Husk meg
Brukernavn
Passord

Mossingene diskuterer hvem de kan hente fra FFK!

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 okt 05, 16:27
Opprinnelig postet av Bjørnen
Det var en representant for de intelligente FFK-supporterne.. du var vel en av de som måtte spise hatten din etter at Hoås scora et av sesongens viktigste mål for FFK i går også? Mobbinga av ham satte vel en litt emmen smak i kjeften da, vil jeg tro.


Du skriver så du ikke tror slik skjer på Melløs. Hva vet du om at det ikke står 50 mossinger på kampene og skjeller ut spillerne som gjør det dårlig? Det er nemlig det det er snakk om her, 50 stykker av 8-9 000, og det tror jeg du vet nå. Det vil si 0,58 prosent av de som er på tribunen det. Og du skriver som om vi skulle være mange? Det har også blitt litt hets her inne, men når spillerne ikke er gode nok, skal vi da sitte og være fornøyde med det, eller skal vi vise at vi krever innsats etc av spillerne? Han har da også blitt mye bedre nå!

Men Moss rykker opp, det er jeg rimelig sikker på. Tipper de vinner 2-1, igjen, etter en sen scoring. Ser ut som dere har det med å score de ti siste minuttene. Nå skal bare FFK vinne mot Start, Aalesund mot Viking og Lillestrøm mot Molde. Da bytter vi et MFK med et annet

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 24 okt 05, 16:37
Nå er vi inne på en diskusjon jeg har hatt med deg tidligere. Som "nøytral" tilskuer til dette, så har jeg lært en del om hvordan vi kråker skal reagere når det butter for oss. Jeg har mang en gang irritert meg kraftig over grunnløs og høylytt sutring og drittslenging fra ståtribunen på Melløs. De samme folka hver bidige gang. De setter igang nesten før kampen er starta og holder på til siste spark. Det er enkeltspillere som de tydeligvis er ute etter og det hjelper ikke hvor gode de er den dagen. Tyn får de samme faan. Forsberg har vært et yndet objekt. Men mobberne har ikke fått ta overhånd og nå har Alex kjempet seg inn til så og si fast plass på midten. Han jobber som en galeislave og ser ut til å ha fått tilbake selvtilliten. Selvtillit et selvsagt et stikktord her. Hvis en spiller presterer under pari et par kamper så vet han det veldig godt selv. Bare det er nok til å påvirke selvtilliten i negativ retning Men hvis han på toppen av dette blir lagt for hat og sjikanert av slike hengehuer som jeg her skriver om, så blir effekten...?

Har en skremmende god følelse før kampen på søndag.... litt skummelt.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 okt 05, 16:49
Men da er vi vel enig da, det foregår begge steder, og egentlig ingen kan gjøre noe med. Det finnes idioter overalt...

Er det lov å håpe at Melløs blir utsolgt til denne kampen? Er vel viktigeste kampen siden Aalesund-kampen i fjor, bare at dette er en toppkamp, ikke kampen for tilværelsen. Eller må dere vente til en eventuell kvalikkamp mot FFK før mossingene skal på kamp?

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 24 okt 05, 16:56
Tja. Vet ikke hva jeg skal tro om oppmøtet på søndag. Ledelsen i klubben tipper 5-6 tusen. Rykter svirrer om at det er solgt 2000 allerede nå (billettsalget startet i dag klokka 12:00). Men jeg vet ikke hvor mye hold det er i de ryktene. Enkelte snakker om fullt hus, men jeg tviler litt på det. 

Men det hadde jo betydd penger i kassa for MFK hvis vi tapte og møtte FFK i kvalik. Men statistikken viser at Tippeligalagene slår opprykkskandidatene, så vi vil helst vinne på søndag selvsagt. Men klarer vi å gjenskape stemningen fra 26/10-03 en gang til så hadde det vært gøy hvis det skulle bli tap mot Sandefjord. Og da blir det sprengfullt både i Fredrikstad og i Moss! 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 okt 05, 17:04
Endret: 24 okt 05, 17:05
Det var jo over 10 000 på kampen mot FFK i 1. divisjon i 2003, en kamp som på langt nær var like viktig og stor for MFK som denne kampen mot Sandefjord er. Etter kampen anslo jeg vel at minst 6000 av de fremmøtte var fra Fr.stad, mens ca 4000 var fra Moss. Mange mossinger reagerte på dette og mente det var flere mossinger på kampen. Da regner jeg hvert fall med at alle disse kommer nå, samt et par tusen til fordi det er ren opprykksfinale, og kanskje i underkant av tusen fra Sandefjord? Da bør det vel i det minste 6-7000 tilskuere...

For en opprykksfinale er vel større enn et vanlig lokaloppgjør mot FFK for mossingene?

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 24 okt 05, 17:12
Hehe! Tja. Det virker jo som om både spillere og supportere legger mer av sjela i å slå FFK enn noe annet, så det er jammen ikke sikkert...

Enig med deg, Costansa, men ikke med anslagene om fordelingen av tilskuere 26/10-03. Dine anslag ville jo bety at det var flere FFK-tilskuere på Melløs enn det var tislkuere totalt i den motsatte kampen (hvis jeg ikke tar feil). Det var en god del mossinger i Fredrikstad også det året. 

Men det er snøen som falt for 2 år siden. 

Oppmøtet bør i alle fall komme opp i over 5 tusen. Regner med at det kommer noen med ferga den dagen også.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 okt 05, 17:13
Husk at den kampen var en opprykksfinale for FFK, Bjørnen, med voldsom mobilsering i Plankebyen...

Men ja, det er snøen som falt for 2 år siden...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 24 okt 05, 17:16
Har fått bekreftet at det er solgt 1000 billetter til hovedtribunen i dag. Rykter har jo alltid et snev av sannhet. Denne gangen 50%

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 okt 05, 17:27
Opprinnelig postet av Bjørnen
Men statistikken viser at Tippeligalagene slår opprykkskandidatene, så vi vil helst vinne på søndag selvsagt. Men klarer vi å gjenskape stemningen fra 26/10-03 en gang til så hadde det vært gøy hvis det skulle bli tap mot Sandefjord. Og da blir det sprengfullt både i Fredrikstad og i Moss! 


Ja ja, statestikken viser også at Moss pleier å slå FFK, så jeg vet ikke jeg. En av statestikkene vil da ryke om vi skulle møtes. FFK gjorde jo at Aalesund fikk sin første borteseier i år, og at Alta fikk sin seier i førstedivisjon. Dog, dere har vel gitt noen gavepakker til enkelte lag dere og, men det er når dere er favoritter, det er dere vel ikke om TL-laget FFK skal møte dere...

Men men, for alt vi vet så kan FFK rykke rett ned og Moss rett opp...

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Ubetalelig


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 24 okt 05, 17:35
Det blir ufattelig spennende uansett. Glad vi har hjemmekamp.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 24 okt 05, 17:57
Når og hvor går et eventuelt fakkeltog?
For det blir vel fest?

---------------------------

En fotballklubb kan ikke kjøpe entusiasme.
Den må fortjenes.


fkfc

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 okt 05
Innlegg: 12

Lagt til: 24 okt 05, 19:43
neinei... drit nå i det tullet der. skal bare frem til at det er ikke så ille som dere tror.... moss begynner å ligne noe. hvis vi teller opp hos dere i det 85`e minutt så er det vel bare 5000 eller noe... fleste stikker jo hjem. vel å merke at dere er en liga over oss også...blir fler folk da vettu. men uansett så blir det jo folk av å gå fra 2e og til TL... dere rir på en medgangsbølge ennå... den er på vei nedover. men drit i publikum og tenk heller på lagene på banen (de som klatrer på tabellen). der knuser vi dere glætt.... har gjort det 6 eller 7 ganger på rad. lykke til videre i kampen om nedrykk guttær..... tror dere holder dere:)

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 24 okt 05, 19:54
Opprinnelig postet av fkfc
neinei... drit nå i det tullet der. skal bare frem til at det er ikke så ille som dere tror.... moss begynner å ligne noe. hvis vi teller opp hos dere i det 85`e minutt så er det vel bare 5000 eller noe... fleste stikker jo hjem. vel å merke at dere er en liga over oss også...blir fler folk da vettu. men uansett så blir det jo folk av å gå fra 2e og til TL... dere rir på en medgangsbølge ennå... den er på vei nedover. men drit i publikum og tenk heller på lagene på banen (de som klatrer på tabellen). der knuser vi dere glætt.... har gjort det 6 eller 7 ganger på rad. lykke til videre i kampen om nedrykk guttær..... tror dere holder dere:)


Vi trakk vel nesten like mye som Moss når vi var i andre og dere i første om jeg ikke husker helt feil, og det var uten at vi red på en medgangsbølge, men blir spennende om vi eventuelt skulle møte dere i kvalikken..

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


fkfc

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 okt 05
Innlegg: 12

Lagt til: 24 okt 05, 19:57
jaja... herregud. vil ha kvalik, men jeg vil ha begge i TL også. blir umulig det greiene der.... men uansett hva så bil det bare helt jævlig. de venter 8000 på melløs søndag.... og sandefjomp truer me 300 tilskuere...ooooo. så da får vi se da... om moss by har våkna.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 24 okt 05, 23:24
Nå har vel alle FFK spillere som det diskuteres om langtidskontrakter, og dersom de ikke har noen nedrykksklausul i kontrakten sin, så er vel dette bare å tro på julenissen for Moss.


2008
Brian West, kontrakt ut 2008
John Anders Bjørkøy, kontrakt ut 2008
José Garro, kontrakt ut 2008
Mihàly Tòth, kontrakt ut 2008
Raio Piiroja, kontrakt ut 2008
Raymond Kvisvik, kontrakt ut 2008
Trond Erik Bertelsen, kontrakt ut 2008
Yherland McDonald, kontrakt ut 2008
2007
Dagfinn Enerly, kontrakt ut 2007
Jørgen Magnussen, kontrakt ut 2007
Lasse Staw, kontrakt ut 2007
Tarik El Younoussi, kontrakt ut 2007
Øyvind Hoås, kontrakt ut 2007
2006
Borivoje «Bora» Živković, kontrakt ut 2006
Christian Petersen, kontrakt ut 2006
Dag Frode Hornseth, kontrakt ut 2006
Lars Blixt, kontrakt ut 2006
Martin Wiig, kontrakt ut 2006
Michael Røn, kontrakt ut 2006
Simen Brenne, kontrakt ut 2006
Steinar Sørlie, kontrakt ut 2006
Tor Trondsen, kontrakt ut 2006
2005
Hans Erik Ramberg, kontrakt ut 2005
Pål André Czwartek, kontrakt ut 2005
Roger Helland, kontrakt ut 2005

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340