Husk meg
Brukernavn
Passord

Tabell i regneark

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 19 okt 04, 18:00
Måtte kikke på dette med en gang, ja.... Det virka nemlig på jobb, så jeg kunne ikke fatt hvorfor det ikke skulle fungere her... Fikk samme feilmelding.

Kode kan ikke kjøres siden regnearket er med beskyttelse, DeKjök. Når man skrur av beskyttelsen fungerer den kodesnutten utmerket...

Så, skru av beskyttelsen, så sorterer den tabellen.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 19 okt 04, 18:36
Endret: 19 okt 04, 19:16
DeKjök: Utrolig bra passord på det arket!

Edit: Opps, så ikke at passordet stod på arket...

Edit2:
Skru på makroer (Tools->Macro->Security og velg medium)

Åpne Visual Basic Editoren,velg "Sheet1(kampene)"

og lim inn:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

Dim rng As Range
Set rng = Selection

Range("K6:M11").Select
Selection.Sort Key1:=Range("L6"), Order1:=xlDescending, Key2:=Range("M6") _
, Order2:=xlDescending, OrderCustom:=1, MatchCase:= _
False, Orientation:=xlTopToBottom
rng.Select

End Sub


sorterer så fint atte!

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


dst64

Bedriftsspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 2

Lagt til: 19 okt 04, 19:48
Endret: 19 okt 04, 19:51
Har oversendt et regneark som skulle funke bra til ffkfil@start.no. Har benyttet dette noen uker og siden resultatene har stemt med både tippinga og forhåpningene har FFK befunnet seg på trygg grunn en stund. Skal ikke si noe om den videre tippinga men FFK kan unngå nedrykk uten å ta flere poeng mens man i verste fall kun får kvalifisering med en seier og en uavgjort i de siste to kampene.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 20 okt 04, 09:01
Asgeir, det var bare å fjerne protection så funka det ja. Glimrende. Satt fra 18.00 til 20.00 og rulla meg inn i en html/javascript versjon igår som til slutt funka, men det ble mye kode. Hadde vært bedre og sjekket her og sett hva løsningen vra...

Da er det bare å kjøre ulike kampresultater og finne ut hvordan FFK kan klare seg med minst mulig margin.


Et annet nyttig program hadde vært et som undersøker samtlige 19863 ulike kampresultater her og funnet ut hvor mange av dem som gir direkte nedrykk/kvalik etc.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 okt 04, 09:19
Hehe, det er vel strengt tatt flere muligheter enn 19863, siden det også kan gå helt ned på målscore, og da eskalerer jo antallet kombinasjonen noe vanvittig...

Jeg skal tenke litt på den med alle de matematiske "permutasjonene" for tabellen som det heter i faglitteraturen.

Når jeg tenker meg om ville det nok være enkelt å lage et program som produserer alle kombinasjonene via rekursivitet... Vel, vi får se hva jeg får tid til i løpet av arbeidsdagen, hehehe.

Jon

Juniorspiller

Ble medlem: 26 jun 03
Innlegg: 142

Lagt til: 20 okt 04, 09:45
Opprinnelig postet av Asgeir

Når jeg tenker meg om ville det nok være enkelt å lage et program som produserer alle kombinasjonene via rekursivitet... Vel, vi får se hva jeg får tid til i løpet av arbeidsdagen, hehehe.

Gjør det, men pass på at programmet kun gir output med antall ganger de forskjellige tabellene intreffer. Gjør det lettere å se om det statistisk er sannsynlig at FFK berger plassen ;)

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 20 okt 04, 13:27
Jeg har oppdatert gilberg arket fra i fjor, og brukt det de siste rundene.
trenger noen å maile det til slik at de kan legge det ut.
send meg mail på::D husbygger@hotmail.com hvis noen har interesse av det.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 20 okt 04, 14:10
Send det til ffkfil@start.no så kan den som vil hente det der....

---------------------------

Stadion på FMV!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 20 okt 04, 15:47
Jeg har laget et rekursivt program som tar for seg de 7 gjenstående kampene som gir 3^7=2187 mulige utfall. Sogndal sine kamper vil ikke påvirke, derfor er de fjernet.

Programmet kjøres fra:
http://www.hovedtribunen.net/innspurt.asp

Det blir spennende og se om Asgeir får samme tall, her er det veldig lett å tråkke feil.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 20 okt 04, 16:10
Da har jeg sendt årets versjon av gilbertprogrammet til ffkfil@start.no

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 21 okt 04, 10:45
Asgeir, jeg har nå justert mine sluttabeller pessimistisk, dvs. at under sortering flytter jeg alltid FFK nederst av to lag med samme poengsum dersom det ene laget da er FFK.

Den meste pessimistiske oppstillinger (tror jeg) er at Bodø/glimt slår Rosenborg, at Stabæk-Molde spiller uavgjort, at Stabæk slår Vålerenga og at Molde slår Bodø/Glimt. Da får jeg 66% sannsynlighet for at vi fortsatt er i tippeligaen.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 165

Lagt til: 21 okt 04, 20:11
Jeg har allerede fått Holters til å legge ut et regneark for årets sesong.
Det ligger i en eller annen tråd for en måned-halvannen siden.
Jeg kan godt sende alle interesserte en oppdatert versjon nå to kamper før slutt.
Hvis administrator leser dette: Legger du den ut hvis jeg sender en oppdatert versjon?

---------------------------

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340