Husk meg
Brukernavn
Passord

Gratulerer 3:16 av Jon Syversen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 11 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 18 nov 05, 08:54

Det var noe av det beste jeg har lest på lenge i F-B.
Terningkast 5,99! Nei, jeg gir terningkast 6!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


Newman

Knøttespiller
Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 33

Lagt til: 18 nov 05, 09:56
Er dette i pappirutgaven eller? Finner ikke dette innlegget:(

---------------------------

FFK FOR ALLTID I MITT HJERTE!


erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 18 nov 05, 10:01
Er ikke på F-B.no nei.. ikke enda hvertfall... :(

---------------------------

A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 nov 05, 11:33
Endret: 18 nov 05, 11:34
Opprinnelig postet av Jonek

Det var noe av det beste jeg har lest på lenge i F-B.
Terningkast 5,99! Nei, jeg gir terningkast 6!


Du får også en sekser fra meg.

Jeg håper Egil Roger Drillo Olsen leser det du har skrevet, for her har han noe å lære.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 18 nov 05, 12:22

Fint at det faktisk går an å skille mellom eget personlig livssyn og det som viser seg å være et bra tiltak for barn og unge. 

For meg har det nemlig virket som om en god del av de veeedig negative her, egentlig ikke er i mot 3:16, men er i mot kristendom generelt.

Bra skrevet Jon  

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 nov 05, 12:39
Poenget til de fleste er vel at det er uheldig at en fotballklubb har en tett kobling opp mot en kristen organisasjon. Tror det er ingen som reagerer på at 3:16 ikke gjør en flott jobb, ei heller tror jeg klagingen kommer fordi folk er i mot kristendommen. Men fordi de er i mot et en fotballklubb skal ha så tette bånd med en religiøs organisasjon. FFK bør være nøytrale når det kommer til eksempelvis religion og politikk.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04
Innlegg: 429

Lagt til: 18 nov 05, 12:47
Endret: 18 nov 05, 12:47

Helt enig i at dette var svært god lesning. Bra, Jon,og stå på videre. Dine betraktninger er alltid herlig å lese. Og måten du avsluttet dagens innlegg om 3:16 på, var knallbra og satt ting i perspektiv! Keep up the good work!

---------------------------

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 18 nov 05, 13:36
Vil bare gi min fulle støtte til Constanza.
Han påpeker her det som er kjernen i spørsmålet.
En idrettsklubb bør være livssynnøytral, etter min mening.

For eller imot 3:16, som "organisasjon" kan en evt diskutere andre steder.
( min mening)

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 18 nov 05, 13:56
Endret: 18 nov 05, 13:58
Opprinnelig postet av Costanza
Poenget til de fleste er vel at det er uheldig at en fotballklubb har en tett kobling opp mot en kristen organisasjon.

FFK har overhodet ikke en tett kobling til 3:16. Det må i beste/verste fall kalles en løs kobling.... Utrolig når folk finner opp egne sannheter og i tillegg gjør dem til sine kjepphester!! Irriterende...

Opprinnelig postet av Costanza
Tror det er ingen som reagerer på at 3:16 ikke gjør en flott jobb, ei heller tror jeg klagingen kommer fordi folk er i mot kristendommen.

Hvis du leser en del av innleggene den siste tiden ang. temaet, vil du fort se at det nettopp er en del kommentarer og slengbemerkninger om kristendom/religion på generell basis...

Opprinnelig postet av dracula
For eller imot 3:16, som "organisasjon" kan en evt diskutere andre steder.
( min mening)

Så enig, så enig.... Derfor blir jeg irritert når jeg ser at noen rakker ned på andres livssyn HER på forumet...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 nov 05, 14:00
gir min fulle støtte til Jon S.

Skjønner fortsatt ikke  hvorfor enkelte er i mot det flotte initiativet som 3:16 tilbyr om barnepass under kamp.

Det er mange som har problemer med barnepass når de ønsker å gå på kamp uten å  ta med seg barn.

Hvem andre gidder å stille opp slik at de voksne skal komme seg på kamp ?

Det her er vinn vinn både for FFK og de som trenger barnepass.

Sålenge FFK ikke har andre alternativer så syntes jeg de skal fortsette med samarbeidet.

Newman

Knøttespiller
Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 33

Lagt til: 18 nov 05, 15:17
Hvor finner man dette innlegget? Har han skrevet i papirutgaven eller? ARGH!! Vil lese dette jeg og.....

---------------------------

FFK FOR ALLTID I MITT HJERTE!


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 18 nov 05, 16:24
Takk for pene ord. Det varmer, nå som kulda har kommet. Må bare poengtere at samarbeidet mellom FFK og 3:16 er av en meget løs og uforpliktende art. Barneparkeringen har vel blitt nevnt over anlegget er gang, og så har jeg sett noen plakater. Ettersom jeg er så gammel at jeg tilhører en generasjon der veldig mange gikk på søndagsskolen, så kan jeg opplyse om at %-andelen frelste barn var lav, til de som måtte bekymre seg for andres gudstro. Når det gjelder pauseinnslagene, så tror jeg FFK ble veldig glad for at noen i det hele tatt tilbød seg. Alle innsalg i pausa er betalt av sponsorer, og om ingen melder sin interesse. så blir det heller ikke noe "underholdning" i pausa. Er jo mye fint å se..."Årets Audi-modeller" og sånt tull. Og det innslaget fra 3:16 var jo også FFK-relatert, i motsettning til mye annet vi har sett. Og jeg tror ikke vi bør tvile på at det er folk i 3:16 som er genuint opptatt av FFK. At 3:16 nok gjerne vil at de unge skal finne Jesus kan vel ikke heller kalles noen skjult agenda. Til og med Frelsesarmeen har omvendelse som sin hovedgjerning, men det er ikke mange som kritiserer den jobben de gjør for å prøve å oppnå dette. God helg!

Newman

Knøttespiller
Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 33

Lagt til: 18 nov 05, 18:50
Nok en gang så lurer eg på hvor innlegget til godeste syversen er:)? Ingen som kan svare?

---------------------------

FFK FOR ALLTID I MITT HJERTE!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 nov 05, 19:00
Spesielt enig i at Drillo kanskje har vel lav terskel for å kalle folk for fundamentalister......... Bedreviteren, som også vil kalle seg ateist.......

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 nov 05, 19:02
Opprinnelig postet av Newman
Nok en gang så lurer eg på hvor innlegget til godeste syversen er:)? Ingen som kan svare?

Det står allerede i andre innlegg at det ikke er lagt ut på nettsidene, men kun finnes i papirutgaven. Hvert fall inntil videre.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Newman

Knøttespiller
Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 33

Lagt til: 18 nov 05, 19:07
Klarte å overse det jeg, men takk for svar:)

---------------------------

FFK FOR ALLTID I MITT HJERTE!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 nov 05, 21:05
Opprinnelig postet av Costanza
Poenget til de fleste er vel at det er uheldig at en fotballklubb har en tett kobling opp mot en kristen organisasjon. Tror det er ingen som reagerer på at 3:16 ikke gjør en flott jobb, ei heller tror jeg klagingen kommer fordi folk er i mot kristendommen. Men fordi de er i mot et en fotballklubb skal ha så tette bånd med en religiøs organisasjon. FFK bør være nøytrale når det kommer til eksempelvis religion og politikk.


Hvor tette er egentlig disse båndene, Costanza? Eller er det i det i det hele tatt noen bånd? (samarbeidsavtale eller lign.)

Dette spørsmålet bør man jo i hvertfall være 100 % sikker på før man kritiserer veldig bastant.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 nov 05, 21:08
Tette bånd er muligens en upresis formulering fra min side, men at 3:16 bl.a. får promotore seg selv i pausen på Fredrikstad Stadion ser jeg på som et uheldig bånd mellom en fotballklubb og en religiøs organisasjon.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 nov 05, 21:26
Opprinnelig postet av Costanza
Tette bånd er muligens en upresis formulering fra min side, men at 3:16 bl.a. får promotore seg selv i pausen på Fredrikstad Stadion ser jeg på som et uheldig bånd mellom en fotballklubb og en religiøs organisasjon.


I prinsippet er jeg enig med deg, Costanza, men når det gjelder 3:16 sitt innslag på stadion i høst, så synes jeg kritikerne i etterkant har vært latterlige overfølsomme.

Det som skjedde på denne "promoteringen" var at en flokk barn og ungdom fra Barnas Eliteserieklubb og 3:16U sprang rundt på matta og til slutt sang en barnas FFK sang, helt fri for kristelige ord og uttrykk, laget av Svein Gundersen. 
Hele seansen ble avsluttet med at en av lederne ønsket spillere og publikum en velsignet aften.

Var det ordet velsignet som var promoteringen av 3:16 og som var så vanskelig å svelge for kritikerne?

---------------------------

FFK på toppen i 2006


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 18 nov 05, 21:40

Helt med på den! Det ble en ganske uheldig vinkling på saken i et innslag på NRK-sporten også.. Blåst ut av proposjoner detta her..

---------------------------

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 11 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340