Husk meg
Brukernavn
Passord

Tribunekultur (2008)

Flat Trådet Nøstet
Side 33 av 36 33

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 15 mai 08, 00:13
Herlig at supporterne står sammen mot norges fotballens værste fiende. NFF

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 15 mai 08, 01:20
Flott å høre at supportere ikke finner seg i tullet til NFF og står samlet om det her.

---------------------------

Ja Rekti...


- FFK / LFC / Østsiden -


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 18 mai 08, 13:55
BRH var en av mange supportergrupper som deltok i en felles protestaksjon mot NFF på fredagens kamp.
Budskapet var bestemt på forhånd; "Vi står for festen - NFF ødelegger resten"

FFK - Aalesund


RBK - LSK


Bodø/Glimt -
Tromsø
http://bildr.no/view/199861

Lyn - Stabæk


---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 18 mai 08, 23:42
Endret: 19 mai 08, 00:07

Hajduk Split

 

Jeg fikk ikke lagt inn denne riktig, men er det noen som kan fikse den?

Moderator, Holters: Fiksa

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 20 mai 08, 19:51
VIF - Brann



Som tidligere kjent skulle GU og BB gjennomføre en protest på søndag. Den ble gjennomført til punkt og prikke, og de som så på TV2 kunne se mange oppgitte ansikter sammen med anit-TV2 og anti-NFF tostengere.

HamKam - SIF

"Cash is king. Tradisjoner betyr ingenting."
"NFF+TV2=Døden for tribunekulturen."





En liten sak om kampen.
http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=3014



---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 mai 08, 23:07

Jeg er så til de grader enig i disse bannerne!! Flott at det blir reagert på måten tv2 og nff kjører norsk fotball i dass på hva gjelder publikums vennlighet!! HErlig!!

 

Men hva menes med  "Cash is king, tradisjoner betyr ingenting"  ?

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 20 mai 08, 23:11
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Men hva menes med  "Cash is king, tradisjoner betyr ingenting"  ?


16.mai-kampen har vært en tradisjon i fotball-Norge siden lenge tilbake, men siden TV2 har betalt 1 milliard for TV-avtalen legger NFF mer enn gjerne til rette for dette til fordel for tradisjoner.

---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 mai 08, 23:15

rekti... hehe... begynte å dra inn Johny Cash og fikk ikke han til å matche inn i NFF og tv2...

 men ser tegninga nå  bare litt surrete om dagen...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 21 mai 08, 19:16
Lag en tifo mot at Tarik skal spille med dragen på brystet, vær så snill.. Kick NFFs balls!

hvis innlegget er for mye ide til tifo osv til at det ikke kan stå her, fjern det mod, men djeses.

NFF! what the fock? (ikke no tifo slagords ide) ;P

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 21 mai 08, 19:34
Endret: 21 mai 08, 19:36
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

 

Men hva menes med  "Cash is king, tradisjoner betyr ingenting"  ?

At pengene styrer. Se bare hvilken kanal som sendte FA-cupfinalen i England. Tippa før, både fotballtipping og Odds. Nå har jeg ikke tippa på 3 år, og det med god grunn.

Lottokuler er bare flaks. Kommer aldri til å spille de spilla.


langfiskestang

Knøttespiller
Ble medlem: 02 jun 08
Innlegg: 36

Lagt til: 13 jun 08, 00:31

http://youtube.com/watch?v=lvcVGnu7w6w

 

fantastisk:)

---------------------------

For fredrikstad


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 06 jul 08, 13:04

Trailer til Alpha Brøndbys sesongfilm finner du her, anbefales!

http://youtube.com/watch?v=IJTuu46yCNc

---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 01 aug 08, 19:18

Örebro-Hammarby

 


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 04 aug 08, 16:44

Også en måte og protestere mot mafia

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 06 aug 08, 00:50

Sakset fra VPN:

Gabardinmannen ser på Liverpool

4. august 2008 18.41   (Oppdatert: 5. august 2008 11.06)

Gabardinmannen ser litt på de gærne hardcore scousera som kommer til Norge på tirsdag. Vi får nemlig besøk av den minste av Englands fire store klubber. Klubben med mer enn 29 000 registrerte "supportere" i Norge. Klubben som trengte flere år på å finne ut at det var fornuftig å kvitte seg med John Arne Riise.

De største bønda i supporternorge

Jan fra Otta, Bjørn Egil fra Moelven og tante Gudrun fra Rakkestad, velkommen til Ullevaal til deres første fotballkamp. Det blir sikkert litt av en opplevelse, selv om de færreste av dere vil skjønne så mye av hva som skjer. Den kjente liverpoolsangen "Heeeia Liverpul" klapp-klapp-klapp vil runge ut over stadion. La det være helt klart kjære Vålerenga-venn, du vil heller gå aleine enn å ha selskap med den lurvete tantegjengen som tusler inn telleapparatene på nasjonalarenaen tirsdag.

Hva er det som feiler folk?

Det er titusner på titusner som heier på Liverpool i Norge, veldig mange av dem aner ikke hva det er de heier på. De har ikke hørt om Hillsborough-tragedien, de har ikke hørt om skammen knytta til tragedien på Heysel stadion, de aner ikke hvem Kevin Keegan var. Det eneste de veit er at dem får kjøpt to typer røde drakter på den lokale bensinstasjonen og at det er lettere å si "Liverpool" enn "Man Utd", spesielt "Utd" er vanskelig på landet. Norske fotballsupportere ler av dem, og de få bønda som reiser til England blir mislikt og ledd av der borte også. Senest i aprilkampen mot Everton ble Liverpool hundset for alle sine tilreisende "supportere", med banneret "Velkommen til Merseyside".

Dere ødelegger sjarmen i fotballen

Sjarmen i fotball er lidenskap og brennende engasjementet knytta til en sterk lokal forankring. Den er borte hos mange av de største engelske fotballklubbene. Se for deg at du er en engelsk sneip som havner ved siden av ei tante fra Snertingdal, en tamp fra Steinkjer og en japaner med brystkassa full av kameraer. Tror du at du får den kampopplevelsen du søker med dette selskapet? Nei, selvsagt gjør du ikke det, du kunne like gjerne vært på ett tupperwareparty eller Aafk-kamp. Fotballturistene suger nemlig stemninga ut av tribuneseksjonene, som de stemningssnylterne de er. De kommer for å oppleve, ikke for å gi, de mangler supporterfundamentet, selve sjela, det eneste de har med seg til stadion er billetten. Skal fotballen beholdes som den folke- og arbeidersporten den var i sine første 100 år så må fotballturistene pælmes ut stadiondørene.

De norske liverpoolsupporterne ville neppe hevde seg i "NM i selvinnsikt". Det snakkes på forumet deres om de skal markere sin avsky mot klubbens amerikanske eiere. Tenk det, utlendinger eier noe i England, klart DERE må protestere. Er det noen som har lurt dere til å tro at DERE er erkeengelske? Er det noen av dere som tror at DERE er ønska i England eller Liverpool? Aksjonen deres er like patetisk som om folk i India begynner å aksjonere for å få kastet pakistanere ut av Norge, fordi de er så opptatt av å hegne om det ekte norske.

Historieløst
Liverpoolsupporternes opprør mot utenlandske eiere er i seg selv historieløst. Klubbens største personligheter opp gjennom de siste 40 åra kommer jo nesten aldri fra Liverpool og bare sjelden fra England. På lista over klubbpersonligheter så troner folk fra Skottland, Frankrike, Wales og Spania øverst. Se på spillerstallen og du finner knapt engelskmenn med spilletid. Amerikanske eiere derimot, se det er feil for den nord-engelske klubbens "ekte" norske supporterskare.

Sjel og identitet
Vålerenga lever etter en unik målsetting i europeisk sammenheng, vi ser etter lokale spillere. Vålerenga har forstått betydningen av sjel og identitet, betydningen av nærhet mellom de som står rundt bana og de som deltar på gresset. Når vi står og synger at vi er Vålerenga-gutta fra Oslo Øst, ja så er vi faktisk akkurat det. Det er noe som flertallet av fotballturister på Ullevaal på tirsdag aldri vil forstå, aldri vil få oppleve og aldri vil verdsette betydningen av.

Få fred og ro
Skal du få en av de som kommer i rød drakt til å holde kjeft kan du jo be dem nevne 10 navn fra spillerstallen. Etter at du har forklart at du ikke godtar "han lille kjappe" og han "gode høye" som riktige svar vil det være tyst lenge.

Scousere
Folk fra Liverpool kaller seg scousere og det spiller på kråkespråket scouse, dem kaller dialekta si. Det må være litt rart å snakke en dialekt som er oppkalt etter en fattigmannsmiddag fra Norge, ja du gjetter riktig, scouse stammer fra det norske ordet lapskaus. Dialekta kjennetegnes for øvrig ved at den er vanskelig å forstå og for andre engelskmenn fremstår dialekta som fordummende, en scouser blir sett på som en engelsk Oluf.

Byen
Liverpool har ett frynsete rykte og er historisk sett kjent for fattigdom, arbeidsledighet og kriminalitet. Etter at byen på typisk nord-norsk maner har hatt sugerøret ned i fellesskapets midler, har byen klart å stavre seg på beina igjen og kan i dag beskrives som en typisk kjedelig og grå engelsk by. Skal man først kaste bort livet sitt på å reise til Nord-England så er Manchester og Leeds byene med sjel, natteliv og opplevelser. Det eneste positive å trekke frem om Liverpool som by, må være at man kan ta ferge til Dublin og Belfast, noe vi sterkt anbefaler om du først har rotet deg til dette grå hølet av en by.

Folka i Liverpool
Har du vært i Liverpool så er det en ting du legger merke til ganske umiddelbart, det er folkas trang til å gå i grilldress. Kjerringer, menn og unger går i grilldress og da aller helst av merket Addidas. Med Addidas sine tre striper på skuldra ser det nesten ut som dem har en militær grad i grilling. Mister du bilen din i Leeds eller Manchester så tar du taxi til Liverpool og henter den. Det heter at lediggang er roten til alt ond, vel det er mye lediggang i lapsskausbyen.

Kampen
Strengt tatt er ikke dette en kamp for Vålerenga. Dette handler bare om show og en lettvint måte å dra penger inn i klubbkassa på. Selv skal jeg ikke på kampen, jeg blir kvalm og flau bare av å tenke på tanteinvasjonen og "heeia Liverpul", jeg sparer heller stemmen til supportere som fortjener min verbale sjikane, jeg sparer meg til kamper som betyr noe.

Velkommen til dere også kjære "supportere" av Liverpool, neste gang vi sees er når dere kommer til hovedstaden for å delta i Grete Waitz-løpet. Dette er de beste ukene for de ekte liverpoolsupporterne av dere, de neste par ukene er dere nemlig seriemestre som dere pleier å være helt til ligaen begynner.

---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 06 aug 08, 10:23

Sjel og identitet
Vålerenga lever etter en unik målsetting i europeisk sammenheng, vi ser etter lokale spillere. Vålerenga har forstått betydningen av sjel og identitet, betydningen av nærhet mellom de som står rundt bana og de som deltar på gresset. Når vi står og synger at vi er Vålerenga-gutta fra Oslo Øst, ja så er vi faktisk akkurat det.

 

Må le av dette avsnittet. Hvor mange spillere har har forankring i Oslo-øst? Hvor mange av supporterne i VOFF er fra Oslo-øst? Er vel ikke mange år siden VOFF satte opp supporterbusser fra Mysen (Rakkstad?). Kjære vene, snakk om å kaste stein i glasshus.

Håper innegget fra VPN var ment som ironi.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 06 aug 08, 11:07

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Sjel og identitet
Vålerenga lever etter en unik målsetting i europeisk sammenheng, vi ser etter lokale spillere. Vålerenga har forstått betydningen av sjel og identitet, betydningen av nærhet mellom de som står rundt bana og de som deltar på gresset. Når vi står og synger at vi er Vålerenga-gutta fra Oslo Øst, ja så er vi faktisk akkurat det.

 

Må le av dette avsnittet. Hvor mange spillere har har forankring i Oslo-øst? Hvor mange av supporterne i VOFF er fra Oslo-øst? Er vel ikke mange år siden VOFF satte opp supporterbusser fra Mysen (Rakkstad?). Kjære vene, snakk om å kaste stein i glasshus.

Håper innegget fra VPN var ment som ironi.

Det var nok ikke ment som ironi, litt selvforherligene kanskje, men han har et poeng. Om man tar en gløtt over VIFs spillerstall så kommer faktisk en del av de fra Oslo og tilhørende forsteder.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 06 aug 08, 11:17

 

Det var nok ikke ment som ironi, litt selvforherligene kanskje, men han har et poeng. Om man tar en gløtt over VIFs spillerstall så kommer faktisk en del av de fra Oslo og tilhørende forsteder.

[/quote] Kanskje dette er litt av forklaringen. Befolkning Oslo .565653. Fredrikstad. 72170.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 06 aug 08, 12:56

Opprinnelig postet av bønna

 

Det var nok ikke ment som ironi, litt selvforherligene kanskje, men han har et poeng. Om man tar en gløtt over VIFs spillerstall så kommer faktisk en del av de fra Oslo og tilhørende forsteder.

Opprinnelig postet av eliot

Kanskje dette er litt av forklaringen. Befolkning Oslo .565653. Fredrikstad. 72170.

Dette blir litt OT, men Czwartek og Staw er fra indre Østfold og vi kaller de lokale, så jeg vil nok si at 266 000 er et mer riktig tall en 72 000.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 06 aug 08, 13:08

Er faktisk enig i hovedpoenget hans om at Ullevaal fylles opp av norske Liverpoolsupportere er en smule merkelig. Jeg har også et favorittlag i England, men jeg registrerer kun resultatet og bryr meg ikke så mye mer om det. Merker jeg blir litt pinlig berørt over kampen i går. Men på den annen side viser det også den norske folkesjela og dens kultur. Man kan latterligegjøre så mye man vil, men nå er det jo så en gang at vi er fryktelige anglofile i Norge.

Men jeg reagerer på noen av argumentene hans, se over.



Flat Trådet Nøstet
Side 33 av 36 33

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24