Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva er takhøyde for blussing på PH-tribuna?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 14 jan 06, 18:16
Er det noen som helst takhøyde for blussing og røykbomber på PH-tribuna? 

---------------------------

United we stand, devided we fall!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 14 jan 06, 18:26
håper ikke det, da er med i hvertfall gledesdrepere
-voksene barn leker best-

---------------------------

Vi står fordi vi ikke klarer å sitte etter å ha blitt knulla knallhardt i rævva- En bitter rbk supporter forklarer innsatsen til spillerne,etter 1-5 nederlaget for FFK


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 14 jan 06, 18:33
er vel ikke akkurat det smarteste å gjøre vel hvis vi vil se alle kampene

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 14 jan 06, 18:35
Endret: 15 jan 06, 01:25
Opprinnelig postet av ffkerkonge
er vel ikke akkurat det smarteste å gjøre vel hvis vi vil se alle kampene


EDIT: Det å blusse og å fyre opp en røykbombe har vel ingenting med at  jeg ikke vil se alle kampene på stadion.. Vil bare skape litt bedre stemning..

---------------------------

United we stand, devided we fall!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 jan 06, 12:13
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av ffkerkonge
er vel ikke akkurat det smarteste å gjøre vel hvis vi vil se alle kampene


EDIT: Det å blusse og å fyre opp en røykbombe har vel ingenting med at  jeg ikke vil se alle kampene på stadion.. Vil bare skape litt bedre stemning..


Du vil vel ikke at det skal vanke bøter på klubben ?? Og muligens utestengelse av publikum ??

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 15 jan 06, 15:18
Nei, jeg vil heve stemningen på tribunen flere hakk.. Og hvorfor er blussing så jævlig alvorlig? Hvis jeg er edru(noe jeg alltid er på kamp) så har jeg god kontroll på hvor jeg peker blusset..

---------------------------

United we stand, devided we fall!


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 15 jan 06, 16:14
Prøver du å være morsom eller ??? Blir for dumt å foreslå det .
Hvis du gjør det får klubben en bot på min 100.000 og mulig utestengelse av publikum det hadde vært gøy get

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 15 jan 06, 16:22
Hvor får du tallene 100 000 fra?!? Og utestengelse av publikum? Det var mange klubber i fjor som blusset på tribunene og på mange av de stedene hvor det skjedde var det vel vaktselskapet som fikk boten og ingen ble utestengt så vidt jeg vet.. 

---------------------------

United we stand, devided we fall!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 jan 06, 16:52
Opprinnelig postet av bønna
Hvor får du tallene 100 000 fra?!? Og utestengelse av publikum? Det var mange klubber i fjor som blusset på tribunene og på mange av de stedene hvor det skjedde var det vel vaktselskapet som fikk boten og ingen ble utestengt så vidt jeg vet.. 


Da får du fortelle meg hvor det er blitt gjort ?? Nede i Europa er det blitt spilt kamper for tomme tribuner p.g.a.  blussing, så bare det er nevnt. Jeg vil ikke ha sånne tilstander her.

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 15 jan 06, 17:10
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av bønna
Hvor får du tallene 100 000 fra?!? Og utestengelse av publikum? Det var mange klubber i fjor som blusset på tribunene og på mange av de stedene hvor det skjedde var det vel vaktselskapet som fikk boten og ingen ble utestengt så vidt jeg vet.. 


Da får du fortelle meg hvor det er blitt gjort ?? Nede i Europa er det blitt spilt kamper for tomme tribuner p.g.a.  blussing, så bare det er nevnt. Jeg vil ikke ha sånne tilstander her.


Det ble gjort på Lerkendal:



Falkum:






Kristiansand:



Aalesund:



Det har nok ikke bare vært det at de blussa "nede i Europa".. De har kastet blussene på hverandre, slossing supporterne i mellom osv.. Nekter å tro at kamper har blitt spilt uten publikum bare pga blussing..

---------------------------

United we stand, devided we fall!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 jan 06, 18:14
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av bønna
Hvor får du tallene 100 000 fra?!? Og utestengelse av publikum? Det var mange klubber i fjor som blusset på tribunene og på mange av de stedene hvor det skjedde var det vel vaktselskapet som fikk boten og ingen ble utestengt så vidt jeg vet.. 


Da får du fortelle meg hvor det er blitt gjort ?? Nede i Europa er det blitt spilt kamper for tomme tribuner p.g.a.  blussing, så bare det er nevnt. Jeg vil ikke ha sånne tilstander her.


Det ble gjort på Lerkendal:



Falkum:






Kristiansand:



Aalesund:



Det har nok ikke bare vært det at de blussa "nede i Europa".. De har kastet blussene på hverandre, slossing supporterne i mellom osv.. Nekter å tro at kamper har blitt spilt uten publikum bare pga blussing..


Men det er vel ikke lov å blusse på tribunen her i Norge ??

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 jan 06, 18:28
Endret: 15 jan 06, 18:29
Mossingene blusset jo på Stadion vår da vi møtte dem i 1. divisjon 2003:

Men nei, det er ikke lov...


---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 15 jan 06, 18:52
Minimum 100 000 faktisk... Skulle likt og sett mossingene måtte betalt en slik bot etter blussinga på stadion for eksempel!!

Jeg synes den tinnsoldat blussinga som vi holder på med bare er kjedelig. Men så lenge det ikke er lov med noe mer,så er det vel ikke mye en kan gjøre!

---------------------------

Plankehaugen avd kr.sand!!!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 15 jan 06, 20:00
Opprinnelig postet av Kristian B
Minimum 100 000 faktisk... Skulle likt og sett mossingene måtte betalt en slik bot etter blussinga på stadion for eksempel!!

Jeg synes den tinnsoldat blussinga som vi holder på med bare er kjedelig. Men så lenge det ikke er lov med noe mer,så er det vel ikke mye en kan gjøre!


Hmm.. 100 000 høres vel mye ut.. Har kjennskap til at bøtene har nådd 10 000, men 100 000 Nkr?!? Hvilke supportergrupper har fått en sånn bot?

Er enig med deg at tinnsoldatblussing er lite kult, syns heller at blussinga skal være spontan..

---------------------------

United we stand, devided we fall!


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 16 jan 06, 07:58
Opprinnelig postet av bønna

Hmm.. 100 000 høres vel mye ut.. Har kjennskap til at bøtene har nådd 10 000, men 100 000 Nkr?!? Hvilke supportergrupper har fått en sånn bot?

Er enig med deg at tinnsoldatblussing er lite kult, syns heller at blussinga skal være spontan..



Det er ikke supportergruppen men klubben som får boten.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Propellen

A-lagspiller

Ble medlem: 26 jan 05
Innlegg: 277

Lagt til: 17 jan 06, 16:15
Og det er faktisk en del eksempler på det også!! Når du var så flink og gjorde research`en på de bildene bønna, tror jeg også du klarer å finne de bøtesatsene som NFF kjører ovenfor klubbene ved brudd på regelverket. Vet bla at VIF har fått en del slike bøter opp igjennom årenes løp.

---------------------------

" – Det skal veldig mye til før jeg drar herfra. Jeg har jo en familie å tenke på, sier landslagskeeperen."


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 17 jan 06, 17:35

Det er helt riktig at det i hvertfall til nå er klubbene som har fått bøtene. Klanen har som regel betalt bøtene Enga har blitt pålagt etter flere tilfeller med organisert blussing. Blusser enkeltpersoner, skal du ikke se bort fra at disse blir bøtelagt - samt får visse problemer med å komme seg inn på Stadion i framtiden. I tillegg kan det vanke bøter på FFK. Normal prosedyre er at vaktene/politiet henter ut vedkommende fra tribunen døm fleste steder. Og jeg tror ikke det blir så jævlig lett å stikke seg bort i mengden på Plankehaugen-tribunen. Av en eller annen grunn synes en del at det ultimate tribunekicket oppnås gjennom blussing på tribunen. Har aldri helt skjønt hvorfor det skal være så fantastisk. Det øker kanskje stemningen litt, men for min del får jeg ikke et så stort kick av det at jeg synes det er verd utestengelse og bøter.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 17 jan 06, 19:08
Opprinnelig postet av Lars Thoresen

Det er helt riktig at det i hvertfall til nå er klubbene som har fått bøtene. Klanen har som regel betalt bøtene Enga har blitt pålagt etter flere tilfeller med organisert blussing. Blusser enkeltpersoner, skal du ikke se bort fra at disse blir bøtelagt - samt får visse problemer med å komme seg inn på Stadion i framtiden. I tillegg kan det vanke bøter på FFK. Normal prosedyre er at vaktene/politiet henter ut vedkommende fra tribunen døm fleste steder. Og jeg tror ikke det blir så jævlig lett å stikke seg bort i mengden på Plankehaugen-tribunen. Av en eller annen grunn synes en del at det ultimate tribunekicket oppnås gjennom blussing på tribunen. Har aldri helt skjønt hvorfor det skal være så fantastisk. Det øker kanskje stemningen litt, men for min del får jeg ikke et så stort kick av det at jeg synes det er verd utestengelse og bøter.



Jeg vet at dette egentlig ikke er noe å diskutere. Er det ikke lov, så skal det jo selvfølgelig ikke forekomme heller.

Men for min del synes jeg mye av poenget blir borte når man står oppstilt på rekke bort over med disse blussa. Hvis det skal være blussing, synes jeg dette skal virke som en spontan ting, rundt et mål eller når stemninga på stadion er elektrisk. Mye av morroa forsvinner liksom, når man KUN får bruke blussa nede foran tribunen, før kampen.

Men allikevel... Det er ikke så morsomt at det er verdt at klubben får bøter i mangen tusen kronersklassen.

---------------------------

Plankehaugen avd kr.sand!!!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 17 jan 06, 21:11
Opprinnelig postet av Propellen
Og det er faktisk en del eksempler på det også!! Når du var så flink og gjorde research`en på de bildene bønna, tror jeg også du klarer å finne de bøtesatsene som NFF kjører ovenfor klubbene ved brudd på regelverket. Vet bla at VIF har fått en del slike bøter opp igjennom årenes løp.


Tro meg jeg har prøvd å finne bøtesatsene, men det eneste jeg fikk ut av det var bøter til enkeltpersoner.. Der var det vel 10 000 kr på det meste..

---------------------------

United we stand, devided we fall!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 jan 06, 21:29

[/quote]

Men for min del synes jeg mye av poenget blir borte når man står oppstilt på rekke bort over med disse blussa
[/quote]


Synes det er gøy med blussing før kamp, det viktigste med tifo før kamp er jo å skape tenning hos spillerne og publikum. Under kampensgang må det være mulig å gjøre noe også, masse flagg, synging, skjærf og hopping i takt må bare gjøres bedre.

Tenk dere vis en full fyr en gang skulle være så dum og fyre opp en bluss og kaste den på banen bare fordi han blir irriter og har sett andre med bluss på kamp ved en tidligere anledning, eller vis noen barn skulle risikere og få ødelagt seg? Hadde det hvert værte det da?

Norge er ikke Italia eller Kroatia eller Sverige for den saks skyld, der har supporter grupperingene fått gjøre for mye ugang uten att det har blitt reaksjoner på det og nå kan det se ut som om det kan være for seint og få bukt med opptøyene, derfor straffer forbund med tomme tribuner og det er ikke slikt vi vill ha i Fredrikstad!!

Tenk på de andre før du tenker på dine egne behov, da blir det gøy og gå på kamp for deg og Bønna.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340