Husk meg
Brukernavn
Passord

Demokraten unødvendig negativ?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 jun 03, 14:34
Jeg leser Demokraten bare av og til, men har den senere tid lagt merke til en del negativ vinkling av FFK i artiklene deres. Det overrasker meg litt ettersom FFK gjør det såpass bra - hvertfall bedre enn jeg hadde forventet, men Demokraten var kanskje av de som trodde FFK skulle cruise gjennom 1. divisjon?

For ikke lenge siden hadde Demokraten er repotasje under overskriften "Tid for å handle" hvor essensen til artikkelforfatter Knut Johannessen er grei nok; FFK trenger forsterkninger for å henge med. Det er jeg forsåvidt enig i. Men artikkelen inneholder også usaklig kritikk av Welton Melo som faktisk gjennomførte en ganske bra kamp. "Welton Melo fikk sjansen på topp, men han holder ikke det nivå man forventer når man henter en brasilianer. Trøkket og gjennombruddskraften er helt fraværende. Han presterer noen lekre detaljer med ballen i føttene, men det gjør vel enhver brasse over ti år" blir skrevet om ham. Artikkelen som helhet kan aksepteres som konstruktiv kritikk, men jeg synes likefult den er noe unødvendig og negativt belyst.

Så over til artikkelen etter Hønefoss-kampen. Etter at FFK har spilt uavgjort borte mot et topplag med mange sentrale spillere ute med skade, så velger Demokraten å fokusere på at dette var årsverste av FFK, spillet var elendig, nærmest henge ut enkeltspillere (Håkan og igjen Welton Melo) osv. Hvorfor ikke fokusere på at FFK faktisk tok 1 poeng og var nær ved å ta samtlige i en særdeles vanskelig bortekamp? Artikkelforfatter her, Per Ole Eliassen, har igjen en del gode poenger, blant annet ved å trekke frem Håkan Söderstjernas manglende ferdigheter defensivt som forklaring på hvorfor Vebjørn Hagen har slitt på venstrebacken o.l. Men fokuseringen generelt er gjennomsyret av negativitet.

Personlig synes jeg FB har vært flinkere i år enn på lenge i sin dekning av FFK. Demokraten derimot ser kanskje ut til å ha fått et oppmerksomhetsbehov ettersom avisen har blitt marginalisert? Jeg vet ikke, men dekningen virker ikke helt heldig. Hva mener dere?

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 20 jun 03, 16:51
Demokraten er og blir en møkka-avis, ferdig med det....men reklame har`em nok av....

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!


Maradona

Knøttespiller
Ble medlem: 22 apr 03
Innlegg: 49

Lagt til: 20 jun 03, 17:21
Enig!
Her kommer min konstruktive kritikk av Demokraten:
Det er en møkka- avis, og det forundrer meg at den kommer ut i det hele tatt!
Jeg tror ikke det er lenge til den blir slått helt konkurs!
Har ikke sjans til å konkurrere med FB

---------------------------

Mvh

Diego


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 20 jun 03, 23:32
Slenger meg på her!! FB er ufattelig mange divisjoner høyere enn Demokraten!!!!!!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 20 jun 03, 23:33
.....både når det gjelder dekning av FFK og andre ting :-)

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 21 jun 03, 11:57
Jada, FB er bedre. Men synes ikke artikkelen det snakkes om var negativ da...

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 21 jun 03, 12:08
En kan selvfølgelig være enig/uenig i hva journalisten i Demokraten skriver. Men husk at FB er "verdens beste avis" eller hva det er de kaller seg fordi de faktisk har konkurranse i Fredrikstad. Hvis Demokraten går dukken, så kan jeg love at FB kommer til å falle ned på et nivå som bare avisas eiere vil være tilfreds med. Se hvor tynn og dvask søndagsutgaven ble etter at Demokraten måtte kaste inn håndkle. Den eneste måten vi kan få god dekning av FFK og annen lokal sport, er å støtte opp om begge avisene. Ellers kommer vi til å ende opp med et FB som kommer til å ligne mer og mer på Østfoldavisa.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 jun 03, 12:58
Nå har vel du en aldri så liten dobbeltrolle her, Jon Syversen, ettersom du jo skriver litt for Demokraten og de er en tung sponsor for Plankehaugen? Med andre ord er det ikke underlig at du argumenterer som du gjør. Når det er sagt så er jeg tilbøyelig til å være enig. Det er viktig at to aviser opprettholdes i byen, men det er også viktig at varene som leveres er av noenlunde kvalitet.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 21 jun 03, 14:21
Ja og nei...At jeg skriver i Demokraten er en del av sponsoravtalen, og Demokraten støtter oss på alle måter. Men jeg mente det samme før avtalen; at uten konkurranse får vi et enda dårligere produkt. Jeg støtter ikke det som sto i Demokraten. Ble faktisk litt irritert, men ikke nok til at jeg ikke ser poenget i artikkelen. Men den var for negativ.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 21 jun 03, 22:32
Helt riktig som Jon sier at vi trenger konkurranse.. FB hadde aldri vært der de er i dag hvis de ikke hadde hatt noen å konkurrere med.....

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340