Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny spiss klar?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 8 3

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 10 jul 05, 11:59
Opprinnelig postet av dracula
Får håpe det er en spiss passer godt i spann med Marcus.
Dvs er fhv rask, med spilleforståelse, kan dette med løp og ikke bare avslutte sjøl. men også se andre spillere.
Mener vel at Rushfeidt IKKE hadde vært noen spesiell forsterkning.


Dere må da snart forstå at en ny superspiss ikke skal spille sammen med Markus, men isteden for.

Markus er på vei bort allerede i sommer.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 jul 05, 12:05
Hvis så er tilfelle, da trenger vi to spisser.
Den nye, Brian West, Øyvind Hoås, det blir for tynt

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 jul 05, 12:10
Dette melder NettavisenLes her

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 jul 05, 12:14
Det står det at han er svensk i hvert fall, men TV2 Nettavisen har tillit hos meg på linje med Se & Rør...

Kunne det ikke bare bli tirsdag og fått en bekreftelse da? *legge seg til å sove lenge*

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Bora

Juniorspiller

Ble medlem: 03 aug 04
Innlegg: 142

Lagt til: 10 jul 05, 12:21
Det står jo i f-b at han har vært toppscorer i dem siste sesongene, og at han er svensk i følge nettavisen. Så da er det jo bare å bla fra noe statistikk fra Allsvenskan og se hvem som har scoret mange mål og er over 30 år.

---------------------------

FFK til Royal League


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 jul 05, 12:30
Tror ikke vi skal stole for mye på at han er svensk, de tror kanskje det siden Arve har vært på ferie i Sverige

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 jul 05, 12:38
Hadde vært morsomt om det var Andreas Andersson fra AIK. Han er jo over 30 år og passer til beskrivelsen av en spiller med erfaring fra høyt europeisk nivå (AC Milan og Newcastle). Han har spilt for AIK siden 2000, men ut i fra mine opplysninger ikke vært toppscorer hvert år. Kontrakten hans går ut i 2006.

Men jeg tror nok innerst inne ikke det er ham...

Og en del av meg frykter fortsatt at det er snakk om Harald Brattbakk.

Velger å IKKE stole blindt på de opplysningene som er kommet ut.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 jul 05, 12:50
Nå har jeg gått gjennom Allsvenskan og Superettan, og ikke funnet én eneste spiller som oppfylte alle opplysningene som er kommet rundt spilleren. Kommer heller ikke på noen som spiller i Norge heller.

Jeg kan selvsagt ha oversett noe, men tror ikke det. Men kan jo også være en danske, finne eller noe annet rart også. Klarer ikke serøst å håpe på Sigurd Rushfeldt heller. Er vel ganske naturlig at denne spilleren lå under Todi Jónsson på FFKs prioriteringsliste for ny spiss som de har jobbet etter hele veien...

Men vi får håpe det ikke lekker ut noe navn før kontrakten er underskrevet og alt er i boks denne gang. Men det er likevel gøy å spekulere litt....

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 10 jul 05, 13:24
Endret: 10 jul 05, 13:30
Jeg har også nå gått gjennom sidene til klubbene i Allsvenskan, Costanza. Dersom det Nettavisen og F-B skriver stemmer (Er vel ikke altid det:rolleyes: ) så kan det være Hasse Berggren. Han er ihvertfall den spilleren som passer best til de beskrivelsene media har gitt.

Han er lagets toppscorer i år, samt har vært det siden han kom til klubben fra Haugesund i 2002. Han scoret også 11 av Haugesunds 33 mål i Eliteserien 2000, noe som holdt til en 8. plass på toppscorerlista.
I 2001 scoret han 14 mål i 1.divisjon, når Bala Garba ble toppscorer med 18 mål.

Men som sagt, vet ikke om vi bør henge oss for mye opp i påstandene om at spilleren er svensk...

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 jul 05, 13:29
Endret: 10 jul 05, 13:31
Tenkte også på Berggren. En gammel ringrev av en notorisk måljeger det, og husker ham faktisk fra tiden i Haugesund. Men kan vel ikke akkurat si at han har spilt på høyt europeisk nivå... Men som sagt, vi VET ikke om det faktisk er tilfelle at han må ha gjort det.

Et annet alternativ kan være Magnus Arvidsson. Svensk spiss på godt over 30 år som har spilt for tyske Hansa Rostock en del år. De rykket jo ned fra Bundesliga og Stabæk snappet nylig opp en annen svenske derfra. Men scoringsstatistikken til Arvidsson er jo ikke all verden da. For å si det mildt (selv om det er for et bunnlag i Bundesliga):

2004/05: 20 kamper og 2 mål
2003/04: 24 kamper og 6 mål
2002/03: 21 kamper og 1 mål
2001/02: 27 kamper og 5 mål
2000/01: 29 kamper og 4 mål

Men jeg ser ikke helt bort i fra at det kan være han likevel.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 10 jul 05, 13:36
Endret: 10 jul 05, 13:38
Enig, at Berggren mangler på det jeg ville kalt internasjonal erfaring, men spørs hva Mokkelbost mener.

Og så er jeg usikker på hvordan man skal tolke ordlyden: "skal ha vært toppscorer i klubben sin de siste fem årene". Kan være en feilsitert Mokkelbost som mener han har vært toppscorer i LØPET AV de siste fem årene, totalt de siste 5 årene o.s.v.


Dersom vi fortsatt ser til Sverige og legger bort scoringskravet, og heller ser på internasjonal erfaring, så har vi jo Ibrahim Ba i Djurgården... hehe...;):D


EDIT: Kan fort være Arvidsson, heller det enn Brattbakk. Akkurat som deg så frykter jeg at det er Brattbakk.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 jul 05, 13:42
Hehe, Ibrahim Ba tror jeg IKKE det er.

Jeg tror også det kan være noe muffens med "toppscorer for en klubb de siste fem årene". Og jeg er enda mer skeptisk til det at spilleren er svensk, siden det ikke ser ut som om Nettavisen (som bringer det med at han er svensk på bane) ikke har andre kilder enn FB. Og der står det bare at Mokkelbost er på ferie i Sverige...

Derfor har jeg fremdeles en reell frykt om at det faktisk kan være Harald Brattbakk. Han har jo vært toppscorer i Rosenborg i mange, mange år - sikkert hvert fall 5 tilsammen - og har også erfaring fra "høyt europeisk nivå" (Celtic), selv om han selvsagt aldri holdt noe slikt nivå selv. Og gjør det hvert fall ikke nå...

Nå skal det sies at jeg har hørt Mokkelbost fnyse av Brattbakk-ryktene og uttalt at han absolutt ikke var en spiller de ønsket seg for en stund siden, men likevel... Han sa da at de ikke ønsket seg en spiss som var så gammel, men nå gjør de jo det tydeligvis likevel, så jeg vet nesten ikke...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 10 jul 05, 13:59
Husk at det er forskjell på "svensk" og "fra Sverige"... Det siste kan bety at det er der han oppholder seg pr. nå...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 10 jul 05, 14:05
Jepp. Men det er faktisk ikke mange gode kadidater som befinner seg i Sverige (tenker da på Allsvenskan). En annen ting jeg la merke til da jeg gikk gjennom de svenske klubbene er at andelen angripere over 30 pr var overraskende lav faktisk...

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


snæbbuss-aristokrat #87

Juniorspiller
Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 102

Lagt til: 10 jul 05, 14:13
:ffk:Tipper på Sonny Anderson jeg
Det hadde vært noe.....eller kanskje Romario.....

også litt seriøst....Zuma, kan han passe til beskrivelsen??

---------------------------

Lenge leve hjørnet


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 10 jul 05, 14:24
Nå har Zuma akkurat gått til Bielefeld da, så jeg tviler sterkt på at det er han...

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


snæbbuss-aristokrat #87

Juniorspiller
Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 102

Lagt til: 10 jul 05, 14:31
Ser man det ja......får satse på en av dem andre da.....

Vi kommer sikkert til å bli skuffet....

---------------------------

Lenge leve hjørnet


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 jul 05, 14:34
Mye tips her nå.......... Mitt tips blir Sigurd Rushfeldt......

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 jul 05, 14:35
Endret: 10 jul 05, 14:35
Mitt ønske er Rushfeldt. Mitt tips er Arvidsson. Min frykt er Brattbakk.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 jul 05, 14:38
Tviler på at det blir Rushfeldt...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 8 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340