Husk meg
Brukernavn
Passord

Skal F-B kunne sakse fra dette forumet?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 aug 04, 12:16
Endret: 16 aug 04, 12:16
Jeg mener det er lite saklig måte F-B jobber på når de sakser fra dette forumet uten å spøre den som har skrevet innlegget.

Hva synes dere?

Barabus

Juniorspiller
Ble medlem: 02 aug 04
Innlegg: 84

Lagt til: 16 aug 04, 12:21
Det stusset jeg veldig på også, good point!!

---------------------------

SJÆLÆLÆLÆLÆ


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 16 aug 04, 12:27
Viser hvor useriøse og feige de er. Da slipper de nemlig og skrive under med navn selv. Bør vel holde seg helt og holdent til boligannonser fra nå av.

Til Costanza eller Holters: Har FB lov til det?

---------------------------






Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 16 aug 04, 12:37
Regner med at de er bare glad for PR`en dette gir....

---------------------------

Stadion på FMV!


jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 16 aug 04, 12:43
Tror nok de har lov til å sitere fra et medium så lenge de oppgir kilde.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 aug 04, 15:13
Er ikke det litt feigt å bruke innlegg som henger ut mennesker, uten at det er underskrevet med fullt navn?

Må ikke F-B spørre om de som har skrevet innleggene om det er greit å referere- sitere den i en offentlig avis?

Det må vel F-B kunne vite er å misbruke yttringsfriheten....


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 aug 04, 17:33
Når et overveldende flertall slakter Høili sitt utspill synes jeg det er riktig av FB og formidle en del av reaksjonene..... Bra reklame for sidene er det jo også....

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 16 aug 04, 18:13
syntes det er helt greit at de tar inleggene herifra å publiserer dem..Bra reklame for sida og i tillegg får de som har noe med dette å gjøre lese hva mange av supporterne mener om hva som skjer..Syntes dette blir for dumt å henge seg opp i...

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 aug 04, 18:24
Dessuten når jeg skriver her inne vil jeg at flest mulig skal lese det..... Hva er vel bedre enn at det kommer i avisen....

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 16 aug 04, 20:24
Jeg henger tydeligvis etter på nyhetsfronten. Hvilket innlegg dreier det seg om? Og hvilken dag var det i avisa?

Lory

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 mar 04
Innlegg: 8

Lagt til: 16 aug 04, 21:00
Opprinnelig postet av Olavesen
Jeg henger tydeligvis etter på nyhetsfronten. Hvilket innlegg dreier det seg om? Og hvilken dag var det i avisa?


Her

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 16 aug 04, 22:36
Endret: 16 aug 04, 22:44
Er ikke akkurat imponert over F-B likevel her da...

Først skriver de en Leder som Høilli blir fornærmet av.

Deretter lager de en artikkel der en tilsynelatende fornærmet Høilli får blåse ut, litt mot F-B, men mest mot FFK ved Harry Hansen

Neste dag henter de ut et knippe utklipp fra dette forumet der stort sett alle innleggene i større eller mindre grad er negative til Høilli. For å fornærme ham igjen eller...? Jeg bare spør...

Kan bli en fin rundans dette:rolleyes:

Ja, jeg vet det er snakk om pressefrihet etc, men likevel... Her er det ihvertfall ikke snakk om å være konsekvent. Virker som om F-B bare er ute etter å lage mest mulig tullball for både Høilli og FFK! Greit med pressefrihet, men man bør også tenke over at man er en lokalavis og, bør etter min mening tjene lit lokale interesser også. De kunne kanskje gått litt mot strømmen og laga en artikkel som var litt positivt vinkla.... bare nevner det...

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 17 aug 04, 00:09
Kanskje Høilli begynner å lese sidene. Kunne hende han oppdaget at han hadde drete på draget!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 17 aug 04, 08:04
Tror Høili har andre ting å gjøre enn å surfe på supportersider.......

Jeg mener også at F-B spiller en dobbelt rolle, der de skriver artikler som fornærmer først den ene og så den andre. Dette begynner å likne på demokraten for fem seks år siden....

Hvorfor tar F-B denne vendingen? Hvordan er timingen fra avisas side?
Er det intrigemakere i F-B?

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 aug 04, 09:28
Endret: 17 aug 04, 09:30
Opprinnelig postet av Jonek
Jeg mener også at F-B spiller en dobbelt rolle, der de skriver artikler som fornærmer først den ene og så den andre. Dette begynner å likne på demokraten for fem seks år siden....


Jonek, tør jeg minne deg om en ting: F-B er der for å tjene penger, for å selge aviser, for å lage storm i vannglass, for å lage saker ut av ingenting. Og det har de absolutt klart å gjøre nå. Hvem trodde at F-B jobber for Fredrikstad og FFK?

Men jeg hadde ikke trodd at sportsredaksjonen var så tjukke i huet at de ikke skjønte at folk reagerer på avisa rolle.

Til slutt: Det å klippe herfra er klart brudd på god redaksjonell praksis i og med at ingen her er blitt spurt om deres innlegg kan publiseres, og det å skjule seg bak anonymisering av våre innlegg er rett og slett skikkelig redaksjonelt venstrehåndsarbeide. Man ville ikke ta byrden med å spørre om å få publisere, og anonymiserer hele gjengen. Jeg har med dette mista all tru på F-B. Hadde jeg abonnert hadde jeg sagt opp.

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 17 aug 04, 09:46
Synes denne debatten blir litt rar, spesielt kritikken av FB, evnt ville jeg heller kritisert andre veien...Mao for patriotiske og for lite uavhengige...

Husk at FB IKKE skal være en reklameblekke for Fredrikstad, men formidle nyhter, kultur og sport som anngår distriktet. Vi hadde vel noe som het Østfoldposten en gang... det er kanskje en slik blekke dette forumet ønsker?

Synes problemet med mediene er at de ofte blir altfor endisige, men etter innleggene og dømme så har FB klart å unngå det, de setter et kritisk søkelys på alle. KJEMPEBRA!!! De ser saken fra ulike vinkler, og da får man renge med at det blir litt skittkasting begge veier... og de FORMIDLER hva som skjer, også på et supporterforum.

OG apropos storm i et vannglass...vi snakker tross alt om en liten lokalavis for en by ute i provinsen, det er begrenset hvor mye spenstig det er å melde. DEt skal ikke så jævlig mye til for å bli førsteside i en lokalavis, så jeg føler ikke at denne saken blir voerdimensjonert. Jeg foretrekker slike FB repotasjer enn å lese katta til fru Hansen...

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten


super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04
Innlegg: 117

Lagt til: 17 aug 04, 14:10
personlig ser jeg på fb som en gjeng amatører, i forhold til det jeg har lest i år, men det er nå bare min mening..

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 17 aug 04, 16:24
Endret: 17 aug 04, 16:32
Tror noen her har misfortsått hva jeg mente at FFK er en avis med lokale interesser og lokal forankring. Jeg mener over hodet ikke at F-B skal "dulle" oppunder FFK eller hva det nå måtte være. Jeg mener det fint går an å være kritisk og samtidig tjene lokale interesser, sette dagsorden som det så populært heter. Dette kalles kvalitet!

Jeg kan også være enig i at F-B har vært overfokusert på FFK og ser gjerne at avisen ser med litt kritiske øyne på klubben. Men da bør F-B, hvis de ønsker å bli oppfattet som seriøse, også velge "riktige" saker. Denne såpeoperaen de nå har satt igang ser jeg på som journalistisk lavmål!

Menmen... Man kan vel godt si at er slik folket vil ha det, siden slike saker visstnok selger. Men er det egentlig noe annet alternativ å kjøpe? ikke vet jeg....

:ffk:

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"



Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 aug 04, 17:52
Det er bra FB følger FFK nært. Hvis ikke så gjør rottene som de vil der nede...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 18 aug 04, 17:05
f-b.no hadde nok sin fulle rett til å sitere fra dette forumet, men metoden de benyttet seg av var av den merkelige sorten:

Man ser stadig at nettaviser som VGnett sitererer fra sitt velkjente diskusjonforum, men de oppgir alltid kallenavnet på brukerne.

Hvorfor i alle dager klippet f-b villt fra forumet, og fikk det hele til å se ut som "en artikkel"? Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor de ikke tok med brukernavnene i samme slengen. Det ville i alle fall gjort det mye mer logisk i mine øyne.

Kan det lenger kalles et sitat når man ikke oppgir hvem man siterer? Det virket jo nesten som om ffksupporter.net hadde skrevet dette - ikke brukere av forumet.

Og selvfølgelig som noen påpekte over her: Vi klager ikke - dette er bare PR for oss.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340