Husk meg
Brukernavn
Passord

Til alle FFK-supportere

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Det ordner seg alltid

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 17

Lagt til: 16 jul 05, 21:09
Som en stor FFK-supporter forstår jeg at dere reagerer når favorittspilleren blir solgt. Men ta en pust i bakken nå, og tenk dere litt om. Ledelsen har gjort en stor feil, de har informert for dårlig. Det kan vi alle være enige i.

Men når det er sagt, så har Plankehaugen bommet fullstendig i vurderingene av de siste hendelsene i klubben. I stedet for å fyre oppunder all misnøye, burde EKTE supportere jobbe for klubbens beste. Er det til klubbens beste å sparke treneren eller signalisere mistillitt hver gang supporterne er uenige? Neppe. Er det til klubbens beste at avisene skriver at supporterne vil sparke Drillo? Neppe.

Tror noen av dere virkelig at Ringberg er solgt mot sin egen vilje? At Drillo ikke ser hans kvaliteter? Tror dere at klubbledelsen frivillig kvitter seg med en av de beste spillerne? Selvsagt ville klubben beholde Markus.

Dette dreier seg om 2 ting.
1) Markus krevde lovnad om at Drillo ville satse på ham i fremtiden. At Drillo vil ha inn enda bedre spillere til neste sesong, og da selvsagt satse på disse, er vel kjempeflott for klubben, er det ikke...? Men ikke bra nok for Markus, og da ønsker han å reise i stedet for å ta opp kampen. Forteller ikke dette om en spiller som setter seg selv foran laget? Eller er Markus viktigere enn medaljer i Tippeligaen til neste sesong? For vi snakker forberedelser til neste sesong, dere skjønner det? Markus ville ikke engang spille sesongen ut. Slike holdninger får ikke respekt av meg.

2) Markus (og Roger) klarer ikke å stoppe å uttrykke mistillitt til lagets spillesystem. Når en trener er ansatt må det vel være lov å kreve et minimum av lojalitet til vedkommende og hans opplegg. Det vil aldri bli gode resultater i en klubb som drar på negative krefter blant spillerne. Hvis disse da i tillegg erstattes av enda bedre spillere.....da lukter det medaljer.

Og tenk noen år tilbake. Samme system, samme filosofi. Ubetinget lojalitet fra spillerne og det meste av Norges fotballfans. Nr. 2 på FIFA-rankingen. Seier mot Brasil, Argentina, England, Nederland, Italia. Et tiår fylt av historiske øyeblikk vi ALDRI glemmer. Vi er ikke blitt totalt historieløse er vi...???

Så kjære supportere! Vi vil alle klubbens beste. La oss nå samle oss rundt klubben, laget og trenerne. Ingen norsk trener har bedre merittliste enn Drillo. La oss stole på vår mann, han har en plan. La mannen få sette denne planen ut i livet uten å bli spiddet i ryggen av lagets egne supportere.

La oss igjen vise oss frem som de beste supporterne i Norge!
Med full støtte fra Plankehaugen vil Drillo føre FFK til medalje i 2006.
Da blir det fest da.

PS! Jeg er ingen utsending fra styret.
Det er lov å være litt klartenkt i disse "hylle Markus, sparke Drillo" tider. Det er riktig som noen bemerker at mange av oss "positive" ikke har deltatt i forumet tidligere. Dette gjør vi for å bidra til at de mest engasjerte supporterne i forumet får noen nye perspektiver og innfallsvinkler.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 jul 05, 21:31
Applaus!

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 16 jul 05, 21:37
*klappklappklapp*

(golfapplaus)

Bra innlegg!

---------------------------

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart!

På vei mot noe bedre!


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 16 jul 05, 21:59
Drillo vil ALDRI få min støtte! Laget derimot...
Det er dessuten stor stor forskjell på landslag og klubblag, om Drillo har kun lykkes i EN jobb - som landslagstrener. Merittlista som klubbtrener er ikke mye å skryte av. Og du mener at ingen norsk trener har bedre merittliste??? Bedre enn f.eks Nils Arne Eggen?Herregud, hva har mannen vunnet da?? INGENTING!

Og for n`te gang: Tror folk seriøst at Ringberg selv ville dra? Hørtes han ut som en mann som var glad for å dra på radiointervjuet i går?? Herregud, mannen gråt jo!!

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 16 jul 05, 22:11
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Og for n`te gang: Tror folk seriøst at Ringberg selv ville dra? Hørtes han ut som en mann som var glad for å dra på radiointervjuet i går?? Herregud, mannen gråt jo!!


Må stille et spm i retur: Tror du Markus hadde forlenget kontrakten med FFK etter sesongen?

Nope, Markus har fått indikasjoner på at ting kommer til å skje, og valgte å dra omgående, selvsagt var dette trist for Markus, og jeg er en av de som ønskerham i FFK, men valget hans var enkelt når situasjonen ble som den ble, han valgte den enkle, men vedmodige løsningen...

Så kom ikke å fortell meg at Markus hadde tuta på radio/tv etter sesongen dersom han hadde forlatt oss da...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 16 jul 05, 22:18
Endret: 16 jul 05, 22:19
Opprinnelig postet av Det ordner seg alltid


Og tenk noen år tilbake. Samme system, samme filosofi. Ubetinget lojalitet fra spillerne og det meste av Norges fotballfans. Nr. 2 på FIFA-rankingen. Seier mot Brasil, Argentina, England, Nederland, Italia. Et tiår fylt av historiske øyeblikk vi ALDRI glemmer. Vi er ikke blitt totalt historieløse er vi...???


Nåja, både svensker og dansker fikk vesentlig bedre resultater i store mesterskap med sine landslag i samme periode, uten å utnevne treneren til helgen og geni for det. Det spesielle med Drillo er vel bare at han har en slik negativ spillefilosofi, som gjorde laget hatet ute og sånt har en unik samlende effekt internt. Det er jo en slags krig man driver.

Opprinnelig postet av Det ordner seg alltid

Så kjære supportere! Vi vil alle klubbens beste. La oss nå samle oss rundt klubben, laget og trenerne. Ingen norsk trener har bedre merittliste enn Drillo. La oss stole på vår mann, han har en plan. La mannen få sette denne planen ut i livet uten å bli spiddet i ryggen av lagets egne supportere.


Han har ingen plan, bare hakk i plata.
Sorry jeg kan ikke se det tjener til noe å opprettholde livsløgner. Jeg håpet det beste da han kom seilende på en fjøl, trodde han ville legge gammel filosofi på hylla, men han har sviktet. FFK har ingen problemer idag som ikke er skapt av Drillo etter at han kom. Lund Hansen, Enerly, Risholt, West, alle var de knallgode i høst. Når alt skal dreie seg om å gjøre late Hoås så god som mulig, klart det blir problemer og disharmoni da. Hva slags plan er det?
Det strategiske valget av Hoås er bare rot, kommer av en usalig blanding fikse ideer og personlig sentimentalitet. Det ene er at han er over 2 m høy og det andre er at han er så god til den samme type "ballen-er-min-min- og-bare-min" finter som Drillo selv var så flink til som spiller...

Men for all del, det å drive med fotball er jo på mange måter en takknemlig jobb. Det er jo bare å ha litt flaks og elementære ferdigheter, samt at motstanderen gjør ting feil, så kan man stikke av med gull og grønne skoger..

supporter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 10

Lagt til: 16 jul 05, 22:23
Et fornuftig og bra innlegg, synes jeg. Det er på høy tid at noen av supporterne begynner å sette ting i det rette perspektiv, etter min mening. FFK er en profesjonell klubb, det kjøpes og selges spillere. Dette er kanskje første gang ting skjer på denne måten, i nyere tid, men det blir garantert ikke den siste, håper jeg. Skal klubben henge med i toppen av norsk fotball må det tenkes og handles også i fremtiden. :|

---------------------------

supporter


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 16 jul 05, 22:41
Opprinnelig postet av KeJ

Må stille et spm i retur: Tror du Markus hadde forlenget kontrakten med FFK etter sesongen?


Hvis han hadde blitt tilbudt en kontrakt, så ser jeg hvertfall ikke bort fra det. Kanskje ikke under Drillo, men så skulle jeg da også ønske at det var Drillo som forsvant istedet for Markus

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 16 jul 05, 22:44
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Opprinnelig postet av KeJ

Må stille et spm i retur: Tror du Markus hadde forlenget kontrakten med FFK etter sesongen?

Hvis han hadde blitt tilbudt en kontrakt, så ser jeg hvertfall ikke bort fra det. Kanskje ikke under Drillo, men så skulle jeg da også ønske at det var Drillo som forsvant istedet for Markus

Styret, trenerapparatet, ALLE! har hele tiden sagt at de skal inngå forhandlinger med Markus om å forlenge. Han har over hodet ikke blitt presset bort. Det er nok en grunn til at klubben FØRST sa at de IKKE ville selge. Markus gikk til Ham-Kam og forhørte, og da bestemte de seg for å selge allikevel. Verre er det ikke.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 jul 05, 22:47
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Opprinnelig postet av KeJ

Må stille et spm i retur: Tror du Markus hadde forlenget kontrakten med FFK etter sesongen?


Hvis han hadde blitt tilbudt en kontrakt, så ser jeg hvertfall ikke bort fra det. Kanskje ikke under Drillo, men så skulle jeg da også ønske at det var Drillo som forsvant istedet for Markus
ja du liker at klubben ikke kommer seg fremover du jo ;) svar meg på dette: hvem skal ringberg konkurere mot av spisser i hamar ?
har solbakken kvitta seg med ademola og kasta fjellstad bare for å få ringberg ja da skal vi se at han kastet feil. det går ikke lang tid føre ham-kam merker problemet med at ringberg ikke klarer å skåre på 110 % sjangser. la drillo jobbe så skal vi se at denne drllo tar serie gull i 2007 ;)

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 16 jul 05, 22:54
Endret: 16 jul 05, 22:55
Opprinnelig postet av keiko
det går ikke lang tid føre ham-kam merker problemet med at ringberg ikke klarer å skåre på 110 % sjangser. la drillo jobbe så skal vi se at denne drllo tar serie gull i 2007 ;)


jeg har fått med meg at du ikke er en stor Ringberg fan, men skal jeg være helt ærlig så kan jeg bare se at markus har misset en virkelig kjempesjanse i år (hjemme mot tromsø).

FFK har desverre produsert svært få målsjanser denne sesongen. Mulig dette vil bedre seg nå, med raymond og enerly på kantene, men jeg tror ærlig talt at ringberg ville puttet en del i høstsesongen (det vil vi uansett aldri vite nå da..)..

at vi skal ta seriegull i 2007, har du sett mye som tyder på det hittil i år eller?

drillo har vel absolutt ingenting å vise til som klubbtrener eller så jeg personlig er fornøyd om vi berger plassen og kanskje kan kjempe om en ueafa cup plass i åra som kommer..

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 jul 05, 23:08
Opprinnelig postet av GelderdEnd
Opprinnelig postet av keiko
det går ikke lang tid føre ham-kam merker problemet med at ringberg ikke klarer å skåre på 110 % sjangser. la drillo jobbe så skal vi se at denne drllo tar serie gull i 2007 ;)


jeg har fått med meg at du ikke er en stor Ringberg fan, men skal jeg være helt ærlig så kan jeg bare se at markus har misset en virkelig kjempesjanse i år (hjemme mot tromsø).

FFK har desverre produsert svært få målsjanser denne sesongen. Mulig dette vil bedre seg nå, med raymond og enerly på kantene, men jeg tror ærlig talt at ringberg ville puttet en del i høstsesongen (det vil vi uansett aldri vite nå da..)..

at vi skal ta seriegull i 2007, har du sett mye som tyder på det hittil i år eller?

drillo har vel absolutt ingenting å vise til som klubbtrener eller så jeg personlig er fornøyd om vi berger plassen og kanskje kan kjempe om en ueafa cup plass i åra som kommer..
lar du drillo bygge så skal du ikke se bort fra at han er en av dem som tar ffk til gull neste år.. snakker vi dette året er jeg glad for en 6 plass.. håper vi klarer å kansje være en av laga som blir med på royal spill, men da må dem som ikke klarer å gi FFK kraft vekk.. jeg har før skrevet hvilken navn som jeg mener må vekk

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 16 jul 05, 23:09
Er ikke dette morsomt? Det hele startet med at FFK stjal Kvisvik fra Brann. Så stjal Brann Petter Vågan Moen fra HamKam før HamKam stjal Ringberg fra FFK.
Det var ringen sluttet og første runde over.

Noen som vil starte runde to? Jeg vil nå gjerne se Morten Berre i FFK-skjorte. Han blir visst ikke enig med Vålerenga om ny kontrakt, så..hva vil skje...se neste episode av forviklingar.

Ok det er spøk.


Det ordner seg alltid

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 17

Lagt til: 17 jul 05, 12:11
Jeg tror mange av de sterke reaksjonene her i Forumet kommer av at FFK i mange år har spilt i lavere divisjoner.

Supporterne i de andre klubbene i Tippeligaen takler slike nyheter med langt større ro. Alle klubbene selger og kjøper spillere, sånn er det blitt og slik vil det forbli.

Når FFK-supporterne får litt mer rutine fra spillet rundt kjøp/salg, vil ting roe seg betraktelig.

Det vi ser nå er helt normale barnesykdommer hos en fanskare som ikke har vært ute så mange vinternetter før.

Så vil jeg gjenta min tidligere oppfordring til styret i Plankehaugen:
Kom på banen, og sett ting i perspektiv for de som ikke klarer det selv.
For klubbens skyld.

FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 17 jul 05, 12:19
FFk skal da være fornøyd med å unngå nedrykk i år...moro at veldig mange prater om Royal league...men det måtte jo være en kjempebonus..og er kanskje derfor det er misnøye med de sportslige resultatene...

Plankehaugen har kommet med en offisiel uttalelse på sine sider

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 17 jul 05, 13:00
Endret: 17 jul 05, 13:00
Det ordner seg alltid,
enig, enig, enig.

Plankehaugen har FleXUS som sier kommet med en uttalelse og den var viktig. Men styret i PH må forberde seg på mer av denne typen i fremtiden. Styret i PH må være sterkt og kunne takle slike ting i forkant. Hvis det tydligjøres at PH har jevnlig dialog med FFK så vil også PH`s uttalelser telle mer.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


Det ordner seg alltid

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 17

Lagt til: 17 jul 05, 13:03
Opprinnelig postet av DeKjök
Det ordner seg alltid,
enig, enig, enig.

Plankehaugen har FleXUS som sier kommet med en uttalelse og den var viktig. Men styret i PH må forberde seg på mer av denne typen i fremtiden. Styret i PH må være sterkt og kunne takle slike ting i forkant. Hvis det tydligjøres at PH har jevnlig dialog med FFK så vil også PH`s uttalelser telle mer.


Enig, enig, enig.....

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 17 jul 05, 13:07
Veldig mange av dere som forsvarer administrasjonen i FFK har registrert deres brukeridenter i juli 2005. Meget pussig, men velkommen til forumet!

Nå er det ikke slik at de som støtter ALT blindt er de beste supporterne.

De som sier ifra når noe er galt er de som påvirker klubben i riktig retning. Selvfølgelig vil alle at FFK skal være et topplag i Norge. La oss sørge for at vi klarer det med verdighet og god moral. Jeg vil ikke støtte enkeltpersoner som bryter med god etikette. Jeg vil aldri akseptere løgner for at en situasjon skal se bedre ut en den er. Jeg kjøper ikke klær av produsenter som benytter seg av barnearbeid. Jeg støtter ikke aksjefond som investerer i utnyttelse av regnskogen. Jeg støtter iingen fotballklubb som ikke er menneskelig. Jeg elsker FFK og vil derfor gjøre mitt for at FFK opptrår på en måte som gjør at jeg ønsker å identifisere meg med klubben. Hver gang klubben går over streken kommer jeg til å si ifra. Jeg er ikke mindre supporter for det, bare en med ønske om å se FFK i toppen hvor de samtidig kan se seg i speilet!

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Det ordner seg alltid

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 17

Lagt til: 17 jul 05, 13:45
Opprinnelig postet av Fjedjik
Veldig mange av dere som forsvarer administrasjonen i FFK har registrert deres brukeridenter i juli 2005. Meget pussig, men velkommen til forumet!

Nå er det ikke slik at de som støtter ALT blindt er de beste supporterne.

De som sier ifra når noe er galt er de som påvirker klubben i riktig retning. Selvfølgelig vil alle at FFK skal være et topplag i Norge. La oss sørge for at vi klarer det med verdighet og god moral. Jeg vil ikke støtte enkeltpersoner som bryter med god etikette. Jeg vil aldri akseptere løgner for at en situasjon skal se bedre ut en den er. Jeg kjøper ikke klær av produsenter som benytter seg av barnearbeid. Jeg støtter ikke aksjefond som investerer i utnyttelse av regnskogen. Jeg støtter iingen fotballklubb som ikke er menneskelig. Jeg elsker FFK og vil derfor gjøre mitt for at FFK opptrår på en måte som gjør at jeg ønsker å identifisere meg med klubben. Hver gang klubben går over streken kommer jeg til å si ifra. Jeg er ikke mindre supporter for det, bare en med ønske om å se FFK i toppen hvor de samtidig kan se seg i speilet!


Det er riktig som noen bemerker at mange av oss "positive" ikke har deltatt i forumet tidligere. Dette gjør vi for å bidra til at de mest engasjerte supporterne i forumet får noen nye perspektiver og innfallsvinkler.Jeg er ingen utsending fra styret.
Det er lov å være litt klartenkt i disse "hylle Markus, sparke Drillo" tider.

Selvsagt skal vi protestere når vi er sterkt uenige. Men det er mulig å gjøre dette på en sivilisert måte. Da øker også muligheten for å blitt tatt seriøst, og for å få gjenomslag for sine synspunkter. Og det er vel et mål i seg selv, eller...???

Rund

Knøttespiller
Ble medlem: 17 jul 05
Innlegg: 61

Lagt til: 17 jul 05, 14:58
Opprinnelig postet av Det ordner seg alltid
Det vi ser nå er helt normale barnesykdommer hos en fanskare som ikke har vært ute så mange vinternetter før.


Morsom formulering. Jeg trodde FFKs supportere nettopp hadde vært ute både mange og lange vinternetter før? Hvor mange år tok det før FFK igjen var tilbake i tippeligaen?

Opprinnelig postet av Det ordner seg alltid
Så vil jeg gjenta min tidligere oppfordring til styret i Plankehaugen:
Kom på banen, og sett ting i perspektiv for de som ikke klarer det selv.


Mener du at de som ikke er enige med deg, ikke klarer å se "ting i perspektiv"? Eller hva foranlediger deg til å komme med en slik påstand?

Selv er jeg meget skeptisk til den utvikling jeg har sett etter at Mokkelbost kom inn som leder. Jeg var til stede på det første åpne møtet med ham der han skulle presentere seg og sine planer for klubben.
Allerede på dette første møtet ble jeg skeptisk. Mokkelbost hadde åpenbart ikke giddet å forberede seg det minste til dette første møtet med medlemmene og supporterne.
I rask rekkefølge liret han av seg den ene plattityden etter den andre. Flosklene haglet, og dessverre var det ingen substans innimellom flosklene, heller.

Jeg bemerket dette til min kjære livsledsager, som bad meg gi mannen en sjanse. Og det har jeg gjort. Men hittil har jeg bare kunnet se at klubben har blitt mer lukket, og at gløden - og spillegleden? - i spillet gradvis har dabbet av, og at resultatene før sommeren var triste. Selv om laget til tider spilte meget bra, så ville det seg ikke foran mål.

Jeg har hittil ikke sett noenting som har rettet opp mitt første inntrykk av Mokkelbost; nemlig at hans lederskap preges av en arroganse som jeg frykter er meget destruktiv. Jeg har ved noen få anledninger vekslet noen ord både med Eggen Jr og Harry Hansen. Disse to svarer på spørsmål på en ekte og direkte måte. De framstår som ærlige og engasjerte sjeler.
Mokkelbost gjør dessverre ikke det.

Jeg har nettopp registrert meg på dette forum, så jeg ber om overbærenhet med evt brudd på den spesielle kultur som råder her.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340