Husk meg
Brukernavn
Passord

Venstresiden (defensivt)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 31 mai 05, 14:03
Jeg skal vel også vedde ganske mye på at klubben ønsker å forlenge med Ringberg. Dersom ikke Ringberg forlenger tror jeg i såfall det blir mot klubbens ønske.

Dessuten så tror jeg ikke Drillo deler Snæbbus 1 sitt syn om at han har vært dårlig iår. Han burde riktignok ha scoret noen mål, men bortsett fra det så tror jeg Drillo er fornøyd.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 31 mai 05, 16:40
Hva skal vi egentlig med Kristen viikmae? Som andre her sier, så trenger vi en klassespiss, ikke nok en middelmådig en. Om vi ikke finner en spiss som blir blandt seriens beste, så trenger vi han ikke. Vi har stallfyll nok på den plassen. Dropp viikmae, se etter en ny, mye bedre spiss, og om det ikke er å oppdrive så bruk pengene på en enda bedre kantspiller.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 31 mai 05, 16:44
Endret: 31 mai 05, 16:53
Opprinnelig postet av dracula
Med fare for gjentagelser.
Hoås eier verken defensive kvaliter eller fotballforståelse.


Da regner jeg med at du mener forståelse for den defensive biten av spillet? for fotballforståelse har han da, ellers hadde han kavet rundt i de lavere divisjonene...

Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Jeg tror også klubben kommer til å kjøpe fri Viikmae i sommer. Det føler jeg meg faktisk sikrere på enn at klubben forlenger med Ringberg.


Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Alt avhenger av hvilke spillere FFK kommer til å forsterke med.
Dersom FFK skal ta enda et steg opp neste år og ha ambisjoner om å kjempe om gull, så synes jeg det er innlysende at det blandt annet må forsterkes med en virkelig klassespiss, som sammen med Brian West kan herje med alle Norske forsvar.


Dersom FFK forlenger med Kristen V og lar Ringberg gå, ja da er vi tilbake der de var for 5-6 år siden...

Ringberg er en mye bedre spiller en Kristen, (mitt syn selvsagt), og jeg håper at kontrakten med Kristen ikke blir forlenget og at FFK bruker hue og satser pengene på noen helt andre...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 31 mai 05, 17:41
Til Julekake.
Hvis du definerer Viikmae som en middelmådighet, tror jeg det vil være vanskelig å lokke det du mener er en klassespiss til FFK. Og da snakker jeg ikke om penger. Jeg tror i det hele tatt at det ikke vil være lett å hente MYE mer meritterte spillere enn de vi allerede har. Som en av de mindre klubbene i Tippeligaen(Budsjett/meritter i nyere tid) må nok FFK belage seg på å gamble på at mer ukjente spillere slår til. Derfor må man bare innfinne seg med at ikke alle gjør det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 31 mai 05, 21:14
Hva er bakgrunnen for at en norsk klubb signerer en kontrakt med en spiller som utløper 31.mars? (Ringberg) Da er det jo 5 måneder siden forrige viktige kamp og det må jo være dumt å binde opp lønn til en spiller som man evt ikke skal bruke i serien (hvis man da bestemmer seg for å ikke forlenge...)

Jeg håper og forventer at FFK forlenger med Ringberg, men stiller meg uforstående til kontraktslengden...

---------------------------

Vi trenger Markus Ringberg!


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 31 mai 05, 23:52
Endret: 31 mai 05, 23:54
Kanogvetalt: Jeg mener at kristen viikmae er en middelmådig spiss om man regner utifra tippeliganivå. Om vi skal forbedre den lagdelen, trenger vi en spiller av klassen til årst, sæternes, winters, f.johnsen, m.f. Om ikke vi finner en spiller som er så god, så er det egentlig ikke noe vits i å kjøpe han. Da kan vi like gjerne bruke de vi har og bruke pengene på en annen plass, f.eks. en kantspiller. Er ikke vits i å kjøpe nye spillere til en hver tid om de ikke er noe bedre enn de vi har. Gjør ikke noe med litt kontuinitet heller.

Vil faktisk dra det så langt som å si at det er bedre og bruke hornseth enn å kjøpe fri viikmae. Så kan de heller sette pengene på bok.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 jun 05, 00:25
det var da ille å du (Julekake) har peiling på fotball (ikke vondt ment) jeg ser bare ikke poenget i å tro at viikmae er så dårlig som du skal ha det til. jeg vil se viikmae mer og han har masse å gi. Håper han er klar mot bodø.

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 01 jun 05, 01:19
Jeg glemte å skrive det at jeg synes viikmae er bedre enn hornseth, men ikke så mye bedre at det er verdt å bruke så mye penger på han. Dessuten sitter jeg med en følelse av at viikmae ikke er noe særlig bedre enn det han har vist til nå. Mulig jeg tar feil og det viser seg at han blir veldig god, men det tviler jeg sterkt på. Send han hjem og bruk pengene på noe annet.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 01 jun 05, 01:39
Endret: 01 jun 05, 01:49
Syns vi skal begynne å bruke folk der dem er gode jeg!

Wiig er ingen kantspiller.
Det er ikke Hoås heller.
Bruk disse som alternativer på topp!
I bakhånd kan vi ha Tarik, Mæccærn og t.o.m. Hornseth.

Frigi Søderstjerna, send hjem Viikmae og bruk pengene på TO kantspillere. Da har vi disse pluss Enerly, pluss Mæccærn.

Vi har sentrale midtbanespillere nok til en hel liga; Brenne, Ramberg, Risholt, Røn, Kosso, Peters, Garro. Selvfølgelig kan vi bli bedre der også, men det må da være bedre å forsterke laget med typer vi er dårlig besatt på. Dessuten så tror jeg at midtbanen som enhet vil bli bedre, men spillere som er vant til å løpe litt mer kontinuerlig og "begge veier" enn enkelte av spissene.

På backene er vi greit forspent. Det er forsåvidt også i midtforsvaret, men dersom skadeproblemene til både Tor og Raio vedvarer, bør en midtstopper vurderes.

Og for all del, JA TAKK til en spiss, men han bør i såfall være SÆRDELES GOD!

Ergo, dette er min prioriterte ønskeliste, sånn midt på natta:

1. Kantspiller 1
2. KLASSESPISS
3. Kantspiller 2
4. Midtstopper


Menmen... Dette er nå bare min mening...


EDIT: og drømmen ut ifra denne lista er:
1. Storflor
2. Rushfeldt
3. Kvisvik
4. Martinsen

Men det er nok dessverre like sannsynlig som at en viss Chelseaeier plutselig begynner å spille CM eller FM med FFK og finner ut at han vil bruke litt penger:D:cool:

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 01 jun 05, 02:24
Er enig i mye av det du skriver, A.Scheie. Særlig det med bruken av spisser. Jeg håper vi nå kan bruke 4-4-2 som en fast oppstilling framover, hvor både viikmae, wiig, west, ringberg og hoås blir vurdert som spisser og IKKE kantspillere. med andre ord har vi mer enn nok spisser. gode er de også. skal vi ha en ny spiss må han være knallgod.

det vi trenger mest per i dag er en kantspiller, først og fremst på venstre. men det beste er om han kan spille både høyre og venstre. dette kan både trond olsen og øyvind storflor, og derfor mener jeg at ffk bør gå for en av dem, helst storflor.

i tillegg tror jeg vi behøver en sentral midtbanespiller til. selv om vi har mange der fra før, er få av dem av god nok standard. svært få av dem har vært på et akseptabelt nivå denne sesongen. en spiller som koskela har ingenting i klubben å gjøre. greit nok at han er koselig mot oss supportere, men han er rett og slett ikke god nok. i tillegg bør det vurderes å leie ut røn og kanskje garro. spilleren som kommer inn bør ha rutine, løpskraft, arbeidskapasitet og krigerinnstinkt.

som a.scheie påpeker, bør vi også tenke på å hente en forsvarsspiller til dersom problemene til tor og raio vedvarer. vidar martinsen er vel den mest aktuelle der.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 jun 05, 08:55
Ettersom jeg ser det er det mest prekære problemet til FFK midtbaneleddet akkurat nå, siden det ikke ser ut som om våre midtbanespillere har ork til å legge ned det arbeidet som trengs for å spille godt defensivt OG offensivt. Vi har gode spillere, men de er ute av form, har ikke flyt og sliter med trua. Jeg nekter å tro at midtbanen fungerer så dårlig mot Ålesund pga dårlig kondis, jeg tror det har med innstilling å gjøre. Men inntil videre er dette et stort problem, for det slår beina under angrepsspillet vårt.
Returromspillet vårt har vært elendig, vi er jo nesten aldri på returer foran egen kasse, ei heller utafor motstanderens kasse, og da blir det dårlig saker.

Markus har plenty innstilling, men mangler mye på hurtighet og ball-holde-egenskaper. Spillere med innstilling er gull verdt, og kan kompensere for veldig mye. At FFK ikke vil forlenge kontrakt med Markus regner jeg for usannsynlig, siden han er en av hjørnesteinene i laget, uansett hva folk måtte mene om spillet hans. Det er åpenbart at Markus er en ressursperson for trenerene på trening.

Hoås er frøktelig svak defensivt, og det spørs om vi har råd til å ha en spiller så høyt på banen uten at det jobbes defensivt. I hvertfall ikke nå, som midtbanen har store problemer. Dette er en vanskelig avveing, men jeg mener at vi nå hadde trengt en mer allsidig og løpssterk venstrekant.

Vi må ikke glemme hvilken rolle Dagfinn har, dessuten, han er motoren i det offensive spillet til FFK når midtbaneleddet svikter.

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 01 jun 05, 10:22
Marcus er gull verdt som det sies pga instilling og blikk for spillet. Han er en klok spiller som vet hvordan han skal spille etter kampsituasjonen. Kan ta i ett tak defensivt når det er nødvendig.

Når det kommer til Vikmae så er jeg overbevist om at vi ikke har sett det beste fra den karen. Hvordan kan vi det når han har fått sporadiske innhopp. Alle spillere blir bedre med kamptrening, og det er ingen grunn til å tro at dette ikke gjelder vår andre estiske landslagspiller.
Jeg tror hans innsatts på treninger og magefølelsen til trenerteamet avgjør for Kristen, det kan slå begge veier.

Hoås fungerer bra som kant, men er kanskje best i 4-5-1 når vi har litt mer defensiv balanse i midbanen. Spiller han i en midtbane 4`er ved siden av en offensiv brenne, blir det tøft for stakkars Bertelsen som må ta mye ansvar på sine unge skuldre.

Bertelsen har helt klart forbedringspotensiale, men sett ut ifra ansvaret og belastningen laget har satt på han så har han klart seg tilfredstillende. Man må se bak VG børskarakteren og se at han blir uten defensiv hjelp i store deler av kampen. Dette er en spiller som vil utvikle seg stort, først og fremst på det mentale plan. Han er hurtig, har spenst og guts, men det går litt på plasseringsevne, markering og trygghet. Det kommer, og den gutten må få tillitt!

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 01 jun 05, 12:15
Endret: 01 jun 05, 12:22
Drømmesituasjonen for meg ville vært å hentet Storflor. Tror han er akkurat den spillertypen vi mangler, men jeg regner med at han ikke vil spille for FFK. En annen spiller jeg gjerne hadde sett i FFK er Espen Hoff. Vet ikke helt hvor god han ville vært i en 4-4-2, men han ville ihvertfall fungert godt i 4-5-1 på høyresiden. Vet vi har Enerly der fra før av, men jeg tror vi trenger en god høyrekant til om vi skal heve oss enda et hakk nærmere toppen. Dessuten ser mitt fremtids-FFK (neste år??) slik ut:

----------Ringberg/Hoås-----------
Kvisvik/macdonald--------Hoff/Enerly

------Brenne----------Ramberg----
---------------Risholt---------------

Bertelsen----------------------Blixt
----------Piiroja---Zivkovic---------

----------------Sørlie---------------

Dessuten har vi brian west som Superinnbytter, og som kommer inn for en av de tre sentrale på midten ved omlegging til 4-4-2.

Tror vi ville fått et veldig godt sammarbeid på venstresiden med kvisvik og bertelsen, men det krever at vi har en litt annen spillertype på høyre. Derav en rask og gjennombruddshissig hoff. Dessuten kunne vi variert mye ved å sette inn Enerly på den kanten og la Hoås spille på venstre (4-5-1), eller så har vi jo et lovendes talent i macdonald som også kunne figurert som et alternativ til kvisvik. Dette utifra motstander og kampsituasjon.

I et 4-4-2 system har det stort sett handlet om å spille igjennom på brian west, men han har ofte trektpå seg både tre og fire motspillere, og det har blitt for vanskelig å trenge igjennom. Om vi får inn en rask og gjennombruddshissig kantspiller ville det bety at Enerly eller kvisvik (når han kommer) ville hatt flere muligheter for de geniale pasningene sine. En west ville lett løpe fra en eller to motspillere (det må jo som regel flere til for å stoppe han), og om han drar på seg mye folk, kan pasningen vris over mot den andre kanten (hoff) som da vil få store rom. Og om de klarer å å demme opp for disse to, så må det bety rom for vår møtende spiss (ringberg/hoås) eller en sentral i fart bakfra (Brenne) Og om man får tid og rom til å komme rettvendt i mellomrommet pleier det å føre til sjanser. Møter vi et lag som legger seg så lavt at vi ikke kan true bakrommet, så har vi spillendes folk i ramberg, kvisvik, brenne, risholt, macdonald og enerly, og luftstyrke i ringberg og hoås. Med andre ord vi vil ha et meget brett spekter å spille på.

Defensivt vil vi også være godt forspent. Fireren bak er solid, Sørlie har bevist i år at han duger, og midtbanen vil være mye bedre forspent om de sentrale får hjelp av kantene. Det får de vanligvis av enerly, men vi trenger altså en "løper" på den ene kanten (Hoff). Dessuten synes jeg kvisvik har blitt mye bedre defensivt enn han har vært tidligere og jeg tror han og bertelsen vil ta seg av det som kommer fra den siden.

Dette er selvfølgelig bare drømmer, men jeg synes det var på sin plass å drømme litt, etter den begredelige kampen mot aalesund. Dessuten er Hoff bare en av mange som kunne bekle den rollen i stallen jeg har forespeilet han. Sett gjerne inn Trond Olsen eller andre isteden, men jeg brukte hoff, siden han er kontraktsløs (???) etter sesongen.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 01 jun 05, 18:00
Jeg forstår ikke hvordan endel her på forumet mener at Viikmae er en middelmådig spiller.
Han har jo kun fått vist seg frem med noen få innhopp, enten i 4-5-1 på venstrekanten, som absolutt ikke er hans ønskeposisjon, eller i 4-4-2, sammen med Ringberg på topp.
Vi har enda ikke sett Viikmae på topp sammen med Brian West og først da tror jeg vi får se hvor god han egentlig er.
Viikmae er kun 25 år og har allerede nådd å spille 87 A-landskamper for Estland. Og når man tenker på at Estland faktisk ligger foran land som Scotland på FIFA rankingen, så burde det borge for en viss kvalitet.

Mye har vært skrevet om at Bertelsen ikke har spillt godt i endel kamper. Jeg tror mye av at han har hatt problemer skyldes at han ikke får noen hjelp på venstresiden av Øivind Hoås, som etter min mening er meget svak defensivt.
Hoås spiller på helt feil plass i likhet med Martin Wiig. Begge disse spillerne burde også få prøvd seg sammen med West på topp.

Jeg mener faktisk at Drillo allerede nå burde tatt sjansen på å bruke Mc Donald som venstreving. Jeg tror raskt han vil bekle den plassen med glans, dersom han får kamptrening og tillid på dette nivået.

Derfor er dette det laget jeg håper vi vil stille med, ihvertfall inntil vi får ytterligere forsterkninger:

Sørlie

Blix
Bora
Helland/Piiroja
Bertelsen

Enerly
Ramberg
Risholt/Brenne
Mc Donald

West
Viikmae/Wiig/Hoås/Ringberg

---------------------------

FFK på toppen i 2005


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 01 jun 05, 19:26
Jeg er enig med snæbben i at Viikmae er god nok. Det samme gjelder også Wiik. Problemet er om man trenger Viikmae hvis man får inn en venstre kantspiller. Da har man alternativt Ringberg, West, Wiik, Hoås som spisser. Når man i tillegg også spiller 4-5-1 ved noen anledninger, er man vel dekket på spissplassen.
Det jeg føler FFK mangler på midtbanen er den løpsterke ballvinneren. Risholt har ballvinneregenskapene men ikke løpsstyrken, Brenne er flink til å lese spillet å bryte pasninger men ikke taklingsstyrken og Ramberg blir vel litt som Brenne. Jeg synes ikke det ser ut som FFK spillerene har den løpstyrken som kreves i dagens fotball(spesielt blandt backer og midtbanespillere). Skadesituasjonen i vinter ødela nok mye av grunntreningen for denne sesongen for mange.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 01 jun 05, 20:26
Endret: 01 jun 05, 20:32
Enig med Kanogvetalt i at vi mangler løpsstyrke på midtbanen, men jeg tror at vi bør la de spillerne vi har sentralt få fornyet tillitt så skal man nok se at de vil vise bedre og bedre form utover i sesongen.. FFK har ikke større ressurser enn at de bør bruke de gode spillerne som finnes tilgjengelig. Vi har ikke råd til enda en god sentral midtbanespiller. Vi må styrke de plassene vi er dårligst besatt på og det er i øyeblikket kantene. Vi har enerly, men han er mye skadet, så vi trenger et alternativ til han. Men mest av alt trenger vi en venstrekant. Der har vi ingen.

Synes forresten at vi bør bruke både risholt brenne og ramberg frem til vi henter en ny venstrekant. Flytte brenne ut på kanten og bruk ramberg og risholt i midten. Eller spill med fem der. det er antagelig det beste. Er det forresten helt utelukket og bruke west på kanten i et 4-5-1 system. Vi virker jo best defensivt i 4-5-1, men best offensivt med west på banen. Ville jo vært en mulighet og prøve, om Enerly fortsatt ikke er klar f.eks.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340