Husk meg
Brukernavn
Passord

Jeg vil hjem sier Lund Hansen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6581

Lagt til: 23 jun 05, 19:09
Endret: 23 jun 05, 19:11
Dette trekker du helt ut av sammenhengende, Vidar. Da Lund Hansen fikk spilletid i fjor var det fordi Sørlie ble langtidsskadet. Dermed stod Lund Hansen ut sesongen. Men så ble førstekeeper Sørlie frisk igjen, og det var en åpen konkurranse mellom dem i løpet av vinteren hvor begge startet "med blanke ark" ettersom ny trener og ny sesong stod for døren. Den konkurransen vant Sørlie, og han har ikke spilt seg ut av laget med sine prestasjoner hittil i årets sesong.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 23 jun 05, 19:20
Endret: 23 jun 05, 19:22
Jeg ble ihvertfall fortalt av en person tett på FFKs spillergruppe at Lund Hansen var en smule "slækk" og til tider virket ukonsentrert i vinter. For egen del var jeg ikke overrasket over at Sørlie ble førstekeeper da serien begynte. Selv om jeg var imponert over Lund Hansens høstsesong.

Det ble noe flåsete sagt at han "virka mer opptatt av å tenke på ho Gøril enn å spille fotball". Kan vel ikke si at den noe flåsete påstanden virker mindre troverdig nå i disse dager.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 23 jun 05, 19:39
Opprinnelig postet av A.Scheie
Jeg ble ihvertfall fortalt av en person tett på FFKs spillergruppe at Lund Hansen var en smule "slækk" og til tider virket ukonsentrert i vinter. For egen del var jeg ikke overrasket over at Sørlie ble førstekeeper da serien begynte. Selv om jeg var imponert over Lund Hansens høstsesong.


Man må undre seg over hvordan slik "slækkhet" påvises. Her gjelder det nok mest å dolle seg for treneren og ikke hva man presterer i kamp.

Opprinnelig postet av A.Scheie
Det ble noe flåsete sagt at han "virka mer opptatt av å tenke på ho Gøril enn å spille fotball". Kan vel ikke si at den noe flåsete påstanden virker mindre troverdig nå i disse dager.


Det høres virkelig ut som et dårlig miljø. Prater man bak ryggen på folk istedenfor å støtte dem? Gøril er iallefall en toppidrettsutøver av øverste klasse og en det ikke er så dumt å være inspirert av..

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5546

Lagt til: 23 jun 05, 19:52
Damelandslagsspillere i håndball er på et dårligere nivå en guttelagsspillere. Vil du kalle de også toppidrettsutøvere av ypperste klasse?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 23 jun 05, 19:58
Opprinnelig postet av Vidar
Opprinnelig postet av A.Scheie
Jeg ble ihvertfall fortalt av en person tett på FFKs spillergruppe at Lund Hansen var en smule "slækk" og til tider virket ukonsentrert i vinter. For egen del var jeg ikke overrasket over at Sørlie ble førstekeeper da serien begynte. Selv om jeg var imponert over Lund Hansens høstsesong.


Man må undre seg over hvordan slik "slækkhet" påvises. Her gjelder det nok mest å dolle seg for treneren og ikke hva man presterer i kamp.



Hva mener du med dette?
Mener du virkelig at trenerteamet til FFK er såpass uprofesjonelle og lett påvirkelige at man får fast plass på laget ved å "dolle seg"?
(uten at jeg er helt sikker på hva det betyr i denne sammenhengen)

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6581

Lagt til: 23 jun 05, 19:58
Det var en usedvanlig dårlig sammenligning, kanogvetalt.

Selv om det skal sies at jeg i bestefall synes Vidar sine resonnementer er ganske snodige... :)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 23 jun 05, 20:01
Vidar: Hvis du har vanskelig for å forstå ting så skal jeg være klar i ordlyden min:


Jeg ble fortalt at Lund Hansen ikke hadde hatt maksimal innsats på treningene. Punktum.

Dette er ting jeg har hentet ut av en privat og personilig samtale med vedkommende som sa det. Dette har ingenting med bakvaskelse å gjøre, men med observasjoner gjort på trening. Punktum.

Den noe flåsete måten denne observasjonen kom meg for øre i en personlig og privat samtale viser seg å kanskje "treffe spikeren på hodet". Punktum.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 jun 05, 20:03
For det første damelandslagspillere i håndball er selvfølgelig toppidrettsutøvere........ For det andre.. Grunnen til at Drillo bruker Sørlie er sikkert pga at han synes han er en bedre keeper totalt og ingenting annet. Og Lund Hansen sin sutring er utidig og han må gjerne reise tilbake til RBK og ta tilbake plassen som tredje keeper......

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 23 jun 05, 21:52
Opprinnelig postet av JJunior


Hva mener du med dette?
Mener du virkelig at trenerteamet til FFK er såpass uprofesjonelle og lett påvirkelige at man får fast plass på laget ved å "dolle seg"?


Ja, jeg har ikke full tillit til Drillo i så henseende. Han er jo også menneske og det forenkler jobben betydelig å ha favorittspillere og slippe å vurdere alt objektivt og sportslig hele tiden. Dessuten er det sikkert slitsomt å takle skuffelsen til spillere som blir vraket, og SÆRLIG hvis dette er sjefstyper. Sørli er mer sjeftype enn Lund Hansen utvilsomt, men jeg er mer opptatt av hva som passerer målstreken enn hvem som er sjefstype.

"Dolle seg" er selvsagt en svært betent betegnelse, som jeg kunne spart meg, men "vise seg fram" er neppe kontroversiellt selv om det betyr det samme.

Forresten så er vinteren først og fremst en tid man skal lade batterier og trene seg til å være god. Det er ikke da man skal være på topp.
Dessuten er han keeper. Hvis det er løpskapasiteten man er så bekymret for vil jeg si man har litt feil prioriteringer. Det er viktig for en keeper å kunne "slække" litt uten å miste konsentrasjonen.
Drillo må ikke bli helt gal på dette med løpskapasitet.

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 23 jun 05, 22:11
Hva er egentlig poenget med å bråke om dette her??
ALH vil hjem ferdig med det. Han sitter her nede, langt fra familie og venner. Får ikke spille 1 lags fotball og har dermed ikke lykkes spillemessig og det går selvsagt ut på humøret. Så klart han kan få lov til å ønske seg hjem.
Jeg begynner å like spillere som ønsker seg hjem jeg....(les Kvisvik)
Gi heller gutten oppmuntrende ord og støtteerklæringer enn å begynne å klage på at han sutrer.

ALH sto en bra omgang mot Glimt, men er det noen som med hånda på hjerte kan si at Sørli har stått dårligere denne vårsesongen enn det ALH gjorde i fjor? Trenerteamet vurderer Sørli som en bedre keeper. Ferdig med det. Husk at det er trenerteamet som ser og vurderer spillerene fra dag til dag. Debatten her på forumet er begrunnet i 45 min.

La Sørli stå. Keeper og bakre firer har fungert tilfredsstillende i år.Det er angrep spillet vårt som ikke har funka. Det er her hovedfokus nå må være.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 23 jun 05, 22:48
Mener fortsatt at ALH burde få stått cup-kampene for å være klar til større oppgaver dersom han må inn i kamp...I allefall de kampene som har vært, kan selvsagt ikke holde på sånn når det nærmer seg finale, skjønt det hadde jo vært morsomt om han fikk stå hele veien til finalen...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 23 jun 05, 23:58
Endret: 23 jun 05, 23:59
Opprinnelig postet av Holters
Eh? Ville det ikke vært MYE merkeligere hvis Sørlie ble satt på benken etter EN svak kamp? I tillegg var han skadet pga han hadde tråkket på en spiker!

Ser ingen grunn til at Sørlie skulle benkes neste kamp, selv om Lund Hansen gjorde et godt innhopp. Det skal være rom for keeperne å gjøre en svak kamp i nå og da uten å være redde for å bli benket dagen derpå.


ehh:confused:

Dersom Sørlie spiller glimrende, blir skadet og borte i 10 kamper. Alexander kommer inn og står glimrende i disse 10 kampene.

Skal da Steinar få tilbake plassen når han kommer tilbake til den 11 kampen?

Er det det du mener?

Bare tull at et talent som Alexander sitter på benken. Han har 10-12 år foran seg, mens Steinar er ferdig om 2-3 år.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6581

Lagt til: 24 jun 05, 00:03
Opprinnelig postet av oleberg
Bare tull at et talent som Alexander sitter på benken. Han har 10-12 år foran seg, mens Steinar er ferdig om 2-3 år.

Det er jo totalt uinteressant for FFK hvor mange år Lund Hansen har igjen som fotballspiller, det som er interessant er hvor lang karriere han har igjen i FFK. Og den er ikke lang! Steinar Sørlie sin karriere er etter alt å dømme lenger, så dersom man skal legge slike betraktninger til grunn, så bør det ikke være noen tvil om at Sørlie skal være valget.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 jun 05, 00:55
Sørlie har vel mye mer enn 2-3 år igjen. Han har ennå ikke nådd toppen av karrieren, han er da bare 30 år, det er ingenting for en keeper. De kan holde på til de er nærmere førti og forstatt gjøre en solid jobb.

Og det er ikke snakk om 10 kamper, det er snakk om en halv kamp. Hvis du da ikke mener fjoråret, men det er egentlig uvesentlig. Hvis man skal sammenligne fjorårets Lund Hansen med årets Sørlie, så faller jo det på sin egen urimelighet. Det er den som er i best form nå som får kampene...

Og det skal ikke bedømmes fra kamp til kamp, det bør ta en avgjørelse på det når sesongen starter, hvem som er førstekeeper og hvem som er utfordreren.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 24 jun 05, 09:25
Nå tror jeg det er flere som må puste rolig her ;)

Jeg tilhører de som synes det er riktig at Steinar står om dagen, men jeg synes ikke vi skal støte ut ALH og kalle ham en sutrepave på grunnlag av dette ene oppslaget. Husk at pressen formelig sikler etter slike saker og mer enn gjerne slår det større opp enn det fortjener.

Men på ett punkt skal jeg være enig med kritikerne: det forundrer meg at de ikke bruker ALH i cupen for å gi ham smaken av førstelagsspill.

Nei, Alexander: bit tenna sammen og jobb videre. Det er den eneste måten å lykkes på i dette gamet!

---------------------------



Bjørn Jervell Hansen


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 24 jun 05, 10:03
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av oleberg
Bare tull at et talent som Alexander sitter på benken. Han har 10-12 år foran seg, mens Steinar er ferdig om 2-3 år.

Det er jo totalt uinteressant for FFK hvor mange år Lund Hansen har igjen som fotballspiller, det som er interessant er hvor lang karriere han har igjen i FFK. Og den er ikke lang! Steinar Sørlie sin karriere er etter alt å dømme lenger, så dersom man skal legge slike betraktninger til grunn, så bør det ikke være noen tvil om at Sørlie skal være valget.


Det er nettopp på bakgrunn av dette, Alex vil bort. Ingen vits for et talent som han å råtne bort i en middels tippeliga klubb som FFK.

Ja Steinar har stått bra i de fleste kampene, men også gjort en del rart.
I det minste skulle Alex stått cup kampene + Molde kampen.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 24 jun 05, 16:13
Endret: 24 jun 05, 16:16
Opprinnelig postet av Vidar
Det er trynefaktor som avgjør og ikke sportslige hensyn.


Opprinnelig postet av Vidar

Forresten så er vinteren først og fremst en tid man skal lade batterier og trene seg til å være god. Det er ikke da man skal være på topp.
Dessuten er han keeper. Hvis det er løpskapasiteten man er så bekymret for vil jeg si man har litt feil prioriteringer. Det er viktig for en keeper å kunne "slække" litt uten å miste konsentrasjonen.


Er du klar over hvor selvmotsigende du er Vidar?:confused:

Først kritiserer du for at det er trynefaktor i utvalg av keeper. Hvis det faktisk er slik at Steinar har prestert bedre enn Lund Hansen på trenining så er det jo stikk motsatt av trynefaktor som har avgjort valget av førstekeeper. Dersom Lund Hansen kan være slækkere på trening og likevel være førstekeeper, DA snakker vi trynefaktor da!!!


EDIT: Må bare legge til; Skal man "trene seg til å være god" så må man øve på å være nettopp GOD. Yter man ikke maksimalt på trening, vil prestasjonene også bli lavere. REtt og slett fordi det man psykologisk "venner seg til" å ikke ta ut sitt beste. Det man gjør på trening vil gjenspeile seg i kamp!

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 jun 05, 17:48
Det er ikke bare for FFK å sende han hjem, så lenge Rosenborg ikke vil ha han tilbake. Han har jo leiekontrakt med oss, den vil vist ikke Rosenborg bryte.


Ifølge Drillo skal han ha snakket med Alexander, lurer på hvorfor han juger og sier han ikke har gjort det, men det kommer vel an på når det var.

Dette sa Drilli til Radio Fredrikstad i dag.

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 24 jun 05, 18:43
Opprinnelig postet av A.Scheie


Er du klar over hvor selvmotsigende du er Vidar?:confused:

Først kritiserer du for at det er trynefaktor i utvalg av keeper. Hvis det faktisk er slik at Steinar har prestert bedre enn Lund Hansen på trenining så er det jo stikk motsatt av trynefaktor som har avgjort valget av førstekeeper. Dersom Lund Hansen kan være slækkere på trening og likevel være førstekeeper, DA snakker vi trynefaktor da!!!


Jeg har jo ikke vært på treninga eller kjenner noen involverte direkte, så jeg må bare gjette på hva som ligger bak de påstander som blir slengt ut og må ta høyde for forskjellige eventualiteter. Det er en fordel for de med mer inside informasjon at de kan slenge ut sannheter som det kanskje ligger litt sannhet bak, men også er utvalgt og fordreid til å passe til beslutninger man har tatt av andre grunner. Det er vanskelig å etterprøve.
Man hørte jo også at McDonalds var "tragisk dårlig", men både han og Lund Hansen må ha passet treningen bra etter kampen mot Bodø/Glimt å dømme.



Opprinnelig postet av A.Scheie

EDIT: Må bare legge til; Skal man "trene seg til å være god" så må man øve på å være nettopp GOD. Yter man ikke maksimalt på trening, vil prestasjonene også bli lavere. REtt og slett fordi det man psykologisk "venner seg til" å ikke ta ut sitt beste. Det man gjør på trening vil gjenspeile seg i kamp!


Når det gjelder styrkeøvelser og annet for å oppøve fysiske ferdigheter så er det selvsagt nødvendig å ta i så det gjør vondt for å kunne utvikle seg, men når det gjelder slike psykiske ting du snakker om så tror jeg du tar feil faktisk. På det planet er kamp og trening veldig forskjellige ting.
Jeg tror faktisk det er et problem i fotball at spillerne brenner av for mye krefter på å komme på laget. Evnen til å være best når det gjelder f.eks i scoringsposisjon i kamp er det siste fotballspillere skal skryte på seg...

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 24 jun 05, 18:56
Endret: 24 jun 05, 19:00
Opprinnelig postet av Vidar

Når det gjelder styrkeøvelser og annet for å oppøve fysiske ferdigheter så er det selvsagt nødvendig å ta i så det gjør vondt for å kunne utvikle seg, men når det gjelder slike psykiske ting du snakker om så tror jeg du tar feil faktisk. På det planet er kamp og trening veldig forskjellige ting.
Jeg tror faktisk det er et problem i fotball at spillerne brenner av for mye krefter på å komme på laget. Evnen til å være best når det gjelder f.eks i scoringsposisjon i kamp er det siste fotballspillere skal skryte på seg...


Tror du misforstår totalt jeg. Jeg har da overhodet ikke snakket om fysiske øvelser e.t.c.! Jeg har ikke snakket om type trening i det hele tatt. Men når det er sagt så er det spesifikk trening som er viktig. Spesifitet er kanskje det viktigste treningsprinsippet av dem alle. En vesentlig del av treningen bør være mest mulig lik det som utøveren kan vente kan vente seg i konkurransesituasjon. (Eksempelet ditt om spiller i scoringsposisjon i kamp er nettopp et eksempel på hvorfor treningen bør være spesifikk.) Det er nettopp i den spesifikke treningen det er viktig å yte maksimalt for å kunne heve prestasjonene over tid. Dersom man yter 75% av maksimale over tid, så vil man prestere på det nivået (evt litt i overkant) også i konkurranse.

Hvis du tror jeg snakker om styrkeøvelser osv (slik du skriver i innlegget ditt) da har du så totalt misforstått at jeg nesten får vondt...



(Og til den teorien din om at fotballspillere brenner for mye på å komme på laget, der blir det et annet prinsippet som spiller inn, nemlig prinsippet om restitusjon... Kroppen er nemlig "laget" slik at den klarer å tilpasse seg stadig nye belastninger og dermed kunne øke prestasjonsnivået helt til det enkelte individet har nådd sitt maksimale potensial.)

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340