Husk meg
Brukernavn
Passord

Nå forstår vi hvorfor vi slet på 90 tallet....

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 apr 05, 09:35
Mange har visst sitt sanne ansikt det siste året. I tur og orden har Drillestad, Gjermundsen og Forsberg kommet med brannfakler. Brannfaklene ble veldig fort boomeranger.......... Mens nesten en hel by er i ekstase over det som har skjedd de siste tre årene, virker ikke de nevnte herrer så veldig fornøyde lenger......

Hvorfor det? Kanskje fordi FFK ikke lenger er deres private leketøy, men har blitt en klubb for hele nedre Glomma regionen.

Når vi vet at dem satt med det meste av makten på 90 tallet, forstår vi hvorfor FFK aldri var noe annet enn en breddefotballklubb.
Men de skal ha for en ting og det er at dem skaffet Eggen og da begynte ting å skje. Litt skjebnens ironi er det at da startet deres vei ut av klubben.

All ære til dagens ledelse som nå for alvor kan jobbe med de virkelige utfordringene, og med Forsberg sitt sorti tipper jeg vi vill se en mye mer dynamisk ledelse av klubben....

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 02 apr 05, 11:12
Utaknemlighet er verdens lønn, eller? Her snakker du om folk som har jobbet for klubben i tykt og tynt i opptil 20 år, og som tydelighvis ikke har hatt andre ambisjoner enn å tyne klubben til egen vinning? Det er jo reneste svada det du kommer med her.
En ting er jo de latterlige uttalelsene du til stadighet kommer med om Forsberg. Verre synes jeg faktisk er det du skriver om Gjermundsen.
Ta og ro ned nå.

LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 131

Lagt til: 02 apr 05, 11:34
må si at jeg har sittet med samme følelse som bedreviteren anngående denne saken.

---------------------------

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 02 apr 05, 11:56
Endret: 02 apr 05, 11:56
Nåe det gjelder Drillestad så har jeg oppfattet han som en kar med virkelig hjerte i klubben, ikke minst med tanke på alle hans trenergjerninger.
Gjermundsen satt vel egentlig bare fingern på det som faktisk veldig mange av oss som sitter på tribunen også i perioder har snakket om både her inne og på stadion.

Når det gjelder Forsberg som hele tiden har sagt at han har gjort det beste for klubben, så kan jeg vel si at han har gjort en del bra.Men det han nå har gjort er langt under lavmål.

Som jeg har sagt tidligere takk for det du har gjort Forsberg men nå har tatt dobbelt og litt til tilbake.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 02 apr 05, 12:59
så det var ikke pga ace of base altså?? :D

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 02 apr 05, 13:22
Endret: 02 apr 05, 13:24
Dette er vel en grei oppsummering etter Henning Forsberg:

1. Tusen takk for alt du har gjort for klubben vi alle elsker og som vi trodde du elsket også.
:D
2. Fy skam deg for at du tok det tilbake igjen, med 3 dobblet gevinst. :confused:

3. Dessverre for både klubben og spesielt Henning Forsberg er det exiten som vil bli husket. :confused:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


l.g.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 11

Lagt til: 02 apr 05, 13:38
Veldig enig med deg Bedreviteren, nå er det jammen på tide at folk for skille på snørr og bart! Intensjonene til Forsberg har vært butikk, og ingenting annet!

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 02 apr 05, 14:15
Opprinnelig postet av l.g.
Veldig enig med deg Bedreviteren, nå er det jammen på tide at folk for skille på snørr og bart! Intensjonene til Forsberg har vært butikk, og ingenting annet!


Da er det vel bare å konstatere att misunnelsen og janteloven fortsatt lever i beste velgående her i byen? Att ikke Forsberg ser seg råd til å gi bort verdien av sine aksjer er da opp til han. I tillegg til å ha jobbet for klubben i en årrekke, trer han støttende til når klubben ligger med mer enn brukket rygg. Det var vel aldri snakk om den gangen att verdiene av stadion skulle føres tilbake til klubben. Nå som klubben etter eget utsagn driver butikk er det vel rett og rimelig att klubben betaler Forsberg for hans anndel av eiendomselskapet. Ikke noe umoralsk i dette.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 03 apr 05, 01:55
Opprinnelig postet av seal_dm
Opprinnelig postet av l.g.
Veldig enig med deg Bedreviteren, nå er det jammen på tide at folk for skille på snørr og bart! Intensjonene til Forsberg har vært butikk, og ingenting annet!


Da er det vel bare å konstatere att misunnelsen og janteloven fortsatt lever i beste velgående her i byen? Att ikke Forsberg ser seg råd til å gi bort verdien av sine aksjer er da opp til han. I tillegg til å ha jobbet for klubben i en årrekke, trer han støttende til når klubben ligger med mer enn brukket rygg. Det var vel aldri snakk om den gangen att verdiene av stadion skulle føres tilbake til klubben. Nå som klubben etter eget utsagn driver butikk er det vel rett og rimelig att klubben betaler Forsberg for hans anndel av eiendomselskapet. Ikke noe umoralsk i dette.


Ja det er riktig at det aldri ble sagt at verdien av stadion skulle føres tilbake til klubben.

Men det som ble sagt fra alle som investerte i FFK eiendom den gangen, var at dette var noe man gjorde kun for å hjelpe klubben og at man ikke skulle ha noe økonomisk utbytte av dette.

70 % av aksjeeierne holdt ord når det gjalt dette og faktisk mye mer enn det, når de ga bort sine aksjer til klubben.

Dersom også Forsberg bare hadde holdt ord skulle han hatt 1,2 mill. isteden for de 3,6 mill, som han nå får.

Jeg har tidligere uttalt at Forsberg fortjener hver krone. Grunnen til denne uttalelsen var at jeg var totalt feilinformert vedr. hvor mye Forsberg hadde gått inn med. Det tallet trodde jeg faktisk var mye høyere enn 1,2 mill.
Derfor beklager jeg veldig at jeg kom med denne uttalelsen, selv om jeg står ved at Forsbergs inntreden i FFK på den tiden var veldig positivt for klubben.

En annen ting som viser hvor sleip forretningsmann Forsberg egentlig er, var når han tilbød klubben å kjøpe ut hele stadion for 15 mill.

Det var to grunner til at han kom med dette budet.`

Den ene grunnen var fordi han ville at denne summen skulle danne grunnlaget for hvor mye klubben måtte betale ham ut med.

Den andre grunnen var at dersom klubben hadde gått med på å selge for denne summen, så kunne han fått 25 % av alle bilettintektene for sesongen 2005 og 2006.
Disse 25 % var noe som var i en avtale som FFK eiendom hele tiden har hatt.

Regner man 25 % av bilettintektene for disse to årene, så ville det vært et beløp på antagligvis ca. 10 mill.
Alle skjønner vel da hvorfor ikke klubben kunne gå inn for å selge til ham for 15 mill.

Dessuten hadde det jo vært direkte umoralsk å selge de 70 % som man hadde fått av alle de aksjonærene som elsker klubben.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 03 apr 05, 10:43
Nei ikke noe umoralsk i at Forsberg tjener penger seal, men da bør han ikke hele tiden snakke om klubben i sitt hjerte og alt han gjør for klubben....... Patetisk.......
Patetisk er det også å blande inn janteloven, fort en kritiserer folk med penger.....

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 apr 05, 13:09
Endret: 03 apr 05, 13:12
Forsbergs forhold til :ffk: har hele tiden (slik jeg har tolket det) vært preget av, å oppfylle "guttedrømmen.
Eie en fotballklubb, bygge monoment over sjøl ( penis symbolet v/ tårnet på Stadion utkastet).
Slik jeg har opplevd :ffk: rike onkler har det vært milevis forskjell på Forsberg & Høili. Høili en mann med fortid i fotballen og etter min mening ekte kjærlighet til spillet. Forsberg tja, har dessverre sagt dette tidligere. Bl.a etter hyllesten i fjor.
Synes videre det har vært patetisk, ja skikkelig patetisk når enkelte har stilt spørsmålet om hvor FFK hadde vært uten Forsberg på 90tallet. Tipper i samme divisjon, men med en sunnere indre struktur.
Av samme grunn som jeg har uttrykt min skepsis til Forsberg er det at jeg også er skeptisk til Kværeng. Her føler jeg også med svulstighet og guttedrøm enn reell substans.

Hvorfor det ikke gikk bedre på 90 tallet, kan nok like gjerne skyldes superpatrioter lik de som foran 2004 sesongen uttalte " FFK har landets mest lovende squad"

Dersom det viser seg at jeg har bedømt både Kværeng , Værstegutta & Høili feil, vil jeg selvsagt stå med mine feil og innrømme de.

PS Forsberg har m.a.o tjent 160.000 kr i året på FFK de siste årene.
Jeg vet ikke, men det er sikkert flere i FFK systemet som har tjent mer:cool:

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 03 apr 05, 15:57
Ja, men uansett blir det egentlig feil å snakke om 90 tallet også. Det var jo tross alt på 80 tallet nedturen startet. Spiralen startet jo i 84 etter cuptriumfen og nedrykk.
Ting snudde med 5 årsplanen, byprosjektet og millionene til Høili. Uten dette hadde nok klubben vært i sumpa fortsatt.

mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 03 apr 05, 15:59
tjent 160.000 kr iåret?
feil
han har tjent Rått på FFK han.
Vet han hadde en avtale/deal med FFK om prosent inntekt pr 1000 tilskuer på stadion eller noe i den duren

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 03 apr 05, 18:56
Enig med bedreviteren i mye av det han sier, ikke for at jeg har satt meg så nøye inn i det administrative, men det er jo klart og tydelig at Forsberg har alltid hatt penger som sitt motiv når han har vært i FFK, så gikk stadion saken imot det han ville, så ga han faen i klubben (som han påstår er i hans hjerte) og gjorde så de måtte sette seg i gjeld.

Dette har ikke noe med missunelse å gjøre som en skrev inn her, men når han påstår at FFK er det som står hans hjerte så nærme, så synes jeg det rett og slett er skammelig! Ingen med HJERTE i FFK ville gjort det samme!

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 04 apr 05, 14:14
Forsberg er en sleip dass punktum. Alle som ikke innser det er naive.

Elsker å smiske med de store og late som han er snill. Han bryr seg kun om penga.

Betalte regningen for "føling i fjæra" på hankø for ari ben og.. Smisker så det griner.

Deilig å få vekk den kvisa fra ffk.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 04 apr 05, 14:22
Vet ikke om noen har kommentert det før...men jeg stussa veldig over det siste Forsberg sa i en artikkel i FB for litt siden: "– Blir du å finne på tribunen når Værste stadion står klar til bruk?
– Det får man ta stilling til når den tid kommer. Men jeg vil uansett ønske dem lykke til, avslutter Forsberg."

Virker ikke akkurat som om kjærligheten til klubben er så stor når det ikke en gang er sikkert at han gidder å følge FFK nå som han ikke er økonomisk involvert...

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 04 apr 05, 14:27
Har hørt utrolige dustehistorier om spillerne også på 90tallet...like mange og sikkert like sanne som FMV-historiene fra "før i tia"...la oss glemme 90 tallet.

Har aldri likt Forsberg, men han må da ha tilført klubben noe også da..?

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 04 apr 05, 15:43
Relevant innlegg i diskusjonen fra Drillo i en NTB-melding i dag:
Drillo i Aftenposten

Mygg.

---------------------------

www.carlberner.no


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 04 apr 05, 22:47
Ingen som har fulgt med i ting som har skjedd rundt Forsberg gjennom mange år bør la seg forundre. Dette bekrefter det veldig mange hele tida har tillagt Forsberg: Han har vært med i FFK-systemet så lenge han personlig har prifittert på det, økonomisk og gjennom prestisje, status og glans. Han ble kjent som en særdeles kynisk og rå arbdiesgiver på Hankø, og har for meg og mange andre aldri framstått som noe annet enn en ting: En grisk og egoiststisk spekulant. Gidder ikke å sende ham så mye som en takkens tanke for hans "redningens innsats" da klubben lå med "brukket rygg", bare deilig å bli kvitt ham. Dette har vært en dyr, men nyttig renselsesprosess for FFK. Godbye, Henning Forsberg!!!

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 05 apr 05, 07:20
Nå trener vel VIF hos han ute på hankø?:mad:

Vi leser nok snart en artikkel i Demokraten om alle bragdene hans, det e nok viktig for`n å bevare sitt gode navn og rykte når han er med i næringslivet i by`n.

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340