Husk meg
Brukernavn
Passord

Bjørnar til Sparta?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 27 aug 04, 10:12
Sarpeklubben har jo siklet på Bjørnar i ett år. Nå har Sparta, ifølge SA, sendt en offisiell henvendelse.
Bjørnar sier at FFK vil ha ham i en sesong til, men at han ikke har bestemt seg - og er fristet av spillestilen hvor han vel får en plass som indreløper.

Jeg vil IKKE miste Bjørnar. Synes han er et suveren forbilde som lokal, ærlig og oppofrende spiller, men skjønner at han er fristet av fast førstelagsspill i en rolle der han er best.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 27 aug 04, 10:18
Brenne, Bjørnar og Czwartek (samt Staw og Holberg) er de siste "lokale" spillere vi har... La oss ta vare på disse. Litt identitet trenger vi, og dessuten holder de tre nevnte mål i massevis. I alle fall i 1. divisjon.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 27 aug 04, 10:44
Jeg ser selvsagt helt enig. Identiteten er så viktig. Jeg er naturligvis "glad i" alle våre spillere, men ekstra "glad i" spillere som kommer fra byen. Slik har vi det vel alle sammen?

Forsvinner Bjørnar vil jeg forstå det ut fra hans eget syn på å ville spille førstelagsfotball - bare ønske han lykke til videre. Akkurat som jeg har gjort med Rino, Lars Petter, og andre som har forlatt FFK.

:ffk:

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 27 aug 04, 10:51
Enig Holters, Bjørnar har vel i år bevist ( bortsett fra VIF kampen) at han ikke er svakere enn mange andre som sikkert vil beholde sin plass i stallen.

Men velger Bjørnar å prioritere en klubb hvor han er sikret 1.lags fotball istenfor "stallplass" ønsker jeg han lykke til.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 27 aug 04, 11:04
Hvis han går til Sparta (håper jeg ikke), så blir han nok bare utleid slik at han får utviklet seg og spilt mer fotball. Hvis FFK selger han er de jo noen brødhøl!

---------------------------

We play with 2 stoppers and 3 spisses...

Nils Arne Eggen


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 aug 04, 11:15
Saken er vel at kontrakten til Bjørnar går ut etter denne sesongen, så hvis Bjørnar velger Sparta fremfor FFK (noe jeg tror han gjør) så blir det vanskelig å låne ham ut...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 27 aug 04, 11:36

Har ikke Sparta og FFK inngått en avtale om spiller overganger?
Er det noen som vet mere om den avtalen?
Jeg vet at klubber innen byprosjektet har reagert på at FFK sender spillere ut av byen til en av de argeste konkurrentene til FFK.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 aug 04, 11:58
Endret: 27 aug 04, 12:02
Forrige gang dette ryktet var fremme i media, var vel i sommer, så fortalte i allefall Bjørnar meg at det ikke var aktuelt, og at han trivedes meget så godt...

På den annen side var han lenge veldig usikker i vinter, altså før han signerte kontrakten med FFK... Det er jo som regel et økonomisk så vel som sportslig aspekt ved en slik avgjørelse... sportslig sett har BJ vist i år at han ikke står tilbake for noen av de andre spillerne i troppen, og personlig mener jeg at han har fått for få muligheter der han er best, samt at han, når han har fått spille, har vist at han er en spiller som blør for drakta...(må selvsagt se bort i fra 1.omg mot RBK, rundingsbøye de lux,skjønt han prøvde i alle fall) og kampen mot VIF)...

Nei, jeg håper personlig at han blir i FFK i enda noen år, og at FFK setter pris på den jobben han nedlegger på trening og i kamp. Dersom FFK mister BJ så mister de også en "påpisker" og et kreativt innslag i hverdagen...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 aug 04, 12:08
KTE og HH burde forlate FFK før Bjørnar gjør det, Bjørnar er satt til å gjøre en jobb som back, noe han mestrer men som ikke er hans foretrukkene rolle, sportseligadministrasjon er satt til å gjøre den rollen de foretrekker men ikke klarer å mestre, ut med Eggen og Hansen. Og ja til nytt sportselig team.

Arne Erlandsen og Hallvar Thoresen hadde vært å foretrekke.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5541

Lagt til: 27 aug 04, 12:13
Til Ebenfalk2
Hvorfor tror du at Erlandsen/Thoresen vil til FFK?
Mener du det er Harry Hansen sin skyld hvis Bjørnar velger å gå til Sparta? Eller er det Eggen sin skyld?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 27 aug 04, 12:24
Blir kvalm av å lese at Bjørnar skal forlate oss. Der går grensa. Bjørnar er FFK.

---------------------------






seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 27 aug 04, 12:46
Enig. Han burde blitt tilbudt en ny ettårskontrakt i det minste. Vi må holde på de som er igjen som er fra byen. Ikke noe galt i å hente inn utlenninger, men laget bør ha folk her fra byen også. Kan vel ikke være blandt de dyreste å ha i laget heller.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 aug 04, 12:52
Opprinnelig postet av seal_dm
Kan vel ikke være blandt de dyreste å ha i laget heller.


Kan vel kanskje være et av probleme? De tilbø ham ikke akkurat store summer forrige gang... Eller det vil si, det er vel spillere som tjener mer men uter mindre...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 aug 04, 13:04
Erlandsen og Thoresen var bare et eksempel. Men deres rutine hadde vært å foretrekke fremfor det Eggen har vist til nå de, de ville muligens sett og vist hva laget hadde trengt av kvalitet. Tror naturlig nok at en Trener som er uten jobb og ikke har fått noe tilbud enda ville vurdert ett tilbud fra FFK som aktuelt, da på lik linje med andre eventuele tilbud.
Jeg mener om Eggen/Hansen: når sports admnistrasjonen ikke klarer og gi tydelige nok signaler om at de lokale skal bli sattset på i de rollene de foretrekker fremfor eksterne spiller som ikke presterer så burde heller trener vurdere om ikke han skal tre inn en rolle i lagoppsett/taktikk som gjør at han kan bruke den ene gode spillern der. Bedre feks å bruke Bjørnar i en indreløper rolle på midtbanen, enn å ha koskela på midten som er altfor lik Risholt i stil. Desuten har jo koskela vist at han ikke presterer godt nok enda!! Koskela kan bli veldig god bare han brukes rett. Jeg mener att gjennombruds hissigheten er for dårlig. Vist ingen har lagt merke til det så har det ikke blitt skårt et eneste mål på gjenombrudsløp i lengderettning fra noen midtbane spillere i år, dette var noe som ofte skjedde i 2 og 1, naturligvis vet jeg att dette er mere krevende i TL pga markeringer og bedre midtstoppere, men hvorfor ikke bygge dette over tid. Dette krever naturlig vis omstrukturering i lagleddene og vil ta tid, men tror at en halv sesong med en agresiv Bjørnar på midten hadde vært å foretrekke en Koskela som ikke har den samme farten og avsluttnings egenskap som Bjørnar. Mener ikke at det er Harry Hansens skyld att Bjørnar eventuelt forsvinner men noen har ansvaret. Hadde Sportsadministrasjonen hatt bedre viten om egen tropp så hadde ikke Koskela blitt kjøpt inn som et forsterknings alternativ. Eggen har selv sagt att man må lære og bygge et lag rundt en stamme, men etter hva jeg har sett i år har denne stammen kommet til kort, dette er også noe som har blitt gjennom debatert så den gidder jeg ikke ta, men hadde Hansen brukt hodet hadde han sagt, nei Bjørnar kan vi bruke her istede, la oss se frem til overgangsvinduet åpner i sommer så kjøper vi en ny en da istede, og heller brukt 5 Mill på nye Backer og Stoppere. og kansje en utfordrer på topp. Det var her behovet var, noe alle så. Når elementære ting som markeringer på dødball besluttsomhet i egen 16meter klokskap i situasjoner der det kan bli dømmt straffer imot ikke holder mål så er det trenerns ansvar. Samme er det når udyktigheten i motstanders 16meter. Avslutninger, godt timet innlegg og kynisme.
Det Sportsadministrasjonen har visst er ikke godt nok og kan ikke aksepteres. I forhold til alle planenen og luftslottene som har blitt bygd så er det ikke noe som har blitt hold.

Det kan naturlig vis skje at fornyet TL kontrakt vil gjøre at Eggen/Hansen vil vite mere om vilke spille typer vi trenger neste sesong, men de vil på dette tidspunktet bli mye visom og dersomatte. Jeg forstår at det tar lang tid og bygge et godt lag og mye skal og må prøves men det å rykke ned på TL 4 størrste budsjett er jo ren katastrofe.

Spilleres navn er ikke ment som harselering eller uthenging men tatt som eksempler, se koskela vs bjørnar på midten, kunne også brukt andre. Feks Vebjørn og stian, her har Eggen i behov av forsvarsspiller brukt stian i en rolle han ikke trives i og fått ødelagt sin selvtillit, det hadde vært bedre om Vebjørn hadde spillt hver kamp frem til vi hadde fåt en ny VB istede, dette fordi han er en VB. og heller lagt opp til at spillere som Risholt eller en annen defansiv spiller hadde fungert som støtte.

Nå håper jeg at jeg har klart og belyse mine synspunkter uten for forvirende forklaring.

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 27 aug 04, 13:18
Veldig bra Ebenfalk 2. Noen skal stå ansvarlig. Det er jo ingen tvil om at det i første rekke er Eggen. Forsvinner Bjørnar tror jeg ikke publikum blir nådige med hr Eggen.

---------------------------






kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5541

Lagt til: 27 aug 04, 13:22
Bjørnar var vel ikke noe klart førstevalg ifjor heller. Jeg synes det blir feil å skylde på Hansen/Eggen hvis han ønsker seg bort.
Forstå meg rett. Personlig ønsker jeg å ha Bjørnar i stallen til FFK:

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 27 aug 04, 13:32
Spillere trenger tillit. Jeg mener Bjørnar gjorde en del bra ting på vårsesongen. Kampene frem mot sommeren var jo en katastrofe. Spillere som Bjørnar som da får enkelte innhopp, og feiler, kommer sjelden til sin rett.
Jeg mener Bjørnar kan være en spiller å satse videre på. Beholdes plassen, og vi får en ro i laget neste sesong, kan spillere som Bjørnar utvikle seg videre. Får han spillt på seg selvtillit, kan han være verdt å satse på.

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 27 aug 04, 13:38
Endret: 27 aug 04, 13:40
Jeg begynner egentlig å bli dritt lei av at FFK leverer spillere til Sparta og Kvik. De burde heller prøvd å kanalisere disse spillerne til lokale lag som Østsiden, Lisleby eller Selbak slik at byen på litt sikt kan få et lag i 2. divisjon. Fredrikstad trenger det og jeg trodde det var en av ideene med byprosjektet, nemlig at vi skulle styrke Fredrikstadfotballen. Hadde vi hatt et 2.divisjonslag så kunne FFK leid eller lånt ut spillere til disse lagene og de hadde da fått matching på et høyere nivå enn FFK2.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5541

Lagt til: 27 aug 04, 14:40
Lev Yashin der er greit at du kanskje er tidenes beste keeper. Disse spillerene ønsker enkelt å greit å spille i en høyere divisjon enn 3. div.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 27 aug 04, 14:47
Jashin har helt rett. Kristoffer Solvang er ett fint eksempel. Ble hentet tilbake fra Lisleby og så bare rett til Kvik. Helt utrolig spør du meg.

---------------------------







Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340