Husk meg
Brukernavn
Passord

Nei til røyking på tribunene!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 02 mai 05, 13:05
Endret: 02 mai 05, 13:06
Dette er noe jeg faktisk har irritert meg over i flere år. Jeg ser at temaet har blitt nevnt i andre tråder og lager derfor en ny en. Ønsker å provosere frem litt debatt.

Hvorfor er det slik at endel personer er "nødt" til å fyre opp både to og tre røyk i løpet av 45 minutter? Kan man ikke vente til pausa og finne seg et sted (gjerne i samvær med andre røykere) der man ikke sjenerer noen?

Selv blir jeg ikke plaget av røyk på annen måte enn at jeg ikke liker det, men jeg kjenner mange som faktisk blir syke, kvalme eller er allergiske mot røyk og som faktisk får mye av fotballopplevelsen ødelagt pga dette. Spesielt i Klokkesvingen har jeg fått høre at dette er et stort problem. Jeg synes en del røykere er rett og slett egoistiske, det må da gå an å holde seg i 45 minutter?!?

Jeg er FOR en røykfri tribune. Noen synspunkter?

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 02 mai 05, 13:19
Som X-røyker har jeg sjeldent så lyst på røyk som jeg har når jeg er på stadio`n. Det er ikke koserøyking men stressrøyking. Det er dårlig uvaner knyttet opp mot spenning i kroppen.

Jeg blir ikke plaget av det. Mer fristet, men jeg kan forstå de som ikke liker det.

---------------------------

#18™


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 02 mai 05, 13:25
Det er jo en trend i samfunnet at man skal forby alt. Man skal liksom ikke godta andres laster. Jeg er for røyking, men det går ann å moderere seg. Men det er vel jævli surt når man får ødelagt jakka si av glør. Ikke uvanlig når man står som sild i tønne.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 02 mai 05, 13:37
En ting er materielle skader, jeg synes det er verre med andre pesoners helse.

Å røyke er et valg man tar.
Å være allergisk mot røyk er ikke noe man kan velge.

Jeg synes ikke man bør ha røykeforbud på hele stadion, men på tribunene der mange tusen mennesker er stuet sammen på relativt få kvadratmeter. Bak tribunene så har de som blir plaget muligheten til å fjerne seg, det har de ikke på en stappfull tribune.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 02 mai 05, 14:03
Endret: 02 mai 05, 14:03
Å forby røyking utendørs er tull. Det får være grenser for hva man skal forby.

Men man kan ha røykfrie soner på Stadion - hvor de som føler seg plaga av røyk kan få oppholde seg.

Inntil videre så forbeholder jeg meg retten til å røyke i vei utendørs.

---------------------------

www.carlberner.no


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 02 mai 05, 14:40
Tror røykesoner budre vært løsningen på stadion, jeg kan aldri tro at røykende Østfoldinger vil respektere et røykeforbud, og man klarer ikke å overholde det.

Men det frister ikke å ta med unger på kamp når du vet at INGEN avsolutt INGEN tar hensyn til at det er ikke-røykere i nærheten. Det har isååfall jeg aldri sett...

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 02 mai 05, 17:37
Røykfrie soner er ikke løsningen, det må være de som absolutt må røyke under kamp som må ta "smellen" her.

Innfør noen få røyke-plasser rundt omkring under tribunene f.eks. slik at de mest røyksugne kan bevege seg hit.

I mine øyne er det respektløst og rett og slett dårlig oppførsel å stå og blåse røyk opp i ansiktene på folk som faktisk ikke har noe annet valg enn å oppholde seg på den plassen de har kjøpt...

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 02 mai 05, 19:17
Endret: 02 mai 05, 19:19
jeg er x-røker, når jeg røka på stadion gjorde jeg det i pausene, men da har folk som IKKE TÅLER røk muligheten til å flytte seg, Nei til røking under kamp, ja til røking i pausen og før og etter kamp.

Ellers bør jo også den enkelte røker tenke på nettop dette med alergikere og kanskje spøre sidemann om det er greit at han tenner seg opp en røk...

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 03 mai 05, 00:15
Endret: 03 mai 05, 00:20
Ja til mer røyking på stadion!

Aristokraten burde starte og selge egne FFK-sigaretter med rød og hvit røyk. Så når hele klokkesvingen står og damper, så gjør de det for klubben sin! En stor rød og hvit sky over klokkesvingen vil jo gjøre seg meget bra i et tifo-show! Her er det muligheter folkens!

Om vi får de rette folkene til å bruke sigaretter med hvit røyk og andre med rød kan vi skrive FFK med røyk over stadion!

Og hvis alle blåser røyken sin mot venstre så kan dette også bidra til å dekke til motstandersupporternes farger slik at hele stadion blir rød og hvit!

Ja til røde og hvite sigaretter på kamp!

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 mai 05, 09:15
Var så uheldig å stå/sitte ved siden av ei dame som det lukta sterk parfyme av. Faktisk slik at det svei i øya, skjønner ikke at noen virkelig kan være så egoistisk å sprøyte på seg så mye luktevann. ( dette kan selvsagt også gjelde enkelte menn)
Mener derfor at det bør være en luktekontroll slik at man kan luke ut de med for stramme lukter, slik at de kan få en egen plass.:rolleyes::rolleyes:


Er vi kommet så lang at vi ikke tåler at noen røyker i friluft, selvom de er i vår nærhet gremmes jeg.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 03 mai 05, 10:20
Endret: 03 mai 05, 10:20
Som ikke-røyker er det litt plagsomt om folk i umiddelbar nærhet begynner å fyre opp midt under kampen, men jeg tror ikke det skyldes egoisme fra deres side. Det er nok som magic18 skrev, stressrøyking. Som supporter er jo spenningsnivået under kampen svært høyt, og man er jo gjerne nervøs. De som røyker får vel da gjerne et kjempesterkt "suttebehov" for å roe "nærva". Tror ikke løsningen er å forby røykning, rett og slett fordi enkelte av røykerne ikke vil klare å gå på kamp uten å røyke. Et forbud vil bare føre til at en stor gruppe av ihuga supportere blir utestengt fra kampene. Og det er vel ikke noe vi ønsker?

---------------------------

La oss selge hele laget!!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 03 mai 05, 10:42
Antallet røykere er nok stort, men jeg tviler på at det er så fryktelig mange av disse som velger røyken fremfor fotballen og blir hjemme.

Faktisk er jeg så optimist at jeg tror det er slik at et røykfritt stadion vil trekke mer folk, da det er enda mer fristende å ta med unger, for eksempel.

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 03 mai 05, 11:10
Håper du har rett Planken. For øverig vil jeg legge til at sign. din er morsom :D

---------------------------

La oss selge hele laget!!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 04 mai 05, 09:24
Opprinnelig postet av remtan

Men det frister ikke å ta med unger på kamp når du vet at INGEN avsolutt INGEN tar hensyn til at det er ikke-røykere i nærheten. Det har isååfall jeg aldri sett...

Jeg har hørt at unger dør av 4 minutter med passiv røyking. Det er nok best å isolere ungene inne med rustning på seg så de ikke blir skadd.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Jon

Juniorspiller

Ble medlem: 26 jun 03
Innlegg: 142

Lagt til: 04 mai 05, 11:00
Endret: 04 mai 05, 11:00
Opprinnelig postet av Carlsberg
...Et forbud vil bare føre til at en stor gruppe av ihuga supportere blir utestengt fra kampene.

Det er vel ingen som sier at de blir utestengt fra kampene?! Det dreier seg om å klare å avstå fra å fyre opp i 2 x 45 minutter. Litt selvkontroll må man vel kunne ha?

Og det er heller ikke slik at røykerne tar seg en blås samtidig, det er en heller overlappende hendelse som kan vare i halve omgangen...

Er helt enig med Planken.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 mai 05, 14:51
Ser ut som det bare er et tidsspørsmål, og forhåpentligvis er det ikke snakk om langt frem i tid heller, før røykeforbud blir innført!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 10 mai 05, 15:30
oG hva med oss alle som sykler eller går til stadion. Spør dere meg så bør vi sperre E6 og alle andre veier i Fredrikstad minst 4 timer før kampen. Tenk på al aksos som flyter rundt huset mitt før og etter kamper da...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


Stjerna(5)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 mai 05
Innlegg: 26

Lagt til: 10 mai 05, 16:00
Det hadde vært topp med røykfri en stadio.Ettersom det er et idrettsarrangement, må vel folk ikke ta seg en røyk hele tiden.Det å respektere medindividene rundt seg har røykerne problemer med.Tilstadighet får jeg røyk i ansiktet og det begynner å bli irriterende.

---------------------------

En blind høne kan også finne et korn!!!!!!


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 10 mai 05, 16:02
Endret: 10 mai 05, 16:02
Vil vel gjette på at FFK vil være rimelig gode på å trenere denne saken, regner med at andelen rullings i FFK ledelsen er rimelig høy...

Men de som kommer med spydige bemerkninger. Folk drikker øl ute fortsatt selv med røykeforbud, folk kjører bil selv om de må bruke bilbelte (mange hatet det også) og jeg tror folk vil se fotball selv med helt/delvis røykeforbud.

I det minste burde FAMILIEtribunen vært røykefri.

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 10 mai 05, 16:03
Opprinnelig postet av Stjerna(5)
Det å respektere medindividene rundt seg har røykerne problemer med.Tilstadighet får jeg røyk i ansiktet og det begynner å bli irriterende.


Husk at røykerne ser det som en mennekserett å gi faen i de rundt seg når det kommer til røyk ;)

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340