Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-spillerne mislikte Drillo

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 20 jan 06, 10:43
Drillo var ikke den rette treneren for FFK. Om det var spillerne eller treneren som var hovedproblemet er uvisst, men sammen fungerte det ikke i klubben.

Frykter at han kommer til å gjøre en strålende jobb i Enga.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 20 jan 06, 12:57
Opprinnelig postet av Holters
Drillo var ikke den rette treneren for FFK. Om det var spillerne eller treneren som var hovedproblemet er uvisst, men sammen fungerte det ikke i klubben.

Frykter at han kommer til å gjøre en strålende jobb i Enga.


Dette er noe jeg fullt ut er enig i, Holters, selv om jeg er blandt dem som alltid har hatt tro på Drillo.
Drillo passer best som landslagstrener, hvor han kun bearbeider spillere og systemer en gang imellom.

Jeg mener fortsatt han hadde vært perfekt for FFK i den rollen han nå har fått i Vålerenga, men at det nok er mulig at slitasjen i FFK etter 2005 sesongen var for stor til at det kunne fungert optimalt.

Men som flere andre har sagt, så er det egentlig unødvendig å snakke om snøen som falt i fjor, for det er nå historie.
At noen medier gidder å koke spiker på en suppe, når det gjelder denne saken viser bare at de har lite å foreta seg for tiden. 

---------------------------

FFK på toppen i 2006


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 20 jan 06, 17:42
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Men åpenbart så er temaet Drillo svært sensitivt for deg,


Sensitivt?? Nei. Men jeg sitter inne med mye info i saken, og blir irritert over sånne som, bl.a deg som gir Drillo ubetinget støtte i et og alt. Når det er sagt, så tviler heller ikke jeg på at han, som analytiker i Enga, kan gjøre en meget god jobb. Treneransvar i en norsk tippeligaklubb derimot..

---------------------------

Tarvelig oppsigelse til tross, det var verdt det!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 20 jan 06, 17:49
Vet også veldig godt selv at misnøyen med Drillo var ganske så utbredt....... Her er du på tjukk is, djpete.....

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 20 jan 06, 17:58
Opprinnelig postet av djpete

Sensitivt?? Nei. Men jeg sitter inne med mye info i saken, og blir irritert over sånne som, bl.a deg som gir Drillo ubetinget støtte i et og alt. Når det er sagt, så tviler heller ikke jeg på at han, som analytiker i Enga, kan gjøre en meget god jobb. Treneransvar i en norsk tippeligaklubb derimot..


Les mitt forrige innlegg i denne tråden, djpete. 
Jeg gir ikke Drillo ubetinget støtte i ett og alt, og er bla. enig med dem som mener at han ikke passer så godt som klubbtrener, fordi han da antagligvis ikke klarer å holde intensiteten og gløden på et høyt nivå på 5-6 treninger pr. uke, i motsettning til med et landslag hvor han samler spillerne kun en gang i mellom. 

Ingen kan ta fra Drillo at han er en kapasitet fotballfaglig og ingen kan ta fra ham de underverkene han gjorde med det Norske landslaget på 90 tallet. 
Men det jeg reagerer kraftig på når det gjelder deg, djpete, er at du mente Drillo var en katastrofe allerede før han kom til FFK og har fulgt opp siden med å si æsj til absolutt alt som har med Drillo å gjøre.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 20 jan 06, 23:41
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Men det jeg reagerer kraftig på når det gjelder deg, djpete, er at du mente Drillo var en katastrofe allerede før han kom til FFK og har fulgt opp siden med å si æsj til absolutt alt som har med Drillo å gjøre.


Skal jeg reagere like negativt på din uforbeholdne støtte til Drillo fra dag en?
Jeg uttrykte skepsis til Drillo, men stillte meg uansett 100% bak han, og var villig til å gi han en sjanse. Sier du noe annet så er det blank løgn. Jeg var skeptisk, men håpet at han og Eggen kunne fungere i tospann. Poenget er: "tospann finnes  ikke i vokabularet til Drillo. Han hører ingen andres stemme enn sin egen, såfremt de ikke taler de samme meninger som hans. Han er blottet for sosiale antenner, og totalt umotagelig for kritikk, såvell usakelig som konstruktiv. 
Etter min mening har det i ettertid vist seg at min skepsisme var velbegrunnet. Blir dermed så lei av at du  fortsetter med din evindelige prediken om hvor mye Drillo utrettet under sin periode som landslagssjef, det er meg totalt likegyldig, Fredrikstad tapte terreng i kappløpet mot tippeligatoppen som en følge av hans periode som sjef i klubben.

I media, både nasjonalt, og lokalt, har det i ettertid oppstått et slags "stakkars Drillo" symptom. Hadde alle de som kan, uttalt seg, og ikke bare de som var livredde for å fremstå som noe annnet enn gamle helter. Så hadde nok mediabildet vært et ganske så annet. Plutselig hadde Drillo enorm lyst til å bidra på "først og Sist", "otto" og i alle mulige mediaforá. Gjennomgangsmelodien, spilt på en meget smart måte av en intelligent hovmester ved navn Drillo , var; stakkars meg, jeg ble kjeppjaget fra byen jeg ofret alt for.
Han har ikke gjort oss noe godt som hverken fotballag, fotballby, eller sponsorobjekt. Han skulle "gjøre noe med den "defensive organiseringen", men hva førte det til?? Ingenting.

 Ja takk til engasjerte mennesker (ps:du er engasjert Snæbbus). Nei takk til folk som velger å leve på gamle meritter, og opphøyer seg selv til Gud som følge av dem.



---------------------------

Tarvelig oppsigelse til tross, det var verdt det!


Stinger

Knøttespiller

Ble medlem: 04 mar 04
Innlegg: 67

Lagt til: 21 jan 06, 00:33
Endret: 21 jan 06, 01:16

Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Ingen kan ta fra Drillo at han er en kapasitet fotballfaglig og ingen kan ta fra ham de underverkene han gjorde med det Norske landslaget på 90 tallet. 


Det later til at Snæbbus ikke klarer å skille mellom fortid og nåtid. JA, ingen kan ta fra Drillo de "underverker" han gjorde med landslaget for mange år siden, men vi skal heller ikke ta fra fra ham det "under-pari" han leverte i Fredrikstad. Djpete snakker kun om Drillo anno 2005, mens Snæbbus snakker om Drillo anno 1996... Er vi på drillos.net eller ffksupporter.net? 
Det som irriterer meg mest er at Drillo flyr rundt i Akersgata og hos NRK og legger skylden på Fredrikstad`s innbyggere, fremfor å innrømme sine egne begrensninger hva gjelder toveis-kommunikasjon og evne til å bruke ørene. 

Fotball er fremdeles et lagspill bestående av tenkende individer, ikke et kommunistisk brettspill for gamle "helter"..   

---------------------------

Stinger
-Supporter i alle vindretninger


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 jan 06, 01:21
Poenget er at Drillo, kanskje mer enn noen annen norsk trener, er sterkt avhengig av en spillergruppe som står samlet bak ham og har troen på ham. Det hadde det norske landslaget på begynnelsen av 90-tallet. Det hadde ikke FFK i 2005.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 jan 06, 01:25
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Men det jeg reagerer kraftig på når det gjelder deg, djpete, er at du mente Drillo var en katastrofe allerede før han kom til FFK og har fulgt opp siden med å si æsj til absolutt alt som har med Drillo å gjøre.


Skal jeg reagere like negativt på din uforbeholdne støtte til Drillo fra dag en?
Jeg uttrykte skepsis til Drillo, men stillte meg uansett 100% bak han, og var villig til å gi han en sjanse. Sier du noe annet så er det blank løgn. Jeg var skeptisk, men håpet at han og Eggen kunne fungere i tospann. Poenget er: "tospann finnes  ikke i vokabularet til Drillo. Han hører ingen andres stemme enn sin egen, såfremt de ikke taler de samme meninger som hans. Han er blottet for sosiale antenner, og totalt umotagelig for kritikk, såvell usakelig som konstruktiv. 
Etter min mening har det i ettertid vist seg at min skepsisme var velbegrunnet. Blir dermed så lei av at du  fortsetter med din evindelige prediken om hvor mye Drillo utrettet under sin periode som landslagssjef, det er meg totalt likegyldig, Fredrikstad tapte terreng i kappløpet mot tippeligatoppen som en følge av hans periode som sjef i klubben.

I media, både nasjonalt, og lokalt, har det i ettertid oppstått et slags "stakkars Drillo" symptom. Hadde alle de som kan, uttalt seg, og ikke bare de som var livredde for å fremstå som noe annnet enn gamle helter. Så hadde nok mediabildet vært et ganske så annet. Plutselig hadde Drillo enorm lyst til å bidra på "først og Sist", "otto" og i alle mulige mediaforá. Gjennomgangsmelodien, spilt på en meget smart måte av en intelligent hovmester ved navn Drillo , var; stakkars meg, jeg ble kjeppjaget fra byen jeg ofret alt for.
Han har ikke gjort oss noe godt som hverken fotballag, fotballby, eller sponsorobjekt. Han skulle "gjøre noe med den "defensive organiseringen", men hva førte det til?? Ingenting.

 Ja takk til engasjerte mennesker (ps:du er engasjert Snæbbus). Nei takk til folk som velger å leve på gamle meritter, og opphøyer seg selv til Gud som følge av dem.





Jeg får bare konstatere at vi er uenig. Jeg synes egentlig det er helt unødvendig for meg å plukke i fra hverandre det du skriver og argumentere i mot deg. Etter min mening så er det meste av det du skriver blottet for objektivitet. 
Drillo er historie i FFK, men det skal bli spennende å se hva han får utrettet i Vålerenga, selv om det sikkert kommer til bli vanskelig å måle hans innsats der. 
For hvis det går dårlig for Vålerenga i 2006, så er det sikkert Drillo som får skylda, og dersom det går bra, så vil djpete med flere sikkert si at det er på tross av Drillo.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 jan 06, 01:35

Opprinnelig postet av Stinger

Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Ingen kan ta fra Drillo at han er en kapasitet fotballfaglig og ingen kan ta fra ham de underverkene han gjorde med det Norske landslaget på 90 tallet. 


Det later til at Snæbbus ikke klarer å skille mellom fortid og nåtid. JA, ingen kan ta fra Drillo de "underverker" han gjorde med landslaget for mange år siden, men vi skal heller ikke ta fra fra ham det "under-pari" han leverte i Fredrikstad. Djpete snakker kun om Drillo anno 2005, mens Snæbbus snakker om Drillo anno 1996... Er vi på drillos.net eller ffksupporter.net? 
Det som irriterer meg mest er at Drillo flyr rundt i Akersgata og hos NRK og legger skylden på Fredrikstad`s innbyggere, fremfor å innrømme sine egne begrensninger hva gjelder toveis-kommunikasjon og evne til å bruke ørene. 

Fotball er fremdeles et lagspill bestående av tenkende individer, ikke et kommunistisk brettspill for gamle "helter"..   


Har du i det hele tatt lest det jeg har skrevet i denne tråden, Stinger?
Det jeg skriver om Drillos fortid og det han har utrettet med landslaget står kun skrevet med en settning.

Denne tråden heter: FFK-spillerne mislikte Drillo, og det er den diskusjonen jeg har kastet meg inn i, og da handler det selvfølgelig om 2005 og ikke 1996. 

---------------------------

FFK på toppen i 2006


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 21 jan 06, 01:37
Opprinnelig postet av Costanza
Poenget er at Drillo, kanskje mer enn noen annen norsk trener, er sterkt avhengig av en spillergruppe som står samlet bak ham og har troen på ham. Det hadde det norske landslaget på begynnelsen av 90-tallet. Det hadde ikke FFK i 2005.



Kommunikasjon, Costanza. Det rare med "Drillo-tilhengerne" er at de ikke vener å se for seg at Drillo mangler en del elementære egenskaper, i form av kommunikasjon med individer (toveis), og kanskje til og med at han kan ha forandret seg, etter sin eventyrlige suksess med landslaget. Hele veien går det på at man ikke var lojale nok ovenfor Drillo. Det er en treners jobb å overbevise. Drillo var ikke kar om å KOMMMUNISERE, en ganske essensiell egenskap, eller? Mannen fremstår jo som totalt blottet for enhver form for toveiskommunikasjon.

"Mer enn noen avhengig av en samlet spillergruppe" ? Alle trener er avhengig av det. I stor grad dreier  det seg om å skape seg en slik spillergruppe. Drillo har ikke den evnen. JA, som landslagstrener på 90-tallet i en bestem seting hadde han det. Tiden og mennesker har fornadret seg, og i dag mangler Drillo, mer enn de fleste nettopp den evnen.

---------------------------

Tarvelig oppsigelse til tross, det var verdt det!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 jan 06, 01:59
Endret: 21 jan 06, 02:02

Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Costanza
Poenget er at Drillo, kanskje mer enn noen annen norsk trener, er sterkt avhengig av en spillergruppe som står samlet bak ham og har troen på ham. Det hadde det norske landslaget på begynnelsen av 90-tallet. Det hadde ikke FFK i 2005.



Kommunikasjon, Costanza. Det rare med "Drillo-tilhengerne" er at de ikke vener å se for seg at Drillo mangler en del elementære egenskaper, i form av kommunikasjon med individer (toveis), og kanskje til og med at han kan ha forandret seg, etter sin eventyrlige suksess med landslaget. Hele veien går det på at man ikke var lojale nok ovenfor Drillo. Det er en treners jobb å overbevise. Drillo var ikke kar om å KOMMMUNISERE, en ganske essensiell egenskap, eller? Mannen fremstår jo som totalt blottet for enhver form for toveiskommunikasjon.

"Mer enn noen avhengig av en samlet spillergruppe" ? Alle trener er avhengig av det. I stor grad dreier  det seg om å skape seg en slik spillergruppe. Drillo har ikke den evnen. JA, som landslagstrener på 90-tallet i en bestem seting hadde han det. Tiden og mennesker har fornadret seg, og i dag mangler Drillo, mer enn de fleste nettopp den evnen.


Hva er det egentlig som gjør deg til en ekspert på personen Drillo, djpete? Kjenner du ham personlig? Eller er det en slags avstandsbedømming?
Og hvordan kan du i et annet innlegg skrive at du kjenner fakta vedr. spillernes misnøye til Drillo mye bedre enn meg?
Vanligvis så er jeg tilstede på fra 1 - 3 FFK treninger pr. uke, og jeg har aldri sett deg der, så noe må jeg vel også ha fått med meg av hva som foregår i klubben.

I en hvilken som helst klubb er det mer eller mindre spillere som er misfornøyd med et eller annet, eller spillere som kanskje er mere fornøyd med den forrige treneren osv. Men at det var mere misnøye i FFK troppen hele sesongen sett under ett, enn det som er normalt i andre klubber, det tror ihvertfall ikke jeg på.

Hvor mange misfornøyde spillere tror du feks det har vært i Rosenborg under Nils Arne Eggen i løpet av de 13 seriemesterskapene de har vunnet, djpete?

---------------------------

FFK på toppen i 2006


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 21 jan 06, 02:03
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Jeg synes egentlig det er helt unødvendig for meg å plukke i fra hverandre det du skriver og argumentere i mot deg.



Forsøk gjerne!

Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

For hvis det går dårlig for Vålerenga i 2006, så er det sikkert Drillo som får skylda, og dersom det går bra, så vil djpete med flere sikkert si at det er på tross av Drillo.


Ikke diktér opp en mening for meg Snæbbus. Et av mine forrige innlegg lød: Når det er sagt, så tviler heller ikke jeg på at han, som analytiker i Enga, kan gjøre en meget god jobb. Men, for all del. Dersom Enga vinner gull igjen i år, så er det ene og alene Drillo sin bragd


Jeg blåser i om Enga vinner championsleague med Drillo i staben, det er ikke, og har aldri vært poenget mitt. Kom med noen saklige argumenter for å imøtegå mitt ståsted og mine synspunkter Snæbbus, for du er ute på meget dypt vann, vi snakker kategori Marianegropene.

---------------------------

Tarvelig oppsigelse til tross, det var verdt det!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 jan 06, 02:05
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Jeg synes egentlig det er helt unødvendig for meg å plukke i fra hverandre det du skriver og argumentere i mot deg.



Forsøk gjerne!

Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

For hvis det går dårlig for Vålerenga i 2006, så er det sikkert Drillo som får skylda, og dersom det går bra, så vil djpete med flere sikkert si at det er på tross av Drillo.


Ikke diktér opp en mening for meg Snæbbus. Et av mine forrige innlegg lød: Når det er sagt, så tviler heller ikke jeg på at han, som analytiker i Enga, kan gjøre en meget god jobb. Men, for all del. Dersom Enga vinner gull igjen i år, så er det ene og alene Drillo sin bragd


Jeg blåser i om Enga vinner championsleague med Drillo i staben, det er ikke, og har aldri vært poenget mitt. Kom med noen saklige argumenter for å imøtegå mitt ståsted og mine synspunkter Snæbbus, for du er ute på meget dypt vann, vi snakker kategori Marianegropene.


Skal vi legge oss?

---------------------------

FFK på toppen i 2006


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 21 jan 06, 02:09
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Hvor mange misfornøyde spillere tror du feks det har vært i Rosenborg under Nils Arne Eggen i løpet av de 13 seriemesterskapene de har vunnet, djpete?


Det er nok noen ja, men definitivt ikke som følge av manglende engasjement og vilje/evne til kommunikasjon, eller??

---------------------------

Tarvelig oppsigelse til tross, det var verdt det!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 21 jan 06, 02:13



Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Skal vi legge oss?


Ja, dersom du ikke har noen saklige argumenter så må du gjerne legge deg. Jeg skal sitte oppe en stund til, og nyte de siste dråper av min John Daniels whisky.

---------------------------

Tarvelig oppsigelse til tross, det var verdt det!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 21 jan 06, 02:33
Opprinnelig postet av djpete



Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Skal vi legge oss?


Ja, dersom du ikke har noen saklige argumenter så må du gjerne legge deg. Jeg skal sitte oppe en stund til, og nyte de siste dråper av min John Daniels whisky.


Jo da, jeg skal legge meg, men ikke fordi jeg ikke har flere saklige argumenter. 
Noen ganger i en diskusjon kan det være fornuftig å si nok er nok, og dit har jeg kommet nå.
Å gi meg inn på å komme med saklig argumenter vedr. Drillos personlighet, følelsesliv og hans psykiske tilstand vil jeg ihvertfall ikke gi noe bidrag til.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Stinger

Knøttespiller

Ble medlem: 04 mar 04
Innlegg: 67

Lagt til: 21 jan 06, 02:36
Endret: 21 jan 06, 02:39




Merkelig hvordan enkelte ikke klarer å gå en diskusjon i møte uten å lage en konkurranse ut av det... 
Vi som ikke er fast inventar på FFK-treningene bør vel kanskje holde munn... 

---------------------------

Stinger
-Supporter i alle vindretninger


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 21 jan 06, 13:41
Opprinnelig postet av djpete



Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Skal vi legge oss?


Ja, dersom du ikke har noen saklige argumenter så må du gjerne legge deg. Jeg skal sitte oppe en stund til, og nyte de siste dråper av min John Daniels whisky.



Hei hei ... for det første så heter det Jack og ikke John ( eller er det kanskje en annen type whisky da) og for det andre så får du ikke låv å kopiere mine setninger ..........   Ja bortsett fra dem om Drillo da.... Hi hi hi   Skål Dj

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 jan 06, 14:04
Opprinnelig postet av Klokan
Opprinnelig postet av djpete



Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Skal vi legge oss?


Ja, dersom du ikke har noen saklige argumenter så må du gjerne legge deg. Jeg skal sitte oppe en stund til, og nyte de siste dråper av min John Daniels whisky.



Hei hei ... for det første så heter det Jack og ikke John ( eller er det kanskje en annen type whisky da) og for det andre så får du ikke låv å kopiere mine setninger ..........   Ja bortsett fra dem om Drillo da.... Hi hi hi   Skål Dj


Håper da for guds skyld det er noe annet enn Jack Daniels det drikkes - makan til dårlig utgave av Whisky skal man lete lenge etter. 

Urk. Fatter ikke at noen orker drikke JD... Med mindre man er en patetisk rocker og har et image å ta vare på. ;)

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340