Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye Fredrikstad Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 30 av 33 30

*****

Juniorspiller

Ble medlem: 13 apr 07
Innlegg: 96

Lagt til: 14 apr 07, 11:52
Endret: 14 apr 07, 11:55

14.apr. kl 1900

Nye Frdrikstad stadion.Kampstart om  0 dager 7 timer 7min og 45 sek.

---------------------------

Det er ballen som skal svette guttær...


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 apr 07, 00:45
Endret: 15 apr 07, 00:46

Fantastisk å være på nye stadion i dag. men jeg trodde det skulle være to storskjermer? Kommer det en til senere? Det er jo ikke alle som får sett så mye når det kun er en plassert i det ene hjørnet. At teknikken ødela for nasjonalsangen er jo sånt som kan skje. Men jeg savnet den vanlige introen med fanfare og løpende flaggborger og bluss.

Bortsett fra dette var det nærmest perfekt å være på Stadion i dag. Takk til alle som bidro


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 15 apr 07, 00:48

En flott stadion.!! Ble temmelig våt i øya når jeg kom inn å så at det begynte å fylles opp...

 

Riktig at det kommer en storskjerm til, i motsatt hjørne fra den som er på plass..(tror jeg)

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 apr 07, 00:57
Bør det, var helt håpløst å se den som var der fra PH-feltet.  Det som bør utbedres iløpet av sommeren er logistikken av folk etter kamp. Brukte jo håpløst lang tid fra stadion og over brua. Kan hende det hadde noe med at purken stod med ei swær svartemaje midt på broa... De sa det var for å "sile" folk, men det har jeg egentlig ingen forståelse for med den køn det ble rett utenfor Aristokraten.. Kanskje andre forstår det og kan forklare meg det...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 apr 07, 01:08
Endret: 15 apr 07, 01:08
Tror nok poenget med å sile folk før broa var å hindre at alt for mange gikk på broa samtidig. Vil helst unngå sild-i-tønne gåing over en slik smal, liten bro, Kan føre til panikk for noen og knuffing og bråk og lemping i elva.... Og sist så tåler vel kanskje ikke broa ubegrenset med vekt samtidig heller. Merket godt at den svaiet når jeg gikk over (sammen med flere hundre andre)

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 15 apr 07, 01:28
Et virkelig flott stadion vi har fått, ville ikke byttet den mot noen andre i Norge. Har en ting som jeg irriterte meg litt over. Hvorfor må de spille så høy musikk i pausa, var jo ikke mulig å snakke med personen som sto ved siden av engang, greit med litt musikk i bakrunnen, men de bør sette ned volumet litt. Samme var det når FFK scoret, da satt de på "fredrikstad gutter våre veier" på full guffe før du rakk å strekke armene i været, må få kjenne litt på trøkket først

jarleb

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 06
Innlegg: 90

Lagt til: 15 apr 07, 10:02
Det var en stor opplevelse å være på kamp i går, men det var noen ting som satte en liten demper på det hele. Jeg satt på "feil" kortside (ved siden av Bastionen) og der var det ikke mulig å høre plankehaugen. Lyden forsvant helt på veien bort. Ble vanskelig å synge med for du hørte ikke hva som ble sunget. Kun når langsidene ble med var det mulig å høre. Noe av dette skyldes trommen og roperten til Lyn. For oss som satt på denne delen hørtes Bastionen ut som om de var de eneste... Litt synd, for jeg så jo at det var liv i plankehaugen....;) Hvordan ble lyden opplevet på langsidene?
Det andre som ikke var bra var en feil fra arkitektene. Det ble for trangt i gangen mot koisk og toalett. Man endte opp med å stø i samme kø og når man kom frem til toalettet så var det nesten tomt. Køen var jo til kiosken...;)  Her burde det vært et synlig skille. Vet ikke om det var samme problem hos dere på den andre siden, men hos oss som hadde sperre mellom borte og hjemmesupportere så ble det vanskelig å forstå, samt litt vel trangt.
Til slutt har vi gangbroen da, men den skal jeg ikke utdype for den blir det nok skriverier om.........;)

Vel det var min oppsummering. Egentlig ikke mye å klage på og derfor må jeg si at vi har fått ett utrolig flott annlegg!!! Gleder meg allerede til den 29/4.....

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 15 apr 07, 10:42

Det er nok ikke noe særeget problem i Fredrikstad med trang bro. Det er det samme problemet på brua ved ullevåll. Jeg sto ihvertfall i over en halv time kø, før jeg fikk passert brua der.

 


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 apr 07, 11:08

Opprinnelig postet av jarleb
...ikke mulig å høre plankehaugen. Lyden forsvant helt på veien bort. Ble vanskelig å synge med for du hørte ikke hva som ble sunget. Kun når langsidene ble med var det mulig å høre. Hvordan ble lyden opplevet på langsidene?
.....

Jeg satt på hovedtribunen på P-feltet. Dvs litt nedenfor midtbanen - lengst unna Plankehaugen tribunen. Jeg hørte heller ikke Plankehaugen noe særlig, men hørte desto mer av Lyn Supporterne. Regner med at det skyldes konstruksjonen som gjør det vanskelig å bære lyden fra Plankehaugen nedover banen. Må innrømme at de dagene hvor vi kunne mobbe Lyn-bastionen for bare å være en håndfull pappagutter som som ikke ga lyd fra seg, er nok over. Var mye liv i den gjengen (bortsett fra når FFK scora da...)


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 15 apr 07, 12:09

Sitter nesten på midten på folketribuna og hørte plankehaugen meget godt.. Samtidig hørte jeg Lyn supporterene også..

 

Ellers stoorfornøyd med nye stadion.. Brua, IRRITERENDE!!

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 apr 07, 12:13
Sitter midt på den ene langsiden selv og vil si at der hørt vi ikke PH godt, hørte de gjorde vi men kan ikke sammenlignes med gamle stadion, mange snakket om dette rundt oss som hadde ventet et sabla trøkk siden det nå var både vegger og tak som styrte lyden ut.

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 15 apr 07, 12:53

Opprinnelig postet av aavdst
Jeg satt på hovedtribunen på P-feltet. Dvs litt nedenfor midtbanen - lengst unna Plankehaugen tribunen. Jeg hørte heller ikke Plankehaugen noe særlig, men hørte desto mer av Lyn Supporterne. Regner med at det skyldes konstruksjonen som gjør det vanskelig å bære lyden fra Plankehaugen nedover banen. Må innrømme at de dagene hvor vi kunne mobbe Lyn-bastionen for bare å være en håndfull pappagutter som som ikke ga lyd fra seg, er nok over. Var mye liv i den gjengen (bortsett fra når FFK scora da...)

Jeg satt på samme sted, og har samme opplevelse. Hørte ikke PH veldig bra, men desto mere til bortesupporterne.

Lyn-tilhengerne skal ha ros for at de sto på gjennom hele kampen. Jeg gikk selv fra Stadion, mot Stene Stål, forbi bussene til Bastionen. Var en del smågutter som så ut som om de var ute etter leggetid, som var veldig store i kjeften og prøvde å provosere FFK-supportere som gikk forbi. En dunka til en bil som kjørte ut. Et stort minus, til en ellers positive supportere.


SFKLyn

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 2

Lagt til: 15 apr 07, 13:19
Opprinnelig postet av Pelle

Opprinnelig postet av aavdst
Jeg satt på hovedtribunen på P-feltet. Dvs litt nedenfor midtbanen - lengst unna Plankehaugen tribunen. Jeg hørte heller ikke Plankehaugen noe særlig, men hørte desto mer av Lyn Supporterne. Regner med at det skyldes konstruksjonen som gjør det vanskelig å bære lyden fra Plankehaugen nedover banen. Må innrømme at de dagene hvor vi kunne mobbe Lyn-bastionen for bare å være en håndfull pappagutter som som ikke ga lyd fra seg, er nok over. Var mye liv i den gjengen (bortsett fra når FFK scora da...)

Jeg satt på samme sted, og har samme opplevelse. Hørte ikke PH veldig bra, men desto mere til bortesupporterne.

Lyn-tilhengerne skal ha ros for at de sto på gjennom hele kampen. Jeg gikk selv fra Stadion, mot Stene Stål, forbi bussene til Bastionen. Var en del smågutter som så ut som om de var ute etter leggetid, som var veldig store i kjeften og prøvde å provosere FFK-supportere som gikk forbi. En dunka til en bil som kjørte ut. Et stort minus, til en ellers positive supportere.



Det er bare å beklage oppførselen til visse Lynsupportere. Det med at smågutter er litt store i kjeften er jo ikke akkurat noe uvanlig problem i noen som helst supporterkretser, selv om det kan virke litt mer provoserende når det kommer fra en Lynsupporter. Fikk selv noen etterslengere på vei over broen, fra småunger. Verre med dårlige vinnere enn dårlige tapere, sier nå jeg; blir litt som å strø salt i såret. Det gjør vondt, skikkelig vondt :(

Hva gjelder livet på tribunen, synes jeg hjemmepublikummet med PH i spissen skuffet stort i forhold til i fjor, på gamle stadioen. Stod i Bastionenfeltet, og jeg må ærlig talt si at jeg aldri har hørt Bastionen på et bedre nivå. Selv om vi bare var omlag 800 stykker, føltes det som om vi eide stadioen. Dette kommer selvsagt mest av at man hører det de rundt seg synger, men den følelsen får man ikke når man blir utsunget, sånn er det! Ingen skam å innrømme det hvis du synes Bastionen var bedre enn PH i går, det virker ihvertfall her på forumet som om det var slik.

Takk for det korte oppholdet i Fredrikstad og åpningen av ny stadion. Vi koste oss! Synd kampen ikke ble noen vanlig, morsom kamp, for det lå jo an til å bli en fantastisk, offensiv kamp. Det så ihvertfall slik ut de første 6 minuttene. Men at Lyn får i underkant av 0,7 poeng per kamp Hauge dømmer, sier nå litt, selv om seieren sett i ett var fortjent.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 15 apr 07, 13:38

Det eneste JEG kan si negativt om stadion er PH`s felt som er inndelt i V-form. De som sitter på siden ser ikke til siden, og slenger i tillegg dritt til oss stakkerne som måtte stå i trapppa pga overfylt felt.

Det var likefør det ble tribunebråk i går pga (unskyld utrykket) en fet faan og en frekk jævelunge som satt å gapa .

men ellers var det bra

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Tv2 !! Øy ! Ikke kødd med han Morgan gett !


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 apr 07, 13:45
Opprinnelig postet av SFKLyn
Hva gjelder livet på tribunen, synes jeg hjemmepublikummet med PH i spissen skuffet stort i forhold til i fjor, på gamle stadioen. Stod i Bastionenfeltet, og jeg må ærlig talt si at jeg aldri har hørt Bastionen på et bedre nivå. Selv om vi bare var omlag 800 stykker, føltes det som om vi eide stadioen. Dette kommer selvsagt mest av at man hører det de rundt seg synger, men den følelsen får man ikke når man blir utsunget, sånn er det! Ingen skam å innrømme det hvis du synes Bastionen var bedre enn PH i går, det virker ihvertfall her på forumet som om det var slik.

Jeg tror nok Bastionen dro fordel av at platene er montert på bak- og sideveggene, mens de fortsatt mangler på kortsiden hvor Plankehaugen står. Likevel blir det naivt å tro at Bastionen var bedre enn Plankehaugen på hjemmebane, selv om Zoran (?) visstnok ikke ledet an troppene i går. På TV hørtes i alle fall Plankehaugen bedre og oftere enn Bastionen, selv om det ikke alltid gir et riktig lydbilde fra kampen.

En annen årsak til at Plankehaugen ikke høres så godt for folk hovedtribunen er plasseringen. De står nå på kortsiden og man får ikke lyden rett i fleisen lenger.

Opprinnelig postet av SFKLyn
Men at Lyn får i underkant av 0,7 poeng per kamp Hauge dømmer, sier nå litt, selv om seieren sett i ett var fortjent.

Tja, jeg synes nå det er lavmål å kritisere en dommer som gjør alt rett etter regelboka - uansett hvilken statistikk eller historikk han måtte ha. Utvisningen var helt korrekt, og det var rett og slett klumsete gjort av Brink. Henning Berg har vel aldri noensinne innrømmet at et tap var fortjent.

Når det er sagt så var Lyn gode - selv med 10 mann.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 apr 07, 13:52
Satt ikke langt fra Plankehaugen, og hørte dem godt. Hørte også Lyn-fansen når de lagde liv. Det tar vel litt tid før ting setter seg skikkelig, så jeg tror stemningen stiger jevnt og trutt fremover. VIP-tribunen var jo helt dau hva trøkk angikk? Hørte i hvert fall ingenting fra den kanten.

Til hver Viking-kamp så er den en drøss med Securitas-vakter som kroppsvisterer samtlige som går inn på stadion. Hvorfor var det ikke det her? Jeg gikk forbi en vakt som så vidt tittet på billetten min, gikk opp trappen, der var det en som bare rev av billetten og jeg var inne. Snodig, håper ikke bortesupportere utnytter dette og tar med seg ting og tang klubben får bot for. Fyrverkeri og slikt.

SFKLyn

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 2

Lagt til: 15 apr 07, 13:57
Endret: 15 apr 07, 14:00

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av SFKLyn
Men at Lyn får i underkant av 0,7 poeng per kamp Hauge dømmer, sier nå litt, selv om seieren sett i ett var fortjent.

Tja, jeg synes nå det er lavmål å kritisere en dommer som gjør alt rett etter regelboka - uansett hvilken statistikk eller historikk han måtte ha. Utvisningen var helt korrekt, og det var rett og slett klumsete gjort av Brink. Henning Berg har vel aldri noensinne innrømmet at et tap var fortjent.

Når det er sagt så var Lyn gode - selv med 10 mann.

Jeg er en av de som skjønner godt hvorfor Brink fikk rødt kort, selv om det kan virke litt strengt, selv når du leser regelboka. Hvis du ser på TV-bildene ser du klart at Fofana tråkker oppå foten til Brink, mens foten til Brink er på vei vekk fra Fofana. Men, men, det var mange andre situasjoner i kampen som jeg var mer uenig med Hauge i. Han ødelegger flyten i begge lags spill, noe som jeg mener ofte gagner motstanderlaget grunnet Lyns spillestil.

Greit nok, enkeltavgjørelser her og der... Det som dog betyr noe, er at Hauge alltid dømmer i mot Lyn. 0,7 poeng per kamp er statistikk og fakta over en lang periode. To-tre kamper, tja, det kan godt være tilfeldig. 7-8, ikke lenger en tilfeldighet. Selvfølgelig ikke FFK sin skyld at Hauge dømmer slik han gjør, men over en lang periode har det virket som om Hauge har en personlig agenda mot Lyn - noe dere også ville merket dere hvis det var deres lag det gjaldt. Og jo, Henning Berg har innrømmet at motstanderlaget har vunnet fortjent en rekke ganger, du må ikke tro på alt du leser på VGD ;)

Og må legge til at samtlige Bastionærer med kroppsvisitert. Er vi så mye verre enn FFK-fansen? Det var jo bare der det var tilløp til bråk...


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 apr 07, 14:57
Opprinnelig postet av Brukernavn

Det eneste JEG kan si negativt om stadion er PH`s felt som er inndelt i V-form. De som sitter på siden ser ikke til siden, og slenger i tillegg dritt til oss stakkerne som måtte stå i trapppa pga overfylt felt.

Det var likefør det ble tribunebråk i går pga (unskyld utrykket) en fet faan og en frekk jævelunge som satt å gapa .

men ellers var det bra

 

Et annet problem med PH-feltet er at det er veldig bredt, så jeg syns vi ikke var helt samsyngte i går. Bedrer seg sikkert med litt trening, samt at Zoran leder ann. Det kan også være at vi er nå veldig mange fler enn vi var på Holmen og dermed en del som ikke var helt inneforstått med at hvis man står på PH-feltet skal man synge. På et tidspunkt var det omtrent bare jeg og Roy Nilsen som sang rundt oss.. Litt uvant det der å "måtte" lede sangen i stedet for å gli inn som en av mange stemmer..

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 15 apr 07, 15:00
Det ble sjekket godt ved PH-inngangen også....

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 apr 07, 15:05
Hehe, ja. Rett før jeg gikk gjennom den kontrollen var det en som "klaga" høylytt over at den kvinnelige vakten ikke tok ham på tissen... . Vakta tok det med et smil...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....



Flat Trådet Nøstet
Side 30 av 33 30

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f