Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny hovedsponsor!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 08 des 04, 12:02
Hvorfor er ikke dette klart i god tid før jul? Det lå ikke få FFK drakter under juletreet i fjor. Du venter jo med å kjøpe den nye drakta med den nye hovedsponsoren på. Tap av masse penger før jul. Det går an å tenke selv nede på klubbhuset også. Det er kanskje på tide med nye folk på markedssiden i FFK. Det er vel de samme folka som var der med breddeidretten. Dette er lite gjennomtenkt og amatørmessig.

---------------------------






Fattern

Juniorspiller
Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 96

Lagt til: 08 des 04, 12:08
Er nok ikke så enkelte "å bare ha" en hovedsponsor klar før jul, fordi noen trenger hjelp med julegavene.

---------------------------

... et lenke er ikke sterkere enn det svakeste ledd ...


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 08 des 04, 12:14
Opprinnelig postet av Fattern
Er nok ikke så enkelte "å bare ha" en hovedsponsor klar før jul, fordi noen trenger hjelp med julegavene.

Dummeste svaret du har kommet med. Du har vel halve ræva inne i klubbhuset(hvis ikke hele). Det handler om å tjene penger til klubben vi elsker. Gjør man en for dårlig jobb, så må man skjerpe seg. Avtalen med Høili visste de vel at gikk ut ved sesongslutt. Det er mulig å tenke litt lenger enn nesa rekker.

---------------------------






Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 08 des 04, 12:17
Dessuten vil en trøye med Terje Høili på
være som et klenodium, da det er siste året med T.H.
En mye bedre julegave, spør du meg.

Ellers er jeg enig med Fattern i at en hovedsponsor er ikke "bare å ha"

Å bruke god tid på å finne den riktige hovedsponsoren kan være en forskjell på et par millioner, og da tror jeg provisjonene fra et julegavesalg blir microskopiske i forhold. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Lory

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 mar 04
Innlegg: 8

Lagt til: 08 des 04, 12:22
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Dessuten vil en trøye med Terje Høili på
være som et klenodium, da det er siste året med T.H.
En mye bedre julegave, spør du meg.:D


Sist jeg var innom Ariatokraten var de så og si tomme for trøyer. De venter med å trykke opp nye til ny hovedsponsor er i boks visstnok.

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 08 des 04, 12:23
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Dessuten vil en trøye med Terje Høili på
være som et klenodium, da det er siste året med T.H.
En mye bedre julegave, spør du meg.

Ellers er jeg enig med Fattern i at en hovedsponsor er ikke "bare å ha"

Å bruke god tid på å finne den riktige hovedsponsoren kan være en forskjell på et par millioner, og da tror jeg provisjonene fra et julegavesalg blir microskopiske i forhold. :D

Kjøpe en til med Høili på? Lurt. Får man mer penger jo lenger man venter? Vente til uka før seriestart da. Blir vel 4mill mer da?

---------------------------






Fattern

Juniorspiller
Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 96

Lagt til: 08 des 04, 12:28
Si at FFK jobber med flere alternative hovedsponsorer f.eks i et 3-5 års perspektiv. Så tror jeg faktisk det er viktig at de bruker litt tid på å finne den riktige hovedsponsoren. Det er sølvfølgelig bedre økonomi i det, enn det et salg av drakter FØR jul vil gi klubben.

PS. Ingen av mine "kroppsdeler" er inne i Klubbhuset.

---------------------------

... et lenke er ikke sterkere enn det svakeste ledd ...


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 08 des 04, 12:34
Opprinnelig postet av Fattern
PS. Ingen av mine "kroppsdeler" er inne i Klubbhuset.

Ungdomshuset da. Fælt så pirkete vi skulle være da:D
Dette skulle vært avklart for lenge siden. Bare tull at dette tar sånn tid.

---------------------------






Taxinord

Juniorspiller
Ble medlem: 08 jan 04
Innlegg: 130

Lagt til: 08 des 04, 13:26
Tull???

Javel...:confused:

Fakta om bedrifter er kanskje på sin plass...

Alle firmaer driver etter regnskapsloven (skal ihvertfall..;) ).
Regnskap for inneværende år bør / må være noenlunde ferdigstilt før man kan ta stilling til hva man har av midler.
Her kommer det da også inn at selv om endel firmaer sitter med flerårs budsjetter, så er det mange som ikke gjør det.
Å vente med "innbanking" av hovedsponsor til årsskifte / januar, kan egentlig bare ses på som en fordel.

De firmaene som ikke har flerårsbudsjetter vil da ha en reell mulighet til å se hva de kan bidra med og man skaper en "sunn" konkurranse mellom interreserte bedrifter.
Alt i alt så vil dette kunne bety merinntekt for klubben.

..en annen ting...
Sponsormidlene og gjenytelser ifbm FFK-Høilie gjelder vel kanskje for 2004...frem til 31.12...

Mulig det også er ganske taktisk for de nasjonale aktørene på sponsorsiden å avvente til årsskifte da noen fikk forlenget sesongen med både CL og RL.



MEN:

Ønsker man å legge drakta under treet som det blir skrevet her, så finnes det andre muligheter til det "innkjøpet".

Ikke like fancy som en myk pakke inneholdende en fysisk drakt kanskje...
men det er tross alt ikke værre enn å kjøpe og gi bort ett gavekort fra Aristokraten...

Man kan jo tross alt ikke få for mange gavekort derfra dersom man er supporter ;)


Men at det er bare tull at det tar tid med avklaringen av hovedsponsor er jeg ikke helt enig i...

---------------------------

En for Alle og Alle for En!


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 08 des 04, 13:56
Det er vel ikke "Kjøtthallen" på Svinesund vi snakker om her. Vi snakker om store norske selskaper med penger som tyter ut. Regner med at forhandlingene med disse er med ledere som vet hvor mye det koster for å markedsføre seg på draktene. De vet vel også sånn ca. hvor mye selskapet er villig til å betale for noe sånt. Dette er jo bare en liten del av ett stort markedsføringsbudsjett. Tror ikke det spiller så stor rolle om det skjer i november eller februar.

---------------------------






Taxinord

Juniorspiller
Ble medlem: 08 jan 04
Innlegg: 130

Lagt til: 08 des 04, 17:25
Det er ikke bare Kjøtthallen som leverer regnskap og har budsjetter å forholde seg til... selv Norsk Hydro må jo det...

Leder man en bedrift det "tyter" penger ut av, så er det fortsatt ikke bare ett menneske som skal avgjøre sponsing...

Det finnes regler for slikt.. ;)

---------------------------

En for Alle og Alle for En!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 des 04, 09:59
Er faktisk enig i de som synes det har tatt litt lang tid å finne hovedsponsor.
Dette begrunnet med at bedrifter store som små setter opp sine budsjetter for kommende år høsten før. Budsjett for 2005 er for de fleste firma allerede i boks.
De fleste "seriøse" firma har også konkrete budsjett, der det satt opp sponsor midler i en viss størrelse er de øremerket til " bestemte" formål, aktører.
Velger derfor å håpe og tro at :ffk:er kommet så langt i prosessen at firma`(er) egentlig er klare, men mangler kun de siste håndspåleggelser.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24