Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK - Hele østfolds lag

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 des 05, 12:07

FFK, har etablert seg i tippeligaen. FFK skal nå sikte fra midten og mot toppen. Den naturlige konsekvens av dette er europa cup spill i form av Uefa cup, Royal Leage og etterhvert kanskje også Champions Leage. Østfold fotballen har tatt et langt skritt mot å prege Norsk fotball i større grad enn for bare få år siden. Bak FFK kjemper Moss og Sparta i Adecco ligaen. Det er lenge siden Østfold var representert med 3 lag i de to øverste divisjonene. Jeg vil hevde at dette kommer til å være status i lang tid fremover. FFK er Østfolds lokmotiv og Moss og Sparta har funnet sin plass hakket bak.

FFK bør derfor kunne bli hele Østfolds lag, jo bedre plassering FFK klarer i tippeligaen jo mere vil Østfodlingene utenfor Fredrikstad følge laget. Det er derfor viktig at tilskuerkapasiteten på den nye stadion er tilpasset dette og at denne kan utvides. Om noen år vil FFK fort kunne trekke en 13 - 14 tusen tilskuere på de fleste hjemme kampene. 

Markedsapparatet må derfor kunne følge denne trenden og passe på at bedrifter utenfor Fredrikstad skal få profilere seg gjennom laget. Vi bør satse på å være fremste lag for Østfolds beste spillere. Spillere som har gjort seg bemerket i Moss og Sparta bør slippes til FFK slik at de får utviklet seg til tippeliga spillere. Moss og Sparta får utdanningskompensasjon for dette, og spillere som ikke lykkes med FFK i tippeligaen bør gå gratis fra FFK til Moss og Sparta.

Jeg vet at supportere fra Sparta og Moss vil skrike opp om at deres lag snart skal spille i tippeligaen, men virkligheten er vel snarere at dersom noen av de nevnte laga skulle rykke opp så snakker vi kun om en gjestevisitt, mens FFK har potensiale til å være en toppklubb, vil ikke Sparta eller Moss kunne holde seg i TL på sikt. Det kan være direkte ødleggende for disse klubbene å rykke opp. Dersom Moss hadde rykket opp på bekostning av Molde i år ville Moss knekt ryggen i forsøket på å etablere seg. Da snakker jeg om de økonomiske belastningene med opprustning av Melløs, og administrative kostnader, økte spillerlønninger etc. Denne kostnaden er langt større enn inntekten på 15 mill fra markeds- og medie avtalen.

I løpet av 1-3 år vil man trenge en omsetning på rundt 50 mill for å klare seg i tippligaen. Lag som ikke trekker mer enn 3- 4 tusen tilskuere vil ikke makte dette.

 

Østfoldinger støtt opp om deres tippeliga lag. Fotball er mest gøy på høyt nivå.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Isoaho

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 apr 05
Innlegg: 3

Lagt til: 08 des 05, 12:36
Endret: 08 des 05, 12:39
Her er det bare å bøye seg i støvet for en herlig analyse. Mini Jacobsen var vel også innom en tilsvarende tankerekke, hvor det kun var plass for de klubbene med flest tilskuere på tribunen. Jeg velger variasjonen og prestasjonene på banen.
Fjedjik spiser kanskje lapskaus på mandag, lapskaus på tirsdag, lapskaus på onsdag, lapskaus hele uken, lapskaus til hverdag og lapskaus til fest. Hadde det ikke vært morsomt med litt variasjon? Men, hva om plassene har endret seg om for eksempel tre år? Moss er i eliten og FFK er i første. Skal vi samles om Moss, da? Eller kanskje Sparta plutselig ypper seg? Alle mann til Sarpsborg! Nei, hold på det laget du har og håp av hele ditt hjerte at de gjør det så bra de bare kan på banen. Og ikke glem nyere historie. FFK har hatt to sesonger i bunnen av eliteserien. Moss hadde fem. 
Tipper du synes din egen idé kun er god, dersom den gavner FFK. Eller er du så raus at du mener det samme om Moss eller Sparta plutselig er det beste laget i Østfold?

Moss FK - Østfolds Stolthet

Kjør debatt! 
...hvis vi gidder...

Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 08 des 05, 13:38

Hmm Isoaho, hvordan skal dere finansiere dette hvis dere ikke drar nok tilskuere til å drive klubben i eliteserien?

Du sier "hva om plassene har endret seg"? Hvorfor skulle de gjøre dette?

Hvilket sjakktrekk skal Moss benytte for å omgå at det faktisk er pengene som styrer fotballen i Norge i dag? Med 2181 tilskuere i snitt har dere vel ikke det beste utgangspunktet akkurat.

Nå vil det sikkert komme 1000 flere medgangsupportere per kamp dersom moss skulle rykke opp, men det holder fortsatt ikke.

Det er leit at det er pengemassen som bestemmer fotballen. Spillerne er mindre lojale, og det er ikke god sportslig satsing over tid som lager ett godt eliteserielag.

Er dette noe vi kan kjempe mot?

---------------------------

Dont fuck with me bitch, i am the mightiest sorcerer in this land.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 des 05, 14:55
Opprinnelig postet av Isoaho
Her er det bare å bøye seg i støvet for en herlig analyse. Mini Jacobsen var vel også innom en tilsvarende tankerekke, hvor det kun var plass for de klubbene med flest tilskuere på tribunen. Jeg velger variasjonen og prestasjonene på banen.
Fjedjik spiser kanskje lapskaus på mandag, lapskaus på tirsdag, lapskaus på onsdag, lapskaus hele uken, lapskaus til hverdag og lapskaus til fest. Hadde det ikke vært morsomt med litt variasjon? Men, hva om plassene har endret seg om for eksempel tre år? Moss er i eliten og FFK er i første. Skal vi samles om Moss, da? Eller kanskje Sparta plutselig ypper seg? Alle mann til Sarpsborg! Nei, hold på det laget du har og håp av hele ditt hjerte at de gjør det så bra de bare kan på banen. Og ikke glem nyere historie. FFK har hatt to sesonger i bunnen av eliteserien. Moss hadde fem. 
Tipper du synes din egen idé kun er god, dersom den gavner FFK. Eller er du så raus at du mener det samme om Moss eller Sparta plutselig er det beste laget i Østfold?

Moss FK - Østfolds Stolthet

Kjør debatt! 
...hvis vi gidder...


Jeg er enig med deg i det faktum at variasjon er positivt. Jeg mener ikke at supportere eller folk flest skal slutte å bry seg om Moss eller Sparta for den saks skyld. Derimot går det an å følge mere enn et lag. Dere som er supportere av Moss vil alltid være det, selvfølgelig. Publikum i Moss og bedrifter i Moss kan allikevel støtte FFK. Det blir på samme måte som supportere for Sprint Jeløy også følger med MFK. De innser at Sprint ikke har samme forutsetning til å henge med så høyt i divisjonssystemet som det MFK har. Perspektive bare endrer seg fra å være Moss m/ omegn til å være Østfold.

Dersom situasjonen var slik at Moss eller Sparta var tippeliga lag og FFK spilte i Adecco ville det ikke være like naturlig at Moss var lokomotivet. Dette kommer av at Moss ikke har hatt samme publikums apell som FFK. Men dersom MFK hadde dratt 10.000 på tippeliga kamp mens FFK hadde 1900 i Adecco ligaen da hadde MFK vært det naturlige samlingspunkt i Østfold. MFK hadde mulighet til å bli denne klubben hvis de hadde satset på 90 tallet mens de var alene i østfold med å prestere på fotball banen.

Virkeligheten ville det slik at FFK skulle bli tippeliga representanten mens Moss befinner seg et nivå under. Forutsetningene er tuftet på virkligheten og økonomien deretter. FFK har kapasitet til å være i toppen og pr. dags dato er de eneste klubb fra østfold med rette rammebetingelser. Norsk fotball har vært igjennom en stor endring de siste årene og den reverseres neppe. I dag er et økonomisk fundament en forutsettning for å lykkes.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Isoaho

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 apr 05
Innlegg: 3

Lagt til: 08 des 05, 15:08
Pokker, du tok meg der.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 des 05, 15:12
Opprinnelig postet av Isoaho
Pokker, du tok meg der.


He he......regner med at kommentaren din er ironisk ment. Men humor har du.....

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 08 des 05, 15:12
Ser gjerne Moss og Sparta i Tippeligaen, men ikke på bekostning av FFK. Mener det er viktig for regionen at man har et etablert TL lag. Det vil Moss og Sparta aldri ha ressurser til å bli.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 08 des 05, 17:55
FFK burde kanskje etablere seg skikkelig i TL før vi begynner å snakke om å bruke Moss og Sparta som farmerlag(som jo er totalt uaktuelt for både MFK og Sparta). Vi har vært ekstremt nærme å rykke ned to år på rad, så jeg syns vi skal etablere oss før vi begynner å snakke om uefa-cup of champios league(!)....

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 08 des 05, 18:37
Opprinnelig postet av Isoaho
Her er det bare å bøye seg i støvet for en herlig analyse. Mini Jacobsen var vel også innom en tilsvarende tankerekke, hvor det kun var plass for de klubbene med flest tilskuere på tribunen. Jeg velger variasjonen og prestasjonene på banen.
Fjedjik spiser kanskje lapskaus på mandag, lapskaus på tirsdag, lapskaus på onsdag, lapskaus hele uken, lapskaus til hverdag og lapskaus til fest. Hadde det ikke vært morsomt med litt variasjon? Men, hva om plassene har endret seg om for eksempel tre år? Moss er i eliten og FFK er i første. Skal vi samles om Moss, da? Eller kanskje Sparta plutselig ypper seg? Alle mann til Sarpsborg! Nei, hold på det laget du har og håp av hele ditt hjerte at de gjør det så bra de bare kan på banen. Og ikke glem nyere historie. FFK har hatt to sesonger i bunnen av eliteserien. Moss hadde fem. 
Tipper du synes din egen idé kun er god, dersom den gavner FFK. Eller er du så raus at du mener det samme om Moss eller Sparta plutselig er det beste laget i Østfold?

Moss FK - Østfolds Stolthet

Kjør debatt! 
...hvis vi gidder...


Forandringer blir det uansett så lenge 2 -3 rykker ned hvert år. 

Dessuten snakker vi ikke om hva som er sunt. Men om hvordan tilstandene er, og en appell ut i fra det...

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Muahahahaha

Bedriftsspiller
Ble medlem: 19 okt 05
Innlegg: 5

Lagt til: 09 des 05, 12:56
Dere har enda ikke skjønt det. Det er prestasjoen på banen som gjelder. Dere i Fredrikstad har det sikkert morsomt på kamp og sitte å stirre på tribunen hele tiden...

Prøv å si. Jeg tok Color Line til Halden for  å spille Vollyball i Vollyballhallen, men det var ikke noen Vollyballhall i Halden så dro jeg istedet for spille Vollyball i Valloyballhallen i Hallingdal. Vollyball er voldsomt artig.

Moss Fotballklubb - Østfoldstolthet

---------------------------

Mossing til jeg dør!

MOSS FOTBALLKLUBB - ØSTFOLDS STOLTHET


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 09 des 05, 12:58
Endret: 09 des 05, 13:09
Interessant debatt. Forutsetningene for Tippeligaspill forandrer seg for hver enkelt klubb som rykker opp. Lag som holder til i regioner med liten konkurranse har enklere for å få sponsormidler, i motsetning til her i Østfold hvor det finnes et hav av idretter og lag som faktisk gjør det veldig bra - og som også vil ha kroner.
Ressurser og resultater er ikke konstant. Det er noe du hele tiden må holde oppe. Derfor var det jo heller ikke gitt at FFK skulle være et topplag i norsk fotball, all den tid man jo tilbragte mange sesonger i kamper mot borettslag i Oslo og steder man aldri hadde hørt om i bygde-Norge. Men all ære til FFK i den situasjonen klubben nå er i. Den fete lommeboka til Høili ga helt andre kort på hånden i gjenreisningen enn noen andre konkurrenter kunne vise frem.
At Moss og Sparta gladelig skal legge seg ned og la alt tilfalle FFK er verken realistisk eller sannsynlig. Det er heller ikke slik at FFKs nest beste til enhver tid vil være gode nok for Moss eller Sparta. Faktisk ikke. Til det er nivået mellom klubbene ikke altfor store.
Klubbene i de tre byene bør selvsagt fortsette å jobbe slik de gjør i dag. Det vil sørge for en ytterligere vekst og kvalitetsheving i de tre nevnte klubbene, men ikke minst også for rekruttering og kvalitetsheving i nærklubbene i byene. Det arbeidet ser man ikke nødvendigvis resultatene av neste år eller om to år, men kanskje fem år. En broderlig kappestrid mellom klubbene er til det positive for alle, fremfor en gitt situasjon hvor "vi gir alt til FFK" som helt sikkert vil føre til en smule resignasjon, stagnasjon, og dermed et fall også for FFK.

Dessuten er vel potensialet for å bli et lag for hele Østfold ikke helt reelt. Eller ville store deler av det fotballinteresserte Fredrikstad plutselig slutte opp om Moss eller Sparta dersom ett av disse var best av Østfold-lagene? Nei. Folk er sterkere tilknyttet sine klubber og sin by enn som så. Men det er en artig tanke.

Jeg tror det absolutt er rom for flere enn ett lag fra Østfold i Tippeligaen. Det øker interessen og lokker sponsormidler som nå er mer regionale, nasjonale og internasjonale enn noensinne. Det er tvilsomt om det er plass til tre, men ingenting hadde vært mer gledelig for vårt stolte og flott fotballfylke enn det.

Spådom: FFK 5. plass, Moss kvalik, Sparta 7. plass i 2006

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 des 05, 13:15
har potensiale til å ble den ledende klubb og lokomotiv for ikke bare Østfold, men også deler av Bohuslãn.
Fredrikstad har den fotball kultur, interesse, supportere og historie som er nødvendig, men
for å lykkes med det trengs den ydmykhet fra ledelse og supportere som skal til. 
Dette fordi at kun gjennom ydmykhet og dertil respekt for andre kan FFK bygge seg opp til å bli det naturlige samlingspunkt. 
Likevel i disse framtidsvyer er det allerede ting som skurrer, f.eks det faktum at man bygger en stadion kun for 12000-14000 tilskuere. Dette er ikke offensivt dersom en har planer om å bli hele denne regions hovedklubb.

Mitt tips blir derfor, tør FFK og satse offensivt og ydmykt kan de i løpet av noen få år bli både en toppTL klubb og ett drivende lokotiv i regionen. 

Skapes den situasjonen ser jeg ikke bort fra at Østfold både kan ha topp TL klubb samt middelhavfarer(e) i TL i framtiden.
Det er egentig intet i veien for at Østfold på ny kan bli fotballfylket i Norge.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 09 des 05, 13:27
Her var det veldig mye bra  Spartasupporter!

Men jeg tror også at på lang sikt har FFK uansett det beste utgangspunktet for å kunne være det laget som ihvertfall kan stille med det største budsjettet.  Og det blir mer og mer viktig!  Og årsaken er flere tilskuere = flere sponsorer!  I år tok de lagene som ble i TL et ekstra stort steg grunnet den nye tv-avtalen.  At FFK ble værende i TL iår var uhyre viktig.   Et nedrykk iår hadde blitt veldig dyrt.

At FFK lå nede så lenge som de gjorde er jo egentlig helt utrolig når man ser hva man fex fikk til i Sogndal under samme periode.  FFK kom jo også så langt ned at for de lokale talentene var de mindre nærklubbene som Selbak, Østsiden mm. vel så bra steder å bli værende.

Sarpsborg har jo også et mye større potensiale, men også der har det vært flere lag iform av Sarpsborg, Borg og Sparta mm. som har sloss om de samme pengene og spillerne etter at flaggskipet Sarpsborg forsvant ned.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 09 des 05, 13:36
Opprinnelig postet av dracula
Dette fordi at kun gjennom ydmykhet og dertil respekt for andre kan FFK bygge seg opp til å bli det naturlige samlingspunkt. 


Også veldig viktig! I 10 år nå har ganske mange i Norge fulgt med Rosenborg i CL og holdt med dem. Jeg synes RBK hele tiden har vært relativt ydmyke i denne perioden.  Til året er det bare Enga som får prøve seg og jeg synes de har et lite image problem kontra RBK.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 09 des 05, 13:45
Opprinnelig postet av spartasupporter
Interessant debatt. Forutsetningene for Tippeligaspill forandrer seg for hver enkelt klubb som rykker opp. Lag som holder til i regioner med liten konkurranse har enklere for å få sponsormidler, i motsetning til her i Østfold hvor det finnes et hav av idretter og lag som faktisk gjør det veldig bra - og som også vil ha kroner.
Ressurser og resultater er ikke konstant. Det er noe du hele tiden må holde oppe. Derfor var det jo heller ikke gitt at FFK skulle være et topplag i norsk fotball, all den tid man jo tilbragte mange sesonger i kamper mot borettslag i Oslo og steder man aldri hadde hørt om i bygde-Norge. Men all ære til FFK i den situasjonen klubben nå er i. Den fete lommeboka til Høili ga helt andre kort på hånden i gjenreisningen enn noen andre konkurrenter kunne vise frem.
At Moss og Sparta gladelig skal legge seg ned og la alt tilfalle FFK er verken realistisk eller sannsynlig. Det er heller ikke slik at FFKs nest beste til enhver tid vil være gode nok for Moss eller Sparta. Faktisk ikke. Til det er nivået mellom klubbene ikke altfor store.
Klubbene i de tre byene bør selvsagt fortsette å jobbe slik de gjør i dag. Det vil sørge for en ytterligere vekst og kvalitetsheving i de tre nevnte klubbene, men ikke minst også for rekruttering og kvalitetsheving i nærklubbene i byene. Det arbeidet ser man ikke nødvendigvis resultatene av neste år eller om to år, men kanskje fem år. En broderlig kappestrid mellom klubbene er til det positive for alle, fremfor en gitt situasjon hvor "vi gir alt til FFK" som helt sikkert vil føre til en smule resignasjon, stagnasjon, og dermed et fall også for FFK.

Dessuten er vel potensialet for å bli et lag for hele Østfold ikke helt reelt. Eller ville store deler av det fotballinteresserte Fredrikstad plutselig slutte opp om Moss eller Sparta dersom ett av disse var best av Østfold-lagene? Nei. Folk er sterkere tilknyttet sine klubber og sin by enn som så. Men det er en artig tanke.

Jeg tror det absolutt er rom for flere enn ett lag fra Østfold i Tippeligaen. Det øker interessen og lokker sponsormidler som nå er mer regionale, nasjonale og internasjonale enn noensinne. Det er tvilsomt om det er plass til tre, men ingenting hadde vært mer gledelig for vårt stolte og flott fotballfylke enn det.

Spådom: FFK 5. plass, Moss kvalik, Sparta 7. plass i 2006


Først vil jeg skryte av innlegget ditt. Du opptrer saklig og bidrar derfor til en konstruktiv debatt. Desverre er det en del Mossinger som ikke klarer å være saklige når det ikke gavner demmes kjære klubb.

Du har helt klart rett i at fotballklubbene i Østfold konkurerer med en rekke andre idrettslag når det gjelder sponsormidler. Men fotballens posisjon er unik. FFK vil kunne få langt større sponsorinntekter enn f.eks Stjernen selv om Stjernen er et mye mere etablert toppnivå lag.

Noe av mitt poeng var at det også kunne gavne Moss og Sparta, om FFK dro forran som et lokomotiv. Det er min mening at slik fotballen har blitt pr nå, vil ikke Moss eller Sparta ha økonomisk fundament til å overleve i tippeligaen. Jeg mener de kun hadde klart å være oppom for så å ryke rett ned igjen. Jeg ser gjerne Spart i tippeligaen samtidig med FFK. Det ville klart fremmet interessen og oppmerksomheten i Østfold, ingen ting hadde vært bedre enn det.

Supportere følger sitt lag, selvfølgelig. Men allikevel vil de som er oppriktig fotballintereserte også kunne følge et lag til, hvis dette laget spiller på et høyere nivå. De fleste som ser Byåsen eller Strindheim sine kamper i trøndelag ser også RBK sine. Slik RBK ble trøndelags fotballklubb mener jeg FFK kan være Østfold sin. Strindheim eller Byåsen kunne aldri fått denne posisjonen. Posisjonen er selvfølgelig skapt gjennom prestasjoner i tippeligaen og europa cup.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 09 des 05, 17:45
Endret: 09 des 05, 17:59
Forutsetningene er umulige å spå. Eksempelvis er det nok av store bedrifter og rike mennesker i Sarpsborg til å bidra ekstra til Sparta, men ingen av dem er så fotballinteresserte som Høili. Men det kan selvsagt snu når/hvis man når Tippeligaen. Da vil også Østfold og landets klassiske derby bli svært interessant også for andre. Ergo er det umulig å spå. Og det er vel et noe østfoldsk fenomen at alt er negativt før man har prøvd?  Det var vel heller ikke så veldig andre enn "menigheten" som trodde at FFK skulle ta kvantesprangene de siste årene. Det meste er nemlig mulig!

Fotballtradisjonene i Østfold kan ikke sammenliknes med noe annet sted i landet. Men hvis man oppriktig tror at hele Østfold og deler av Bohuslän vil trykke FFK til sitt bryst, så kan ikke jeg argumentere med annet enn at jeg er uenig. For klubbfølelsene her nede er så sterke. Men selvsagt vil en ny stadion og gode prestasjoner trekke ekstra tilskuere i hvert fall i begynnelsen, er det ingen tvil om.

Jeg har mer tro på FFK som god Tippeliga-klubb, såfremt de gode midlene brukes riktig, og eventuelt Moss og Sparta som gode lag i nest øverste divisjon eller nedre halvdel av Tippeligaen i nær fremtid. Når det i to generasjoner har vært topplag i landet fra grisgrendte strøk så burde det være rom for flere enn bare ett lag i toppen i et av landets mest befolkede områder. Jeg lar meg nemlig imponere over hvordan Moss med små midler, og Sparta med lite midler, hadde fantastiske sesonger i 2005. Da sier det meg at de kanskje også vil benytte friske midler godt ettersom de allerede har vist å kunne forvalte små midler meget bra.

La meg legge til at jeg er oppriktig stolt over hva FFK har fått til og at klubben er en flott ambassadør for fotballen i hjembyen og Østfold.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 des 05, 12:14
Spartasupporter.
Etter min mening viser du holdninger til etterfølgelse.
Du er patriot, men ikke blind.
Du vurderer realistisk og viser ydmykhethet og genuin respekt for andre.
Dine holdninger er til etterfølgelses.
Meget bra innlegg.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


134912

Juniorspiller
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 96

Lagt til: 10 des 05, 18:25
Det kommer fler nåe det er sitteplass til alle! Det er mange som ikke gidder pga de må stå i svingen

---------------------------

Enerly # 8 på drakta mi neste år...


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 10 des 05, 22:21
Opprinnelig postet av dracula
Spartasupporter.
Etter min mening viser du holdninger til etterfølgelse.
Du er patriot, men ikke blind.
Du vurderer realistisk og viser ydmykhethet og genuin respekt for andre.
Dine holdninger er til etterfølgelses.
Meget bra innlegg.


Det var da voldsomt til skryt! Men jeg takker ærbødig

Isolert sett er det en spennende tanke med et godt Østfoldlag som alle samler seg om og som alle avgir de aller beste spillerne til. Men jeg liker ikke tanken dersom det ikke fungerer. Da har vi fått stillstand, noe vi for all del må unngå. Da er vi tilbake i et mørkt kapittel som heter siste halvdel av 1980-tallet og hele 1990-tallet for Østfoldfotballen. (Prestasjonene til Moss er ikke glemt...) Det blir litt som i den moderne verden hvor ingenting er bra nok hvis det ikke er stort nok og alt er i kjede. Da mister man det viktigste av alt: konkurranse. At FFK, Moss og Sparta nå kjemper i toppen av norsk fotball er glimrende for all parter. Toppspillere utvikles fordi nivået er knallbra i alle tre leire, og samtidig får vi økt rekruttering i breddeklubbene. Glimrende!
Dessuten er toppfotball en skjør business. La oss tenke videre på at FFK er alles "lokomotiv" og det eneste vi satser på. Hva da dersom klubben får fire-fem skader (sannsynlig) og er uheldige i noen avgjørende kamper og eventuelt rykker ned. Hva da?
For min del vil jeg bare ønske alle lykke til i 2006. Jeg tror vi får en flott sesong hvor Østfoldfotballen blir nevnt nasjonalt og som vi alle kan være oppriktig stolte av igjen. Jeg har vært stolt av sarpinger på Moss, nå i FFK, og selvsagt aller mest i egen klubb nå. Samtidig lar meg også begeistre over Fredrikstad-guttene som spiller godt hos oss, på lik linje som jeg synes det er artig at Kvisvik og Røn er med i Tippeligaen. Det er sammen vi klarer å skape noe stort, noe mer enn hva penger i det lange løp klarer å skape. Tenk hva vi kan oppnå i cupkamp neste sesong mellom byene og eventuelt i toppdivisjonen i fremtiden. Jeg får si som Eggen: det er en udetonert bombe også dét!
At en potensiell god bidragsyter som SFK nekter å være med på å skape det gode for Østfoldfotballen som FFK, Moss og Sparta nå gjør synes jeg bare er trist. Det handler om sur, gammel stolthet og å ikke miste makt i eget hus. Til sammenlikning sa "det gamle Sparta" fra seg både klubbhus, bane, senioravdeling og divisjonsplass til hele samarbeidsprosjektet. I mine øyne står det voldsomt respekt av nettopp det. Da ønsker man å bidra til mer enn å mele kun sin egen kake.

Heia Østfoldfotballen...!!!  (måtte ta med den siste smileyen også...hehe)

---------------------------

- sammen for Sarpsborg



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340