Husk meg
Brukernavn
Passord

Til Klubbens beste

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 24 sep 04, 12:51
Nå begynner det å bli ganske klart at Herr Forsberg ikke setter klubben foran personlig vinning om en leser dagens Demokraten, da er det vel greit å si takk og farvel.

Personlig var jeg også for at stadion skulle fortsette der den ligger. Men når resten av styret forteller om en gavepakke som medfører at vi vil få et anlegg som vil medføre mye lavere kostander enn om dagens anlegg rustes opp, så må man jo leve på en annen planet for å ikke støtte det beste og billigste forslaget. Hadde fotballhjertet til de FFK Eiendom vært så stort som noen av de hevder å ha , burde de hverfall gi fra seg sin del for det de gav i sin tid med en indeksregulering og få betalt for rentekostnad i perioden . Om ikke, så viser det seg at personlig vinning har stått i høysete hele veien for de som da vil forsøke å ta ut sin %del av markedsverdien.

Det blir spennende å se hvem som velger hva i den nærmeste fremtid.

Vi får håpe at vi videre kan få en modell som I Brann og RBK der styret i Fotballklubben bestemmer og ikke andre med varierende agenda som svinger avhengig av om de får viljen sin. Er du ikke enig i en flertallsbeslutning i en klubb så er det jo bare å trekke seg. Rike "onkler" kan holde på som i Brann der de kjøper spillere og får sin del av overskuddet ved videresalg.
l

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 24 sep 04, 13:07
Bare minner om att det ligger ett styrevedtak om Holmen. Hvis værste ikke får inn nødvendige inntekter, hva da med baneleie til FFK da? Tilsvarer baneleie kostpris av drift av annlegget? Synes det er helt greit at Forsberg stiller spørsmålstegn ved utbygging på Værste, siden mye av det som kommer frem minner om et luftslott.

Det medfører heller ikke riktighet, som Svein Bendik Hansen skriver, att ikke Holmen klarer å finansieres. Det meste av det han skriver er ikke annet enn tøv.

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 24 sep 04, 13:56
Endret: 24 sep 04, 13:57
styrevedtaket på Holmen ble gjort før gavepakken ble kjent.
ja hva om Værste ikke får inn nok penger, det spiller vel ikke noen rolle om eierne av værste står som garantister. Tilsammen har de nok til å finansiere flere stadioner.

Å være herre i eget hus tror jeg også bør være av betydning. Ved en organisering rundt FFK , slipper man problemstillingene som er diskutert rundt samroganisering av de ulike styrene og lederne for de ulike selskapene og klubben. Det beste er å slå to fluer i en smekk, å legge totalansrvaret videre i FFK som klubb. Beslutninger i en klubb som ingen eier blir normalt gjort i en flertallsbeslutning og ikke av menesker som i all tid kun har hørt på seg selv og som ingen har turt å si i mot. Bare FFK nå videre driver fornuftig bør det være mulig å la FFK som klubb sitte i førersetet uten innblanding av investorer.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 24 sep 04, 14:18
FFK eiendom har ikke engang klart å oppfylle alle krav som ble satt til stadion før denne sesongen, slik at klubben måtte betale får å tilfredstille forbundets krav. Karl & co ønsker antageligvis nå bare å skyggelegge Værsteprosjektet uten å ha noe reelt egte alternativ for å redde sitt eget ansikt.
I forhold til de tidsrammer man står overfor og de føringer forbundet gir er valget veldig enkelt. Værtse eller 2.div og breddefotball igjen. Så enkelt er det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 24 sep 04, 14:23
de har nok et reelt alternativ, men det vil koste mer å leie av en grisk Forsberg .

Mest sannsynlig er Forsberg den eneste som kommer til å flå FFK ved utkjøp av FFK Eiendom, men vi kan jo håpe på at han tar til fornuft.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 24 sep 04, 14:33
Om de har et reelt alternativ må det antageligvis være byggestart denne høsten og ferdistillelse senest høst 2006. Dette for å få videre dispensasjoner av forbundet. For å få til dette må ting være ganske konkret allerede nå. Hvis så konkrete planer foreligger er det rart at ingen får vite om dem. Og hvordan skal det finansieres?
En annen problemstilling er hvordan man skal få godkjent dette i komunen så lenge de tydelig har uttrykt at de ønsker et nytt stadion på Værste.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 24 sep 04, 14:38
Det hadde ikke blitt noen omregulering ved det siste alternativet som ble presentert rett over sommeren. Alternativet var bra det , men prisen for å leie det ble mye større enn værste alt.
Finansieringen tror jeg Forsberg og Høili hadde fått på plass.
Det er godt at fornuften seirer .

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 24 sep 04, 15:42
Hei igjen tomroar, lengesida! :p

Det er mulig jeg er helt på jordet nå, men var det ikke snakk om en garanti fra værste om at leien ikke skulle bli høyere enn det den er på holmen nå!? Det er jo sagt en god del om denne saken, så det kan godt hende det bare er noe som har rørt seg sammen i hodet mitt :)

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 24 sep 04, 15:56
Syns dere er litt harde mot Forsberg her! Mannen har holdt klubben med penger i mange år, uten særlig hjelp fra andre.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 sep 04, 17:26
Det er en myte at Forsberg har holdt klubben oppegående i mange år.... Han er FFKs største bremsekloss..... Håper vi snart er kvitt han i FFK systemet for godt snart...... Han har ikke gjort noe, med annen hensikt å tjene på det i lengden..... Nå ser det heldigvis ut som at han skal tape, og da kommer vi til å se hans sanne ansikt......

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 24 sep 04, 18:52
Opprinnelig postet av Olavesen
Hei igjen tomroar, lengesida! :p

Det er mulig jeg er helt på jordet nå, men var det ikke snakk om en garanti fra værste om at leien ikke skulle bli høyere enn det den er på holmen nå!? Det er jo sagt en god del om denne saken, så det kan godt hende det bare er noe som har rørt seg sammen i hodet mitt :)


garantien gjelder opp mot hva ffk betaler for bruk av den gamle stadion, Værste gutta satte de andre sjakk matt i første trekk med å tilby dette.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 24 sep 04, 23:18
Opprinnelig postet av seal_dm
Bare minner om att det ligger ett styrevedtak om Holmen. Hvis værste ikke får inn nødvendige inntekter, hva da med baneleie til FFK da? Tilsvarer baneleie kostpris av drift av annlegget? Synes det er helt greit at Forsberg stiller spørsmålstegn ved utbygging på Værste, siden mye av det som kommer frem minner om et luftslott.

Det medfører heller ikke riktighet, som Svein Bendik Hansen skriver, att ikke Holmen klarer å finansieres. Det meste av det han skriver er ikke annet enn tøv.


Hvor har du vært når informasjonsmøtene den siste tiden har blitt avholdt da?
Styrevedtak om Holmen??? Holmen-alternativet lot seg ikke gjennomføre.
Dermed ble det enstemmig vedtatt i alle styrer i klubben (ASA, Eiendom, Sport), etter en ny runde, at man innstillte Værste som det nye og beste alternativet. Tilbudet er forelagt; En gavepakke!

---------------------------

Macka fra start!


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 24 sep 04, 23:48
Forskjell på informasjonsmøter og vedtak vet du. Å si at Holmen ikke er gjennomførbart er tøv. Holmen er dessuten det billigste alternativet. Å tro att ikke Holmen kan finansieres er bare tomt prat.
Ved å velge det dyreste alternativet, velger man bort den største sponsoren, og den viktigste støttespilleren. Ikke særlig smart i grunn.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 25 sep 04, 01:21
Helt enig med djpete!

Her er det mange som uttaler seg uten å ha satt seg inn i saken.
Vil derfor anbefale dem til å¨møte opp på Plankehaugens møte på klubbhuset Onsdag 29. sept. kl. 19.00

Slik jeg ser det, virker det nesten komisk, når Forsberg fortsatt prøver å innbille oss at Holmen alternativet er bedre enn Værste.

Egentlig er det veldig lett å gjennomskue at han ikke tenker FFK`s beste, men at han hele tiden har hatt egne økonomiske motiv for å jobbe for Holmen.:D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 25 sep 04, 10:47
Føler att jeg har satt meg ganske grundig inn i saken jeg. Likevel er det ting som skurrer. Synes ikke klubben nødvendighvis bør gå for det beste forslaget, men det billigste. Holmen- forslaget var da godt nok det. Fredrikstad er fortsatt en liten by. Jeg tror att de mer yngre vil gå for Værste, mens de eldre vil ha Holmen. FFK`s historie hører hjemme på Holmen.
Selv om det kan se ut som det er avgjort att det blir Værste, er det ikke for sent å snu.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 25 sep 04, 11:51
Endret: 25 sep 04, 11:53
Opprinnelig postet av seal_dm
Føler att jeg har satt meg ganske grundig inn i saken jeg. Likevel er det ting som skurrer. Holmen- forslaget var da godt nok det. Fredrikstad er fortsatt en liten by. Jeg tror att de mer yngre vil gå for Værste, mens de eldre vil ha Holmen. FFK`s historie hører hjemme på Holmen.
Selv om det kan se ut som det er avgjort att det blir Værste, er det ikke for sent å snu.


Det meste av historien ligger foran oss. Fremtiden ligger på Værste. Masse god Fredrikstad historie ligger forresten også der.

Holmen er ikke finansierbart! Dermed basta. Ingen vil spytte inn den nødvendige manglende kapitalen på 60 mill. Når Forsberg gjør sine siste krampetrekninger for Holmen blir det nesten litt patetisk etter min mening.

At han i tillegg stort sett ikke har møtt opp på et eneste informasjonsmøte angående saken viser vel hans ståsted; Steil og sta på Holmen.

Legg prestisjen til side Forsberg, la det beste og eneste alternativet seire slik at vi får sikret tippeligaspill for de neste generasjoner.

Opprinnelig postet av seal_dm
Synes ikke klubben nødvendighvis bør gå for det beste forslaget, men det billigste. .


Hvorfor pisse i buksa for å bli varm om vinteren når man kan gå inn og varme seg på kakao og i nye tørre klær, totalt vederlagsfritt. Forstår du ikke teksten? Værste vil ikke koste klubbennoe mer å benytte seg av enn Holmen gjør idag. Stadionannlegget vil bli satt opp totalt uten risiko for klubben.
Alle som fortsatt kjemper for Holmen er med på å bremse stadionutbyggingen, og dermed bremse FFK som fotballlklubb. Det som er virkelig skremmende er at det virker til at brorparten av de som fortsatt er standhaftige Holmen-tilhenger, ikke har vært til stede på noen av info-møtene som klubben har avholdt angående Værste alternativet. Det vitner faktisk om total mangel på respekt, for alt annet enn sine egne meninger.

---------------------------

Macka fra start!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 25 sep 04, 12:14
Opprinnelig postet av seal_dm
Å si at Holmen ikke er gjennomførbart er tøv. Holmen er dessuten det billigste alternativet. Å tro att ikke Holmen kan finansieres er bare tomt prat.

Argumentér da!! Hvordan er det gjennomførbart?
Hvordan skal Holmen finansieres?

Du som står så steilt på Holmen-alternativet må jo ha satt deg virkelig godt inn i den økonomiske ryggraden i dette alternativet.

---------------------------

Macka fra start!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 25 sep 04, 12:40
Endret: 25 sep 04, 12:41
Tror nok Forsberg og Høili ville kunne finansiere opp Holmen alternativet, men å hevde at det er det billigste er å skyte over mål da Værste sier at FFK skal betale det samme som nå, er det rimelig innlysende at å spille på et nytt Holmen stadion vil bli vesentlig dyrere og FFK vil heller ikke eie sin del. Holmen alternativet er å fylle mye kronasje i Forsbergs bukselommer.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 25 sep 04, 12:55
djpete: du spør om finansiering av holmenalternativet på 60 mill, mens du rått sluker forklaringen på hvordan værste til 105 mill. Dette er to anlegg med omtrent identisk inntektsgrunnlag.

1. FFK har ingen garantier for at stadionleie vi blir på samme nivå dersom værste/garantist går konk.

2. Når noe høres for godt ut til å være sant, så er det som regel det!

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 25 sep 04, 13:08
Det er jo et usikkerhetsmoment ved Værste også. Det å omgjøre to gamle fabrikkhaller til tribuner, er vel litt vanskeligere å kostnadskalkulere også vil jeg tro. Kan lett bli overskridelser her. Sier ikke att det vil bli overskridelser her, men sjangsen for att det blir det vil jo være større enn om man bygger tribuner opp fra scratch.

Jeg er litt usikker på hvem som tar den kostnaden, FFK, Værste as eller de som vinner anbudsrunden. Bare en tanke.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340