Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye Fredrikstad Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 33 13

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 07 des 06, 14:16
Opprinnelig postet av paco

hehe det som er morsomt her inne er at enkelte har noe og klage på uansett hvordan spillere vi hadde fått eller hvordan den nye stadion blir.fra og være et bunnlag i tippeligaen både når det gjelder på og utenfor banen,til at vi nå tar flere steg opp med ny fet stadion,uefacup og en bedre administrasjon.hadde vi bygd en stadion med 20000 plasser,fri bar til alle samt drogba så hadde folk klaget allikevel

 

Drogba? Jau, da skal jeg love deg at jeg hadde klaga. Den største klysa i PL ....

 

 

---------------------------

math


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 08 des 06, 03:06
Endret: 08 des 06, 03:47

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Jeg har forstått det sånn at de som gjerne vil ha seter på ståplass (et paradoks...) er bekymret for kapasiteten ved internasjonale kamper. Jeg er så heldig å ha sett FFK i E-cup i 1984, sammen med 2610 andre. Det var god plass, og det er det som oftest når norske lag spiller E-cup. Lite atraktive motstandere midt i uka, og det er vel bare RBK som har trukket fulle hus i E-cupen. Og det vil fortsatt bli spilt forsvinnende få internasjonale kamper på Nye Stadion i forhold til ligakamper.
Dette er et godt argument, men det er lov å håpe i det lengste (selv om du ikke tror det skjer) at vi får en mer attraktiv motstander. Dessuten er vel dette også ment som en langsiktig tenking. Har man ambisjoner, så har man ambisjoner - urealistiske eller ei! Vi skal i Champions League! ;)
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Vi mister altså 4-500 plasser pr trøtt ligakamp, med forhåpentligvis fulle hus, fordi man vill ha max internasjonal kapasitet i de spennende internasjonale oppgjørene med Robotnicky og Metalurgs. (...) Er det riktig å miste en årlig kapasitet på 5000 pga av litt europacup?
Dersom de 400 ståplassene blir utslagsgivende for billettinntektene i løpet av sesongen, så bør klubben snarest sette igang utbyggingen av stadion. Da har man feilkalkulert et eller annet sted. Jeg tror ikke de ekstra 400 plassene vil bli utslagsgivende gjennom tippeligasesongen og da blir det feilvendt å ta høyde for det på denne måten. Det er kun et fåtall av kampene som vil bli utsolgt, og 16. mai mot Vålerenga kunne vært en slik dag.

Se på Rosenborg, de har gjort det den motsatte veien: 16. mai i fjor så søkte de om dispensasjon for å gjøre om nedre adressa til et ståfelt for akkurat denne kampen. Det viste seg å være lurt, da det kom flere tilskuere enn kapasiteten på stadion tilsier (sitteplasser). Til alle andre kamper - som heller ikke er stappa fulle i Trondheim - så har de seter på nedre adressa.

På denne måten, så unngår de å måtte søke dispensasjon til hver eneste Europacupkamp. Dersom Fredrikstad ikke får dispensasjon, så mister man faktisk 800 sitteplasser (de 1200 ståplassene) til en slik kamp.

Nå er vel jeg uansett av de som mener at vi burde bygd en større stadion allerede og tatt høyde for de fremtidige "kapasitetkravene" i Europacupkamper. Jeg ser ikke et eneste argument for at Start og Kristiansand skal ha en større stadion enn Fredrikstad. Dessuten har de ved hjelp av to tribunenivåer (som selvfølgelig ikke er heeelt 100% ideelt for "hoppende og syngende supportere" fått plass til mange flere vip-bokser mellom nivåene enn på nye Fredrikstad stadion uten at det ser helt forferdelig ut. Stadion deres ser fortsatt veldig intim ut selv med to nivåer.

 

Helt på linje med din argumentasjon, Holters.

 

Vi har på veldig kort tid kommet veldig langt. Paradoksalt kan dette være et hinder på vår vei videre.

Derfor må vi allerede nå sette oss mål og visjoner som går langt utover det som per idag kan virke realistisk. Kanskje må til og med logikken legges til side for en stund. Rett og slett for å komme videre.

For det er først spillet virkelig begynner !

 

Sky is the limit,

...banalt men sant !   

  

 

Edit:

Ønsket primært å sitere hele innlegget, men fikk dessverre ikke lov...

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 09 des 06, 20:09
Endret: 09 des 06, 20:16

Her er Holmen forslaget forresten.. Om noen hadde glemt dem

 

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040528/FFK/221576443&SearchID=73265472622397


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 des 06, 20:18
Opprinnelig postet av danan2

Her er Holmen forslaget forresten.. Om noen hadde glemt dem

 

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040528/FFK/221576443&SearchID=73265472622397

 

Så du letet etter flere bilder (før du redigerte innlegget ditt), her er i hvert fall de tre forslagene for Holmen-stadion

http://www.demokraten.no/lokalsport/article541393.ece


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 09 des 06, 20:24
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av danan2

Her er Holmen forslaget forresten.. Om noen hadde glemt dem

 

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040528/FFK/221576443&SearchID=73265472622397

 

Så du letet etter flere bilder (før du redigerte innlegget ditt), her er i hvert fall de tre forslagene for Holmen-stadion

http://www.demokraten.no/lokalsport/article541393.ece

 

 

Hehe. ja fant det tilslutt. Av de 3 der så var jeg absolutt mest for nr3.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 12 des 06, 16:55
Takk DnB! De stiller opp med $ for at vi skal få det pent på nye stadion!

---------------------------

Norgesmester


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 des 06, 20:33
Noen som har mulighet til å knipse noen nye bilder i løpet av helgen?

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 des 06, 22:30
Endret: 14 des 06, 22:31

Opprinnelig postet av DrDRE
Takk DnB! De stiller opp med $ for at vi skal få det pent på nye stadion!

Her er saken fra TV-Østfold, blir foresten fint med FFK-vimplene på tribuen.

Klikk dere inn på 12. desember og sport

media.ta.no/aplayer/tvostfold/demokraten/pl.php


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 des 06, 11:41

Er det noen som vet (eller kan linke til et sted) hvordan man har tenkt til å utvide tribunekapasiten med 3000 - som det har vært mye skriverier om? Det har vært nevnt kortsidene, men i praksis - hvordan dette skal gjøres? Ifølge Hasselgård kunne jo dette utrettes i løpet av noen få måneder?!

Skal man bygge videre oppover i høyden? Bygge ut hjørnene/svingene mellom kort- og langside?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 11:47
Endret: 15 des 06, 11:47
Opprinnelig postet av aavdst
Er det noen som vet (eller kan linke til et sted) hvordan man har tenkt til å utvide tribunekapasiten med 3000 - som det har vært mye skriverier om? Det har vært nevnt kortsidene, men i praksis - hvordan dette skal gjøres? Ifølge Hasselgård kunne jo dette utrettes i løpet av noen få måneder?!

Skal man bygge videre oppover i høyden? Bygge ut hjørnene/svingene mellom kort- og langside?

Man hekter av taket, bygger en ny tribune i høyden (slik at kortsidene blir todelt) og løfter på plass taket igjen.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 des 06, 12:36
OK. Takk for svar. Blir nok ikke så pent med en slik høy koloss av en kortside, så lenge ikke den henger sammen med langsidene. Og kortsidene vil vel da bli høyere enn langsidene. Men pragmatiske hensyn som bedre kapasitet får seire over det kosmetiske aspektet :-)

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 des 06, 12:51

Opprinnelig postet av aavdst
OK. Takk for svar. Blir nok ikke så pent med en slik høy koloss av en kortside, så lenge ikke den henger sammen med langsidene. Og kortsidene vil vel da bli høyere enn langsidene. Men pragmatiske hensyn som bedre kapasitet får seire over det kosmetiske aspektet :-)

Ja,enig i at det blir litt rart med to dominerende kortsider.

Håper FFK vil utvide langsidene i enda en utvidelse i fremtiden. Bygge på en etasje til på hver av langsidene. Med kapasitet på 2500 på hver av tribunene. Da vil vi komme opp i en kapasitet på ca. 20-21 000 tilskuere.

Noe jeg tror vi kommer til å trenge i fremtiden.

Liker ikke de buede takene på langsidene. Minner meg om forhistoriske Engelske tribuner. Men det er vel for å beholde værste`s  særpreg "som det heter"

Det er vel fult mulig å beholde disse buene ved en utvidelse,men jeg hadde da foretrukket et tak som ikke hadde de søylene som bærebjelker. En dyrere løsning,men et mye mere tidsriktig valg.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 15 des 06, 21:19

http://youtube.com/watch?v=KaZjGyn9FZQ

 

En filmsnutt av gamle og nye stadion, kanskje har dere sett den alt. Solid klump i halsen.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 17 des 06, 19:19
Var en tur på stadion i dag, og fikk tatt en del bilder.

Var forholdsvis lite byggeaktivitet, så jeg tok meg en tur inn på området. Fikk tatt litt bilder fra tribuner osv.

Må bare si at ting begynner virkelig å se bra ut. Var gøy å tusle rundt og kikke i sola.

Klar over at denne tråden sikkert blir totalt oversett pga Eggen-saken, men tanken bak bildene var i alle fall god.

Kvaliteten er så som så, brukte mobiltelefon til samtlige bilder. Beklager det.
home.no/knuty/bilder

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 17 des 06, 19:36

Opprinnelig postet av Knuty
Var en tur på stadion i dag, og fikk tatt en del bilder.

Var forholdsvis lite byggeaktivitet, så jeg tok meg en tur inn på området. Fikk tatt litt bilder fra tribuner osv.

Må bare si at ting begynner virkelig å se bra ut. Var gøy å tusle rundt og kikke i sola.

Klar over at denne tråden sikkert blir totalt oversett pga Eggen-saken, men tanken bak bildene var i alle fall god.

Kvaliteten er så som så, brukte mobiltelefon til samtlige bilder. Beklager det.
home.no/knuty/bilder

 

Fantastisk!!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 des 06, 19:36
Opprinnelig postet av Knuty
Var en tur på stadion i dag, og fikk tatt en del bilder.

Glimrende, takker

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


PladserN

Juniorspiller
Ble medlem: 15 okt 06
Innlegg: 141

Lagt til: 17 des 06, 19:52

Opprinnelig postet av Knuty
Var en tur på stadion i dag, og fikk tatt en del bilder.

Var forholdsvis lite byggeaktivitet, så jeg tok meg en tur inn på området. Fikk tatt litt bilder fra tribuner osv.

Må bare si at ting begynner virkelig å se bra ut. Var gøy å tusle rundt og kikke i sola.

Klar over at denne tråden sikkert blir totalt oversett pga Eggen-saken, men tanken bak bildene var i alle fall god.

Kvaliteten er så som så, brukte mobiltelefon til samtlige bilder. Beklager det.
home.no/knuty/bilder

konge!! 

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 des 06, 19:53
Dette blir helt klart Norges RÅESTE stadion

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 17 des 06, 20:13
Syyykt! Gleder meg!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 des 06, 20:23
Med tillatelse fra fotografen selv, så har vi lagt opp de fleste bildene i bildegalleriet.


Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 33 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f