Husk meg
Brukernavn
Passord

Simen på vei bort?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 01 feb 06, 13:29
Kanke plankehaugen bare stille opp å bygge et huset til Simen å æ - så skulle vel saken være biff

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 02 feb 06, 18:30
tror ikke vi behøver å bekymre oss egentlig. tror brenne har godt av ett eller to år til i FFK, og det vet han nok selv.

dessuten tror jeg han har lyst til å være med på FFK oppturen. for den tror jeg starter nå. simen vet at FFK har mye på gang nå. dessuten tror jeg også han har lyst til å spille på den nye stadion.. i hvit og rød drakt

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 04 feb 06, 11:32
Velger å håpe og tro at Simen Brenne fortsetter i FFK 2-3 år, nå som situasjonen i FFK er tilbake i gjenger igjen..
Dette har jeg jo skrevet før. Derfor er den egentlige årsaken  til at jeg nå skriver , halen på første setning.
Synes at PAC i dagens F-B oppsumerer dette på en fin måte  i setningen " Nå har vi et eierforhold til spillerstilen, og føler oss komfortable i den".
Synes at han her elegant oppsumerer den kritikken som enkelte hadde mot Drillo som klubbtrener.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 04 feb 06, 13:20
Opprinnelig postet av oleberg
Kanke plankehaugen bare stille opp å bygge et huset til Simen å æ - så skulle vel saken være biff


Jeg skjønner at det er humoristisk ment, men jeg syns spellerne som er i klubben skal være stolt av å spille for oss!

Det er tross alt vår klubb og vi bør forlange at spillere spiller for oss uten at vi tilbyr dem noen ekstra goder. Det å spille for Fredrikstad er en ære i seg selv!

---------------------------

United we stand, devided we fall!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 04 feb 06, 13:41
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av oleberg
Kanke plankehaugen bare stille opp å bygge et huset til Simen å æ - så skulle vel saken være biff


Jeg skjønner at det er humoristisk ment, men jeg syns spellerne som er i klubben skal være stolt av å spille for oss!

Det er tross alt vår klubb og vi bør forlange at spillere spiller for oss uten at vi tilbyr dem noen ekstra goder. Det å spille for Fredrikstad er en ære i seg selv!


Meget godt sagt. Og folk stiller seg undrende til at ikke flere er med på å bygge huset til kvisvik...

---------------------------

Dagfinn Enerly i våre hjerter!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 feb 06, 08:32
Opprinnelig postet av bønna

Det er tross alt vår klubb og vi bør forlange at spillere spiller for oss uten at vi tilbyr dem noen ekstra goder. Det å spille for Fredrikstad er en ære i seg selv!


Det er en god tanke.  Men det er vel desverre bare på julaften at "det er tanken som teller". ;)

For å spissformulere litt (vel, ganske mye faktisk): Alle fotballspillere er horer. 

Slik den profesjonelle fotballverdenen har blitt har den blitt lik eller enda mer kynisk enn det normale arbeidslivet de fleste av oss deltar i. Du bytter jobb av flere årsaker - men de aller fleste skifter jobb på grunn av de økonomiske rammene en ny arbeidsgiver kan tilby.

Bruk av sign-on fee er også noe vi finner i det private arbeidsliv, men ikke i nærheten av å være så utstrakt som i fotballen. I arbeidslivet har sjelden korttidskontrakter (med mindre man er konsulent, og konsulenter er definitivt enda større horer enn fotballspillere - uansett) slik at en arbeidstaker signerer opp for "ubestemt tid". 

I tillegg er verden relativt historieløs. Hvilken fotballspiller med respekt for seg selv og ambisjoner utover nesetippen ville satset sin fotballkarriere i Larvik - fordi laget vant serien et par ganger for en del år siden? ;)

FFK kan ikke hvile på sine tidligere prestasjoner - det er kun kort horisont som gjelder. Plutselig har det blitt Chelsea for alle penga (bokstavelig talt) i England. For bare noen år siden ble du vel ansett som en halvfull sjøulk hvis du spilte for Chelsea (Hei, Tore André! ;))... Mens du i dag blir ansett som verdens beste fotballspiller omgående. 

Oppsummeringen er vel at FFK må tilby like goder som alle andre. Hvis ikke stiller vi på lik linje med alle de andre - men med en hyggelig historie...

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340