Husk meg
Brukernavn
Passord

Positiv forslagstråd

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 26 sep 05, 19:06

Det er kommet en bråte med forslag på hva som er feil, hvem som har feil, hvem som må pakke kofferten o.s.v. Nå ser det ut til at det meste er sagt rundt det, foreslår derfor at  de som har konstruktive innspill til kampen for å overleve TL henger seg på.

1) Benytt Sørlie på keeperplassen ut sesongen - ikke flere keeperskifter

2)....


HK1918

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 aug 05
Innlegg: 8

Lagt til: 26 sep 05, 19:15

Kjør 10x og betal HamKam 15 mill+ for å få Ringberg tilbake...;-)

---------------------------

Forza HAMKAM!!!


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 26 sep 05, 19:52
2: La spillerne få vite HVOR de står i litt bedre tid enn kampdagen! Spill inn en første 11er i goooood tid før kamp og la gjerne ungutta som er sultne få slippe til!

Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 26 sep 05, 21:25

2)
Drit i den dårlige treningsuka, og benytt tiden til litt hyggelig og alternativ trening. Få guttane til å bli tennt og motiverte. Det er trenernes viktigste arbeidsoppgave denne uka. For i de siste kampene har de rett og slett virket umotiverte. Gjør dem oppmerksomme på at det er mye som står på spill og at de må gi alt og blø for drakta.

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses."
Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere."
Svein Mathisen

"Verden trenger flere ydmyke genier. Det begynner å bli for få av oss. "


karl_marx

Knøttespiller

Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 43

Lagt til: 26 sep 05, 22:07
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Det er kommet en bråte med forslag på hva som er feil, hvem som har feil, hvem som må pakke kofferten o.s.v. Nå ser det ut til at det meste er sagt rundt det, foreslår derfor at  de som har konstruktive innspill til kampen for å overleve TL henger seg på.

1) Benytt Sørlie på keeperplassen ut sesongen - ikke flere keeperskifter

2)....



Ja, det er redningen... La Steinardo stå i de resterende kampene, slik at han kan trylle inn baklengsmål i bøtter og spann...

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 26 sep 05, 22:55
Du som kaller deg Karl Marx, la denne tråden være avsatt til noe positivt i all elendigheta. Du har bøttevis av andre tråder som du kan spre møkka di på. Hva er du for en fyr?

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 sep 05, 22:59
Skru klokken tre mnd tilbake, spark Drillo og behold Ringberg....... Mere er det ikke egentlig.

karl_marx

Knøttespiller

Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 43

Lagt til: 26 sep 05, 23:38
Opprinnelig postet av b-tribunesliter
Du som kaller deg Karl Marx, la denne tråden være avsatt til noe positivt i all elendigheta. Du har bøttevis av andre tråder som du kan spre møkka di på. Hva er du for en fyr?


Den som forsvarer Steinardo etter nok en fiasko-kamp, bør gå i seg selv, og vurdere om man fortsatt skal følge med på fotball.. For maken til mangel på objektivitet skal man lete lenge etter!!! Når en spiller er helt ubrukelig, så må man kunne sette fingeren på det, selv om det er en av våre egne...

Møkka mi sprer jeg hvor jeg vil...

du tællær ente alene

Knøttespiller
Ble medlem: 06 apr 04
Innlegg: 26

Lagt til: 27 sep 05, 00:07
Endret: 27 sep 05, 00:10
Gitt at bora er fit for fight til neste kamp synes jeg at han bør bære kapteinsbindet ut sesongen.
i tillegg hadde jeg gjerne sett at lasse staw fikk stå resten av kampene. i det siste har han jo degradert sørlie til 3.keeper.
Sytepaven lund hansen har ikke stått bra i det siste, sørlie hadde dessverre ingen heldig dag på søndag, så hvorfor ikke la staw prøve seg.han kan da umulig være noe særlig dårligere enn de to andre.Mackie bør også få sjansen fra start i kampen mot bodø.I tillegg synes jeg at ¨floppen¨ Toth skal få sjansen fra start, han har jo aldri fått lov til å vise seg frem mer enn en omgang.hvorfor aner jeg ikke.

i tillegg synes jeg at You`ll never walk alone skal runge ut over stadionanlegget i de 2 siste kampene. kanskje det kan gi gutta litt ekstra tenning.

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 27 sep 05, 00:19

Spennende forslag med Lasse Staw, men med tanke på den situasjon klubben befinner seg i, kan det vel bli litt press på en så ung og urutinert spiller..??

Jeg må si jeg stiller meg mer undrende til hvorfor noe som har blitt kjent som en "Liverpool-sang" skal tenne FFK`s spillere..??

---------------------------

Arve M. og Drillo UT!!!

http://www.opprop.no/opprop.php?id=mokkelbost


du tællær ente alene

Knøttespiller
Ble medlem: 06 apr 04
Innlegg: 26

Lagt til: 27 sep 05, 00:23
kun med tanke på at vi alle går den samme veien, og at vi støtter opp om gutane.
Tanken var at de tenker på at ingenting er umulig jmf. champions League finalen.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 05, 00:36
Kanskje guttane trenger litt fri for å få energien tilbake ?? Men de får ikke lov til å gå på Brygga for å kose seg i denne perioden. De trenger overskudd nå. Nå virker det som om de er tunge i bena alle som en.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 27 sep 05, 00:39
Sørlie bør ikke stå i mål... Hvis jeg skal få vinkla det på en positiv og konstruktiv måte, får jeg si: En av de andre keeperne våre bør stå, ettersom de er bedre enn Steinar :)  Ikke det at keepervalget er det som kommer til å sikre fornyet kontrakt, det er nok ikke så viktig.

Har forøvrig også litt problemer med å forstå hvordan you`ll never walk alone rungende på stadionanlegget skal hjelpe guttæne... med mindre den går hele kampen og overdøver trash-talk og den negative rammen ffk-"supportere" setter på hjemmekampene våre. Skammer meg faktisk mer over publikum enn laget om dagen  (og det sier vel ikke rent lite)

Flere konstruktive ideere da.... Mackie bør starte, det er vel nevnt og... Dette ser jeg på osm en Selvfølge, og at det ikke skjer gang på gang er ufattelig!!

Mer... Den av midtstopperne som er best egnet (Helland, Bora??) bør sporenstreks flyttes opp på defensiv midtbaneplass. Der tremger vi en sjef som kan si ifra, og som hindrer at midtbanen vår blir overkjørt gang på gang. Dette er et stort problem, og løser vi det ikke fort kommer Glimt til å (som de sier så fint i "Snatch"): Grease us up and aim for penetration!!

Mer... Få inn en positiv stemning i laget... Hvordan har jeg ikke peiling på... Er nesten ikke sikker på om det er mulig. Gutta som skal reise oppover til Bodø kommer ikke akkurat til å føle seg som storfavoritter. Tror ikke det hjelper å gå på banen livredde for å tape.

Jeg blir vel tatt livet av for det siste forslaget mitt her: I bodø bør vi muligens starte kampen i 4-5-1  (aaau!! Ikke slå!)  Beklager, vet det bare er tall og greier, men 4-4-2 funker ikke akkurat fryktelig bra det heller. 4-5-1 med Wiig på topp. Så får vi heller legge om og sette innpå Brian etterhvert hvis kampbildet taler for det.

Men mest konstruktivt av alle forslagene: Ta 6 poeng på de neste 2 kampene!! :)

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 27 sep 05, 01:04
Endret: 27 sep 05, 01:05
Opprinnelig postet av Olavesen
(...) Mer... Den av midtstopperne som er best egnet (Helland, Bora??) bør sporenstreks flyttes opp på defensiv midtbaneplass. Der tremger vi en sjef som kan si ifra, og som hindrer at midtbanen vår blir overkjørt gang på gang. Dette er et stort problem, og løser vi det ikke fort kommer Glimt til å (som de sier så fint i "Snatch"): Grease us up and aim for penetration!!

Mer... Få inn en positiv stemning i laget... Hvordan har jeg ikke peiling på... Er nesten ikke sikker på om det er mulig. Gutta som skal reise oppover til Bodø kommer ikke akkurat til å føle seg som storfavoritter. Tror ikke det hjelper å gå på banen livredde for å tape.
Her tror jeg du rører ved kjernen av hele problemet vårt. Spillerne tør ikke prestere. Spillegleden og troen på eget system og ferdigheter er borte. Og har vært vekk siden Rosenborgkampen, utrolig nok... Nå må Drillo og Eggen i fellesskap vise at de er ansvaret sitt bevisst, og får gutta til å prestere!! Såvidt jeg kan huske var det en av tingene landslagsgutta var mest positiv med ang. Drillo. At han fikk dem til å tro på det de drev med. Så stor tro at laget ble bedre enn sine enkelte bestanddeler. Dessverre synes jeg det ser ut som om presse o.l. har klart å så frø av misnøye med Drillos måte å spille fotball på i spillegruppa, noe som ikke akkurat har hjulpet oss.
Opprinnelig postet av Olavesen
Jeg blir vel tatt livet av for det siste forslaget mitt her: I bodø bør vi muligens starte kampen i 4-5-1  (aaau!! Ikke slå!)  Beklager, vet det bare er tall og greier, men 4-4-2 funker ikke akkurat fryktelig bra det heller. 4-5-1 med Wiig på topp. Så får vi heller legge om og sette innpå Brian etterhvert hvis kampbildet taler for det.
Jeg har også lurt på om det er på tide med litt 4-5-1 i den kampen. Det høres ut som om midtbanen vår blir overkjørt om dagen. Det blir ikke bedre når Brenne er ute. Jeg tror vi trenger å tette igjen - nekte motstanderen å vinne midtbanen. Og det blir ikke lett mot en BG-midtbane med Runar Berg...

Men hvilke fem skal vi ha? Regner med at Garro er utelukka siden vi bare kan ha to ikke-EU-spillere. Hvem har vi igjen da? Kvisvik, Ramberg, Mackie, Enerly, Røn. Hmm. Ser ikke helt for meg Kvisvik som indreløper. Svaret er kanskje, som noen har vært inne på å flytte opp en midtstopper. Gjerne som et defensivt anker. Eller kanskje ofre Mackie for å få med Garro. Eller kanskje ikke...

Tror mitt forslag vil være:
Mackie - Røn - Bora - Ramberg - Enerly.

Så får Kvisvik komme inn hvis nødvendig.

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 27 sep 05, 01:21
Endret: 27 sep 05, 01:23
Mye bra er blitt sagt her, men det viktigste er å få spillerne til å glemme de siste kampene, få tilbake gleden og troen på egne ferdigheter.
Det bør gjøres store forandringer på lagoppstillingen denne gang. Brenne er ute med karantene, Ramberg har ikke formen inne, og både ALH og Sørlie har spillt under pari.
Jeg satser på dette laget mot Bodø/Glimt i 5-3-2/3-5-2 formasjon:
-------
Lasse Staw
-------
Lindstrøm - Bora - Bjørkøy
-------
Czwartek------------Bertelsen
-------
Enerly - Piiroja - Kvisvik
-------
West -----------Mc Donald
-------
Når vi blir satt under press spiller vi med  3 midtstoppere og 2 backer i forsvar. Når vi kontrer spiller Czwartek og Bertelsen vinger, Enerly og Kvisvik indreløpere med Piiroja på sentral midtbane. Piiroja har spillt flere gode kamper som midtbanemann på Estlands landslag tidligere. Dessuten har han i år hatt en tendens til å bli litt for het i forsvaret, men på midtbanen kan dette kanskje bare være en fordel og dessuten så trenger vi både hans hodestyrke og sugne taklinger på midten og i avsluttningene, noe som har vært mangel vare i hele høst.
West spiller alltid godt mot Bodø/Glimt og jeg har tro på at med Mc Donald som spissmakker så blir det scoret mål, selv om de to er ganske like som spillertyper

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 05, 01:30
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Mye bra er blitt sagt her, men det viktigste er å få spillerne til å glemme de siste kampene, få tilbake gleden og troen på egne ferdigheter.
Det bør gjøres store forandringer på lagoppstillingen denne gang. Brenne er ute med karantene, Ramberg har ikke formen inne, og både ALH og Sørlie har spillt under pari.
Jeg satser på dette laget mot Bodø/Glimt i 5-3-2/3-5-2 formasjon:
-------
Lasse Staw
-------
Lindstrøm - Bora - Bjørkøy
-------
Czwartek------------Bertelsen
-------
Enerly - Piiroja - Kvisvik
-------
West -----------Mc Donald
-------
Når vi blir satt under press spiller vi med  3 midtstoppere og 2 backer i forsvar. Når vi kontrer spiller Czwartek og Bertelsen vinger, Enerly og Kvisvik indreløpere med Piiroja på sentral midtbane. Piiroja har spillt flere gode kamper som midtbanemann på Estlands landslag tidligere. Dessuten har han i år hatt en tendens til å bli litt for het i forsvaret, men på midtbanen kan dette kanskje bare være en fordel og dessuten så trenger vi både hans hodestyrke og sugne taklinger på midten og i avsluttningene, noe som har vært mangel vare i hele høst.
West spiller alltid godt mot Bodø/Glimt og jeg har tro på at med Mc Donald som spissmakker så blir det scoret mål, selv om de to er ganske like som spillertyper



Godt du ikke har tatt med Ramberg. Nå er det på tide at han legger opp en gang for alle.

Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 27 sep 05, 08:04
Endret: 27 sep 05, 08:05
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Lasse Staw
-------
Lindstrøm - Bora - Bjørkøy
-------
Czwartek------------Bertelsen
-------
Enerly - Piiroja - Kvisvik
-------
West -----------Mc Donald
-------


Men er ikke Bjørkøy ute?

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 27 sep 05, 13:04
Opprinnelig postet av Dj Charlie
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Lasse Staw
-------
Lindstrøm - Bora - Bjørkøy
-------
Czwartek------------Bertelsen
-------
Enerly - Piiroja - Kvisvik
-------
West -----------Mc Donald
-------


Men er ikke Bjørkøy ute?


Nei, jeg mener kun det er Brenne, men er ikke helt sikker.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 sep 05, 13:07
Endret: 27 sep 05, 13:10
Begge er ute.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 27 sep 05, 13:22
Opprinnelig postet av bjorn
Begge er ute.


Bjørkøy fikk sitt første gule kort i tippeligaen mot Aalesund, men har 4 gule kort som Hønefoss spiller i !. divisjon.
Disse 4 kortene gjelder da ikke i Tippeligaen, eller har jeg helt misforstått?

---------------------------

FFK på toppen i 2006



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24