Husk meg
Brukernavn
Passord

Nå må det gjøres noe drastisk

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 mar 05, 23:51
vel... hvis du hører med holters, kan du sikkert få svar på hvor mange lurkere det er her. men jeg tipper det er ganske så mange..

hei til dere forresten:-D *vinke*

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 mar 05, 09:10
Fotball er en herlig idrett, som gir gleder og sorger, skaper entusiasme og patriotisme mer enn noe annen idrett.
Hva er det så med fotballen som er så magisk?
Selve idretten?
Stemningen den skaper?
Patriotismen, mange ganger sjåvismen den fremmer?
Tror at dersom vi spør oss seg dette, hvofor er nettopp jeg så fasinerte av denne lærkula, vil svaret bli farget av den enkelte og våre personlige opplevelser.
Sjøl tror jeg at min følelse for fotball skikkelig ble utformet i løpet av de trekampene FFK spilte i semifinalen mot Larvik Turn. Kampene som endte med tap i Horten. Som liten gutt, tatt med av en entusiastisk far. Den opplevelse av glede, sorger, entusiasme og felleskap var stor for en liten pjokk.
Den følelsen som ble skapt den gangen rommet nok veldig mye patriotisme også, kanskje sågar sjåvinisme.
Etter hvert som årene gikk lærte jeg mer å nyte fotballspillet som kunst, som presatasjoner. Lærte å nyte spillets utøvere og sette pris på ballbehandlinger, finter skudd osv.
Dette har vel kulminert med at jeg føler at jeg i dag er like mye en elsker av fotballspillet som "blind" patriot. Mener jeg har lært å sette pris på gode fotballprestasjoner, nyte spillet trolig mer enn bare resultatet.
Patriotismen til FFK er der, akkurat som den har vært tilstede alle de årene jeg har vært vekk fra Fredrikstad.
Likevel innrømmer jeg, kanskje vil noen si at jeg er en dårlig patriot, at fotball for meg også er å bli begreistret over finter, ballbehandling, osv enten det er VIF.RBK eller FFK som står for prestasjonene.
Tiltross for dette er det ingen steder jeg får de samme "frysningene" nedover ryggen som på Fredrikstad Stadion når FFK og Plankehaugen(ikke medlem) stiller op og sammen skaper festforestillinger.
For ikke gjøre dette for langt og trette dere ut med digresjoner, vil jeg påny sitere SIR Matt Busby, i sesongen 73/74 når Tommy Doherty var trener i M.U.
"Skal vi rykke ned skal vi gjøre det som M.U." Dette mener jeg er ord fra en som klarte den vanskelige kunsten å kombinere patriotisme med kjærligheten til dette magiske spillet.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340