Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye Fredrikstad Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 33 4

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 18 okt 06, 02:26
Opprinnelig postet av Costanza
De forrige setene på hovedtribunen ble vel gitt bort til Kvik Halden mener jeg å huske
Døm gamle trebenkane? :S

---------------------------

FFK for alltid!
Guttæne mot Cupgull nr. 11


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 24 okt 06, 22:00

Syns FFK kan gi noe av den gamle stadion til Trosvik jeg!

---------------------------

Svensk Magi


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 28 okt 06, 19:24

Hvor skulle trosvik plassert deler av en stadio?

Inne i barnehagen ?


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 29 okt 06, 02:11
Ved spillerboksene ;) Masse plass å utvide der

---------------------------

Svensk Magi


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 30 okt 06, 16:06
Er det noen som har noen flere bilder fra nye stadion?

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 30 okt 06, 16:11

Synes godt det kunne kommet noen bilder/webcam-greier på den offisielle siten til Stadion. Litt lei den grafikkgreiene nå ...

---------------------------

math


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 03 nov 06, 01:54
Endret: 03 nov 06, 02:03

Gleder meg skikelig til å møte opp på nye stadion neste sesong, men har tenkt på en ting de siste par ukene, det kommer jo egentlig til å bli fryktelig trist nå på søndag, siste kampen på  STADION! stadion som har stått der som et minnesmerke i "alle" år, en stadion som jeg pleide å snike meg inn på som barn for å se kamper mot øssiæ, torp o.l. på, en stadion som har betydd så enormt mye for byen og laget, en stadion som faktisk er ganske unik når det gjelder "toppklubb" stadionær, en stadio som har stått der siden 1914 (det vil si Fredrikstad Idræts - og fotbaldsplads)tribunene  har jo ikke stått der så lenge, men alikevel.

Jeg mener ihvertfal at det blir fryktelig rart å høre dommeren blåser av kampen mot RBK på søndag, ikke nødvendigvis fordi vi er sikra plassen i TL (eller må spille kvalikk) men fordi at den dommeren som blåser for full tid der, er den siste som blåser til full tid i en serie kamp på Fredrikstad Stadion på Holmen! Det er siste gangen vi kan gå på pisse dassen under hovedtribuna å pisse i renna i gulvet, det er siste gangen  vi ser klokke svingen av gammel betong fylle seg gradvis opp, det er siste gangen vi ser gressvik tribuna "gjynger" med folkemengden som hopper, skriker å synger, det  er siste gangen klokka, gode gamle kokka  skal tikke opp mot 45 min og siste gangen "klokesjefen" skal henge opp tallene som viser antall mål,  det er rett og slett siste gangen vi skal på FREDRIKSTAD STADION!

 

Tenk litt på det folkens, dette er snart bare en historie vi kan fortelle, dette er en kamp hvor alle som møter opp blir historiske, dette er kampen, hvor vi for siste gang skal forlate Fredrikstad stadion, for siste gang, for aller siste gang!

 

Mye " grine skriving"  av meg her nå (ihvertfall for min egen del) men jeg kan ikke la være, det blir faktisk trist å forlate Fredrikstd Stadion etter kampen den 5 November, 2006, uansett utfall!

 

FREDRIKSTAD STADION

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 04 nov 06, 00:53
Sitter og hører på "Gamle Venn" mens jeg leser innlegget ditt, fredrikstadpatriot. Får klump i halsen, gitt :(
Nå har jeg riktignok ikke vandret på jorda lenge nok til å huske døm gamle heltane og storhetstida til FFK, men jeg har jo mange gode minner fra Stadion allikevel, som alle andre.

Har jo vært moro å få oppleve mange nestenopprykk i 2. divisjon før det endelig gikk veien.
Glømmer aldri når kampen mot Oslo Øst i 2003 ble blåst av. Bare stod der i regnet og skjønte ikke helt hva som hadde skjedd. "Tippeligaen? Hva er det for noe? Skal vi spille der?" :P

Trist at en epoke i FFKs historie er over. Nå skal det skrives ny historie på FMV.

---------------------------

FFK for alltid!
Guttæne mot Cupgull nr. 11


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 nov 06, 00:58
Jeg så på bildene på side 3 her og fikk lyst på mer! Er det noen flere som har oppdaterte bilder av den nye stadion?

Eller gode bilder av den gamle for den saks skyld!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Omnis

Knøttespiller
Ble medlem: 13 apr 05
Innlegg: 34

Lagt til: 04 nov 06, 17:17
Endret: 04 nov 06, 17:21

Jeg var ute og tok meg en runde til fots for et par timer siden. Det var artig å se hvor langt man er kommet. Jeg hadde dessverre ikke med noe kamera. Langsidene begynner å bli helt ferdige, man er blant annet ferdig med å sette inn vinduer og slikt. Malingen er også nesten ferdig. Kortsidene var ikke kommet like langt, men også der begynner man å se enden på visa. Det er jo tross alt bare 3,5 måneder med arbeidstid igjen før herligheten skal stå ferdig. Vi får virkelig et unikt anlegg.


Det som imidlertid skuffet meg litt var at de delene av langsidene som går "utover" selve banen, men som allikevel er en del av anlegget, såvidt er rørt. Det er disse delene som skal inneholde nytt filmstudio for Medieparken AS (delen mot Gressvik/vest) og forhåpentligvis ingeniørutdanningen til HIOF (delen mot den gamle Kråkerøybrua), samt forhåpentligvis BI Østfold. Jeg minnes klart og tydelig at det tidligere har blitt avtalt at hele stasen skal stå ferdig samtidig (i hvertfall skallet), slik at ikke stadiondelen ser strøken ut, men resten ser ut som om taket er  i ferd med å rase sammen. Det blir spennende å se hva som blir resultatet der. Bortsett fra det ser det meget bra ut!


For de som er interessert i Værste-området utover fotballen, så kan jeg fortelle at NCC begynner å bygge COWI sitt nye kontorbygg ved siden av det ekstisterende hvite bygget ved stadion i november. Dette vil ytterligere forskjønne området. Videre er store deler av det kreative og filmfaglige miljøet blitt flyttet og samlet i større lokaler, nemlig det "gamle" produksjonslokalet til InFocus (ASk Proxima). For tiden blir jo utbyggingen og veksten på Værste kraftig hemmet av mangelen på ny veiforbindelse. Når denne står klar i 2009 får vi virkelig se denne nye bydelen "eksplodere" med stadion som en av katalysatorene. Æ glær mæ`!


Jeg vet ikke hvor nyttig dette var, men jeg fikk lyst til å skrive litt etter at jeg var der ute.

---------------------------

Sannheten og fornuften er sjeldent uvenner.


aleks

Bedriftsspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 15

Lagt til: 06 nov 06, 00:55
Stadion er kjempe :) Bor rett over elva og er nærmeste nabo tror jeg :) Tror denne stadion vil være en av Norges flotteste stadioner når den blir ferdig i 2007 ;)

---------------------------

For FREDRIKSTAD for FREDRIKSTAD
Står vi en for ALLE og ALLE for en!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 nov 06, 23:12
blir det forøvrig "museum" der? hadde jo vært koselig.. en liten bu hadde vært fint ihvertfall. hehe

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Omnis

Knøttespiller
Ble medlem: 13 apr 05
Innlegg: 34

Lagt til: 07 nov 06, 18:40
Jepp, det blir en offisiell underavdeling av det nasjonale fotballmuseet i Oslo. Jeg tror det er Fredrikstad Museum som skal drifte det. Artig at de fikk til noe sånt!  :)

---------------------------

Sannheten og fornuften er sjeldent uvenner.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 08 nov 06, 14:52
Omnis: Kan du ikke ta med deg kamera og ta noen flotte bilder av stadion for de av oss som ikke bor i østfold?

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 nov 06, 15:19
Hadde jeg kommet meg inn på området så kunne jeg tatt meg en tur inn og tatt mange bilder jeg. Men det er jo tross alt en anleggsplass så med mindre jeg bryter meg inn så blir det jo kun bilder fra utsiden og det er jo litt kjedelig.

Er det noen som vet når resten av hallene skal restaureres? Altså fortsettelsen av stadion mot Glomma. Gikk over gangbroen i dag, og de så jo like falleferdig ut som de alltid har gjort. De skal vel ha en viss funksjon de også når stadion står ferdig? Administrasjonen skal vel ha sine kontorer der blant annet?

Omnis

Knøttespiller
Ble medlem: 13 apr 05
Innlegg: 34

Lagt til: 08 nov 06, 15:38
Endret: 08 nov 06, 15:39

FFK1903, som jeg nevnte i et tidligere innlegg skal den lagerhallen som står lengst fra gangbrua inneholde filmstudio for Medieparken AS (www.medieparken.no). Den andre hallen som ligger nærmest gangbrua er planlagt å inneholde ingeniøravdelingen til Høgskolen i Østfold, som per i dag ligger i Sarpsborg, men som man vurderer å flytte. Avgjørelsen om flytting skal tas om ikke altfor mange måneder. Værste AS forhandler også med BI Østfold om flytting fra Grålum til Værste, så det skjer mye der om dagen.

Her er en reklamebrosjyre som fronter Værste sitt alternativ til høgskolelokalisering og som sier mye om hva som skal skje med deler av resten av stadionanlegget; http://www.vaerste.no/admin/data/dokumenter/vaerste_alternativ.pdf

I dokumentet i sistnevnte link kan man også se hvordan hele området rundt stadion, mellom gangbrua og den nye kjørebrua, vil se ut når alt er ferdig. Forslaget til ombygging av resten av anlegget ser virkelig suverent ut!

 

Shadar; Jeg kan prøve å få gjort det i løpet av helga. :)

---------------------------

Sannheten og fornuften er sjeldent uvenner.


Omnis

Knøttespiller
Ble medlem: 13 apr 05
Innlegg: 34

Lagt til: 11 nov 06, 18:25

Her er en artikkel fra Drammens Tidende som omhandler nye Fredrikstad Stadion.

 

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061111/SPORT/111110406/1099/NYHET

 

 

Jeg tror personlig at Fredrikstad Stadion blir det som får desidert mest oppmerksomhet i pressen av de som åpner til året. Mest på grunn av det spesielle arkitektoniske uttrykket og videreformidlingen av byens historie. Det blir nok flere arkitekturtidsskrifter som tar turen ned.

 

---------------------------

Sannheten og fornuften er sjeldent uvenner.


*Snæbbis*

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 nov 06
Innlegg: 4

Lagt til: 11 nov 06, 22:11

Jeg Har Sett Den På Orn`tlig Garderobene Er Bedre Enn På Ullevaal !

 

Men Det Er Ikke VIP-Plasser På Stadio`n

 

Men Den Er DritBra

Hilsen *Snæbbis* Ikke Orn`tlige Snæbbis

---------------------------

ffk 4 evah


sil_go_FFK

Knøttespiller

Ble medlem: 24 sep 05
Innlegg: 48

Lagt til: 13 nov 06, 14:37
blir det nummererte plasser på nye fredrikstad stadion?

---------------------------

Har cup finale billet æ gett XD

Steinar Sørlie er BEST i verden!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 nov 06, 14:49
Opprinnelig postet av sil_go_FFK
blir det nummererte plasser på nye fredrikstad stadion?

Er du seriøs?

---------------------------

Ansvarlig redaktør



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 33 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f