Husk meg
Brukernavn
Passord

Jeg vil hjem sier Lund Hansen

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 jun 05, 21:01
For å styre vekk fra diskusjonen mellom "Scheie" & Vidar, vil jeg bare gi støtte til Oleberg sitt syn.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 24 jun 05, 21:18
Opprinnelig postet av A.Scheie


Tror du misforstår totalt jeg. Jeg har da overhodet ikke snakket om fysiske øvelser e.t.c.! Jeg har ikke snakket om type trening i det hele tatt. Men når det er sagt så er det spesifikk trening som er viktig.


Tror nok heller du misforstår fordi du er selvopptatt og tror jeg skriver om dine meninger bare. Det gjør jeg ikke. Jeg skriver *mine* meninger om treningsarbeid, men refererer spesielt til deg når jeg skriver om det psykiske plan siden det var tindrende klart at det var det *du* skrev om.
Jeg mener du tar feil fordi det er *prinsipielt umulig* å sammenligne trening og kamp siden det ikke er publikum og viktige poeng å kjempe om på trening.
Skal man få spesifikk kamptrening må man spille kamp. Basta.

Opprinnelig postet av A.Scheie

Spesifitet er kanskje det viktigste treningsprinsippet av dem alle. En vesentlig del av treningen bør være mest mulig lik det som utøveren kan vente kan vente seg i konkurransesituasjon. (Eksempelet ditt om spiller i scoringsposisjon i kamp er nettopp et eksempel på hvorfor treningen bør være spesifikk.)


Jeg er jo ikke uenig i at man må trene endel med slik motstand som man vil utsettes for i kamp, men jeg vil fokusere mye sterkere på å trene på *forutsetningene* for å lykkes i kampsituasjoner. Styrke, spenst og smidighet og forskjellige triks og øvelser for å manipulere med tyngdekraften og motstanderen. Man må repetere, repetere og repetere med målet at ferdighetene skal sitte i kroppen slik at man kan ta det fram i kamp rett ut av luften når man trenger det. Man må repetere til man spyr istedenfor å jakte på "godfølelsen". Man må gjennomføre øvelsene samvittighetsfullt uten å bry seg så mye med hvor godt man egentlig presterer. Om man egentlig presterer dårligere på slutten av en treningsøkt så er det ikke så farlig. Det er fordi man er blitt sliten og det enkleste i verden "å fikse" ved å hvile. For mye "virkelig kamp" på trening
vil gjøre treningen rotete og lite fokusert og effektiv. At man skjønner alvoret i en kamp og yter maks må man nesten forutsette og de som har problemer med nervene får man helle vie spesiell omsorg og oppmerksomhet.







diamond

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 jun 05
Innlegg: 5

Lagt til: 26 jun 05, 12:07
Hvorfor ikke Nuno Marques fra Lyn??!! :cool:
Han er på veie ut og kunne Ma;)rques hadde vært et glimrende valg.
Marques er jo ung (fra 1981), spilte i høyere nivellere i Portugal med Benfica og han representere det portuguisisk ung landslaget :

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article187644.ece

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 jun 05, 14:37
Endret: 26 jun 05, 14:37
Hvor står det at han er på vei ut? Må være Lyn som ikke vil ha han hvis han skal være aktuell for FFK, for hvis han har hjemlengsel eller lignende hjelper det ikke å komme hit. :)

Og hvis Habsi forsvinner så må jo noen overta for han?

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 27 jun 05, 00:50
Sett Lund hansen i mål...Nå har Steinar fått nok sjanser...greit..imponerte i par kamper...men har vært helt begredlig etter det...Så det mot lillestrøm i dag å..

Drillo..få opp øya!!!!!

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 27 jun 05, 15:47
Endret: 27 jun 05, 15:47
At Lund Hansen skal tilbake til Rosenborg blir brukt mot ham. Men det kan brukes andre veien også, som et argument for at han bør få spille nå. Altså at man vet at keeperplassen blir ledig igjen uansett hvor godt Lund Hansen måtte stå mellom stengene. Sørlie må kunne sitte på benken uten å råtne, slik som Lund Hansen.

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 29 jun 05, 20:08
Om ikke Steinar har direkte skyld eller spilt dårlig i det siste, så renner målene inn. Nå må noe gjøres.
Kanskje bytte av keeper kan gjøre en forskjell og at forsvaret foran keeper skjerper seg litt??

Nå må det skje noe og jeg tror at Lund Hansen kan være et lurt trekk.


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340