Husk meg
Brukernavn
Passord

Skremsels propaganda, eller virkelighet??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 09 apr 05, 00:39
Blir litt skremt når jeg leser f-b.no nå...

LES HER

Hve skjer egentlig, håper dette bare er tomme trussler, men man vet jo aldri... hva synes folket??

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 09 apr 05, 00:44
Virkemiddel for å få fremskyndet broa.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 09 apr 05, 00:54
Endret: 09 apr 05, 00:56
huff.. nå fikk jeg en dårlig følelse.. som sagt tidligere: den avtalen FFK har fått med Værste (hvertfall det som har blitt presentert) er nesten for god til å være sann, og nå ser vi muligens at problemene starter / kommer fram i lyset..

nå får politikerne se å få bygd denne broa..

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 09 apr 05, 00:55
Helt riktig som Holters sier.

Det er skremselspropaganda, men den er ikke rettet mot oss, men mot dem som skal ta den endelige beslutningen om å få bygget den nye broen ferdig i 2008.

Etter at komunen i år tredde eiendomskatten ned over hodet på innbyggerne her i byen, kan jeg ikke tenke meg at de tør at ta en beslutning som setter hele stadionbyggingen i fare og som for veldig mange her i byen vil føles som et mye større slag i trynet enn eiendomsskatten. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 09 apr 05, 01:00
ja hvis denne brua, eller mangel på sådan, skal ødelegge for oss nå, da blir det bråk!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 09 apr 05, 01:02
Opprinnelig postet av ajg
ja hvis denne brua, eller mangel på sådan, skal ødelegge for oss nå, da blir det bråk!


der er vi enige ajg!!! da blir`e fa.. meg et helve.. her i by`n!:mad:

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 09 apr 05, 12:00
Brua kan sannsynligvis ikke bygges uten bompenger. Det vil nok skape enda mer bråk.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 09 apr 05, 12:11
Blir virkelig skremt av dette her.
Vi har en lang tradisjon med rot som dette her i byen, ting koker bort kålen, ting blir utsatt osv osv.
Hvis det skulle vise seg at stadion blir utsatt eller verre spyr jeg!

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 09 apr 05, 13:00
"I avtalen med FFK-systemet har Værste tatt forbehold om finansiering av det nye stadionanlegget. Det er her Borg – som er advokat av yrke – mener den nødvendige sikkerhetsventilen ligger."

Haha, det var akkurat dette jeg etterlyste før halleluja-møtene om ny stadion: Hvor ligger sikringen av finansieringen dersom det skulle skjære seg meg Værste?

Jaja, da blir det undervarme og nye tribuner på holmen da. Ikke like fint som på Værste, men sikker like moro å se fotball!

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 apr 05, 13:55
hvorfor i allverden 2 tråder om samme tema .
Se "Utswettelse av stadion"
Defor vil jeg bare tilføre på denne tråden;
På tide å lære " Ikke alt som glimrer er gull"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


falk

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 apr 05
Innlegg: 7

Lagt til: 09 apr 05, 14:35
Jeg er enig med deg Dracula.Det er ikke alt som gliter er gull.
Det største problemet nå er jo at komunen ikke har mere penger. Så jeg trur ikke at det kommer noen bru med det første.

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 09 apr 05, 18:54
Det er ikke kommunen som skal betale brua. Det er et offentlig ansvar. Men ettersom det offentlige, altså staten (gjennom politikerne på Stortingets velsignelse) ikke bidrar med mer enn seks prosent av de totalte utgiftene, åpnes det for at befolkningen skal betale 94 prosent. Men kommune-politikerne må gi grønt lys til bompengefinansiering. Det er litt innviklet, men det er slik det er. Kommunen går inn med en formell garanti for penger i prosjektet.

Våre lokale politikere har følgende dilemma:
- Si ja til bru og bompenger - og få kjeft
- Si nei til bru og bompenger - og kjeft

Kjeft får de uansett. Fortjent eller ikke. i denne situasjonen er de virkelig i en skvis og bare må velge.

For utviklingen av byen, Værste-området, og stadion MÅ ei ny bru komme. Det støtter jeg, men som alle andre vil jeg selvsagt ikke betale bompenger. Jeg betaler nok i veiskatt, bensinavgifter og gudene-vet-hva-avgifter.

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 09 apr 05, 20:58
Endret: 09 apr 05, 20:58
Skal ikke gjøre dette til en debatt om hvem som skal betale brua, men som kråkerøybeboer så begynner jeg å tvile på hva som er viktigst, ny stadion og bompenger kun for oss på kråkerøy, eller ikke bompenger og ingen stadion.

Uansett syns jeg denne "bakveien" ut av avtalen om ny stadion, virker litt enkel. En generell klausul om finansiering som vilkår for utbyggning, gjør jo at Verste har alle muligheter til å trekke seg, og at Terje Høyli og motstanderne av Verste hadde rett. Vi andre ble vel blendet av ideen om et kjempeflott anlegg i flotte omgivelser.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 09 apr 05, 21:15
Endret: 09 apr 05, 21:15
Stadion byggingen går som planlagt, det er jeg helt sikker på.
Det som det må finnes en løsning på er bompengene, om hele byen skal være med å betale, hvor bomstasjoner skal plasseres osv. osv.

Tror dere virkelig at et flertall av politikerne her i byen tør å gjøre noe som kan ødelegge fremdriftsplanen av et nytt stadion nå. Jeg tror ikke det, og spesielt ikke etter at de nettopp har innført den upopulære eiendomskatten. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 09 apr 05, 23:09
Håper virkelig at du har rett, Snæbb1.

Problemet er bare at politikerne i Fredrikstad er troende til å gjøre alt mulig rart.....
Til og med slike selvmordsoperasjoner som det å kræsje FFK sine stadionplaner......

ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 09 apr 05, 23:36
Hvis politikerne ikke biter på "eplet"

skal jeg ringe prior og få dem til å sette av den bilen med utgåtte egg hos meg :ffk:

---------------------------

1 plass. 2005


jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 10 apr 05, 10:17
Endret: 10 apr 05, 10:18
Jeg er ikke interressert i å betale tusenvis av kroner i bompenger hvert år. Da skrinlegger jeg heller stadion på Kråkerøy og flytter den tilbake til Holmen. Det er ikke mer enn riktig at de som bruker brua, nemlig Kråkerøy- og Hvalerfolk skal betale. Betaler gjerne bompenger hvis jeg har noe der ute å gjøre. Ikke for å komme på jobb i Tæsse.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 apr 05, 11:25
JJ og Nr.1, jeg kan dessverre heller ikke denne gangen være enig med dere.
Det er viktigere ting ( etter min mening) samfunnsmessig som politikerne bør prioritere enn stadion-utbygginga på Værste.

Når det gjelder bompenger, så er det også dessverre ikke noen uvanlig måte å dekke vei/bru kostnader på i Norge.
Vi kan bare ta turen over fjorden til Tønsberg, eller reise gjennom Kristiansand eller Stavanger for den saks skyld.
Tror nok derfor vi må bite i det sure eplet og ta imot bompengeavgift også, sjøl om det ikke blir ny bru.
Dessverre slik har samfunnsutvikla vært de seinere åra.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 10 apr 05, 12:51
Opprinnelig postet av dracula
JJ og Nr.1, jeg kan dessverre heller ikke denne gangen være enig med dere.
Det er viktigere ting ( etter min mening) samfunnsmessig som politikerne bør prioritere enn stadion-utbygginga på Værste.


Hva mener du?
Vi sier jo ikke at Fredrikstad Kommune skal prioritere stadioutbygging fremfor andre kommunale plikter?
Kommunen skal vel ikke personlig ut med penger til brua, men bare fatte ett vedtak som går på at Brua kan bygges, og den skal finansieres ved hjelp av bompenger.
Noe ala slik Hvaler kommune gjorde det med tunnelen.

Hvilke prioriteringer er det politikerne etter din mening burde ha som gjør at de ikke kan fatte dette vedtaket?

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 apr 05, 14:37
Beklager, drsom jeg har misforstått deg eller andre.
Har dessverre oppfatta det slik at mange er imot bompenegr og at Fredrikstad Kommune må forskottere endel.
Håper selvsagt at jeg har misforstått, for jeg HÅPER virkelig at FFK får en ny stadion.
Beklager påny JJ at jeg har misforstått deg.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340