Husk meg
Brukernavn
Passord

Dra ut tida ved cornerflagget...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 18 okt 04, 01:08
Er det bare meg som irriterer seg grønn over tullet til Roger og Koske ut ved det høyre cornerflagget mot slutten???

Har alltid synes at det å dra ut tida på denne måten er stygt, usportslig og ødelegger FFKs navn og rykte.

Så, Roger, slutt med det! I dag var det ikke engang utført på en skikkelig måte. Så bare dumt ut. Mista ballen begge gangene, og mostander gikk rett i angrep med to *idioter* helt oppe ved flagget.

Usportslig! Synes godt plankehaugen kan pipe en smule når det tullet der kommer!

PS: Syntes det var flott pauseunderholdning ved Musikkforeningen Viken, forresten. God, gammeldags stemning! Viken er etter det jeg kan forstå områdets beste korps, jmf 17.mai-tog osv...

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 okt 04, 01:18
Etter min mening et håpløst innlegg! Det er helt naturlig og normalt å dra ut tiden slik mot slutten av kampene! det er en del av fotballen og det taktiske og kyniske spillet. mye bedre at ballen er der, enn at vi blir pressa tilbake på banen hele tiden..

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 okt 04, 01:25
Enig med ajg her. Akkurat nå er det viktigere å sikre poengene enn å spille glitrende fotball i 90 minutter...

Det du savner var vel det FFK gjorde i begynnelsen av sesongen, hvor vi blant annet mistet to poeng til Enga på hjemmebane. Da kjørte vi mye i angrep og da ble vi kontret i senk.

Husker hvor god kontroll vi hadde hjemme mot Molde også. Det var aldri tvil om hvor seieren ville havne...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 18 okt 04, 06:20
Etter molde-kampen var det også snakk om at dette var ille... tull!

Jeg jubler for hvert sekund som går ved cornerflagget når vi leder med 1 mål og guttæne er tydelig slitne. Hadde vi gjort det samme mot enga hjemme hadde vi vel vært klare for TL alt (nesten hvertfall)

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 18 okt 04, 09:14
Opprinnelig postet av FFK1903
Det du savner var vel det FFK gjorde i begynnelsen av sesongen, hvor vi blant annet mistet to poeng til Enga på hjemmebane. Da kjørte vi mye i angrep og da ble vi kontret i senk.


Ble vi ikke kontret i senk på grunn av at nevnte spillere prøvde å holde ballen ved cornerflagget da også?

Vil bare legge til at det er en absolutt nødvendighet for FFK å spille kynisk når de er i den situasjonen de er. De prøvde på det hjemme mot Enga også, men var rett og slett for dårlige da......
Virker som ett helt nytt lag nå..

Ett vinnerlag!!!

Vepsen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 mai 03
Innlegg: 16

Lagt til: 18 okt 04, 09:31
For et totalt talentløst innlegg asgeir

---------------------------

Dag Løkken Finess


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 18 okt 04, 09:36
Opprinnelig postet av Vepsen
For et totalt talentløst innlegg asgeir

Tror nok du tar den prisen, Vepsen. Er enig med Asgeir. Slutt med det tullet ved cornerflagget, men vi piper ikke mot egne spillere.

---------------------------






Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 18 okt 04, 10:07
Det er viktig og være på rett side med mange folk på slutten slike kamper, men jeg mener vi heller bør satse på å trille litt ball. Helt greit at det foregår ut mot cornerflagga, det er jo tross alt lengst vekk fra vårt mål, men vi må løse det opp litt og vri spillet litt fra side til side. Det er svært vanskelig og stå i ro uten og miste ballen med tre fire motspillere rundt seg.
Lær av de store klubbene ute i europa. Der går ballen rundt i hele laget.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 18 okt 04, 10:15
Det viktigste er at vi tar tre poeng, ballen er tross alt i spill. Det hadde vært anderledes hvis FFK-spillerne hadde late som de var skada eller gjort andre ting for å drøye lenge når ballen ikke er i spill. Det å holde ballen ved cornerflagget syns jeg er glimmrende. De siste 4 min hadde Brann knapt en sjanse fordi Koskela og Risholt (bl.a) klarte å holde på ballen der oppe.

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 18 okt 04, 10:38
For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor de skal dra ut tida ved cornerflagget.

DRILLO/SEMB som kan fotballens ABC sier det beste i slike situasjoner er å AVSLUTTE ANGREPENE - helst skudd, innlegg på mål.

Blir det skudd eller innlegg så er det flere utfall:
1 Keeper redder og slår ballen til corner.
2 Ballen går i mål.
3 Ballen går over eller utafor.
4 Keeper redder og holder skuddet.

Her er det kun alternativ 4 som er dårlig, ettersom laget da kan kontre ved at keeper setter igang tidlig.

På en annen side så fikk vi jo 2 kontringer mot oss ved at Risholt/Koskela holdt på sånn igår også.

Men for å være helt ærlig så DRITER jeg i det så lenge det ble 3 poeng - men pent er det ikke.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 18 okt 04, 10:57
Litt enig med Asgeir, med ingen piping. Roger/Koskela fiksa vel 2 cornere når de holdt på, men mistet ogspå ballen 2 ganger. Det er farlig hvis laget flyttes opp for langt når ballen holdes ved cornerflagget, det var det som skjedde mot enga og som kostet oss 2 poeng som vi skulle hatt.


Det beste er å holde ballen i laget dersom man har dagen for dette, ellers er det best å avslutte angrepene.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


javell

Juniorspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 135

Lagt til: 18 okt 04, 10:57
Endret: 18 okt 04, 10:57
fatter dere ikke hvor latterlig det er å diskutere dette.. Folk sitter å ler av dette. Vi er i tippeligaen, og nå må vi blø for alle poenga. Det er ikke sånn som i 2. og 1. div. da vi omtrent viste at vi skulle røkke opp. Drøying av tiden er lov i fotball, selvfølgelig til en viss grad, og der er Rogærn helt konge.

Asgeir: Tro du PH tenker tanken på å pipe på egene spellere.? Og hva får deg til å tro at PH hadde gjort det? Er du dum.?

---------------------------

Les reglene for dette forumet!



NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 18 okt 04, 13:03
Herlig: Temperatur!

Hvis folk tror valget står mellom å dra ut tida ved cornerflagget eller å tape kampen, da må de ta en aldri så liten kikk på boka som heter "sunn fornuft". Dette er et såkalt falsk ultimatum, altså ugyldig, ergo gidder jeg ikke engang kommentere hva jeg synes om resonnementet.

Det er klart PH skal pipe på egne spillere akkurat på lik linje med at man skal pipe for elementer i PH som driter seg ut og hiver bruskrus på banen. Når noen gjør noe som bringer klubben vår i vanry, det være seg på banen eller på tribunen så er det selvsagt på sin plass å si fra.

Mitt poeng var at det å hale ut tida ved cornerflagget er:
1) Ikke effektivt
2) Stygt å se på
3) Ikke tradisjon i FFK

Det er sikkert masse ildsinte PHere der ute nå, og påstår at jeg lever i gamle dager. Kan hende, men i det minste har jeg illusjoner om hva fotball skal være. Bedre å ha illusjoner og idealer enn å være totalt desillusjonert og resultatorientert som alle de andre i den store bermen der ute. Fotball er mer enn resultat.

Og kom ikke å si at vi hadde tapt kampen hvis ikke Roger og Koske hadde tulla ute på sia der.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 okt 04, 13:23
Husk Asgeir, vi mista seiern mot VIF på grunn av at vi ikke spilte kynisk. Og jeg er stor tilhenger for å holde ballen i laget ( også ved cornerflagget ) når det drar seg til på slutten av kampene. Jeg foretrekker heller det en å forlise poeng. Men tidligere i kampen bør en ikke gjøre dette.
Men når du presterer å skrive at vi skal pipe på guttane våres når døm gjør slikt så begynner jeg i det hele tatt å lure på om du er FFK-supporter. Skulle heller tro at du er fra Bergen og er sur.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 18 okt 04, 14:19
Piping på egne er aldri bra og hjelper ingen verdens ting. Og dette er heller ingen stor sak. Vi vant og det var det viktigste.

At FFK i den situasjonen skal spille kynisk er jeg 100% enig i, men det kan gjøres på flere måter. Det viktigste er at FFK har nok folk hjem til å hindre scoring og at FFK ikke legger seg helt bak på egen 16.

Faren ved å holde ballen ved cornerflagget ble demonstrert mot enga. Der forsøkte FFK å holde ballen ved cornerflagget, mista den og hadde så mange spillere stående høyt at vi tapte 2 poeng på kontringen som fulgte.

Ender vi opp ved cornerflagget så skal det bli en corner ut av det, innkast til oss eller motstander, aldri innlegg.

Men aller beste er det om FFK klarer å holde ballen i laget og la motstander jage.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 okt 04, 14:48
Hvis du tenker etter så var ikke situasjonen med Brenne ved cornerflagget. Han mista ballen omlag 10-15 meter nærmere midten, og der er det lettere å miste ballen.

Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 18 okt 04, 14:52
Endret: 18 okt 04, 14:55
Pipe på egne spillere, det er for landslagspublikummet, og bortskjemte trøndere! Det har vært utrop på PH-tribunen, spesielt retta mot Vebjørn H., og det var ikke mange utropa før et 20-tall av oss trua med å pælme disse folka over gjerdet. Tar litt hardt i her nå, men vi er der for å STØTTE guttane, og piper du på tribuna vår får du se hva støtte betyr.

Uthaling av tid, og metoder for dette, er dog en annen sak.

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 18 okt 04, 14:53
Pipe på egne spillere? Skal ikke begynne å slenge dritt til dem og da? Lage egne sanger vi kan synge når de driter seg ut. (lenge leve ironien her)Herregud... Blir litt oppgitt jeg nå.

---------------------------

Han løper opp sin egen feilpasning. Da er du kjapp!

Ivar Hoff


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 18 okt 04, 15:18

Hvorfor ikke begynne å synge det samme som vi synger om Rudi. Risholt er... (IRONI) Helt greit for meg at de går til cornerflagget. Men det som er viktig da er at de ikke mister ballen. HOld på ballen så lenge som mulig før du prøver å få et innkast eller en corner.

---------------------------

Fredd


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 okt 04, 15:35
Det er nemlig poenget, Fredd. Holde på ballen lengst mulig, og få det beste ut av det.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3