Husk meg
Brukernavn
Passord

Plakehaugen-Aristokratene??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 08 apr 05, 23:06
Jeg må si meg veldig enig at Plankehugen ikke er noe fint navn,og jeg har snakket med flere i plankh om det og dem er enig om at Aristokratene er et finere navn!!!
Og noen fra klanen var jo enig se http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050408/FFK/141578662

Hva synes dere???

Blir helt rått på søndag!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 08 apr 05, 23:09
Endret: 08 apr 05, 23:09
Nå har jo FFK sagt at de ikke vil at Plankehaugen skal hete Aristokratene og de bør respekteres.

Og jeg liker navnet Plankehaugen jeg. Det har lokal betydning, og er godt innarbeidet. Og jeg synes så absolutt ikke vi skal bry oss om hva Klanen eller andre supportergrupperinger synes

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 08 apr 05, 23:11
Endret: 08 apr 05, 23:19
Navnet Plankehaugen må for all del ikke skiftes ut.
En haug med supportere fra Plankeby`n = Plankehaugen...
:ffk:

---------------------------

Spillere kommer, spillere går. FFK består.

Tippeligaen til dommedag!

www.trylleblyant.com


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 apr 05, 23:16
Er riktig som Rey sier... Det ble foreslått å endre navn til "Aristokratene", men klubben følte at de hadde en slags "patent"/trademark på det navnet og ville ikke at supporterklubben skulle hete det samme.

Har tidligere syntes at Aristokratene hadde vært et bedre navn, og står ved det... Men for all del... Plankehaugen duger i lange baner.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 apr 05, 23:28
Lenge leve plankehaugen

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 apr 05, 23:35
Plankehaugen er jo noe orginalt og lokalt, hvorfor endre på det? Og hva en nisse fra Klanen skal mene om saken er for meg likegyldig, Klanen liksom, hva er det for et navn da? Det er jo sånn svada-navn som alle kan bruke. Plankehaugen kan kun vi hete, og det syns jeg vi skal være stolte av :)

Aristokratene er jo liksom FFKs kjælenavn og det syns jeg det skal fortsette å være. Men når stadion flytter til Værste, kan vi jo kalle oss for Værstingene? :)

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 apr 05, 23:57
Opprinnelig postet av FFK1903
...men når stadion flytter til Værste, kan vi jo kalle oss for Værstingene? :)

:D

*klapp, klapp*

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 09 apr 05, 00:29
jeg har tidligere vært i mot navnebytte, og jeg er vel forsåvidt det fortsatt. det eneste jeg ser som taler mot plankehaugen er at det høres ut som en liten gjeng. du forbinder liksom ikke en haug med 1000 syngende supportere.. høres mer ut som 50.. men ellers er navnet orginalt, lokalt tilknytta, meningsfullt og fint!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 09 apr 05, 00:33
:DI alle fall bedre enn "red army", som var det opprinnelige forslaget!

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 09 apr 05, 00:46
Det er vel ikke så veldig originalt når halvparten av alle supportergjenger heter et eller annet med haugen eller lignende her i landet.

Greit nok at det gir tilknytning til plankebyen ved det navnet, men jeg skjønner at dette navnet ikke får den store responsen blandt enkelte. Det er noe med det som minner om den gamle supporterkulturen her i landet. Og det er vel denne supporterklubben nettopp en motsats av. Derfor synes jeg det blir et litt feil navn.

Men som en annen påpeker her, er at det er såpass inprintet at det er plankehaugen som er navnet, og det har blitt et slags varemerke for laget. Så man skal være forsiktige med å bytte det ut også. Da må det ihvertfall være for et bedre navn en Aristokratene. Det blir for meg et enda mer feil navn.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 09 apr 05, 01:00
Endret: 09 apr 05, 01:00
synes plankehaugen passer perfekt... klans folk og andre rare skapninger bør heller konsentrere seg om deres egne, og lær av norges beste supportere :cool: (kåring fra 2004)

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


ripper329

Knøttespiller

Ble medlem: 07 okt 03
Innlegg: 58

Lagt til: 09 apr 05, 08:29
Hva med PlankeMafian :ffk:

---------------------------

FFK AND MAN UNITED 4EVER :D


erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 09 apr 05, 09:25
Plankehaugen er hvertfall et bedre navn enn hva klanen er, det er jo bare et helt vanlig ord uten lokal tilknytning i det hele tatt

---------------------------

A struggling player, then sing his name....

Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 09 apr 05, 09:42
Endret: 09 apr 05, 09:43
Navnet høres kanskje stusselig ut.
Men inntrykket endrer seg nok når tusenvis av "plankebetær" velter inn på stadion.
Heller det enn å kalle seg "hordene" og snike seg inn med 10-12 stykker.




---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 09 apr 05, 12:31
Opprinnelig postet av Julekake
Det er vel ikke så veldig originalt når halvparten av alle supportergjenger heter et eller annet med haugen eller lignende her i landet.


Nå er ikke jeg så veldig bevandret i navnene til supportergjenger nedover i divisjonsystemene, men jeg klarer ikke komme på noen som ligner

Opprinnelig postet av Julekake
Det er noe med det som minner om den gamle supporterkulturen her i landet. Og det er vel denne supporterklubben nettopp en motsats av. Derfor synes jeg det blir et litt feil navn.


Jeg skjønner ikke helt hva du mener her... Hva er det med navnet som minner om den gamle supporterkulturen? Ser gjerne at du utdyper dette litt mer

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 09 apr 05, 12:55
Om en supportergjeng kaller seg for haugen eller berget eller andre lignende ord blir et fett. det er egentlig samme sak. Når jeg sa halvparten, så var dette en så stor overdrivelse at jeg regnet med alle tok den. Men det finnes kanskje 4-6 i fotballen og sikkert like mange som følger med idretter som håndball, hockey, basket eller andre.

Uansett så er ikke dette så veldig orginalt. Saftkokaradn er et eksempel på et originalt navn på en supporterklubb. Red bevers et annet. Det er navn som ingen har brukt før.

Dessuten er navn som berget, haugen o.l. navn som minner meg om tiden hvor det var gøy og sloss med motstandersupportere etter kamp. Mulig jeg har det fra apeberget, mulig jeg har det fra hockey, ikke vet jeg. Men for meg så er dette navnet litt oppbrukt og er mer et; "vi skal lage en supportergjeng, dermed må vi ha et supportergjengnavn" en noe originalt og nyskapende.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 09 apr 05, 13:04
Jeg er fra Fredrikstad, og stolt av det. Tro det eller ei. Får mye sjas og mas med dialekta, men det er nå bare å gi beng i. Men siden vi nå engang heter Plankehaugen, og vi er fra Fredrikstad, hvorfor heter vi da ikke PlankeHÆVVEN? Det hadde vært originalt. :D
Ligner riktignok litt på heaven, men det er vel ikke så langt unna det heller. ;)

---------------------------

Han løper opp sin egen feilpasning. Da er du kjapp!

Ivar Hoff


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 apr 05, 13:10
ære være plankehaugen!

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 09 apr 05, 14:47
Endret: 09 apr 05, 14:47
Plankehaugen er orginalt å bra..:D aristokratene??hva er det for noe tull...sier jo ikke noe som helst om lokale fredrikstad...glem denne diskusjonen her,og heller begynn å øve inn sangene til i morgen....:ffk:

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3