oss som spiller å komme med meninger om saken.

Alle vi som spiller i sambaorkesteret mener at samba skaper glede, og får ofte tilbakemeldinger på akkurat det, derfor har vi ikke behov for å gå inn i diskusjonsforum for vite hva folk syntes.

Jeg er veldig glad i å spille samba, og liker musikken veldig godt. Det skaper glede, noe jeg også hadde håper at flere skulle være enige i.

Donald

Knøttespiller
Ble medlem: 19 jun 03
Innlegg: 26

Lagt til: 03 sep 03, 11:26
Tenkte ikke bare på den diskusjonen som går nå, men tidligere diskusjoner.. Så vidt jeg husker har langemann vært her inne å tatt opp temaet x antall ganger!

At dere skaper glede kan jeg si meg enig i, MEN IKKE PÅ STADION!

Klokka 3 natt til søndag er dere suverene, klokka 18.05 på søndager er dere håpløse...


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 03 sep 03, 12:16
Tenkte bare jeg skulle ta med et innlegg fra fredrikstadfk.no`s debatt ang. samba på stadion...

"Har vært inne å sett diskusjonene som går på ffksupporter.net også og har sjelden sett makan til engasjement hos folk! Og da tenker jeg først og fremst på alle de negative folka som sitter rundt omkring og er livredde for alt som er nytt!

Synes guttane i samban gjør en kjempejobb får å skape liv, enten det er kl. 03 om natta i sentrum eller under kamp på Stadion! Har sagt det før; stå på gutter! Vi er mange som setter stor pris på det dere gjør og som håper dere fortsetter å skape like mye liv!

Håper forresten det blir mer samba i byen igjen snart! Så gutta på Seven og der kokte det! Og det var ikke på grunn av sinte folk men fordi fol syntes det var helt toppers!

Håper FFK og Fredrikstad har rom og hjerte til å ta i mot disse sambagutta med åpne armer fremover! Det fortjener de!
_________________
Eliteserien neste år...

Sitat Plankebærær`n"

Forøvrig er det en overvekt av positive tilbakemeldinger inne på det forumet, og med nesten like mange forskjellige folk som har skrevet innlegg...

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 03 sep 03, 12:38
Jeg henviser til innleggene under kategorien "buing på stadion". Der står det utfyllende hva jeg,Lars Thoresen og Costanza mener.
FFK forumet blir knapt brukt,langemann. Så hvorfor en sånn eksplosjon av meninger på det forumet skjer,kan man undre seg over.
Spesielt når nesten alle de nye som skriver der er førstedebattanter.Lukter det rekrutering av mennesker fra deres side?? Jeg bare lurer?

---------------------------

Gøran Karlsen


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 03 sep 03, 12:43
Tror ikke du trenger å henge deg opp i konspirasjonsteoriene, Gøran... Kanskje du bare får respektere at det faktisk er flere enn deg som har en mening rundt dette og at den ikke er den samme som din!

Det kan jo også være slik at samba engasjerer som jeg har forsøkt å si tidligere... :cool:

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 03 sep 03, 12:50
Det respektere jeg fullt ut.
Men må dere spille samba under kampens gang når så mange misliker det??

---------------------------

Gøran Karlsen


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 03 sep 03, 13:00
Det er vel det som er stridens kjerne tror jeg; hvor mange som liker det og hvor mange som misliker det..

Ser forresten at Plankebærær`n har satt i gang en avstemming på f-b.no Kanskje det kan fortelle oss litt mer i og med at det er et relativt nøytralt forum kontra dette og FFK-forumet?

For å være ærlig så trives jeg ikke det minste med at det er såpass mange som gir uttrykk for at de ikke liker det vi gjør, men pr. i dag så veies det opp av alle som sier at de synes det vi gjør er bra.

Håper forøvrig at alle kan skille sak og person og at vi kan se hverandre i øynene og ta hverandre i handa når vi eventuelt møtes i den virkelige verden!

:ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 03 sep 03, 13:07
Hmmm.
Kan dere ikke prøve å få til å spille før kamp og i pausa a?

---------------------------

Gøran Karlsen


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 03 sep 03, 13:14
Vi skal tenke på det, men kan ikke love noe.... Slik det ser ut nå også, så er det fullbooket med korps ut sesongen som skal spille før kamp og i pausen...

Jeg er heller ikke tilhenger av å skulle krøsse mine egne meninger inn på folk som ike vil ha dem, så det kan godt være at vi ikke kommer til å synes så mye på hjemmekampene fremover. Vil tross alt bare lagets og klubbens beste og forsøker å støtte dem så godt vi kan på vår måte.

:ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 03 sep 03, 13:36
All respekt.
Hvis et eventuellt opprykk er i boks,så kan dere spille så det runger ut over hele elvedeltaet her nede.Jeg stiller opp som første danser. Jeg har nemlig steget inne etter mange uheldige og pinlige opplevelser på Leblon og Ipanema beach. Er du to meter og blond så er du den første som havner i danseringen. De kan det med å drite ut gringos rundt omkring i Brasil.

---------------------------

Gøran Karlsen


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 03 sep 03, 13:37
Endret: 03 sep 03, 13:42
Trodde sambafolket kunne telle? Hvis overslagsregningen deres her i forumet er representativt for hvor mange som har gitt dere positive tilbakemeldinger om spillingen på Stadion, så sier det en hel del. Jeg har tatt en titt på de tre mest aktuelle sambadiskusjonene; den på fredrikstadfk.no, denne diskusjonen og tråden om buing her på disse sidene. Resultatet ble som følger:

På fredrikstadfk.no var 6 personer for samba(jeg teller ikke antall innlegg, men hvor mange forskjellige som deltar i dem med et standpunkt for eller mot). 5 personer var mot. I tillegg har en av de sambaspillende deltatt, javell, og dermed totalt 7 for og 5 mot. I avstemningen var det da jeg talte debbattanter avgitt 28 stemmer totalt med 53% for samba og 46% mot, 15 stemmer for og 13 stemmer mot.

Her i denne diskusjonen kom jeg frem til at det var 4 personer som var for + 4 sambaspillende; totalt åtte. Antall debattanter mot: 19.

I den andre diskusjonen på disse sidene, den om buing, var det en person som var for samba, samt 3 av de sambaspillende som også har deltatt her, som jeg velger å ikke telle med. Antall mot: 11, men 6 av disse har også deltatt her i denne tråden; ergo fem nye mot. Totalt 1 for og 5 mot som ikke har deltatt i denne tråden.

Den totale statistikken blir da som følger: 7 personer for og 5 personer mot på fredrikstadfk.no, 9 personer for og 24 mot her på disse sidene. 4 av de ni personene er selv med og spiller samba. Det vil si at det er 5 personer som ikke spiller samba som har tatt seg bryet med å støtte sambaen i denne diskusjonen.

"Forøvrig er det en overvekt av positive tilbakemeldinger inne på det forumet, og med nesten like mange forskjellige folk som har skrevet innlegg..." Sitat Langemann i dette forumet om debatten på fredrikstadfk.no. Hvordan i huleste heiteste får du til at 12 debattanter blir nesten like mange som de 27 som har deltatt i denne tråden? Det er jo nesten tre ganger så mange som har deltatt her i dette forumet hvis du regner med tråden om buing også, totalt 33.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 03 sep 03, 13:52
Endret: 03 sep 03, 13:58
En liten ting til vil jeg også få bemerke. Rune Haugen kommer med et spørsmål et eller annet sted i en av de to debattene her på disse sidene som er relativt sentralt: Hvordan kan man vite hvilket lag dere støtter? Spiller dere en bestemt Fredrikstadsamba? Eller spiller dere bare fordi dere selv synes det er gøy å spille uten tanke på at dere ødelegger for mange andre? Og apropos støtte til laget: Hvordan formidler dere at dere er der for å
støtte guttæne når det er helt umulig å skille "Fredrikstadsamba" fra "Startsamba", "Hønefoss-samba", "Ørnsamba", "Hamarsamba" osv..

Se bare på dette bildet på plankehaugen.no: sambabilde Flott med røde og hvite trommer, tonnevis av Fredrikstadskjerf, Fredrikstadtrøyer. Joda, Elin har på seg røde og hvite klær, men dere andre? Hovedsaklig svart, grått, brunt etc..

Skjerp dere! Hvis dere påstår at dere er på Stadion for å støtte guttæne, så gå innom Aristokraten og kjøp dere trøyer og skjerf, så ser det slik ut også.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 sep 03, 15:14
Opprinnelig postet av elin
Generelt blir sider som dette brukt av de som er "ihuga fans". Er nok en og annen ellers som er inne, men som ikke er så engasjert i diskusjonene. Derfor tør jeg påstå at stort sett ingen av diskusjonene på denne siden og sider tilsvarende dette, er representative for hva "alle" mener...

Så det er helt i orden for dere at vi - ihugga fans - synes dette er ekstremt irriterrende og uutholdelig malplassert?? Det er jo stort sett også oss - ihugga fans - som har vært trofaste på stadion i en årrekke, og bør kanskje derfor ikke neglisjeres på denne måten?

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Jonpk

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03
Innlegg: 242

Lagt til: 03 sep 03, 17:35
For å være helt ærlig, så forstyrret sambaen meg under kampen, samt at jeg syns det ødelegger den generelle stemningen. Mye mere "adrenalin" i å heie med stemmebåndene. STOPP SAMBAEN UNDER KAMPEN!

---------------------------

En ærlig FFK supporter!


fredrik

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 aug 03
Innlegg: 15

Lagt til: 03 sep 03, 18:33
Istedet for å stå borte i svingen og blåse/slå på instrument,som ingen vill høre på.Kom bort til plankehaugen og syng noe som ALLE vil høre på!!Så kan vi sikkert avse en liten samba trall i pausen,hvis dere absolutt må spille det.

patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 03 sep 03, 19:19
God ide Fredrik
:)

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 03 sep 03, 22:03
Hm.. Her var det mye sterke meninger.

Kan ihvertfall meddele at det var MANGE på felt C på sittetribunen som satt å svaiet, trampet med bein og fingre når orkesteret spilte.

Er dog enig i at dere kanskje kunne kortet litt ned på varigheten. Kanskje også dratt igang en takt som folk lett kan klappe til...??

Plankehaugen og tilskuerne ellers stinket jo til tider mot ørn, så de kan jo umulig ha blitt forstyrret av dere...

---------------------------

#18™


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 03 sep 03, 23:07
Mot start forventer jeg mer liv av publikum, enig med Magic18 i at det var tamt blant supporterne mot Ørn...

"Rød og hvite er de beste" -
"Heia, heia Fredrikstad!"

må runge når vi møter start :D

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


ceciliekr

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 4

Lagt til: 04 sep 03, 09:37
Jeg syntez de som ikke for sett for se å flytte seg, det er nok plass i klokkesvingen om ikke dere må stå oppe på samba`n.

Come On samba :ffk:

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 sep 03, 09:43
Klikk dere inn på FB for å stemme
Les her

FFK-Supporter

Juniorspiller
Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 189

Lagt til: 04 sep 03, 10:53
Hvorfor lager dere ikke en egen vote på denne siden, dere har iallefall nok besøkende så stemmingen hadde vist ganske bra hva folket syntes om dette temaet. Dere kan jo f.eks ha andre voter på FFK temaer,ikke bare denne. :ffk:

---------------------------

FFK knuser ALL motstand!! :)


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 04 sep 03, 11:01
Det er allerede en avstemming på gang inne på F-B.no hvor jeg oppfordrer alle til å avgi sin stemme. Når vi får sett hva resultatet blir der så kan vi ta en avgjørelse på et litt bedre grunnlag enn bare de som er innom disse sidene, ikke sant? Da kommer også menigmann i gata til ordet og ikke bare de mest ihuga fansen som sitter inne å skriver på disse sidene!

:ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 04 sep 03, 11:19
Angående vote til denne siden, så er det på vei ;)

---------------------------

Utvikler og Medeier.


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 04 sep 03, 11:24
Flott!

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 sep 03, 11:36
Opprinnelig postet av langemann
Det er allerede en avstemming på gang inne på F-B.no hvor jeg oppfordrer alle til å avgi sin stemme. Når vi får sett hva resultatet blir der så kan vi ta en avgjørelse på et litt bedre grunnlag enn bare de som er innom disse sidene, ikke sant? Da kommer også menigmann i gata til ordet og ikke bare de mest ihuga fansen som sitter inne å skriver på disse sidene!


Jeg spør igjen: hvorfor er det tydeligvis helt greit å irriterre oss - ihugga fans (som dere selv skriver) noe grenseløst? Er vi mindre verdt enn de "vanlige"? Ganske respektløst og nærmest ignorere vår mening. Jeg tar nemlig sjansen på å si at det er oss som har støttet opp mot FFK ved å gå på alle kampene i alle år som er i mot samba, og fortjener kanskje derfor å bli hørt og forstått.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 04 sep 03, 11:42
Må bare si meg enig i det Costanza sier, men samtidig må jeg påpeke at f-b-voten ikke nødvendigvis gir et mer riktig bilde av virkeligheten. Greit f-b har flere lesere, men hvor mange av de som stemmer der går aldri på en fotballkamp?

Det er langt i fra få!

En vote på denne siden ville vært langt mer riktig, da du ser hva supporterne som faktisk er på kampene mener, og vi har fra 2500 til 10.000 treff per dag.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 04 sep 03, 11:47
Opprinnelig postet av Holters
...En vote på denne siden ville vært langt mer riktig, da du ser hva supporterne som faktisk er på kampene mener, og vi har fra 2500 til 10.000 treff per dag.


Er ikke enig i din påstand. Jeg tror at folk som ikke pleier å se FFK finner det uinteressant i å stemme på voten på f-b.no og at resultatet vil bli nogenlunde korrekt

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 04 sep 03, 11:53
Vel, da tror du sannelig feil. Folk har en tendens til å trykke villt uansett om de interesserer seg for voten eller ei, det vil du erfare om du driver med web en liten periode.

Men det åpner jo rimelig bra da...

Helt topp: 16.7%.
Greit nok 13.9%.
Litt slitsomt, 19.4%.
Helt bånn! 50.0%.

36 stemmer.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 sep 03, 11:56
Uansett, hvor vanskelig er det å manipulere dette dersom man vil? Ikke veldig vanskelig å ordne slik at man får stemt flere ganger o.l.

Synes det er merkelig at man i det hele tatt trenger en vote for å bestemme seg for å slutte med sambaen. De mange, kraftige tilbakemeldingene fra mange mennesker burde være nok.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 04 sep 03, 12:50
Er det 1000 mennesker som irriterer seg grønne over sambaen på stadion,så er det mer en nok at sambaspillet bør opphøre. Jeg synes også motargumentasjonen for dere som har sambafetisj ikke henger på greip. Det kan virke som dere går rundt i byen med en naiv følelse at alle synes samba er mirakeløst morsomt på fotballkamper.
Som en liten opplysning kan jeg opplyse at på søndag begynte folk å bli fly forbanna,og klappet hånlig når dere var ferdig med sambamaset. På tide å våkne opp kanskje?

---------------------------

Gøran Karlsen


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 04 sep 03, 13:13
Kjære Holters, Gøran, Costanza, Lars etc...:

Ikke for det at jeg tror dere er i flertall når det gjelder å "ha rett" angående samban, men jeg foreslår at vi blir enige om følgende;

Vi lar være å spille på Stadion med mindre klubben offisielt inviterer oss til det, vi lar være å starte flere avstemminger ang. emnet samba og tar til oss at dere ikke liker det vi gjør. Det betyr ikke at vi synes dere kan smykke dere med å være de eneste ihuga ffk-fansen eller sitte på fasitsvaret når det gjelder hva som er bra og ikke bra underholdning på Stadion.

Til gjengjeld håper jeg da at alle er med og fester og koser seg når FFK rykker opp etter endt sesong ( mulig at vi vet det tidligere også.. ) og at vi ikke får noen voldsomme protester når vi er med og spiller i fakkeltoget under festen. Håper det kan være et greit kompromiss for dere og til gjengjeld skal vi la dere og Plankehaugen "få ha Stadion i fred..." Men jeg vil gjerne være med å synge, klappe og heie frem FFK hvis det er i orden for dere?

FFK, klubben og opprykk er faktisk det som teller mest for oss også...


---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 04 sep 03, 13:22
Vi har aldri prøvd å gi uttrykk for at vi sitter inne med fasitsvaret, men riktignok har vi prøvd ettertrykkerlig å påpeke våre meninger om sambaen.

Videre har i alle fall jeg aldri sagt at jeg ikke liker samba, men jeg misliker det sterkt under kamp! Når opprykksfesten starter kan dere spille så mye samba som dere bare vil, ja, da skal jeg personlig danse nedover gatene i Fredrikstad sentrum - ikke noe problem.

Synes bare det er upassende under kamp. :)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


TRS

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 sep 03
Innlegg: 1

Lagt til: 04 sep 03, 13:30
Sitter selv på midten av hovedtribunen (felt C), og mitt intrykk er at sambaen ble veldig godt tatt imot der. Folk smilte og lo og lot seg fenge av rytmene. Synes personlig også at dette var et helt suverent innslag.

Har full forståelse for at de som stod 2 meter fra orkesteret opplevde sambaen som slitsom. Jeg sitter jo omtrent på andre siden av banen, og der var ikke lyden spesielt høy, og hvis noen på hovedtribunen lot seg plage av lydnivået, fåreslår jeg at de holder seg hjemme! At de som stod i samme enden av klokkesvingen som orkesteret lot seg irritere er en annen sak....

Løsningen er vel kanskje å finne en annen plass til orkesteret, slik at de står litt for seg selv.

Håper for all del at sambaen har kommet for å bli!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 sep 03, 13:41
Opprinnelig postet av TRS
Løsningen er vel kanskje å finne en annen plass til orkesteret, slik at de står litt for seg selv.

Håper for all del at sambaen har kommet for å bli!


Hadde du lest innlegget til Langemann litt ovenfor, så hadde du sett at det ikke ser ut til å bli noe samba på stadion fremover. Ros til Langemann som har tatt til seg kritikken, og dermed ikke vil irriterre mange andre publikummere fremover. Løsningen er dermed funnet, TRS, og den var ikke å finne en annen plass (hvis vi ikke snakker om utenfor stadion). Når det er sagt, så må de gjerne få spille før og etter kamp.

Da er vel denne laaange diskusjonen over, og vi kan konsentere oss om det vi vel egentlig er her for: fotball og FFK!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 04 sep 03, 13:46
Men det var gøy å se hvor mange som lot seg engasjere da! :cool:

Og takk for støtten TRS, men jeg tror det blir som jeg skrev i innlegget mitt tidligere...

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 04 sep 03, 13:50
Endret: 04 sep 03, 13:52
Den skal du ha langemann, den skal du ha... Det har ALDRI vært lengre diskusjoner på FFKSupporter.net enn de to gangene dere har besøkt stadion!

:ffk:

redigert: Holder du av plass til Gøran og meg som fordansere da? ;)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


morten

Moderator
Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 627

Lagt til: 04 sep 03, 14:17
når jeg tenker meg om trenger vi kanskje en funksjon som kan stenge tråder.. hehe :)

---------------------------

Utvikler og Medeier.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 04 sep 03, 14:58
Bra.
Blir det opprykksfest så slenger jeg meg med i dansen.

---------------------------

Gøran Karlsen


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 04 sep 03, 16:30
Endret: 04 sep 03, 16:30
Du er hjertlig velkommen Gøran! :D

Og spørsmålet er forhåpentligvis ikke om det blir opprykksfest men når...

:ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 04 sep 03, 18:41
Flott at sambagjengen er voksne nok til å ta hensyn til de innvendingene vi har kommet med. Og hva gjelder diverse avstemninger, så er hvertfall avstemningene på f-b.no bare tull og tøys.

Gikk inn og avga min stemme med Internet Explorer. (Siden det er hemmelige valg vil jeg ikke oppgi hva jeg stemte;-)) Gikk senere inn på nettet med Opera, og da var det fullt mulig å stemme igjen. Og det var heller ikke noen sperre mot å stemme en gang til med IE da jeg gikk inn med den nettleseren igjen for moro skyld for å teste om systemet til f-b.no virkelig var så dårlig som det kunne se ut til. Det betyr dermed at alle avstemninger på f-b.no må tas for det de er; lett manipulerbare. Som om ikke nettavstemninger er usikre nok i seg selv... Dette er faktisk noe f-b.no bør gjøre noe med eller rett og slett bare kutte ut avstemningene sine.

Videre så er Plankehaugen klare for fakkeltog. Han som skaffet oss fakler i fjor har fortsatt 800-900 fakler igjen som ligger klare til fest i år (eller neste år hvis alt ikke skulle gå veien alt nå) :-)

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


ohn

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 sep 03
Innlegg: 12

Lagt til: 04 sep 03, 18:53
Mer samba !
Flott med fengende rytmer, la Welton bli inspirert !

---------------------------

FFK`er i Sarp


javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 04 sep 03, 20:03
Hei lars.. flott at du også legger merke til avstmningsproblemt.. hehe må si jeg synes det er litt komisk jeg da.. for om dere går inn å ser på avstemningen nå.. så får dere sikkert dere en god latter..

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 04 sep 03, 21:20
Latter? Nå er jeg endelig voten slik den skal være :)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 04 sep 03, 21:32
hehe

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 04 sep 03, 23:01
Endret: 05 sep 03, 00:26
Opprinnelig postet av Holters
Vel, da tror du sannelig feil. Folk har en tendens til å trykke villt uansett om de interesserer seg for voten eller ei, det vil du erfare om du driver med web en liten periode..

Ærlig talt Holters! Skulle ønske du var litt mer ydmyk i forhold til andre mennesker og deres meninger. Liker ikke måten du `slår i hjel` andres meninger på. Du har en tendens til å gi uttrykk for at dine meninger er den gitte sannhet. Du er tross alt ikke gamle gutten... Angående denne saken spesielt, så kan det faktisk hende at jeg har holdt på med web en del lenger enn du og det kan t.o.m hende at jeg bl.a har hatt statistikk og sannsynlighetsberegning som fag på universitetsnivå... Så jeg vil ikke vært så bråkjekk når det gjelder spørreundersøkelser...
Anyway. Du skal ha for en god supporterside:ffk:

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 04 sep 03, 23:35
Endret: 04 sep 03, 23:37
Ja, dette var en "lang" tråd og følge.
Hvorfor ikke lage en FFk sang med sambarytmer, sammen med plankehaugen. Så kunne den jo fremføres under kamper når stemmingen passer,ved skåringer ol.

Samba er noe fleste forbinder med andre ting en fotball her "nord"(selv om
temperaturen stiger og vi blir flerkulturelle på mange områder)

NÅR FAKKELTOGET GÅR GJENNOM FREDRIKSTAD, HÅPER JEG DERE HAR ØVD MYE OG STILLER FULLTALLIG OPP.

Tanker fra "NATTEVAKTA":ffk::ffk:



Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 05 sep 03, 00:20
Endret: 05 sep 03, 00:26
Opprinnelig postet av BøgeJon
Angående denne saken spesielt, så kan det faktisk hende at jeg har holdt på med web en del lenger enn du og det kan t.o.m hende at jeg bl.a har hatt statistikk og sannsynlighetsberegning som fag på universitetsnivå... Så jeg vil ikke vært så bråkjekk når det gjelder spørreundersøkelser...

Men har du det? Bare se på undersøkelsen nå det, så ser du jo hvor godt bilde den gav av "virkeligheten". ;) Antall stemmer har økt i alt fra snilefart til lysest hastighet. Uansett er statistikk faktisk et av fagene jeg studerer ved universitetsnivå! ;) Men har du en doktorgrad å henvise til, så er jeg mer enn villig til å lese biten om "avstemninger på web".

Opprinnelig postet av BøgeJon
Ærlig talt Holters! Skulle ønske du var litt mer ydmyk i forhold til andre mennesker og deres meninger. Liker ikke måten du `slår i hjel` andres meninger på. Du har en tendens til å gi uttrykk for at dine meninger er den gitte sannhet. Du er tross alt ikke gamle gutten...

Ung eller gammel - ikke alltid det har så mye å si! Det er utallige mennesker som har fått sjokk når de fant ut hvor gammel jeg var, da jeg begynte å skrive her på FFKSupporter.net. Selv om jeg er ung, så betyr det ikke at jeg skal være mer ydmyk enn andre.

Nå har ikke jeg vært den mest ekstreme debattanten i denne saken før den siste innspurten, men hvis du kaller det at jeg argumenterer for mitt syn for å "slå ihjel andres meninger", ja, da er det synd at du synes det.

Jeg må på lik linje med andre få komme med min mening, så lenge jeg klarer å argumentere for hva jeg mener. Det er utrolig mange som hopper inn i en diskusjon uten at de i det hele tatt klarer å komme med et saklig argument, og da ender det som oftest med at de går på person i stedet.

Hvis du har noen gode eksempler hvor jeg "slår ihjel andres meninger" og "gir uttrykk for at det jeg mener er den gitte sannhet", så kom gjerne med det. Du kan godt sende meg en mail på [mail=Holters@ffksupporter.net]Holters@ffksupporter.net[/mail], så kan vi fortsette denne diskusjonen der.

Hvis ikke ser i alle fall jeg på hele denne tråden som avsluttet, spesielt siden sambaentusiastene har "lagt inn trommene". ;)

Takk for at du ellers setter pris på siden! Kan love at den vil bli forbedre i fremtiden.

:ffk:

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340