Husk meg
Brukernavn
Passord

Gratulerer Sarpsborg Fotball klubb!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 12 okt 04, 01:01
Sparta er og blir et hockeylag! Uansett hva dere sier vil ikke Sparta skape samme entusiasmen som SFK, hvis noen av laga rykka lengre opp i divisjonssystemet. Se på FFK; det er ikke mange år siden Øssia var i samme divisjon og ingen ville samarbeide om en felles strategi. FFK levde på gamle drømmer. Og gamle spøkelser styrte i brakka ved stadion. Ingen entusiasme og 200 på stadion! Plutselig snudde det. Det samme tror jeg vil skje i Særp og da er det SFK som gjelder, ikke Sparta.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 12 okt 04, 01:15
Pr. idag så er det jo nettopp Sparta som skaper entusiasme i vår døde naboby...og sånn vil det vel ofte være. Det laget som gjør det best får mest oppmerksomhet og entusiasme sin vei, bare de mest innbitte supporterne holder seg til laget sitt. Vi må huske at det bare er en liten prosentandel av de som går på kamp som finner det utenkelig å heie på et annet lag...

Mange i vår by ville nok gått på Øssia-kamper dersom de lå et par divisjoner over FFK...godt å vite at det aldri vil skje!

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 12 okt 04, 10:04
Opprinnelig postet av varheim
Sparta er og blir et hockeylag! Uansett hva dere sier vil ikke Sparta skape samme entusiasmen som SFK, hvis noen av laga rykka lengre opp i divisjonssystemet. Se på FFK; det er ikke mange år siden Øssia var i samme divisjon og ingen ville samarbeide om en felles strategi. FFK levde på gamle drømmer. Og gamle spøkelser styrte i brakka ved stadion. Ingen entusiasme og 200 på stadion! Plutselig snudde det. Det samme tror jeg vil skje i Særp og da er det SFK som gjelder, ikke Sparta.


Jeg tror du tar ganske feil her. Sparta har et ishockeylag, helt korrekt, men også et fotballag. Faktisk vant de NM etter SFK, som så mange her hauser opp i falsk boble. Antall sølvtøy i skapet betyr jo ingenting! Det er måten klubbene drives på som betyr noe. Historien og sølvtøyet er ikke et mål i seg selv, målet må alltid være hvordan man skal oppnå ny suksess og eventuelt nytt sølvtøy. For meg blir det helt feil å si at SFK er laget fordi det har mest historie. Hva betyr historie når forrige suksess for SFKs del var for 53 år siden?
Det er dagens drift og menneskene som leder den som betyr noe. Og her ligger Sparta et hestehode foran med ungdoms-, junior-, rekrutt- og A-lag.
Publikumstallene har variert fra 3.000 i cupen til 1.000 i serien og helt ned til rundt 400. Men SFK har hatt fra 40-90 tilskuere. Det sier vel også sitt?
Hvis du spør den vanlige mannen/kvinnen i gata i Sarpsborg om hvilket fotballag han/hun holder med er jeg overbevist om at Sparta er svaret. Interessant var det også å lese SA i sommer der et av sommerspørsmålene var "SFK eller Sparta?" Bare en svarte SFK i løpet av hele sommeren - og det var en SFK-spiller.

Vi kan ikke sammenlikne FFKs posisjon i denne byen med SFKs i Sarpsborg. 101-åringen i nabobyen har med delikate nedsettende bemerkninger kvittet seg med tilhengere og normal sympati utover sin egen krets. Synd.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 12 okt 04, 13:10
Kanskje interessen endrer seg med to lag i samme divisjon?

---------------------------

Stadion på FMV!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340