Husk meg
Brukernavn
Passord

RBK-FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Insolvent

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 aug 04
Innlegg: 19

Lagt til: 25 apr 05, 01:49
:ffk: Så ufattelig deilig!!!!
Steinar Sørlie og resten av gutta, dette glemmer vi aldri!!!

--
I live in my own little world, but it`s ok...they know me here.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 25 apr 05, 02:13
Steinar fikk 8 i vg, så dere er ihverfall ikke verst her da.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 25 apr 05, 07:29
Bare å slutte seg til gratulasjonene.
Takk for poengene.
Steinar S leverte en kjempekamp.

Sier fortsatt " The future so bright that i gotta wear shades"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 25 apr 05, 09:20
Endret: 25 apr 05, 09:25
Opprinnelig postet av Julekake
Opprinnelig postet av Pelle

Dette var vel "Drillo-fotball" på sitt verste.....


Det kan du ikke mene! Det her er jo drillofotball på sitt beste! Vi vinner over en mye mye bedre motstander. Aldri i verden om vi hadde tatt poeng om vi hadde gått ut og prøvd å spille offensiv fotball. Dette kunne ikke vært gjort bedre!

Og til dere som synes drillo fotball er kjedelig. Gå og ta dere en bolle! Dere vet ikke hva dere snakker om. Lenge siden det har vært så gøy å se på fotballkamp!


Jo, det mener jeg!
Det ble seier på Lerkendal, men det var mest på grunn av flaks, og ikke minst en meget opplagt og god Steinar Sørlie.

Men dette var ikke god Drillo-fotball. Drillo er opptatt av defensiv organisering, press på ballfører, vinne ballen i gunstige posisjoner, kjappe overganger, dødballer osv osv…. Ikke kun forsvar og ”Flo-pasninger” som mange elsker å gjenta til det kjedsommelige. Så også på TV i går. K P Løken slo fast med en gang at FFK kom til å spille Drillo-fotball, med langpasninger. Han kommenterte det da Bertelsen slo den første lange helt i begynnelsen, men nevnte ikke Drillo-stil da RBK like etter slo like langt…

Men for å komme tilbake til mitt poeng. Dette var ikke Drillo-fotball på sitt beste. Vi ble i perioder overkjørt av RBK. Vi var godt samla bakover, men presset på ballfører mangla i enkelte situasjoner. Når det ble slått langt, var det ofte upresist. Når Ringberg eller Hoåas vant dueller, kom midtbanen ofte sent etter, sånn at vi mista ballen. Når vi hadde muligheter for kjappe overganger, ble disse ødelagt på grunn av feilpasninger. Spesielt den første halvtimen hang vi dårlig med. Men det bedra seg i perioder, og vi fikk til en del overganger og gode angrep på kantene.

Men dette var ingen taktisk seier, med god "Drillo-fotball". Dette var mer et resultat av flaks og kjemping, samt keeperkjempen Sørlie i mål, noe Drillo selv også kommenterte etter kampslutt.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 25 apr 05, 12:36
Du har jo selvfølgelig helt rett. Var nok et utsagn i lykkerusen etter kampen fra min side!

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 25 apr 05, 18:08
I en situasjon i andre omgang igår er viikmae i duell med espen johnsen. Viikmae header ballen utover på banen og blir samtidig løpt ned av johnsen bakfra mens han får en knyttneve i bakhodet. Sånn så det ihvertfall ut for meg. Er det andre som la merke til denne situasjonen? Jeg er litt usikker på om johnsen traff hodet til viikmae eller ballen, men er det uansett lov og løpe ned en motspiller, selvom man er keeper? Sånn jeg så det skulle FFK hatt en straffe til der, og kunne punktert kampen.

Sammens med en viss anulering i første omgang føyer dette seg inn i rekken av avgjørende dommeravgjørelser som rosenborg får med seg på lerkendal. Vet diskusjonen på en måte ble lagt død ifjor, men vil bare påvise at det skjer vær gang.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 apr 05, 18:23
Jeg stusset også over den situasjonen og reagerte ganske voldsomt der jeg satt foran tven. Savnet reprise, så skal ikke si noe for sikkert, men den var tvilsom.

Sånn jeg oppfattet situasjonen så kastet Espen Johnsen seg over Viikmae før han traff ballen rent og bokset den til innkast. Syntes Johnsen gikk veldig brutalt inn i duellen, og dersom det han gjorde før han traff ballen kvalifiserer for frispark, så er det likegyldig om keeper treffer ballen etterpå. Da skal det være straffespark.

Men jeg orket ikke henge meg så veldig opp i denne situasjonen lenge i går. Både fordi jeg bare så den én gang, og litt fordi vi likevel vant kampen :)

Vi fikk jo straffe mot oss på en lignende situasjon mot Enga i fjor, men den mente jeg var helt feilaktig! :)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 25 apr 05, 18:32
Kjente det koka i toppen da ja.
Spesielt etter at Johnsen satt opp et så arrogant tryne!
Viikmae så lettere sjokkert ut...

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 26 apr 05, 00:17
Opprinnelig postet av Costanza
Ja. Dette var rett og slett en bonus. Neste kamp er hjemme mot Odd, og det er en kamp vi SKAL vinne. Selv om vi vant på Lerkendal. Håper gutta klarer å nullstille seg skikkelig, det blir sikkert en utfordring, men Drillo & Eggen vet hva det dreier seg om, så de klarer det nok.


Så gjenstår det å se om spillerne klarer det, nullstille seg altså, tross alt har de også en viktig oppgave - den er på fotballbanen, og det er der kampen skal VINNES :D

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 26 apr 05, 00:42
Jeg reagerte også sterkt på den Viikmae-situasjonen og syntes det var merkelig at det ikke ble dømt straffe faktisk, fordi Viikmae gikk rett i bakken til tross for at han var først på ballen.

Problemet med den situasjonen er at den er langt unna dommer OG linjedommer, og ingen dommer i verden tør å dømme straffe der, rett og slett pga avstanden. Hadde vi hatt videodommer ville vi hatt straffe, det er jeg sikker på.

FFK fikk også annulert en scoring, noe jeg også finner merkelig, spesielt i lys av at denne dødballen var rensligere enn normalt, for å si det sånn.

Så jeg er ikke med på at Hauge var FFK-dommer i denne kampen. Frisparkdømminga gikk i favør FFK, men det er fordi FFK faktisk spiller renslig, mens de gamle revene i RBK ikke har fått med seg innskjerping på en del ting. Gule kort var greit, skjønt jeg var uenig i det gule Brenne fikk. RBK fikk to, men skulle hatt fler pga en usannsynlig kjeftesmelling etter dommeravgjørelser. Makan til surpomper!

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 26 apr 05, 00:48
Endret: 26 apr 05, 00:48
Opprinnelig postet av Asgeir

skjønt jeg var uenig i det gule Brenne fikk.


den var rimlig klar og hvis ikke han hadde fått det der, så burde han i hvertfall hatt det gule kortet når han takle daniel braathen i knehøyde etterpå...så han var nok nærmere å få 1 rødt en å ikke få noen kort for å si det sånn:cool:

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3