Husk meg
Brukernavn
Passord

Tribunekultur (2008)

Flat Trådet Nøstet
Side 22 av 36 22

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 23 okt 07, 00:40
Endret: 23 okt 07, 00:42

Haha så et bluss på vekta har noe med tribunekultur og gjøre? Hvorfor blander du inn ting som ikke har en dritt med tribunekultur og gjøre? Jeg anseer meg som ffksupporter. her forleden hadde vi vorspiel her hjemm, da fyrti vi av en røykgranat(bombe) i hagen. er vi oppe i 4 nå da? Det mot hammarby var ikke bluss, men en stusselig røyk"bombe" som ikke fungerte som den skulle, uheldigvis! Hvem som fyrte den vet jeg ærlig talt ikke.

Du skriver: Det har tross alt ikke vært et problem før. Vi kan vel konstatere med at det ikke er et problem nå og at dte aldr kommer til og bli et problem!

---------------------------

Brigade Rød Hvit!!

Ja til bluss på norske fotballstadioner!


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 23 okt 07, 00:50
Det blusset hendte på en tur i regi av Plankehaugen. Det har ikke en direkte tilknyttning til tribunekultur men det skjer i forbindelse med supportertur og da går det ut over FFK og Plankehaugen (iom at dette fortsatt ikke er lov og neppe blir det uansett hvor mange røykgrantater du fyrer opp i din egen stue)

Som jeg skrev så var jeg usikker på om det var bluss men i følge Morgan så var det ikke lovlig på Fredrikstad Stadion.

Og jo. Det er et problem nå og kan fort bli det i fremtiden siden det SKADER klubben. Fatter du virkelig ikke at regelbrudd skader klubben UANSETT hvor kult det er?
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 23 okt 07, 00:53
å fyre et bluss på vekta skader ikke klubben. Så da må jeg si nei det fatter jeg ikke. Kan jeg spørre om en ting. Hva synes du om Brann? altså fotballklubben brann!;)

---------------------------

Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 23 okt 07, 00:57
Å fyre opp bluss på FFK eller Plankehaugen arrangementer skader selvfølgelig klubben. Hvis du gjør det som privatperson er saken selvfølgelig noe helt annet.

Spiller det noe rolle hva jeg syns om Brann?
Uansett. Nei jeg liker ikke Brann noe særlig men de har fortjent gullet i år. De har, dessverre, vært i en klasse for seg selv.

 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 07, 08:59

Opprinnelig postet av Liraren
HVis ikke du skjønner hvorfor jeg maser om det er du rimelig korka!`Det er vel ganske enkelt fordi JEG mener det bør bli lovlig. Og jeg kommer til og mase om det helt til det blir akseptert samme om det tar 1 uke eller 10 år. Så enkelt er det. Når man brenner for en sak blir man engasjert!

Det blir et langvarig prosjekt ja. 10 år blir nok bare småtteri her. Er "aldri" et ord som får en bjelle til å ringe? Men stå på, så får vi se om det er du eller "de andre" som først vokser av seg trassalderen


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 23 okt 07, 09:29

http://www.dagbladet.no/sport/2007/10/22/515834.html

 

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 23 okt 07, 09:37
Se til fa.n å bluss hjemme i hagen hvis det gjør dere så lykkelige. Blussing på stadion er IKKE tillatt. Bare å akseptere det.. Kjemp i 10 år , gjerne 30 år så lenge det holder deg/ dere gående.

---------------------------

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 23 okt 07, 10:04

Opprinnelig postet av Memyselfandi
Se til fa.n å bluss hjemme i hagen hvis det gjør dere så lykkelige. Blussing på stadion er IKKE tillatt. Bare å akseptere det.. Kjemp i 10 år , gjerne 30 år så lenge det holder deg/ dere gående.

Det er HELDIGVIS gitt tilatelse til blussing på stadion før kamp..så helt uten bluss er vi heldigvis ikke. For blussing i rødt og hvitt er et fantastisk skue og skaper en utrolig bra stemning.

Håper tifo-gjengen (med medkjelpere) står rundt hele banen med bluss siste hjemmekamp.

Men under kamp er det helt greit for min del at det er ulovlig.

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 23 okt 07, 10:49
Opprinnelig postet av HotDream


Det blir et langvarig prosjekt ja. 10 år blir nok bare småtteri her. Er "aldri" et ord som får en bjelle til å ringe? Men stå på, så får vi se om det er du eller "de andre" som først vokser av seg trassalderen



Spar meg de latterlige kommentarene dine Hotdream.

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 23 okt 07, 11:10
Skjønner ikke alt maset om bluss.  Liker frusære jeg.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 07, 11:32
Opprinnelig postet av FFK Forever
Opprinnelig postet av HotDream


Det blir et langvarig prosjekt ja. 10 år blir nok bare småtteri her. Er "aldri" et ord som får en bjelle til å ringe? Men stå på, så får vi se om det er du eller "de andre" som først vokser av seg trassalderen



Spar meg de latterlige kommentarene dine Hotdream.

Aldri. Skriver du her inne så får du tåle kommentarer. I motsatt fall så får holde deg unna forumet. Enkelt?


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 23 okt 07, 11:57
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av FFK Forever
Opprinnelig postet av HotDream


Det blir et langvarig prosjekt ja. 10 år blir nok bare småtteri her. Er "aldri" et ord som får en bjelle til å ringe? Men stå på, så får vi se om det er du eller "de andre" som først vokser av seg trassalderen



Spar meg de latterlige kommentarene dine Hotdream.

Aldri. Skriver du her inne så får du tåle kommentarer. I motsatt fall så får holde deg unna forumet. Enkelt?



Hvis du hadde evnen til å være saklig og konstruktiv hadde jeg ikke reagert, men de slarvete kommentarene  dine er  bare tåpelige. Skjerpings!

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 23 okt 07, 12:40

"før i tia" det førsteåret vi var oppe i TL igjen, ...på bortekampen mot ODD, ...hadde vi (PH) med oss papir-kanoner som spredde røde og hvite hjerter utover et STORT område. Syns det var flott,  bør vi ha igjen.

lurer på om vi tapte hele 5-2 i den kampen (tap hvertfall)...når laget kom på ferja reiste alle seg og ga  til laget for bra innsats, Eggen var rørt til tårer å greier.

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 07, 12:47

Opprinnelig postet av FFK Forever


Hvis du hadde evnen til å være saklig og konstruktiv hadde jeg ikke reagert, men de slarvete kommentarene  dine er  bare tåpelige. Skjerpings!

  
Du er vel en av bluss-gutta sjøl kanskje, og da blir det vel vanskelig å nå fram til deg med budskapet. Skal du også, som Liraren, bruke alt fra ei uke til 10 år for å få endret på "bluss-regelen?? Som sagt: Stå på, jeg er spent på hvor mange år jeg får se innlegg som handler om blussing på norske tribuner og om det vil få NFF til å endre på regelen....

Ellers så må du bare fortsette å leke moderator. Jeg bryr meg ikke...

 

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 07, 13:21
Opprinnelig postet av Brukernavn

"før i tia" det førsteåret vi var oppe i TL igjen, ...på bortekampen mot ODD, ...hadde vi (PH) med oss papir-kanoner som spredde røde og hvite hjerter utover et STORT område. Syns det var flott,  bør vi ha igjen.

lurer på om vi tapte hele 5-2 i den kampen (tap hvertfall)...når laget kom på ferja reiste alle seg og ga  til laget for bra innsats, Eggen var rørt til tårer å greier.

Det høres ut som en meget god idè, men det er vel ikke "tøft nok" for de som mener at bluss = tribunekultur. Og å støtte laget i med og motgang burde jo være en selvfølge. Virker som om noen syns det er morsommere å gå på kamp for å slenge dritt om eget lag og spillere. Har selv sittet på litt forskjellige plasser på hjemmekampene (hovedtribunen), men det ser ikke ut til at jeg greier å få en plass vekk fra et eller fler "syte-huer" som stort sett sitter å klager på lag å enkeltspillere gjennom hele kampen.... Sånn har det forresten alltid vært på Fredrikstad Stadion. Synd...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5514

Lagt til: 23 okt 07, 13:23

Det er en ting jeg lurer på...

Denne tråden om tribunekultur handler veldig mye om en kultur som er marginal i Norge og i Fredrikstad. NNF og klubbene i tippeligaen har et regelverk som støttes av mer enn 90% av de som går på kampene.

Jeg forstår ikke hva som er motivet for å true frem en kultur som så definitivt ikke er ønsket av flertallet. Dette kan jo ikke ha noe med å støtte klubben, for de ønsker det jo ikke. Kan dere ikke finne en annen arena der dere kanskje er mer velkomne?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 07, 13:26
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er en ting jeg lurer på...

Denne tråden om tribunekultur handler veldig mye om en kultur som er marginal i Norge og i Fredrikstad. NNF og klubbene i tippeligaen har et regelverk som støttes av mer enn 90% av de som går på kampene.

Jeg forstår ikke hva som er motivet for å true frem en kultur som så definitivt ikke er ønsket av flertallet. Dette kan jo ikke ha noe med å støtte klubben, for de ønsker det jo ikke. Kan dere ikke finne en annen arena der dere kanskje er mer velkomne?


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 23 okt 07, 13:44
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er en ting jeg lurer på...

Denne tråden om tribunekultur handler veldig mye om en kultur som er marginal i Norge og i Fredrikstad. NNF og klubbene i tippeligaen har et regelverk som støttes av mer enn 90% av de som går på kampene.

Jeg forstår ikke hva som er motivet for å true frem en kultur som så definitivt ikke er ønsket av flertallet. Dette kan jo ikke ha noe med å støtte klubben, for de ønsker det jo ikke. Kan dere ikke finne en annen arena der dere kanskje er mer velkomne?

Så du mener mindretallet ikke har noenting de skulle ha sagt? Så vi kan bare drepe alle narkomane, fattige mentalt farlige personer he ri landet bare fordi de ikke tilsvarer de 80-90 prosentene av folket som er normale?

Hva bryr vel du dge om det her kanogvetalt så vidt jeg vet sitter du på hovedtribunen og bryr deg ikke særlig?

Angående du som skrev om de greiene som skyter sånne greier ut i lufta. Så er vel det konfetti? Og det er vel olovlig tror jeg? Usikker faktisk. Men helt enig synes det er kult jeg kunne godt tenke meg at plankehaugen gikk til innkjøp av noen sånne igjen:D

---------------------------

Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 okt 07, 13:52

Skulle likt å se bevis på at 90% er mot blussing. At nordmenn generelt ikke bryr seg om tribunekultur, eller har peiling, er da ikke et argument for at de som liker bra liv på tribunen skal kjempe for å få gjennom sine saker?

Og hva er greia med at alle blussmotstanderne skal rakke ned på de som syns bluss er kult? Man kan være uenig, men man bør ihvertfall  forsåke å vise et snev av respekt.  Hvorfor så stort markeringsbehov? Forbanna tåpelig, og det gjøres bare for å fyre opp folk..

Problemet med bluss er at det er helt ufarlig dersom det gjøres på forsvarlig måte,  men fordi det finnes en sjanse for at det kan oppstå sitasjoner hvis f.eks drita supportere fyrer av i hytt og gevær. Derfor har jeg forståelse for det, men er absolutt ikke enig.

 

 

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5514

Lagt til: 23 okt 07, 14:39
Opprinnelig postet av Husgutt

Skulle likt å se bevis på at 90% er mot blussing. At nordmenn generelt ikke bryr seg om tribunekultur, eller har peiling, er da ikke et argument for at de som liker bra liv på tribunen skal kjempe for å få gjennom sine saker?

Og hva er greia med at alle blussmotstanderne skal rakke ned på de som syns bluss er kult? Man kan være uenig, men man bør ihvertfall  forsåke å vise et snev av respekt.  Hvorfor så stort markeringsbehov? Forbanna tåpelig, og det gjøres bare for å fyre opp folk..

Problemet med bluss er at det er helt ufarlig dersom det gjøres på forsvarlig måte,  men fordi det finnes en sjanse for at det kan oppstå sitasjoner hvis f.eks drita supportere fyrer av i hytt og gevær. Derfor har jeg forståelse for det, men er absolutt ikke enig.

 

 

Først og fremst så er nok prosent tallet høyere. Nordmenn bryr seg om tribunekultur. Nemlig den tribunekulturen som er tuftet på historien fra fotballkamper, skøyteløp og hopprenn her i Norge. Den kulturen er det mye av virksomheten til norske supporterklubber er bygd på, ispedd inspirasjon med sanger fra England. Dette pga tippekampene fra 60/70 tallet.

Nå har jeg vel ikke rakket ned på noen. Jeg bare lurer på hva som motiverer dere? NFF vil ikke ha dere, ei heller klubbene eller minst 90% av tilskuerene. Hva er da vitsen? Og hvem er det som har markeringsbehov? Det å sitte på hovedtribunen med en kaffekopp og nynne til noen av sangene er vel neppe et utslag av markeringsbehov.

Hva er det som er så viktig med disse blussene? Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette kan skade noen når det blir brukt i en folkemengde. Og hva har disse blussene med norsk tribunekultur og gjøre?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 22 av 36 22

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f