Husk meg
Brukernavn
Passord

Fikk Ringberg billig

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 aug 05, 16:09

Ham-Kam bladde opp om lag 1,5 millioner kroner for Markus Ringberg. - Vi hadde gladelg betalt  Fredrikstad mer. sier klubbdirektør Truls Haakonsen.

Hallo Arve, er dette du kaller mye penger


ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 08 aug 05, 17:05
Billig eller ikke, Ringberg er uansett en av de beste kjøpene FFK har gjort noensinne. Å få en spiller av hans kaliber til en 2 div klubb var helt fantastisk. KTE er nok mannen som tiltrakk seg talentene, og jeg minnes med glede alle som har bidratt de siste årene (Marcus Ringberg, Håkon Søderstjerna, Welton Melo, Lars Petter Hansen og ikke minst Tore P). Det er ikke uvanlig at sn klubb må bytte ut spillere på vei mot toppen, men tusen takk skal dere ha alle sammen. Håber oppturen fortsetter!

---------------------------

Hvem er raskest: Brian West eller Vidar Hansen?


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 08 aug 05, 17:20

Opprinnelig postet av ketoyo
Billig eller ikke, Ringberg er uansett en av de beste kjøpene FFK har gjort noensinne. Å få en spiller av hans kaliber til en 2 div klubb var helt fantastisk. KTE er nok mannen som tiltrakk seg talentene, og jeg minnes med glede alle som har bidratt de siste årene (Marcus Ringberg, Håkon Søderstjerna, Welton Melo, Lars Petter Hansen og ikke minst Tore P). Det er ikke uvanlig at sn klubb må bytte ut spillere på vei mot toppen, men tusen takk skal dere ha alle sammen. Håber oppturen fortsetter!

 

Meget bra og riktig ressonnert, ketoyo.

Ringberg har vært en fantastisk spiller i Fredrikstad, men etter min mening så var nå tiden inne for begge parter til å skille lag.

FFK har en helt klar målsetting om å gå helt til topps i Norsk fotball i nærmeste fremtid (i løpet av 3-4 år) og da er en spiller som  Markus Ringberg ikke god nok, så enkelt er det.

Jeg sier ikke at resten av de spillerne vi har nå alle er gode nok, men noen nye vil komme til hele tiden pluss at vi har noen unge talenter, som også blir veldig gode om et par år.

Så derfor synes jeg det var helt riktig tidspunkt å la Ringberg gå nå, mens man kunne få noen penger for ham. 1,5 mill. er da ikke småpenger for en spiller som kun har en halv sesong igjen av sin kontrakt og som høyst sannsynlig allerede har nådd toppen av sitt potensiale. 

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 aug 05, 17:27

Hvis du ser ting litt i sammenheng så ser det litt merkelig ut. Ringberg solgt. Han spilte alle kampene før salget.

Toth kjøpt - Har knapt vært på banen etter annkomst. Ikke i kampform? Hvorfor kjøpe han da ? Og Toth er eldre enn Ringberg. Jeg ser ikke logikken.

Jeg vet at Toth ikke ble kjøpt for å erstatte Ringberg, men Arve uttalte i sommer at Toth skulle kjempe med Ringberg om plassen. Han som spiller istedet for ringberg nå - Hoås - Han har ikke imponert gitt.

Ringberg FFKs miss i 2005.

Bjørkrøy FFKs beste kjøp.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 aug 05, 17:36
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hvis du ser ting litt i sammenheng så ser det litt merkelig ut. Ringberg solgt. Han spilte alle kampene før salget.

Toth kjøpt - Har knapt vært på banen etter annkomst. Ikke i kampform? Hvorfor kjøpe han da ? Og Toth er eldre enn Ringberg. Jeg ser ikke logikken.

Jeg vet at Toth ikke ble kjøpt for å erstatte Ringberg, men Arve uttalte i sommer at Toth skulle kjempe med Ringberg om plassen. Han som spiller istedet for ringberg nå - Hoås - Han har ikke imponert gitt.

Ringberg FFKs miss i 2005.

Bjørkrøy FFKs beste kjøp.

er ikke lett om du ikke utdvider synet ditt.. Ringberg har spilt mye ja, men gutten er for dårlig for oss

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 aug 05, 18:47
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hvis du ser ting litt i sammenheng så ser det litt merkelig ut. Ringberg solgt. Han spilte alle kampene før salget.

Toth kjøpt - Har knapt vært på banen etter annkomst. Ikke i kampform? Hvorfor kjøpe han da ? Og Toth er eldre enn Ringberg. Jeg ser ikke logikken.

Jeg vet at Toth ikke ble kjøpt for å erstatte Ringberg, men Arve uttalte i sommer at Toth skulle kjempe med Ringberg om plassen. Han som spiller istedet for ringberg nå - Hoås - Han har ikke imponert gitt.

Ringberg FFKs miss i 2005.

Bjørkrøy FFKs beste kjøp.

er ikke lett om du ikke utdvider synet ditt.. Ringberg har spilt mye ja, men gutten er for dårlig for oss

 

Mulig at han er fordårlig for oss, men han er bedre enn Hoås, rett og slett. Hoås må ha mye å gå på for å komme opp på ringbergs Nivå. Derfor hadde FFK prestert bedre med Ringberg på laget. 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 aug 05, 18:56
Endret: 08 aug 05, 18:59

Noen ganger lurer jeg virkelig på hvem som bør utvide horisonten, eller sagt med andre ord.

Stiller opp i totalisator med blinkers.

Det er heldigvis for oss alle lov å tenke sjøl.

Bli voksen tenke sjæl, eller noe sånt sang Trond - Viggo Torgersen

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 aug 05, 21:07
Opprinnelig postet av Fjedjik
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hvis du ser ting litt i sammenheng så ser det litt merkelig ut. Ringberg solgt. Han spilte alle kampene før salget.

Toth kjøpt - Har knapt vært på banen etter annkomst. Ikke i kampform? Hvorfor kjøpe han da ? Og Toth er eldre enn Ringberg. Jeg ser ikke logikken.

Jeg vet at Toth ikke ble kjøpt for å erstatte Ringberg, men Arve uttalte i sommer at Toth skulle kjempe med Ringberg om plassen. Han som spiller istedet for ringberg nå - Hoås - Han har ikke imponert gitt.

Ringberg FFKs miss i 2005.

Bjørkrøy FFKs beste kjøp.

er ikke lett om du ikke utdvider synet ditt.. Ringberg har spilt mye ja, men gutten er for dårlig for oss

 

Mulig at han er fordårlig for oss, men han er bedre enn Hoås, rett og slett. Hoås må ha mye å gå på for å komme opp på ringbergs Nivå. Derfor hadde FFK prestert bedre med Ringberg på laget. 

piss prat.. Ringberg henger ikke med på fart.. han hadde fått parkerings bot i laget vårt. om vi klarer å spille like bra som vi gjordet mot RBK.. du klarer ikke å gi hoås tid og den støtte han trenger.. i stedet priser du ringberg.. dette laget vi har pr i dag er mye bedre en det vi hadde unner ringberg tiden

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 aug 05, 21:26
Endret: 08 aug 05, 21:31

Laget bør nok være bedre med innkjøp av Kvisvik og Jonna.

De er jo kjøpt inn som forsterkning.

Dersom det ikke er gått opp for deg  enda.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 08 aug 05, 21:28

Ringberg var en av gutta som "igjen" fra 2. divisjon, og alle liker han. Derfor var det leit at han skulle forsvinne fra klubben. Ringberg spilte som en gud den perioden han var i Fredrikstad, en sikker spiller som lett kunne lese spillet. Han har tilført laget en masse; viktige scoringer og ikke minst bra underholdning. Dessverre kan en ikke boltes fast i en klubb for bestandig, det gagner verken spilleren eller klubben. Stiller alikevel et lite spørsmålstegn ved hvorfor så hurtig avgang, han har jo tross alt hatt mye (viktig) spilletid i vårsesongen - stor forskjell fra alt til ingenting....

Som du sier keiko99, vi må gi Hoås full tillitt og støtte. Han er en ung og ikke minst lovende spiller, som vil ta over Ringbergs rolle mer og mer! (Men for all del, hadde neimen ikke vært dumt og beholdt Ringberg i spillerstallen også!!)

Gleder meg til kampen på lørdag, blir rart å se Ringberg i hvitt og grønt, men jammen skal han da heies på og hylles (stoooort)!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 08 aug 05, 21:35
Betyr det at man savner "gutta fra 2. div" at man ønsker seg tilbake dit?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 08 aug 05, 21:38

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Betyr det at man savner "gutta fra 2. div" at man ønsker seg tilbake dit?

Det er det som er skremmende... Her er FFK i tippeligaen, to divisjoner høyere, og vi kan da ikke tro at alle spillerne skal kunne beholde plassen i laget?!? Er alltid trist når publikumsfavoritter forsvinner, men det kommer nye som gjør en enda bedre jobb på banen (som regel...)!!! 


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 08 aug 05, 22:42
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hvis du ser ting litt i sammenheng så ser det litt merkelig ut. Ringberg solgt. Han spilte alle kampene før salget.

Toth kjøpt - Har knapt vært på banen etter annkomst. Ikke i kampform? Hvorfor kjøpe han da ? Og Toth er eldre enn Ringberg. Jeg ser ikke logikken.

Jeg vet at Toth ikke ble kjøpt for å erstatte Ringberg, men Arve uttalte i sommer at Toth skulle kjempe med Ringberg om plassen. Han som spiller istedet for ringberg nå - Hoås - Han har ikke imponert gitt.

Ringberg FFKs miss i 2005.

Bjørkrøy FFKs beste kjøp.

er ikke lett om du ikke utdvider synet ditt.. Ringberg har spilt mye ja, men gutten er for dårlig for oss

 

Keiko, jeg må bare spørre: Hva i H... Har du imot Markus?? Har du fått med deg hva han har gjort for klubben? Han spilte ikke såå dårlig i år, han jobbet som oftest bedre enn mange andre, selv om han ikke bøttet inn mål... Alle spisser har perioder der de ikke scorer mål, før det skikkelig løsner igjen! Å vi har alle sett hva mannen kan! Om ikke du har fått med deg det, så bør du ikke uttale deg om Markus! Mens Hoås, som ikke har prestert en dritt, HAN skal du forsvare??! Hvor er logikken hen?

Våknet til en melding fra en kompis som er kamma supporter idag... Han ville bare takke FFK så masse fordi vi hadde gitt dem Markus, som nå har 2 mål og 3 assist på de tre siste kampene..... Mener han har gitt angrepet dems en helt ny dimensjon i spillet! Men en sånn spiller trenger jo ikke vi... vi har jo fyrtårnet Hoås, som vinner noen hodedueller iløpet av en kamp.... SUKK!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 08 aug 05, 23:08
Jeg savner også Ringberg, men saken er vel den at han heller valgte tryggheten med en god og lang kontrakt med HamKam enn å vente på hva FFK hadde å tilby ham. Forståelig, det er jo tross alt dette han lever av, og det spørs nok også om FFK hadde tilbudt ham en tilsvarende kontrakt. Det har da aldri vært snakk om at Hoås har skvisa ut Ringberg? Markus fikk beskjed om at han kunne forvente seg mindre spilletid. Det tackla han ved å gå til HamKam. Han kunne blitt og kjempet for plassen på laget, men valgte anderledes.

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 aug 05, 00:25
Opprinnelig postet av frekkrik
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hvis du ser ting litt i sammenheng så ser det litt merkelig ut. Ringberg solgt. Han spilte alle kampene før salget.

Toth kjøpt - Har knapt vært på banen etter annkomst. Ikke i kampform? Hvorfor kjøpe han da ? Og Toth er eldre enn Ringberg. Jeg ser ikke logikken.

Jeg vet at Toth ikke ble kjøpt for å erstatte Ringberg, men Arve uttalte i sommer at Toth skulle kjempe med Ringberg om plassen. Han som spiller istedet for ringberg nå - Hoås - Han har ikke imponert gitt.

Ringberg FFKs miss i 2005.

Bjørkrøy FFKs beste kjøp.

er ikke lett om du ikke utdvider synet ditt.. Ringberg har spilt mye ja, men gutten er for dårlig for oss

 

Keiko, jeg må bare spørre: Hva i H... Har du imot Markus?? Har du fått med deg hva han har gjort for klubben? Han spilte ikke såå dårlig i år, han jobbet som oftest bedre enn mange andre, selv om han ikke bøttet inn mål... Alle spisser har perioder der de ikke scorer mål, før det skikkelig løsner igjen! Å vi har alle sett hva mannen kan! Om ikke du har fått med deg det, så bør du ikke uttale deg om Markus! Mens Hoås, som ikke har prestert en dritt, HAN skal du forsvare??! Hvor er logikken hen?

Våknet til en melding fra en kompis som er kamma supporter idag... Han ville bare takke FFK så masse fordi vi hadde gitt dem Markus, som nå har 2 mål og 3 assist på de tre siste kampene..... Mener han har gitt angrepet dems en helt ny dimensjon i spillet! Men en sånn spiller trenger jo ikke vi... vi har jo fyrtårnet Hoås, som vinner noen hodedueller iløpet av en kamp.... SUKK!

så sinna du blir da la historie være historie du så støtter vi våre spillere og ikke motstanderen..  jeg er sikker på at om du graver lengere ned i historie bøkene finner du sikkert fler som du kan trekke frem..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


HK1918

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 aug 05
Innlegg: 8

Lagt til: 09 aug 05, 00:29

Synd å se at enkelte av dere ikke greier å se hvilken super spiller Ringberg er. For å gjøre det klart har dere mista en toppspiss som går utenpå alt dere har i laget nå. (min mening hvertfall) Han har tilført Kamma mye på den tiden han har spillt med mål og ass. I tillegg har han gjort Espen Olsen god. Kansje ikke så lett å blomstre under drillo når man spiller (ofte ikke alltid) med en spiss på topp.

Er ikke sikkert han skårer mot dere på lørdag, ikke sikkert han spiller bra engang. Men jeg våger påstanden at dere har mistet en god spiller og at han vil ende opp med flere mål enn noen av de spissa dere har når sess er over.

KOM IGJEN MARKUS!

 

---------------------------

Forza HAMKAM!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 aug 05, 00:33
Opprinnelig postet av HK1918

Synd å se at enkelte av dere ikke greier å se hvilken super spiller Ringberg er. For å gjøre det klart har dere mista en toppspiss som går utenpå alt dere har i laget nå. (min mening hvertfall) Han har tilført Kamma mye på den tiden han har spillt med mål og ass. I tillegg har han gjort Espen Olsen god. Kansje ikke så lett å blomstre under drillo når man spiller (ofte ikke alltid) med en spiss på topp.

Er ikke sikkert han skårer mot dere på lørdag, ikke sikkert han spiller bra engang. Men jeg våger påstanden at dere har mistet en god spiller og at han vil ende opp med flere mål enn noen av de spissa dere har når sess er over.

KOM IGJEN MARKUS!

 

ja la han skåre da vel.. vi vinner enkelt..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


HK1918

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 aug 05
Innlegg: 8

Lagt til: 09 aug 05, 00:44

Ingenting hadde varma meg mer enn om han gjorde nettopp det. Når det gjelder kampen er jeg litt usikker. Har ikke akkurat vært noen lykkearena for oss de siste åra. Men dere er det laget vi har rundspillt mest i år at det ble 1-1 er en liten sensasjon ut fra spillet. For hver kamp på bortebane uten seier, kommer den nærmere og nærmere kansje kommer den nå? HamKam er hvertfall i form, mye takket være Ringberg.

 

Håper på 2-0 til Kamma, men skal styre utenom å sette penger på den kampen.

---------------------------

Forza HAMKAM!!!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 aug 05, 00:46
angående hoås. ja han var ræva søndag, spesielt på vingen.. men vi vet jo at han er ræva som ving. (hvem var ikke ræva på søndag forresten). som spiss derimot så er han god.(selv om han bruker litt lang tid noenganger). men dette er småting som kan rettes opp fort.. jeg vil si at potensialet til hoås er 10 ganger større enn ringberg... og å si at hoås ikke har gjort en dritt for laget blir for dumt..

og til dere som sier han er lat, har dere tenkt på at han har en helt annen løpsteknikk enn de fleste andre fotballspillere. dette fordi han er fuckings 2 meter høy.. kan nesten sammenlignes med å se thomas alsgaard på ski da han var god. det så ikke ut som han anstrengte seg i hele tatt,så ut som han var treig som faen. noe han ikke var..

nå påstår jeg ikke at hoås er spesielt rask, for det er han ikke.. men at han er lat og giddalaus stemmer ikke, men at det ofte ser slik ut pga løpsstilen hans, kan jeg være enig i...


blir flau over folka her inne som syter og klager på spillere som jobber for klubben..

heller ikke hoås sin skyld at ringberg forsvant. høres nesten ut som man skylder på han noen ganger.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 aug 05, 00:54
Opprinnelig postet av HK1918

Men dere er det laget vi har rundspillt mest i år at det ble 1-1 er en liten sensasjon ut fra spillet.


Sånn har det vært for oss på de fleste bortekampene i år faktisk. FFK har sikkert vært det laget som RBK, Ham-Kam, Odd, Viking og Lillestrøm har rundspilt mest på hjemmebane i år! Et tankekors for oss, men heldigvis er vi bedre på hjemmebane, og dere er samtidig Tippeligaens svakeste bortelag. Hvert fall om vi regner etter poeng. Og det er jo det man gjerne gjør i fotball...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340