Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad - Viking

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 apr 05, 22:54
dette var deilig ja. det er mye å rette på, men vi kan ikke klage så lenge vi tar 3 poeng!

AJGs spillerbørs:

Steinar 5
dårlige utspill, usikker og står og ser på når ballen fyker i stolpen i 1.omg. 2 matchvinner-redninger på slutten trekker opp

pål 4
mye å gå på, lite med offensivt, bruker ikke farten sin, gjør et par skumle ting, men klarer seg ellers ok

bora 8
konge i forsvar, vinner alt både i lufta og langs bakken, styrer hele fireren

helland 7
ny god kamp, spiller trygt og enkelt. gjør sjelden feil

bertelsen 5
har noen grove pasningsfeil, men retter opp mye med farten sin. sterk i kroppen, og er absolutt et godt kjøp sålangt

enerly 6
kan fortsatt mye bedre, men er mer positiv i dag enn på ullevaal. to målgivende pasninger og flere farlige innlegg

risholt 4
aggressiv og taklingssterk. viser fighteregenskaper, men har alt for mange pasningsfeil i denne kampen

ramberg 5
bra comeback. fin teknikk og arbeidskapasitet. blir litt usynlig til tider

brenne 6
scorer et fint mål, er aggressiv og gjør mye bra med ballen. blir i perioder litt borte han også

hoås 7
nok en imponerende forestilling av den høye mannen. har utrolig teknikk i tillegg til sin hodestyrke. scorer et flott mål. sliter litt i pasningsspillet

ringberg 6
gjør en kjempejobb. binder opp forsvarerne, får mye juling, blir snytt for straffe og mål (som var inne)? jobber hardt for laget. virker raskere, mer teknisk og piggere enn på lenge. hadde jo faktisk et raid i dag også

viikmae
positivt innhopp

kosso
usynlig

wiig
usynlig

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 18 apr 05, 23:00
Flott med 3 poeng mot Viking.
Egentlig slik at tipset gikk inn.
Første omgang var riktignok kjedelig, men med et fint innøvd dødballtrekk ved corner. !omgang minna egentlig mye om Ham/kam eller det som fryktes v/såkalt "Drillo-stil"
2 omgang bedre mer spill og det utviklet seg til en nokså grei kamp, spenninga blei redda.
Når det gjelder spillerne så vil jeg bare kommentere enkelte ting.
Bora& Helland gode som midtstoppere.
Ringberg viste hvorfor han er Kaptein, sleit aleine på topp mot 2 midtstoppere, men viste særlig i andre omgang flere beviser på frekkiser og gode forsøk. Tok ansvar mot sluttet og avsluttet vel som tredje midtstopper i god stil. Han tar ansvar.
På midtbanen imponerte faktisk Ramberg meg så lenge han holdt.
Simen kom godt i andre omgamg.
Roger skuffa bortsett fra raidet som førte til frispark 2-0.
Hadde også ett godt skudd i 1.omg.
Hoås, vel har potensiale, men sinker spillet for glad i ballen og sender den ofte fra seg nokså vilkårlig.
Bethelsen skapte 2 sjangser for Viking på slutten av 1.omgang ved å være for sjølsikker, ellers Ok.
PAC gjennomført kamp.
Steinar må lære seg å spille ut ballen.
Ble vist noe lenger enn jeg hadde tenkt, dette her.
Mao godkjent og flott med 3 poeng.

Sier fortsatt "The future so bright I gotta wear shades"

Dersom spillet også begynner og varme, har faktisk troa på det,nå. Skifter jeg også mening om Egil Roger, og innrømmer at jeg har feilbedømt han.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 18 apr 05, 23:01
Faktisk stort sett enig i vurderinga di ajg. Synes Hoås var stor i første, men at det ble for mye feil og vansklige valg i andre.

Ellers synes jeg Ringberg var knallgod idag. Hadde bestemt meg å følge ekstra med på ham idag og kan konkludere at han vant veldig mange dueller mot solide stoppere + hangeland. Og flesteparten av de duellene han tapte burde han strengt tatt få frispark. Bare synd at midtbanen var litt seine med å komme etter i første omgang. Lissom lite vits i å vinne dueller hvis ingen komemr på andreballen.
I andre omgang synes jeg han legger ned en enorm innsats for laget. Jobber opp flere baller og skaper sjanser og cornere nesten på egenhånd. Hadde unna Marcus et mål idag!

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 18 apr 05, 23:03
Full kontroll i 70 minutter:

Steinar 5
Pål 5
Bora 8
Roger H 7
Trond 5

Dagfinn 8
Roger R 6
Ramberg 7
Simen 6

Marcus 7
Hoås 6

Vikmae 4
koskela 3
Wiig 3

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 18 apr 05, 23:12
Deilig med 3 herlige og fullt fortjente poeng. Er enig med Scheies vurdering av Ringberg, og olebergs poenggivning, kanskje med et lite unntak av Steinar, som jeg syns stressa veldig med utkast og utspark på slutten, da han heller skullle roa ned. Utsparka hans var dårlige gjennom hele kampen.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 apr 05, 23:15
Endret: 18 apr 05, 23:17
Steinar 5- sliter med endel utspill
Pål 6- sikker, men noe slurvete til tider
Bora 9,5- spiller med stor sikkehet, viser han har rutine, Banens beste!
Roger H 6- spiller jevt, godt å ha bora ved siden av seg.
Trond 6- helt godkjent kamp, til tross for noe feil pasninger.

Dagfinn 8- godkjent pluss pluss
Roger R 6- jobber og sliter, men litt unøyaktig ved flere anledninger.
Ramberg 8- overaskende god, trenger litt mer match trening.
Simen 7- spiller sikkert, men har mye å gå på. Nydelig mål!

Marcus 6- Masse innsats, blir for treg en mot en, men har blitt i bedre form fra i fjor!
Hoås 7- God teknik, både på hode og langs bakken, sliter med å levere ballen inn i feltet fra kanten i 1. omg. scorer mål, på hodet så klart..:D

Vikmae 4- har en eller to dueller som han vinner sånn halveis, ikke nok tid på å markere seg.
koskela 3- rekker ikke markere seg noe særlig, men løper mye.
Wiig 3 - rekker ikke markere seg

alt i alt en helt godkjent kamp etter mitt syn. noe kan bli bedre, men vi er på vei!!!
:ffk:

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


HenrikSolberg

Juniorspiller
Ble medlem: 25 okt 04
Innlegg: 122

Lagt til: 19 apr 05, 08:57
Endret: 19 apr 05, 08:57
Et lite sammendrag av gårsdagens kamp...

Video-sammendrag

Satt sammen fra TV2-sporten!

---------------------------

"Når han gamlingen i Trondheim kastet seg inn i manesjen igjen, så måtte jo jeg også!"


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 19 apr 05, 20:56
Jeg leser i en del aviser at Viking spillerne skylder på at banen var dårlig og at de ble med på FFK`s spill med å slå lange passninger.

Latterlig spør du meg!!

For det første har aldri matta på stadion vært bedre til en serieåpning, i hvertfall ikke på veldig mange år.

Når det gjelder å slå langt, så slo faktisk Viking betydelig flere langpassninger enn det FFK gjorde.
Hvis noen tviler på min påstand, så se kampen på nytt, hvis dere har den på video og tell opp. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 apr 05, 22:11
Ja takk, låner gjerne et videoopptak! ;)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 19 apr 05, 23:47
Endret: 20 apr 05, 00:51
Deilig med tre poeng på en dårlig dag! Men jeg tror resultatet hadde blitt enda bedre om vi hadde gjort et par taktiske grep i løpet av kampen.

Jeg synes f.eks. Drillo burde snudd trekanten på midten. Det vil si at vi istedenfor å ligge med en dyp sentral, med to klassiske indreløpere, burde vi snudd om og spilt med en offensiv sentral og to litt mer defensive indreløpere. Jeg synes ikke indreløperne våre var flinke nok til å komme etter og støtte oppunder ringberg, og jeg synes hangeland altfor ofte kunne stå umarkert sentralt å fordele baller.

Om vi hadde ligget med en offensiv, a`la landslaget eller tromsø, ville han vært et naturlig pasningsalternativ for ringberg. Dessuten ville vi fått et større press på hangeland, som ville slått MYE feilpasninger så vi kunne slått kontra.

En annen ting jeg synes Drillo burde gjort under kampen var å byttet plass på Hoås og Viikmae, når han kom inn. Synes det var riktig å flytte ned Ringberg, men Viikmae ble for lett helt fremme.

Sånn kampen utviklet seg ble vi presset helt tilbake på banen og vi fikk aldri flyttet opp laget. Med Hoås på topp da, ville vi kanskje klart å holde litt på ballen slik at resten av laget kunne kommet etter og vi hadde fått flyttet spillet høyere. Dessuten fikk vi ikke noe utbytte av Hoås sine kvaliteter ute på kanten, når vi lå så lavt. Der ville Viikmae vært bedre.

Mulig det ble litt vanskelig å forstå hva jeg mente, men inne i hodet mitt virket det ihverfall fornuftig. Uansett, er det noen som deler mine synspunkter, eller har andre løsninger på hvordan FFK kunne gjort det bedre?

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f