Husk meg
Brukernavn
Passord

Fikk Ringberg billig

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 aug 05, 16:09

Ham-Kam bladde opp om lag 1,5 millioner kroner for Markus Ringberg. - Vi hadde gladelg betalt  Fredrikstad mer. sier klubbdirektør Truls Haakonsen.

Hallo Arve, er dette du kaller mye penger


ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 08 aug 05, 17:05
Billig eller ikke, Ringberg er uansett en av de beste kjøpene FFK har gjort noensinne. Å få en spiller av hans kaliber til en 2 div klubb var helt fantastisk. KTE er nok mannen som tiltrakk seg talentene, og jeg minnes med glede alle som har bidratt de siste årene (Marcus Ringberg, Håkon Søderstjerna, Welton Melo, Lars Petter Hansen og ikke minst Tore P). Det er ikke uvanlig at sn klubb må bytte ut spillere på vei mot toppen, men tusen takk skal dere ha alle sammen. Håber oppturen fortsetter!

---------------------------

Hvem er raskest: Brian West eller Vidar Hansen?


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 08 aug 05, 17:20

Opprinnelig postet av ketoyo
Billig eller ikke, Ringberg er uansett en av de beste kjøpene FFK har gjort noensinne. Å få en spiller av hans kaliber til en 2 div klubb var helt fantastisk. KTE er nok mannen som tiltrakk seg talentene, og jeg minnes med glede alle som har bidratt de siste årene (Marcus Ringberg, Håkon Søderstjerna, Welton Melo, Lars Petter Hansen og ikke minst Tore P). Det er ikke uvanlig at sn klubb må bytte ut spillere på vei mot toppen, men tusen takk skal dere ha alle sammen. Håber oppturen fortsetter!

 

Meget bra og riktig ressonnert, ketoyo.

Ringberg har vært en fantastisk spiller i Fredrikstad, men etter min mening så var nå tiden inne for begge parter til å skille lag.

FFK har en helt klar målsetting om å gå helt til topps i Norsk fotball i nærmeste fremtid (i løpet av 3-4 år) og da er en spiller som  Markus Ringberg ikke god nok, så enkelt er det.

Jeg sier ikke at resten av de spillerne vi har nå alle er gode nok, men noen nye vil komme til hele tiden pluss at vi har noen unge talenter, som også blir veldig gode om et par år.

Så derfor synes jeg det var helt riktig tidspunkt å la Ringberg gå nå, mens man kunne få noen penger for ham. 1,5 mill. er da ikke småpenger for en spiller som kun har en halv sesong igjen av sin kontrakt og som høyst sannsynlig allerede har nådd toppen av sitt potensiale. 

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 aug 05, 17:27

Hvis du ser ting litt i sammenheng så ser det litt merkelig ut. Ringberg solgt. Han spilte alle kampene før salget.

Toth kjøpt - Har knapt vært på banen etter annkomst. Ikke i kampform? Hvorfor kjøpe han da ? Og Toth er eldre enn Ringberg. Jeg ser ikke logikken.

Jeg vet at Toth ikke ble kjøpt for å erstatte Ringberg, men Arve uttalte i sommer at Toth skulle kjempe med Ringberg om plassen. Han som spiller istedet for ringberg nå - Hoås - Han har ikke imponert gitt.

Ringberg FFKs miss i 2005.

Bjørkrøy FFKs beste kjøp.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 aug 05, 17:36
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hvis du ser ting litt i sammenheng så ser det litt merkelig ut. Ringberg solgt. Han spilte alle kampene før salget.

Toth kjøpt - Har knapt vært på banen etter annkomst. Ikke i kampform? Hvorfor kjøpe han da ? Og Toth er eldre enn Ringberg. Jeg ser ikke logikken.

Jeg vet at Toth ikke ble kjøpt for å erstatte Ringberg, men Arve uttalte i sommer at Toth skulle kjempe med Ringberg om plassen. Han som spiller istedet for ringberg nå - Hoås - Han har ikke imponert gitt.

Ringberg FFKs miss i 2005.

Bjørkrøy FFKs beste kjøp.

er ikke lett om du ikke utdvider synet ditt.. Ringberg har spilt mye ja, men gutten er for dårlig for oss

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 aug 05, 18:47
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hvis du ser ting litt i sammenheng så ser det litt merkelig ut. Ringberg solgt. Han spilte alle kampene før salget.

Toth kjøpt - Har knapt vært på banen etter annkomst. Ikke i kampform? Hvorfor kjøpe han da ? Og Toth er eldre enn Ringberg. Jeg ser ikke logikken.

Jeg vet at Toth ikke ble kjøpt for å erstatte Ringberg, men Arve uttalte i sommer at Toth skulle kjempe med Ringberg om plassen. Han som spiller istedet for ringberg nå - Hoås - Han har ikke imponert gitt.

Ringberg FFKs miss i 2005.

Bjørkrøy FFKs beste kjøp.

er ikke lett om du ikke utdvider synet ditt.. Ringberg har spilt mye ja, men gutten er for dårlig for oss

 

Mulig at han er fordårlig for oss, men han er bedre enn Hoås, rett og slett. Hoås må ha mye å gå på for å komme opp på ringbergs Nivå. Derfor hadde FFK prestert bedre med Ringberg på laget. 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 aug 05, 18:56
Endret: 08 aug 05, 18:59

Noen ganger lurer jeg virkelig på hvem som bør utvide horisonten, eller sagt med andre ord.

Stiller opp i totalisator med blinkers.

Det er heldigvis for oss alle lov å tenke sjøl.

Bli voksen tenke sjæl, eller noe sånt sang Trond - Viggo Torgersen

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 aug 05, 21:07
Opprinnelig postet av Fjedjik
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hvis du ser ting litt i sammenheng så ser det litt merkelig ut. Ringberg solgt. Han spilte alle kampene før salget.

Toth kjøpt - Har knapt vært på banen etter annkomst. Ikke i kampform? Hvorfor kjøpe han da ? Og Toth er eldre enn Ringberg. Jeg ser ikke logikken.

Jeg vet at Toth ikke ble kjøpt for å erstatte Ringberg, men Arve uttalte i sommer at Toth skulle kjempe med Ringberg om plassen. Han som spiller istedet for ringberg nå - Hoås - Han har ikke imponert gitt.

Ringberg FFKs miss i 2005.

Bjørkrøy FFKs beste kjøp.

er ikke lett om du ikke utdvider synet ditt.. Ringberg har spilt mye ja, men gutten er for dårlig for oss

 

Mulig at han er fordårlig for oss, men han er bedre enn Hoås, rett og slett. Hoås må ha mye å gå på for å komme opp på ringbergs Nivå. Derfor hadde FFK prestert bedre med Ringberg på laget. 

piss prat.. Ringberg henger ikke med på fart.. han hadde fått parkerings bot i laget vårt. om vi klarer å spille like bra som vi gjordet mot RBK.. du klarer ikke å gi hoås tid og den støtte han trenger.. i stedet priser du ringberg.. dette laget vi har pr i dag er mye bedre en det vi hadde unner ringberg tiden

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 aug 05, 21:26
Endret: 08 aug 05, 21:31

Laget bør nok være bedre med innkjøp av Kvisvik og Jonna.

De er jo kjøpt inn som forsterkning.

Dersom det ikke er gått opp for deg  enda.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 09 aug 05, 07:36
Opprinnelig postet av dracula

Laget bør nok være bedre med innkjøp av Kvisvik og Jonna.

De er jo kjøpt inn som forsterkning.

Dersom det ikke er gått opp for deg  enda.

 

 

Har du ikke forstått at det er totalt bortkasta å diskutere med Keiko? Eneste du oppnår er å bli irritert. Er ikke sikker på om han skriver som han gjør for å provosere eller om han rett og slett mener alt han brekker ut av seg... La ham få mene hva han vil, med tid og stunder vil vi se hvem som har rett og hvem som skjøt totalt skivebom...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 09 aug 05, 08:54
Jeg mener Ringberg er en bra spiller som har gjort en kjempejobb for klubben. Men han er aldeles ikke uerstattelig på banen. Det som irriterer meg med denne saken er ikke at han har forlatt oss, eller prisen, men MÅTEN det ble gjort på. Han kunne i det minste fått en siste kamp på stadion med stående ovasjoner som han har fortjent!!!

Markus er en fantastisk person og en bra fotballspiller i norsk målestokk. Ønsker gutten lykke til videre.

Men nå er det Hoås, Toth, West som er våre toppspisser! Og de fortjener all den støtte vi kan gi dem. UTEN forbehold. Som det ble sagt her er det ikke de som solgte Ringberg, de er her for å utvikle seg selv og tjene klubben vi elsker!

PS! Og ja, Hoås er IKKE treg! Han er STOR!


---------------------------

Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 aug 05, 10:10
Er helt enig med deg i at det er måten det ble gjort på som er det primære ankepunkt i Ringberg-saken. Om Ringberg hadde vært god nok eller ikke blir en hypotetisk diskusjon som ikke har annet enn akademisk interesse, siden man aldri får se hvem som har rett.

Ringberg har vært en av pillarene i FFK på opptur, og burde således bli behandla bedre av FFKs ledelse. Han burde ha fått et fornuftig kontraktsforslag over et par år allerede i sommer (noe som er vanlig når et engasjement nærmer seg utgang), for så å sjøl gjøre valget eventuelt å gå til en annen klubb med bedre personlige betingelser, for da hadde dette vært en helt grei sak.

Det som irriterer meg er at det ble utført et "spill" med uttalelser, formulering og annet snusk som faktisk gjorde at Ringberg gikk, og en total mangel på forståelse og neglisjering av hva PH, supportere og andre måtte mene om saken. Styret må gjerne drite i alt og alle, og kun høre på sin egen fornufts stemme, men da må de jaggu være forberedt både på å gå av og ta storm regelmessig.

Vi må for all del ikke få et totalt uærbødig styre som skalter og valter med alt under deres jurisdiksjon, for da blir det dårlig klima både her og der over tid. Styret skal ikke styre, de skal forvalte, og her ligger en stor forskjell. Poenget er at det sitter folk i styret som tror de har greie på fotball. Og det må de gjerne få tro, men det skal ikke inngå i behandling av konkrete saker, fordi det fotballfaglige er det andre som har ansvaret for!!!

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 09 aug 05, 10:40

Dette er vel en av de diskusjonene som jeg ikke burde svare på, men å lese innleggene fra Keiko blir bare for iriterende til å ikke komentere.

Som Dracula skrev: Det lov å tenke selv.

Det å være supporter betyr ikke at du må oppgi all fornuftighet og alltid følge etter ledelsen.  Historien er full av mennesker som følger lederne uten å stoppe opp å stille kritiske spørsmål, og ingen av disse ukritiske sauene har noen gang kommet fra det med æren i behold.

---------------------------

Brenne på landslaget!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 aug 05, 11:20

Har selvsagt skjønt at det er bortkasta tid å diskutere med Keiko, men  det er heller ikke bestandig å lurt å la  d....... stå uimotsagt.

Husk Goebbels " Forteller du en løgn nok ganger, vil folket tro det som sannhet.".

Derfor ser jeg egentlig på dette som renovering, uten å på noen måte irritere meg.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 09 aug 05, 14:09
Opprinnelig postet av dracula

Har selvsagt skjønt at det er bortkasta tid å diskutere med Keiko, men  det er heller ikke bestandig å lurt å la  d....... stå uimotsagt.

Husk Goebbels " Forteller du en løgn nok ganger, vil folket tro det som sannhet.".

Derfor ser jeg egentlig på dette som renovering, uten å på noen måte irritere meg.

 

Det er i såfall ikke kun keiko det er bortkasta å diskutere med her på forumet, dracula.

Keiko har da like mye rett til å ha sine meninger som alle andre og fordi man støtter og stoler på klubben i sitt hjerte, så er jo ikke det ensbetydende med at man ikke tenker selv.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 09 aug 05, 15:01
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av dracula

Har selvsagt skjønt at det er bortkasta tid å diskutere med Keiko, men  det er heller ikke bestandig å lurt å la  d....... stå uimotsagt.

Husk Goebbels " Forteller du en løgn nok ganger, vil folket tro det som sannhet.".

Derfor ser jeg egentlig på dette som renovering, uten å på noen måte irritere meg.

 

Det er i såfall ikke kun keiko det er bortkasta å diskutere med her på forumet, dracula.

Keiko har da like mye rett til å ha sine meninger som alle andre og fordi man støtter og stoler på klubben i sitt hjerte, så er jo ikke det ensbetydende med at man ikke tenker selv.

Vel, det er måten han tiltaler andre og bastant uttaler ting på som folk sikkert reagerer på... Synes keiko burde skjerpe seg litt... igjen.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 09 aug 05, 15:07
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av dracula

Har selvsagt skjønt at det er bortkasta tid å diskutere med Keiko, men  det er heller ikke bestandig å lurt å la  d....... stå uimotsagt.

Husk Goebbels " Forteller du en løgn nok ganger, vil folket tro det som sannhet.".

Derfor ser jeg egentlig på dette som renovering, uten å på noen måte irritere meg.

 

Det er i såfall ikke kun keiko det er bortkasta å diskutere med her på forumet, dracula.

Keiko har da like mye rett til å ha sine meninger som alle andre og fordi man støtter og stoler på klubben i sitt hjerte, så er jo ikke det ensbetydende med at man ikke tenker selv.

 

Nå må du være så snill å tenke deg om... Ikke noe galt i å ha meninger, folk må gjerne uttale seg om ting de ikke har begrep om, men det måten det blir gjort på, slik jeg ser det så oppfatter nenvte debattant de som ikke har samme mening som ham som "tullinger", det er det jeg reagerer på... Er ikke den som roper høyest som nødvendigvis har mest innsikt/peiling...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 aug 05, 15:42

Snæbbuss A1 , som sagt før:

"Jeg respekterer dine meninger, vil forsvare din rett til å ha de, sjøl om jeg er uenig".

Uenighet må vi alle lære oss å leve med og forresten så har jeg ikke så mye tro at konsensus /enighet er drivkraften mot utviklling. Jeg har som du sikkert har forstått med tro på at "konflikt/uenighet/ diskusjon kan føre oss videre. Dette dersom en tillater seg å lytte til andre, og være åpen for at også andre har rett.

Jeg beklager virkelig, dersom noen har følt at mine sleivspark eller uærbødlige kommentar har såret noen.

Respekterer alle de som over lengre tid har klaget på Ringberg, også den tiden han var FFK spiller.

Men...... at noen oppdager at han først er ubrakbar etter overgangen til H/K synes jeg blir for drøyt.

Comprendo

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 09 aug 05, 18:15

Kamma fikk Ringberg billig. Han er en god speller og ville hevet :ffk: i dag.

Om 2 år derimot kan det tenkes Hoås regjerer banen i Fredrikstad, og Ringberg tenker på pensjonistilværelsen.

Kanskje Hoås blir en middelmådig spiller, og Ringberg skårer Ham-Kam til medalje i 2006 (selv om nedrykk hadde passet meg bedre).

For noen her er det greit, Drillo er keiseren, Hoås er kongen og Ringberg er rævva. Så enkelt er det ikke..

 

Det virker som om supporterene er blitt mere kyniske, han er rævva, han er rævva, de må selges. Samme spilleren var redningsmannen i fjor. Er vi virkelig blitt så demente at vi ikke husker dette? kan vi finne oss i at våre spillere selges og byttes som kuer? Fotballen går mot dette, lojaliteten til gammelklubben blir borte. Dette klarer vi ikke å stoppe (da blir det 2-divisjon igjen :p), men bi bør jaggu ikke sitte i førersetet!

Er vi mere kyniske eller er det enkeltpersoner med dårlig begrunnede kjepphester som  driver kynismen foran seg?

 

---------------------------

Ivar Hoff, fotballens erke-gnom.


McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 165

Lagt til: 09 aug 05, 21:01
Nå er det vel sånn at en viss kynisme må være inne i bildet for å skape et topplag. Man må hele tiden søke etter å styrke laget. Skal man få til dette må man dessverre innimellom ofre gamle helter. Sånn er nå en gang toppfotball. En kan like det eller mislike det, men det er lite å gjøre med det. Dersom en misliker det så får en holde seg til breddefotball, selv om en sikkert vil oppleve kynisme der også. Bare i litt mindre grad.

---------------------------

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn klubben



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340