Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK skal bare ha en spiller til

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 des 04, 14:50
Endret: 15 des 04, 14:50
Uansett om Bora har ok tempo og er forsvarspiller, så gjør ikke det han automatisk til noe backemne. Det er noe ganske annet å spille midtstopper vs. back. Jeg holder på mitt og hevder fortsatt at vi bare har ett alternativ på hver backplass.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 04, 14:52
Det kunne kanskje gått an med en type som Petersen på høyrebacken, men hele venstresiden vår er rimelig tynn...

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 15 des 04, 14:52
Husker ikke hvem som fortalte det til min pålitelige kilde. Jeg husker bare at jeg ikke var i tvil om at det var sant. Til din trøst Holters, så var vel alle overasket over resultatet. Også alle jeg har fortalt det videre til.Det er vel derfor det ble en story av det. Bora har en evne til å løpe så fort som nødvendig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 15 des 04, 17:17
Endret: 15 des 04, 17:23
Til Holters!

Husker jeg hadde en diskusjon med deg sist sommer ang. hurtigheten til Piiroja i forhold til Bora. Da mente du at Bora var en god del raskere enn Piiroja.
Testen som viste at Bora var den raskeste var så vidt jeg vet over 40 meter, men Piiroja var også en av de raskeste på denne testen. Ofte har høye tynne spillere en tenderns til å se tregere ut enn det de egentlig er. Rune Bratseth, med sitt løpesett, så jo heller ikke så rask ut, men var på sin tid en av de raskeste.

Ellers er jeg enig med Costanza som mener at vi kun har et alternativ på hver backplass. Tviler også på at Bora passer til å spille back, tiltross for sin hurtighet.

Men vi har tre nesten jevngode midtstoppere i Bora, Raio og Tor T.
Eneste mulighet jeg ser for meg til at alle disse skal spille samtidig, er at vi spiller i et 3-5-2 system.
I et slikt system er vel både Bertelsen, Stian og Søderstjerna aktuelle som venstreving, kanskje med et plus til Bertelsen, pga. hans defensive kvaliteter.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 15 des 04, 17:42
Drillo kommer ikke til å spille 3-5-2 før det snør i helvete...

Er også enig i at vi kun har to reelle alt. på backplass. Men nå har jo Drillo sagt at det er den plassen som bør forsterkes ytterligere...

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 15 des 04, 17:42
På papiret ser det veldig spennende ut med 3-5-2, men jeg tror ikke det vil fungere i praksis.

Når det gjelder denne hurtighetstesten stiller jeg meg sterkt undrende til. Man ser da med det blotte øyet at spillere som PAC, Stian og Risholt er raskere enn Bora. Tror også Raio er raskere.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 04, 17:44
Eh? Nå vrir du på sannheten, s-b #1. For det første var uttalelsene rundt Raio vs Bora basert på hva folk sa om Raio, at han var veldig treg og ingen av oss hadde sett mye til ham. For det andre, så nytter det ikke engang å sammenligne disse to med Rune Bratseth, da han var ufattelig mye raskere. For det tredje, så sa jeg at Bora var en langt mer komplett midtstopper enn Raio, og det mener jeg den dag i dag.

Husk, påstanden til `kanogvetalt` må nesten bli sett på som et rykte og inntil vi får det bekreftet, så vil jeg tro vi har raskere spillere enn Bora i stallen. Noe annet ville overraske meg stort, men for all del: Jeg har tatt feil før jeg, og kan fort finne på å gjøre det igjen... ;)

Hvorfor skal man plutselig ta en slik påstand som passer en selv for god fisk, når alt annet stort sett blir slaktet her i forumet?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 15 des 04, 18:14
Takk for tilliten Holters. Jeg kunne alltids kommet med en 100% bekreftelse. Men jeg forbeholder meg retten til å være anonym, derfor nick.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 04, 18:18
Det sies at også Vebjørn Hagen var rask på den testen, så jeg vet ikke hvor mye man skal bry seg om den. ;) Jeg vet fortsatt ikke om dette stemmer, men det kan godt være, selv om det ikke bør bety at Bora er god som back for det.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 15 des 04, 23:31
Eh? Nå vrir du på sannheten, s-b #1

Du får det nesten til å lyde som jeg er en løgner, Holters.

Jeg vrir ikke på sannheten. Du uttalte at Raio var veldig treg og bla. derfor ikke var i samme klasse som Bora.
Men på det tidspunktet vi hadde denne diskusjonen, så hadde ingen av oss sett Raio i spill for FFK enda, så da er du egentlig unnskyldt.
Du hadde lest et sted at han var treg og jeg hadde lest et annet sted at han var forholdsvis rask. Det var det som var sannheten , Holters.

Men la oss ikke snakke mer om snøen som falt i fjor. Mitt poeng med å trekke dette frem igjen var egentlig bare for å belyse at det kan være vanskelig noen ganger å bedømme hvem som er raske og hvem som er trege, størrelse og løpesett kan bedra.:D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 16 des 04, 20:02
Tittet forresten på berthelsen på dagens trening.. meget god i det defensive spillet...men kortere av vekst enn jeg trodde...liten og kjapp..En klar forsterkning vil jeg tro!

---------------------------

FFK i tykt og tynt, på FMV!


Sveise

Knøttespiller
Ble medlem: 02 mar 04
Innlegg: 46

Lagt til: 16 des 04, 20:12
veldig bekymra..trenger offensiv styrke.helst et par etablerte spillere

---------------------------

Sveise Alias Snæbbus Aristokrat #8

Lenge leve hjørnet


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 des 04, 23:47
Jeg er ikke veldig bekymret, Sveise, men er enig med deg i at vi trenger offensiv styrke.

Jeg mener vi må ha 3 forsterkninger til før seriestart, for å henge med blandt de 3-4 beste lagene i 2005.

1. Vi må ha en sideback, som kan spille både på høyre og venstresiden.

2. Vi må ha en stor, rask og hodesterk spiss.

3. Vi må ha en venstreving. (Kvisvik el. lign.)

Men det er to spillere som vi allerede har i stallen, som også vil styrke oss, tror jeg, og det er Michael Røn og Gerland Mc Donald. Disse to regner jeg med vil blomstre under Drillo, allerede i 2005.

Mc Donald er allsidig og kan vel nesten spille på samtlige plasser på midtbanen, og angrep. :D
Michael Røn er en spillertype som Drillo liker, en løpsmaskin.
:D

---------------------------

FFK på toppen i 2005



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f