Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye Fredrikstad Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 33 6

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 nov 06, 16:35
Vi som har hatt sesongkort på stadion iår og tidligere år, vil vi igjen få brev i posten om å få sesongkort  på nye stadion?

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 nov 06, 16:38
Fra 1. desember til 7. desember kan alle som har sesongkort for inneværende sesong, sikre seg for neste år.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 nov 06, 17:07
Ja riktig, det var da  kort frist.. hehe, skal det da betales innen 7 desember? får vi brev i posten eller hva skjer? har lissom bare hørt det om pek på ditt sete greiene jef, og jeg gidder ikke betale 2000 kr pluss over 3000 for sesongkort altså 5000kr + + for å se TL kamper på stadion...

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 nov 06, 17:15
Priser på sesongkort, tidsrom og mer står i denne nyheten.

15. november:
2.000 billetter legges ut for salg for alle som ønsker sikker plass i fem år. Denne retten alene koster deg 2.500 kroner.

1-7.desember:
Sesongkortinnehavere i 2006 kan sikre seg fast plass gjennom sesongen 2007. Du er ikke garantert samme plass i 2008.

7. desember
Resten av sesongkortene er fra denne dagen fritt vilt for alle som ønsker en fast plass gjennom sesongen 2007 på nye Fredrikstad stadion.

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 21 nov 06, 17:16
Opprinnelig postet av Patrioten

Er det flere med meg som er forundret over at det ikke er solgt fler sesongkort? Nå har vi fått ny Stadion og blitt cupmester, så da skulle man vel tro at interessen skulle vært større?



Hvor mange har blitt solgt egentlig?

---------------------------

Sjefskodærn


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 nov 06, 17:44

Opprinnelig postet av Holters
Priser på sesongkort, tidsrom og mer står i denne nyheten.

15. november:
2.000 billetter legges ut for salg for alle som ønsker sikker plass i fem år. Denne retten alene koster deg 2.500 kroner.

1-7.desember:
Sesongkortinnehavere i 2006 kan sikre seg fast plass gjennom sesongen 2007. Du er ikke garantert samme plass i 2008.

7. desember
Resten av sesongkortene er fra denne dagen fritt vilt for alle som ønsker en fast plass gjennom sesongen 2007 på nye Fredrikstad stadion.

 

så med andre ord... kjøper jeg sesong billet i år, så får jeg også rett til det neste år, men ikke samme plass som jeg har hatt?? Og jegfår heller ikke første rett på evt cupfinale billet selvom jeg har sesongkort?! dette blir for dumt FFK!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 nov 06, 18:16
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
så med andre ord... kjøper jeg sesong billet i år, så får jeg også rett til det neste år, men ikke samme plass som jeg har hatt?? Og jegfår heller ikke første rett på evt cupfinale billet selvom jeg har sesongkort?! dette blir for dumt FFK!

Du har ingen garantier for at du vil få den samme plassen, så du kan risikere å miste den. Jeg vil tro at dersom du er tidlig ute til neste år, så er det sikkert muligheter for å få den samme plassen.

Hvorfor ikke forkjøpsrett på cupfinalebilletter?

Dette med cupfinalebilletter har faktisk en logisk forklaring. Møter vi for eksempel Rosenborg vil klubben få et stort problem hvis de har lovet alle sesongkortinnehaverne forkjøpsrett på en cupfinalebillett. Grunnen til dette er som følger:

Blir det Fredrikstad - Rosenborg i en eventuell cupfinale vil Rosenborg få tildelt en vesentlig større andel av plassene på Ullevaal enn Sandefjord fikk i år. Fredrikstad ble tildelt 7.206 billetter, men hadde vi møtt Rosenborg rundt 5000. Fordelingen er nemlig basert på tilskuersnittet gjennom sesongen og det er rimelig å anta at Rosenborg vil ha et vesentlig høyere snitt enn Fredrikstad

Selger klubben for eksempel 6000 sesongkort vil det vært manko på 1000 cupfinalebilletter. I tillegg skal samarbeidspartnere ha sin del av kaka. Hvordan skal de da bestemme hvem som får disse når alle sesongkortinnehaverne har blitt lovet forkjøpsrett på billetter?

For å illustrere dette kan du se følgende regnestykker.

Cupfinalen 2006:

Kvotene til finalelagene ble forhøyet i år. FFK og Sandefjord disponerte 13.000 billetter til sammen.

Fordelingen av billetter var som følger: 6000 billetter ble fordelt med 3.000 til hvert av lagene. De resterende 7.000 billettene ble fordelt ut fra lagenes gjennomsnittlige publikumstall på hjemmebane i Tippeligaen. FFK hadde et snitt på 7.999 tilskuere. Sandefjord hadde et snitt på 5.314 tilskuere.

Dette gav følgende fordeling:

Fredrikstad:
  3.000 (grunnkvote)
+4.206 (snittkvote) = [7.999/(7.999+5.314)] * 7000
=7.206 tildelte billetter

Sandefjord:
3000 + (7000-4206) = 5.794 tildelte billetter

Klubben prioriterte sesongkortinnehavere, samarbeidspartnere og medlemmer, så alle de 7.206 billettene gikk ikke bare til sesongkortinnehavere.

Dersom Fredrikstad hadde møtt Rosenborg i cupfinalen 2006:

Rosenborg hadde et snitt på 19.440:
  3.000 (grunnkvote)
+4.959 (snittkvote) = [19.440/(19.440+7.999)] * 7000
=7.959 tildelte billetter

Fredrikstad ville da ha fått:
3000 + (7000-4959) = 5.041 tildelte billetter.

Konklusjon
I 2006 kunne dette vært på nippet til å bli et problem. FFK solgte rundt 3.500 sesongkort (fritt etter hukommelsen), har en god del medlemmer og samarbeidspartnerne skulle nok hatt sin del av kaka. I 2007 kunne det ha blitt et vesentlig problem dersom FFK selger 5-6000 sesongkort.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 nov 06, 18:26

skjønner... men, kan jeg som IKKE betaler 2000kr for  fast sete, betale 500kr ekstra på sesong kortet (eller ha det var) for en drakt og garanti for at jeg får bilett til cupfinalen neste år(hvis FFK kommer til finalen så klart) ?? Eller gjelder dette kun de som "kjøper" seg fast sete? kan hende jeg er trå i oppfattelsen nå alstå, men jeg spør bare for å være sikker... hehe

Synes uansett at det begynner å bli dyrt å ha fast pass på stadion!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


.:Fredrik Stad:.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 1

Lagt til: 21 nov 06, 18:27
Får dem som kjøper sesongkort forkjøpsrett på setet sitt til E-cup kamper?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 nov 06, 18:37

Opprinnelig postet av .:Fredrik Stad:.
Får dem som kjøper sesongkort forkjøpsrett på setet sitt til E-cup kamper?

 

og får vi førsterett på kjøp av bilett til vanlige cup kamper??

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 21 nov 06, 19:55
hehe hvorfor skal de med sesongkort ha forkjøpsrett på cupfinale billett,og hvorfor fast sete år etter år,og hva er det så mange klager på prisen for

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 21 nov 06, 20:44
Endret: 21 nov 06, 20:46

Opprinnelig postet av polvott
Mener jeg hørte att stolpene er ved rad nr. 12 Folka har kjøpt seg sesongkort på rad nr. 9 for å slippe disse stolpene.

 

Hva gjelder den østlige tribunen så stemmer dette, (rad nr. 12). Sjekket dette selv idag.

 

Vil samtidig opplyse om at det begynner å bli ganske få plasser som er ledige på felt N og O. Det blir også stadig færre ledige plasser på felt M og P, ( vurderer at ca. 20 % allerede er solgt).

På felt L og Q, (de ytterste sektorene), er de fleste plasser foreløpig ledige.

 

Konklusjonen min blir derfor;

Jeg tror at det er ganske mange tidligere sesongkortinnehavere som ikke "tør" å vente til 1.desember hvis de ønsker en god plassering på østre langside.

 

Det er også verdt å nevne at det er ytterst få "gode" plasser tilgjengelig på vestre langside. Dette fordi det meste allerede er reservert til sponsorer og sammarbeidspartnere.

 

Ønsker å påpeke at ovennevnte kun er basert på undertegnedes egne observasjoner.

Var i Aristokraten for å snuse litt i dag... :-)

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 21 nov 06, 21:04
Opprinnelig postet av Radoslaw

Opprinnelig postet av polvott
Mener jeg hørte att stolpene er ved rad nr. 12 Folka har kjøpt seg sesongkort på rad nr. 9 for å slippe disse stolpene.

 

Hva gjelder den østlige tribunen så stemmer dette, (rad nr. 12). Sjekket dette selv idag.

 

Vil samtidig opplyse om at det begynner å bli ganske få plasser som er ledige på felt N og O. Det blir også stadig færre ledige plasser på felt M og P, ( vurderer at ca. 20 % allerede er solgt).

På felt L og Q, (de ytterste sektorene), er de fleste plasser foreløpig ledige.

 

Konklusjonen min blir derfor;

Jeg tror at det er ganske mange tidligere sesongkortinnehavere som ikke "tør" å vente til 1.desember hvis de ønsker en god plassering på østre langside.

 

Det er også verdt å nevne at det er ytterst få "gode" plasser tilgjengelig på vestre langside. Dette fordi det meste allerede er reservert til sponsorer og sammarbeidspartnere.

 

Ønsker å påpeke at ovennevnte kun er basert på undertegnedes egne observasjoner.

Var i Aristokraten for å snuse litt i dag... :-)

 

Det kan jo maks være solgt 2000 plasser da + vip, er det slinger i valsen på dette salget eller, får folk som kjenner noen i systemet kjøpt før oss som har sesongkort? Hørtes jo ut som mye var utsolgt alt. Hvor mange personer tar en langside på den nye stadion, noen som vet?


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 21 nov 06, 21:31
Endret: 21 nov 06, 21:33

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Det kan jo maks være solgt 2000 plasser da + vip, er det slinger i valsen på dette salget eller, får folk som kjenner noen i systemet kjøpt før oss som har sesongkort? Hørtes jo ut som mye var utsolgt alt. Hvor mange personer tar en langside på den nye stadion, noen som vet?

 

Mulig det er solgt under 2000. Jeg vet ærlig talt ikke.

Dog er det faktisk solgt en god del allerede, (østre langside). 

Problemet er vel at anslagsvis 70% av vestre langside er reservert bort, (blokkert), og dermed sitter man igjen med følelsen av at  "halve stadion" allerede er utsolgt.

Det virker i hvert fall slik hvis man kun tar langsidene i betraktning.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 nov 06, 21:34
Opprinnelig postet av Radoslaw
Dog er det faktisk solgt en god del allerede, (østre langside). 

Problemet er vel at anslagsvis 70% av den vestre langside er reservert bort, (blokkert), og dermed sitter man igjen med følelsen av at  "halve stadion" allerede er utsolgt.

Det virker i hvert fall slik hvis man kun tar langsidene i betraktning.

Så "vanlige" tilskuere må betale regninga i form av ekstremt dyre billettene fordi FFK gir ut billetter i øst og vest til samarbeidspartnere?

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 21 nov 06, 21:56
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Radoslaw
Dog er det faktisk solgt en god del allerede, (østre langside). 

Problemet er vel at anslagsvis 70% av den vestre langside er reservert bort, (blokkert), og dermed sitter man igjen med følelsen av at  "halve stadion" allerede er utsolgt.

Det virker i hvert fall slik hvis man kun tar langsidene i betraktning.

Så "vanlige" tilskuere må betale regninga i form av ekstremt dyre billettene fordi FFK gir ut billetter i øst og vest til samarbeidspartnere?

 

Vanskelig å si noe som helst sikkert i denne saken.

 

Etter å ha spurt veldig mange om veldig mye, så vet jeg i alle fall én ting;

...det at jeg fortsatt ikke vet noe som helst !

 

Konklusjon;

Her er det en god del penger i sving... 

 

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 21 nov 06, 22:17
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Radoslaw
Dog er det faktisk solgt en god del allerede, (østre langside). 

Problemet er vel at anslagsvis 70% av den vestre langside er reservert bort, (blokkert), og dermed sitter man igjen med følelsen av at  "halve stadion" allerede er utsolgt.

Det virker i hvert fall slik hvis man kun tar langsidene i betraktning.

Så "vanlige" tilskuere må betale regninga i form av ekstremt dyre billettene fordi FFK gir ut billetter i øst og vest til samarbeidspartnere?
Nå har vel disse samarbeidspartenre bidratt med pæng i kassa, at et par billetter fortjener de vel..tror vel at billettene hadde vært enda dyrere om det ikke hadde vært for at vi har samarbeidspartnere å gi billetter til...eller hva...

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 21 nov 06, 22:18
Endret: 21 nov 06, 22:22

Min endelige konklusjon blir følgende;

 

Dette er psykologisk markedsføring på sitt verste/ beste,

...stryk selv det du mener ikke passer.

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 nov 06, 22:24
Endret: 21 nov 06, 22:26
Opprinnelig postet av remtan
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Radoslaw
Dog er det faktisk solgt en god del allerede, (østre langside). 

Problemet er vel at anslagsvis 70% av den vestre langside er reservert bort, (blokkert), og dermed sitter man igjen med følelsen av at  "halve stadion" allerede er utsolgt.

Det virker i hvert fall slik hvis man kun tar langsidene i betraktning.

Så "vanlige" tilskuere må betale regninga i form av ekstremt dyre billettene fordi FFK gir ut billetter i øst og vest til samarbeidspartnere?
Nå har vel disse samarbeidspartenre bidratt med pæng i kassa, at et par billetter fortjener de vel..tror vel at billettene hadde vært enda dyrere om det ikke hadde vært for at vi har samarbeidspartnere å gi billetter til...eller hva...

Vel, skulle da tro at FFK i seg selv var et godt nok merkenavn. Vi har samarbeidspartnere og sponsorer fordi vi trenger hverandre. FFK får penger og som gjenytelser får disse reklame. Det burde da ikke være nødvendig å øse ut billetter i tillegg? Å ha reklame på drakta, rundt på stadion eller "sponse en scoring" burde da være gjenytelse nok. Helt greit at de aller største sponsorene har disse VIP-losjene osv, men det høres jo litt merkelig ut hvis store deler av de alminnelig plassene også er forbeholdt samarbeidspartnere? Hadde FFK gitt færre slike billetter til samarbeidspartnere kunne man økt salget til alminnelige tilskuere og dermed tjent enda mer.

Eller hva?

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 21 nov 06, 22:42

Rykter vil ha det til at det er bortbestilt 6-7000. sesongkort så langt, mens man regnet med 10000 innen nyttår, ikke skyt meg om det ikke stemmer, men det ble vist nevnt noe slikt på medlemsmøte i dag.



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 33 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24