Husk meg
Brukernavn
Passord

Enerly vekk fra spissplassen!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 23 okt 05, 22:44
fatter ikke hva han gjør der.. mot start så må hoås spille sammen med west/wiig..  !!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 okt 05, 22:46
Opprinnelig postet av Husgutt
fatter ikke hva han gjør der.. mot start så må hoås spille sammen med west/wiig..  !!
da blir det wiig, for west er fin å sette inn i 2 omgang

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 23 okt 05, 22:52
Endret: 23 okt 05, 22:53
La merke til at når FFK satte inn Wiig for Ramberg, kjørte Wiig frem som spiss, Enerly ned på høyre midtbane og Bjørkøy inn sentralt, så løftet FFK seg flere hakk, skapte sjanser, scoret og spilte glimrende fotball.. Lagoppstillingen var da akkurat slik jeg, og for så vidt også flere her inne, mente FFK burde spilt fra start....


---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 05, 22:56
Får håpe Drillo ser det samme som deg etter sin videoanalyse av kampen. Jeg er også av den oppfatning at Enerly bør spille høyrekant, Bjørkøy på midten og en ren spiss på topp.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 23 okt 05, 22:58
Endret: 23 okt 05, 22:59
Men det er jo utrolig synd at vår beste midtbanespiller, Bjørkøy, fikk sitt tredje gule kort i dag og må stå over den superviktige kampen mot Start... Da får vi vel fortsette med Ramberg og Brenne sentralt, men fortsatt skyve Enerly ned på høyre kant og sette inn Wiig på topp!


---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 23 okt 05, 23:14
Opprinnelig postet av Costanza
La merke til at når FFK satte inn Wiig for Ramberg, kjørte Wiig frem som spiss, Enerly ned på høyre midtbane og Bjørkøy inn sentralt, så løftet FFK seg flere hakk, skapte sjanser, scoret og spilte glimrende fotball.. Lagoppstillingen var da akkurat slik jeg, og for så vidt også flere her inne, mente FFK burde spilt fra start....




Synes at hovedårsaken til dette var at vi fikk ut Ramberg! Han har gjort maks 2 gode kamper i år! Trenger mer stabilitet på midten! Nå må vi jo desverre klare oss uten terrieren Bjørkøy, så da vil jeg heller se Helland på midten! På topp må to av disse starte: West, Hoås, Wiig!
Om West er istand, må han selvfølgelig starte! Start kommer til å gå ut i 110, da kan en spiller som Brian være gull verdt på motsatt halvdel! Hjelper ikke slenge inn ham om start skulle lede å ha seiegullet i boks!
Se hvor mye mannen klarer å skape på nær sagt egenhånd når han kom inn idag!

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 okt 05, 00:20
Jeg er faktisk ikke helt enig om at Ramberg spilte dårlig. Hans innsats er noe mer usynlig, siden 90% av den jobben han nedlegger i en kamp er av defensiv art.

Ramberg har masse løpsstyrke og kondis og jobber og sliter og slåss på midtbanen for at FFK skal vinne ballen høyt oppe. Ofte legger Ramberg så stort press på ballfører at det blir gjort feil i neste trekk, og vi skal ikke undervurdere den faktoren selv om Ramberg ofte ser ut som om han ikke er helt "med".

Ting tyder jo da også på at trenerene deler mitt syn på Rambeg siden han får spille kamp etter kamp...

At Ramberg kan bli bedre offensivt, derimot, er jo helt åpenbart. Han kan jo f.eks begynne med å stramme opp kavliteten på avleveringer...

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 okt 05, 00:23
Enerly løp mye mer i denne kampen enn det han har gjort tidligere i høst som høyreving. Og jeg synes jaggu han var mer involvert også, spesielt i angrepsspillet.

Men Enerly var også god defensivt i denne kampen, og det er ikke hverdagskost fra Enerlys side. Jeg mener bestemt at jeg så han vant hodedueller også, men jeg er klar over at det høres så fantastisk ut at jeg kan ha drømt. Hehe.

Det som er fint med Enerly på banen, som det er med Bjørkøy, det er at han kan brukes på mange steder på banen, og er således en glimrende brikke når man må skifte taktikk.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 okt 05, 00:28
Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg er faktisk ikke helt enig om at Ramberg spilte dårlig. Hans innsats er noe mer usynlig, siden 90% av den jobben han nedlegger i en kamp er av defensiv art.

Ramberg har masse løpsstyrke og kondis og jobber og sliter og slåss på midtbanen for at FFK skal vinne ballen høyt oppe. Ofte legger Ramberg så stort press på ballfører at det blir gjort feil i neste trekk, og vi skal ikke undervurdere den faktoren selv om Ramberg ofte ser ut som om han ikke er helt "med".

Ting tyder jo da også på at trenerene deler mitt syn på Rambeg siden han får spille kamp etter kamp...

At Ramberg kan bli bedre offensivt, derimot, er jo helt åpenbart. Han kan jo f.eks begynne med å stramme opp kavliteten på avleveringer...


Løpsstyrke du lissom. Han hang etter på hver eneste kæll som gikk forbi han. At vi kan bruke han oppe på banen er forsåvidt greit, men defensivt er han ubrukelig etter min mening.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 24 okt 05, 13:30
Endret: 24 okt 05, 13:32

Ramberg blir ofte også litt alene når vi får overganger imot. For å ta de som startet igår, så løper jo ikke kvisvik veldig mye hjemover, brenne løper jo gjerne i bakrom og rekker dermed ikke raskt hjem i tillegg, og bjørkøy var også ofte innvolvert høyt oppe i banen (når han spilte på kanten) og rakk dermed ikke alltid hjem. Dermed ble ramberg litt alene defensivt og ble overspilt. Men han bremset kontringene deres mye for det, og det synes jeg han fortjener kred for.

Men også jeg er enig i at Ramberg har vært litt for dårlig i hele høst. Spesielt pasningskvaliteten skuffer meg litt. Men vi skal huske på at dette er hans første sesong på mange år, og da er det naturlig at formen skralter litt. Tror Ramberg med en god og skadefri vintersesong kan komme tilbake og gjøre en god figur på FFK`s midtbane neste år.

Over til noe annet. Jeg er litt uenig i at alt ble så mye bedre når vi tok ut Ramberg og flyttet bjørkøy sentralt. Bjørkøy spilte meget godt sentralt, men jeg synes han var like god på kanten. Dessuten så synes jeg Enerly var god igår, men at han forsvant litt ut av kampen når han ble flyttet ned på høyrekant. 

Men nå er det jo kanskje viktigere å ha de spillerne som er best i sentrallinja, og sånn jeg ser det så flyttet de han som var minst god fra sentral og ut på høyre, og på topp så kom Wiig inn og var like god, men en litt annen type, som enerly. Så litt bedre ble det kanskje, men jeg synes FFK var best hele kampen igjennom og det lille ekstra trykket kom kanskje litt av at Lillestrøm la seg bakpå og prøvde og trygge ledelsen mer i andre omgang. Synes egentlig vi gjør en nesten like god kamp som mot rosenborg, forskjellen ligger i utnyttelse av sjansene. 

PS. Hvem scoret det annulerte målet? Leste at Costanza, var det vel, mente det var Bjørkøy, men jeg var helt sikker på at det var Brenne igår. Synes da bestemt jeg så hår i den situsjonen. Men jeg har ikke sett det i reprise, så jeg er ikke 100% sikker. Noen som vet?

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


mayadan

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 292

Lagt til: 24 okt 05, 14:06
Har heller ikke sett noen reprise, men føler meg også sikker på at det var Brenne som satte inn det annulerte målet.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 okt 05, 14:28
Er rimelig sikker på at det var Brenne. Har også sett på TV-Østfold, og jeg mener at jeg ikke blingser så mye.

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 24 okt 05, 14:48

110%sikker på at det var Simen.. Desverre helt korrekt annulert å.... Men på den annne side, hadde han ikke klatra hadde han aldri nådd opp til ballen...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 okt 05, 15:00
Endret: 24 okt 05, 15:01
Opprinnelig postet av Julekake
PS. Hvem scoret det annulerte målet? Leste at Costanza, var det vel, mente det var Bjørkøy, men jeg var helt sikker på at det var Brenne igår. Synes da bestemt jeg så hår i den situsjonen. Men jeg har ikke sett det i reprise, så jeg er ikke 100% sikker. Noen som vet?

Jeg har aldri ment at det var Bjørkøy. Det var helt klart Simen Brenne, og det har jeg sagt og skrevet hele tiden. For så vidt greit at den ble annulert, men Odd fikk faktisk godkjent en scoring mot oss i Skien etter en identisk situasjon. Og der var det nettopp Brenne sin rygg det ble klatret på før Odd-spilleren headet ballen i mål!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 24 okt 05, 15:08
For å si det sånn, så hadde nok ikke Ålesund blitt blåst av med den dommerflyten de har om dagen
Kan ikke vi bare ha flyt i EN kamp, å måtte den komme til lørdan!!!!

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 okt 05, 13:53
Jeg sto rett bak situasjonen i klokkesvingen, og det er ingen tvil om at det var Simen som stanga inn den ballen.

Det var nok også en brøyting i forkant av den der, så at det ble avblåst for frispark var greit nok.

Forøvrig så jeg ihvertfall tre grove nedrivninger/holdinger/klatringer i LSKs straffeområde fra forsvarets side som aldri ble tatt. Raijo var vel involvert i hvertfall to soleklare straffespark etter min mening. Faktisk syntes jeg det var mer av svineriet enn det pleier, og spesielt han høye midtstopperen til LSK (nr. 13) var en skikkelig grisspeller, for å si det sånn. Drittsekken var oppe med albuen i nesten hver jævla hodeduell, og da er det ikke rart at en sånn spiller vinner mye i lufta!

Bare det å snakke om det gjør meg het i toppen, det er så bedritent at sånne "thugs" skal få lov til å utfolde seg i norsk tippeliga. Alle laga har jo minimum en spiller som regelrett er en drittsekk (Molde har Friend, forøvrig).

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 25 okt 05, 14:34
Sorry, da var det sikkert ikke deg.. Leste mye om kampen vettu, og lett og blande ting litt sammen. 

Forøvrig så er referatet jeg sikter til endret, slik at det også der står at det var brenne som scoret

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24