Husk meg
Brukernavn
Passord

Her er serieoppsettet for 2005!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Stinger

Knøttespiller

Ble medlem: 04 mar 04
Innlegg: 67

Lagt til: 27 nov 04, 00:13
Vi er vel alle enige om at oppsettet ikke er særlig bra for vår del, hvis vi kun legger vekt på de tre datoene som er de hotteste. Ja, det suger MAX!
Men vi kan ikke gjøre en dritt med det likevel, så ikke grav dere helt ned ennå. La oss se det positive med oppsettet: Vi får en knall avslutning. Det viser seg hvert eneste år at det er i de siste 5-6 kampene at det virkelig avgjøres. Spesiellt de siste 3 kampene. Der får vi 2 hjemmekamper + en bortekamp mot et nyopprykket lag. Der har vi helt klart en stor fordel, enten vi ligger dårlig an på tabellen, eller kjemper om Royal-League plass.

1. serierunde: Vi dominerer Ullevål fullstendig på tribunen, vi spilte U der denne sesongen, og har en større sjanse for 3. poeng neste år.
16. Mai: Stadion ville blitt utsolgt, ja kjiipt det, men vi sliter ikke økonomisk akkurat... Det vil bli nesten som Ullevål under cup-finalen når vi møter Enga der, slett ikke umulig at det blir utsolgt. Kommer til å bli en fantastisk opplevelse hvor Norges to beste supporter-grupper vil skape Tifo som en tippeliga-kamp aldri før har nådd sokkelessen engang.
Siste serierunde: Vi spiller et oppgjør som mest sannsynlig ikke betyr liv eller død for oss, men OM kampen skulle være av større betydning for oss (Medalje, Royal-League eller overlevelse), så møter vi tross alt et nyopprykket lag. Vi vet jo at nyopprykkerne statistisk sett kjemper for tilværelsen i siste runde.

Ikke se så mørkt på det. Det som egentlig irriterer MEG mest, er at RBK nesten ALLTID får hjemmekamp de nevnte datoene.
Er vi enige om at dette tross alt er bedre enn SCENARIO: 16.05.05 FFK - Løv-Ham....?

---------------------------

Stinger

-Supporter i alle vindretninger


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 27 nov 04, 00:21
slik jeg har forstått det, søkte FFK ifjor om å slippe å ha hjemmekamp først, pga banen, å det har dem også gjort iår om jeg ikke tar feil, undrer meg litt om det er litt mange kokker nede på stadion, å spillere og ledere ikke er informert om søknaden til NFF om dette.
Nå skal jeg ikke si sikkert at det ble levert inn iår, men det var ihvertfall meninga, matta trenger den hvilen den kan få før serien begynner.
Første hjemmekamp å dårlig snø smelting vil føre til at matta blir enda mere ødelagt enn den ble På den landskampen
hilsen en som tror han vet litt da;)

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 27 nov 04, 00:34
Jeg er helt enig med Stinger. Oppsettet er ikke sååå negativt som mange har det til.

---------------------------

Sjefskodærn


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 27 nov 04, 00:47
Begynner å bli litt mer fornøyd jeg også. 1. runde er stadionmatta sansynligvis i veldig dårlig befatning, så kanskje like greit at den får en uke ekstra på seg. 16. mai blir en folkefest og en ramme rundt kampen vi sjelden opplever her til lands, så det tror jeg blir veldig gøy.

Det som irriterer meg mest nå er at når vi, etter 44 år med venting, sikrer gullet i siste serierunde, så får vi ikke oppleve å gjøre det på eget gress!:ffk:

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 27 nov 04, 00:47
Bare understreke at heller ikke jeg syns serieoppsettet er så "ille gæli", men jeg syns det er påfallende med RBK siste tiåret:mad:

:ffk:

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 27 nov 04, 01:10
Ingen vil si det de tenker når der gjelder NFF og RBK.

Er dette rettferdig?

Gleder meg til og lese svar fra NFF på landes aviser.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 27 nov 04, 01:33
FFK sikrer gullmedaljene før den siste serierunden.
Da kan vi reise på kosetur til Kristiansand, slik vi reiste til Stavanger i år.
Det positive er da at det er en mye kortere togtur til Kristiansand enn til Stavanger.:D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 nov 04, 12:21
skandale etter mitt syn at FFK verken får hjemme i 1 eller siste serierunde, eller på 16.mai... kan noen forklare NFF om hvilke lag som trekker mye folk på kampene sine....

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


Stinger

Knøttespiller

Ble medlem: 04 mar 04
Innlegg: 67

Lagt til: 27 nov 04, 14:30
Endret: 27 nov 04, 14:31
Sakset fra vpn.no (Vålerenga På Nett):

"Fra vårt perspektiv så tror jeg ikke FFK er noe dårlig alternativ. Skulel helst hatt dem hjemme til serieåpningen - men denne kampen kommer garantert til å selge fullt ut. Det er antgligvis bare Trønderne som har en sterkere 16. mai tradisjon en folket fra Plankebyen. Det blir fest :-)"
-------------------------------------

"Ellers har jeg stor tro på VIF-FFK som en fast slager 16/5 de neste 17 åra... er jo greit å gi slipp på LSK nå rett før de sier farvel til øverste divisjon for noen tiår? hehe..."
-------------------------------------

Ikke meg imot med FFK-Enga 16. mai hver sesong, annenhvert år hjemme-borte.
Moss vil nok aldri bli et Tippeligalag igjen, så det er hvertfall et utelukket alternativ som kunne vært greit også.
(det siste her er det jeg, Stinger, som skriver, for å unngå misforståelser..)

---------------------------

Stinger

-Supporter i alle vindretninger


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 27 nov 04, 14:49
Opprinnelig postet av Stinger
Sakset fra vpn.no (Vålerenga På Nett):

"Fra vårt perspektiv så tror jeg ikke FFK er noe dårlig alternativ. Skulel helst hatt dem hjemme til serieåpningen - men denne kampen kommer garantert til å selge fullt ut. Det er antgligvis bare Trønderne som har en sterkere 16. mai tradisjon en folket fra Plankebyen. Det blir fest :-)"
-------------------------------------
(...)



Ja, husker jeg ikke helt feil så er det vel RBK-FFK i 1981 som starta med å ha kamp 16. mai, så det er ikke rart vi har tradisjon for det :-)

---------------------------



Bjørn Jervell Hansen


Shay

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 nov 04
Innlegg: 23

Lagt til: 27 nov 04, 16:34
:confused:– Det er en rekke forhold som påvirker hverandre når et slikt puslespill skal legges, og vi håper at vi har klart å sy sammen en spilleplan for 2005 som skal gi en interessant sesong for klubbene og publikum, sier arrangementssjef Dag Vestlund, som også har lagt vekt på å legge inn publikumsgodbiter og klassiske lokaloppgjør på strategiske dager.:confused:

---------------------------

IK START til æ dør!!!


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 29 nov 04, 09:16
Skjønner ikke hvordan noen velger å se positivt på dette oppsettet. Vi blir behandlet som dritt av NFF. Hele greia stinker. Korrupt hele dritten. Er det riktig at vi skal lide for at vi er ett publikumslag? Det blir oss mot verden som vanlig. Til neste år kan vel RBK spille alle sine kamper hjemme. De har jo så mye reising med CL og RL. Stakkars. Søk om det du Bratseth, får nok grint deg til det etterhvert.

---------------------------






dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 29 nov 04, 12:05
Serieoppsettet stinker.
Kryr av bortforklaring på hvordan enkelte lag spesielt RBK forfordeles.
Burde iallefall vært fullt ut mulig å sørge for at de som ikke starta hjemme fikk 16.mai kampen.
Dersom er så inkompetente i fotballforbundet at de ikke klarer å fikse det, trenger de et enkelt kurs i serieoppsett.
Derfor denne gangen helt enig Stenhard.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 nov 04, 14:02
Hvor lenge skal denne tråden holde på. Hjelper ikke å klage allikevel. Vi må spille kampene åkke som.:o

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 29 nov 04, 15:00
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor lenge skal denne tråden holde på. Hjelper ikke å klage allikevel. Vi må spille kampene åkke som.:o

Nå har jo du bestemt at dette er vi ferdig med. Er det tidsbegrensning på inneleggene her Rune Haugen? Eller er det til du finner de kjedelige og utdebattert. Har du tatt over jobben til Keiko?

---------------------------






Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 nov 04, 15:15
Det er jo det samme som blir skrevet hele tiden, bare formulert på en annen måte, og da blir det for teit.:o

Noggen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 des 04
Innlegg: 5

Lagt til: 12 des 04, 23:50
Opprinnelig postet av remtan
Dette er SUGER. Ikke bare for FFK, som ikke får serieåpning, 16.05 eller avslutning. Men tenk så kjipt for alg som f.eks Aalesund da? Ny stadion og greier, og så får de hverken serieåpning, eller 16.mai. Er det slik NFF takker klubber som har investert i ny stadion.

HATER NFF!


Det er ikke fullt så gale som du tror det er. Aalesund har bedt NFF om å få bortekamp i 1. serierunde, og har fått det. Dette grunnet at stadion ikke står ferdig før 17. april.

Apropos 16. mai, så ser vi heller ikke på det som noe problem. Det er jo egentlig Molde som taper på det, og ikke Aalesund. Da denne kampen hadde blitt utsolgt uansett.
Det kommer til å bli en festdag uten like i Molde den dagen, med kanskje like mange på stadion som i 2003. 5000-7000 sunnmøringer :)

Gleder meg stort til å møte Fredrikstad i tippeligaen. Hadde håpet på det allerede i 2004, men akk nei. Håper det blir mange av dere som tar turen 29. mai! Vi gleder oss :)

---------------------------

Lidelsen e fotball, medisinen den e pils og AaFK!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3