Husk meg
Brukernavn
Passord

Venstresiden (defensivt)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 mai 05, 00:16
Ser nå at venstreback Trond Erik Bertelsen tar bladet fra munnen etter Aalesund-kampen og sier til FB:

"Jeg hadde ingen god dag, men det blir veldig vanskelig når de stadig kommer to mot én på kanten. Jeg må ha mer hjelp fra midtbanen."

Og jeg er helt enig. Synes overhodet ikke Øyvind Hoås gjør en god defensiv jobb, og i flere kamper blir Bertelsen nærmest overkjørt. Når Bertelsen i tillegg er veldig ung og uerfaren på dette nivået, mener jeg det er ganske hodeløst å bruke en spiss som ikke er interessert i å jobbe defensivt på venstre midtbane. Mange av angrepene kunne vært forhindret om vår venstre midtbanespiller gjorde en akseptabel jobb defensivt.

Hvis vi ikke kjøper inn en ny venstre midtbanespiller, håper jeg Christian Petersen får muligheten der snart.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 30 mai 05, 08:09
Dette har vært et problem i flere kamper i år. Hoås er ikke en spiller som passer til å spille venstrekant, ihvertfall ikke i en 4-4-2 oppstilling. Vi trenger absolutt en god venstre kantspiller, men det spørs... Hoås er jo hentet av Drillo, er høy, god på hode, spisskompetanse som Drillo liker.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 30 mai 05, 08:46
Helt enig i at Bertelsen ofte kommer i 1 mot 2 situasjoner. Samt at han ofte blir alene med angripere helt ute på sidelinjen. Ble positivt overasket over å se at MacDonald var bedre til å "følge sin mann" helt hjem.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 30 mai 05, 09:29
Helt enig Costanza, Hoås gjør en skrekkelig jobb defensivt, tar overhode ikke noe tak der. Syns ikke det hjelper med spisskompetanse som drillo liker, når vi til stadighet blir overspilt på venstresida i kamp etter kamp fordi Berthelsen ikke får noe hjelp fra Hoås! Det må vel drillo se også?

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 mai 05, 09:47
slenger med på med enighet..

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 mai 05, 10:21
Endret: 30 mai 05, 10:21
Med fare for gjentagelser.
Hoås eier verken defensive kvaliter eller fotballforståelse.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 30 mai 05, 10:24
Så jo godt at Bertelsen slet med å venne seg til underlaget. Ballen gikk mye fortere på "gresset" enn han var vant til. Omtrent alle defensive løp han gjorde ble sånne banan-løp, hvor han feilbedømte farten på ballen. De rettvendte angriperene til aalesund fikk da en litt for lett jobb med å komme til dørlinja.

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 30 mai 05, 15:39
Opprinnelig postet av dracula
Med fare for gjentagelser.
Hoås eier verken defensive kvaliter eller fotballforståelse.


Er enig i at han ikke har fått vist fram sine deffensive kvaliter. Men å si at han ikke har fotballforståelse er jeg ikke enig i.
Vi må ikke glemme at det er kun dager siden han hadde 2 målgivende pass. Kunne vært 3 om Ringberg hadde fått stokka beina......
Men neste kamp må han få prøve seg som spiss.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 mai 05, 15:43
Ønsker heller ikke å rakke ned på Hoås. Han er en spennende spilletype, men synes ikke han mestrer den defensive delen av det å spille venstre kant, spesielt i 4-4-2. I 4-5-1 blir det noe bedre. Men ville helt klart sett ham som et alternativ på spissplass fremfor venstre midtbane når vi spiller 4-4-2.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 30 mai 05, 15:58
Synes det er noe muggent med at Markus fortsatt er Bosman. Driver klubben å leker med tanken på å la Markus gå, signe ny kontrakt med West og bruke Hoås og West på topp, med Vikmae som 3. valg? Da har de jo gjort plass til Kvisvik også....

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 mai 05, 16:07
Føler meg ganske trygg på at de vil beholde Ringberg. Viikmäe er jo ferdig i FFK fra og med 1. juli, og jeg tviler på at FFK har blitt tilstrekkelig imponert til at de drar frem nok millioner for å kjøpe ham fri. Hvis han ikke imponerer veldig de neste kampene.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 mai 05, 17:45
Endret: 30 mai 05, 17:48
Dessverre hadde jeg ikke muligheten til å se TIL kampen, måtte jobbe.
Kanskje Hoås viste fotballforståelse der, men jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett at han har kollidert med Marcus når ballen har kommet i Marcus sin retning. Løpt inn i ryggen på han eller også faktisk headet han i hodet.
Når det gjelder løp så finnes de jo ikke, han er jo stasjonær og løper i retning av baller som kan falle ned i hodet på han.Er faktisk ikke sikker på om han alltid har kontroll over hvor ballen havner.
Ok, mye negativ, men for å være kreativ.
Hoås må lære seg til å se om andre spillere er bedre plassert, og forsøke å lese spillet, ikke bare håpe på oppspill.
Oppspill han han stusse videre eller ved dødballer stikke hodet fram.


---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Sveise

Knøttespiller
Ble medlem: 02 mar 04
Innlegg: 46

Lagt til: 30 mai 05, 20:17
Full støtte til Ringberg fra meg.i en 4-5-1 formasjon er det ikke lett for Ringberg å komme til så mange sjanser så lenge han skal være den mannen som alle skal slå opp på..ringberg er best inne i boksen å da må vi ha vinger som kommer ned på sidene å få lagt inn.Innleggene skal ikke komme fra midtbanen.

---------------------------

Sveise Alias Snæbbus Aristokrat #8

Lenge leve hjørnet


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 30 mai 05, 20:48
Endret: 30 mai 05, 20:49
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Synes det er noe muggent med at Markus fortsatt er Bosman. Driver klubben å leker med tanken på å la Markus gå, signe ny kontrakt med West og bruke Hoås og West på topp, med Vikmae som 3. valg? Da har de jo gjort plass til Kvisvik også....


Har for en gangs skyld ikke tatt meg tid til å dobbeltsjekke, men er ikke fakta slik:
- Avtalen med Viikmae løper i første rekke til i sommer.
- Kontrakten til West går ut etter denne sesongen
- Kontrakten med Markus går ut først sommeren 2006 (gjør den ikke det da?)

Er vel ganske naturlig at dem avklarer hva dem gjør med West og/eller Viikmae først...

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 30 mai 05, 20:50
Stemmer bra det der, A. Scheie.

Tror kontrakten til Markus går ut i april (?) 2006. Mener det stod i f-b en eller annen gang.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 30 mai 05, 23:06
Hvis kontrakten til Markus ikke går ut før neste år, så kan jeg vel roe ned mitt konspiratoriske sinn.
Hmm, lurer på hvorfor klubben er så trege med kontraktsforslag til West? Er det bare pga. skader eller blir det for dyrt å bruke han som superinnbytter?

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 31 mai 05, 00:55
Endret: 31 mai 05, 00:56
Opprinnelig postet av Holters
Stemmer bra det der, A. Scheie.

Tror kontrakten til Markus går ut i april (?) 2006. Mener det stod i f-b en eller annen gang.


Kontrakten til Marcus Ringberg går ut 31. mars 2006. Det er jo før sesongen starter i 2006 og da vil jo det i praksis si at han har kontrakt ut denne sesongen, på lik linje med Brian West.

Kontrakten med West vil, så vidt jeg vet, bli undertegnet i løpet av denne uken.
Jeg tror også klubben kommer til å kjøpe fri Viikmae i sommer. Det føler jeg meg faktisk sikrere på enn at klubben forlenger med Ringberg.

Ringberg har absolutt ikke imponert hittil i år og Viikmae har enda ikke fått vist seg nok fram. Derfor er nok skjebnen til begge disse spillerne avhengig av hvordan de gjør det i de siste 4 kampene før sommerferien.
Dersom Ringberg fortsetter i samme spor, uten å score mål, så blir det nok snart på 2. laget han må prøve å finne tilbake til scoringsformen.
Men faktisk så tror jeg Ringberg allerede har nådd sitt potensiale som fotballspiller og at han kanskje derfor kommer til å forlate FFK allerede i sommer.
Men dette avhenger sikkert av hvilke spillere som blir kjøpt inn til sommeren.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 31 mai 05, 00:59
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Holters
Stemmer bra det der, A. Scheie.

Tror kontrakten til Markus går ut i april (?) 2006. Mener det stod i f-b en eller annen gang.


Kontrakten til Marcus Ringberg går ut 31. mars 2006. Det er jo før sesongen starter i 2006 og da vil jo det i praksis si at han har kontrakt ut denne sesongen, på lik linje med Brian West.

Pfff, det jeg mente var at han hadde kontrakt frem til april 2006! :D

Tør å vedde store summer på at klubben forlenger med Markus Ringberg.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 31 mai 05, 01:22
Ingen grunn til å vedde om det, Holters.

Alt avhenger av hvilke spillere FFK kommer til å forsterke med.
Dersom FFK skal ta enda et steg opp neste år og ha ambisjoner om å kjempe om gull, så synes jeg det er innlysende at det blandt annet må forsterkes med en virkelig klassespiss, som sammen med Brian West kan herje med alle Norske forsvar.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 31 mai 05, 12:15
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1



Jeg tror også klubben kommer til å kjøpe fri Viikmae i sommer. Det føler jeg meg faktisk sikrere på enn at klubben forlenger med Ringberg.


Skal ikke avskrive at klubben kjøper fri Viikmae, men regner det som ganske lite sannsynlig, siden prislappen er 1,5 mill og Viikmae foreløbig ikke har imponert nevneverdig. At du mener sannsynligheten er større for at dem kjøper Viikmae enn at de forlenger med Markus vitner vel om manglende evne til å sette seg inn i klubbens verdsetting av de forskjellige spillerne, og det er vel heller hva du ville gjort om det var opp til deg? Er ingenting som tyder på at Markus ikke er ønsket videre, noe mangfoldige uttalelser fra trener-teamet og det faktum at han har full tillitt til tross for at han ikke har spilt opp mot sitt beste vitner om.

Når det gjelder Markus så er jeg enig i at han burde scoret minst 2-3 mål så langt, men når jeg ser bort fra det så er jeg meget fornøyd med det spillet han har levert. Bare han kommer litt i flyt sonen så kommer målene også. Dersom drillo sverger til å bruke Hoås videre, så hadde jeg riktignok ikke blitt altfor oppgitt om han hadde satt ut Ringberg og kjørt Hoås sammen med West på topp, men det er først og fremst fordi jeg ikke syns det fungere med Hoås på midtbanen i den defensive delen av den midtbanerollen.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340