Husk meg
Brukernavn
Passord

Forskjellen med/uten McDonald

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 05 jul 05, 19:15
Er det mindre enn 6 måneder igjen av kontrakten kan spilleren forhandle med hvem han vil.

Er helt sikker klubber som er intressert i West, men neppe noen som vil kjøpe ut en skada spiller, med mindre enn en halv sesong igjen av kontrakten...

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 05 jul 05, 19:44
Jeg tror ikke så mange klubber vil ta sjansen på å kjøpe West når han har vært så mye skadet det siste året, det blir i så tilfelle ren gamble, og West er nok for dyr til at noen tar seg råd til det. Det gjelder også FFK, vi kan ikke binde opp masse midler i en spiller som ikke har fullført en a-lagskamp på 8-9 mnd. Jeg tviler på om vi noensinne får se West i fjorårs-form igjen, men ingenting ville gjort meg mer glad enn om jeg tar feil!

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 jul 05, 20:37
Det verste som kan skje FFK nå er om West blir 100% frisk, og slår igjennom i en annen norsk klubb.. :rolleyes:

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 jul 05, 21:18
Opprinnelig postet av Costanza

PS! Synes nesten det virker som om enkelte mener det er West sin feil at han har pådratt seg en lei strekkskade...


det er vel ingen som faktisk mener dette.det er vel mer at vi konstaterer at han er ofte skada.altfor ofte.

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 jul 05, 21:26
Tja. Han har vært i FFK i snart to sesonger. I fjor hadde han nok kamper til å komme med på årets lag i VG blant annet. Dvs. han spilte minimum 30 minutter i minimum 60% av kampene. Han har slitt mer i år, men har allerede rukket å påvirke kampbildet veldig ved noen anledninger og hjulpet FFK til flere poeng.

Husk også at han nesten ikke har vært skadet overhodet før han kom til FFK, og det er ikke uvanlig at spillere er skadet nå og da. Uheldigvis har West fått en slik uheldig periode nå i FFK, men jeg vil si det er en katastrofal feilvurdering om man lar det være bestemmende for at han ikke blir tilbudt ny kontrakt. Vi bør rett og slett ta sjansen på at han kommer tilbake. Som de fleste spillere som blir skadet gjør. Alternativet, det å ikke tilby kontrakt, kan få konsekvenser jeg helst ikke vil tenke over...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 06 jul 05, 02:52
Syns ikke det er så veldig relevant at han var skadefri i lengre tid før han kom til FFK så lenge han mer eller mindre har vært enten redusert eller helt satt ut av spill i store deler av FFK karrieren sin. FFK må vurderer hans tid i FFK, ikke hans fortid i USA når de skal ta en avgjørelse på hans framtid i klubben Costanza. At han var mindre skadet i USA kan jo skyldes mange faktorer som vi ikke kjenner til, men jeg kan tenke meg at det er en helt annen belastning for kroppen å spille i norsk fotball enn i MSL. Ja, han er unik når han er i form og får bruke sin hurtighet rettvendt, da er han kanskje best i TL, men er lenge siden West har vært det mer enn glimtvis i noen kamper, i andre kamper har han vært totalt fraværende, og resten har han vært skadet! Det er vanskelig for klubben å invistere vesentlige midler i et så usikkert kort.

Dersom ryktene om at han ikke har de beste holdningene og den rette innstillingen stemmer, så mener jeg utvilsomt at vi bør selge han. Dersom de ikke stemmer så mener jeg vi må vurdere mulighetene for West til å holde seg skadefri over en lengre periode, noe jeg tror det er små sjanser for, dersom klubben mener det samme som meg, så tror jeg de selger. Hadde West slitt med en og samme skade, så kunne jeg også vært tilbøyelig til å kalle det en uheldig periode, men når han stadig drar på seg forskjellige typer av små og store skader som setter han ut av spill, så mener jeg han er veldig skadeutsatt, og derfor tror jeg klubben selger West i sommer!

P.S. Hadde elsket å sett West i toppslag igjen, hvis noen skulle tvile på det.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 06 jul 05, 08:42
Endret: 06 jul 05, 08:43
Men seriøst, FFK må ansette skikkelige fysioterapeuter og engasjere medisinsk personell for å forebygge og behandle skader. FFK burde sette seg det målet å ha minst skader i tippeligaen. Høyt mål, men det var tippeligaspill når vi lå i 2. divisjon også.

Når det målet er satt, må vi ansette og legge forholdene til rette for å nå det målet. Om det betyr 5 kjedelige timer på sats hver uke, eller mindre vekttrening I dont care. Finn frem til eksperter på omerådet og VIRKELIG sats på å nå ett mål om å være den minst skadeutsatte klubben i Norge.

Lykke til!

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5534

Lagt til: 06 jul 05, 09:09
Kan nok hjelpe litt med fisioterapi, men hovedårsaken til skadene er nok dårlig grunntrening. Og da mener jeg grunntrening fra spillerene er yngre. Fotballen er i den sportslige steinalderen i denne sammenheng. Typisk er det også at de største"talentene" er de som er mest skadet. Kanskje fordi disse ikke trenger trene like hardt for å hevde seg når de er yngre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 06 jul 05, 09:26
Tja...ser vel ingen grunn til at FFK spillerne er dårligere trent i ung alder enn andre tippeligalags spillere... Det er jo ikke sånn at topplagene fostrer spillere fra 6 års alderen....

Jeg tror forbyggende trening, øvelser og fysioterapi er veien og gå for å redusere skadebelastningen vi har. Det å skylde på treningen i ung alder fører ingen vei, for da har man egentlig sagt at det ikke er noe å gjøre....

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 jul 05, 18:36
Helt enig Frode. Forebyggende øvelser er dødsviktig i fotball. Jeg tror egentlig hele treningskulturen må snus på hodet i Fredrikstad for å få det bra..

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340