Husk meg
Brukernavn
Passord

Rottene forlater skipet

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 16 aug 04, 10:08
Når rottene forlater skipet er det gjerne et sikkert tegn på at skipet synker. De som blir igjen hjelper hverandre og redder det de kan for deretter å starte fra nytt av.

Sist Vålerenga rykket ned stod klanen igjen og sang en time etter kampslutt. Høili, Solheim og FB forsvant rett etter ferien. Disse vil distansere seg fra FFK fordi FFK for tiden er litt negativt ladet for dem. Eggen presiserer i idag at FFK taper og vinner som et lag, men FB, Solheim og Høili er ikke en del av dette laget lengre, de har meldt seg ut.

Det er både pinlig og trist for oss som fortsatt har troa på FFK, som fortsatt vil følge laget om det så ender med nedrykk, å se hvordan FB gir den ene kritikeren etter den andre spalteplass nå midt i en veldig viktig fase i årets serie der FFK trenger å kunne fokusere på alt annet enn sponsorer, ny stadion og tildeling av skyld for dårlige resultater.

Både Solheim og Høili burde vite mye bedre enn dette og de opptrer veldig uproffesjonelt. FB er aller værst og burde som byens og FFK’s avis opptre mer ansvarlig. FFK trenger mest mulig ro uansett om de ikke har levert til nå, det er fortsatt langt igjen til et definitivt nedrykk. Denne kritikken når Eggen, Harry Hansen, FFK’s støtteapparat, den når spillerne og den når ut. Om FFK beholder plassen i årets TL så er et ikke pga. Høilie eller Solheim, men på tross av dem. Solheim og Høilies kritikk er nemlig ikke oppildnende eller prestasjonsfremmende, den er bare negativ og destruktiv. Den legger seg i bakhodet på alle involverte, hos alle de som kan ta de rette avgjørelsen i tiden fremover. Spillere som får lese i byens avis sentrale personer rundt FFK uttale seg om dem som misslykkede går ikke ut på banen i neste kamp og gjør det bedre. Dette dreier seg om offentlig uthenging.

Kanskje er det mye å kritisere flere for, men slik kritikk må komme etter sesongen og den må være konstruktiv og ikke skitten og ødeleggende. At Høili, Solheim og FB nå uttaler seg som de gjør kommer av de har gitt opp, at de tar sorger og nedrykk på forskudd. Det er ingen, absolutt ingen som vinner noe på den måten. Denne trioen er rottene som forlater det synkende skipet, mens mannskapet står igjen og jobber for å holde det flytende, uansett hvor håpløs situasjonen er.

Jeg gjentar: Om kritikken er aldri så berettiget så er dette feil,feil, feil og feil tidspunkt å komme med den på fordi den ikke birdrar annet enn negativt.

For oss andre dreier dette seg om at FFK må vinne 2 kamper mer enn de 2 nærmeste lagene på tabellen av 9 forsøk. Jeg har troa og når vi er sikre er det ikke hos FB, Høili eller FB jeg vil søke felles feiring, men hos de sanne supporterne blant tribunesliterne og hos FFKsupporter

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 16 aug 04, 10:17
BRAVO!!
Slik tenker, og skriver, en supporter!
Jeg synes også det er flere i dette forumet som, spesielt de siste dagene, viser hva man er bygd av. Det står om å hindre et nedrykk. Min høyst personlige mening er: DEN SOM HAR NOE POSITIVT OG OPPBYGGENDE Å KOMME MED. ROP UT!!
De som bare kan bidra med sure oppstøt. Hold kjeft!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 16 aug 04, 10:32
Vet ikke hvem du er DeKjøk, men jeg vet at jeg alltid er glad i det du skriver og at jeg føler meg absolutt på det samme laget som deg.

Jeg håper selvfølgelig ikke at all denne uroen som de tre nevnte har satt igang, vil virke negativt på FFK`s prestasjoner. Kanskje vil man oppleve det motsatte, at spillerne og lederne nå og resten av sesongen får en fandenivolsk innstilling som gjør at vi som er trofaste supportere sammen med spillere og ledere kan glede oss over og feire at vi også er et tippeligalag i 2005.:D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


cantona#7

Knøttespiller

Ble medlem: 12 jul 04
Innlegg: 36

Lagt til: 16 aug 04, 11:04
Flott skrevet ja. FFK skal ikke rykke ned. Få all positivitet fram i lyset slik at de som jobeber for at laget skal forbli i TL får tilbake den gløden som trengs i en vanskelig periode.

---------------------------

FFK til Royal League.......


JonAG

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03
Innlegg: 295

Lagt til: 16 aug 04, 11:15
Enig. Veldig bra skrevet.

---------------------------

Marching on together!


karl_filip

Knøttespiller
Ble medlem: 24 jan 04
Innlegg: 56

Lagt til: 16 aug 04, 11:39
FAAN MEG HELT RIKTIG! Høili tenker på seg selv og sitt image, og mener sikkert at hans image blir svekket uten medgang i ffk..så legger han skylden på harry..Dekjøk bør være Gud på forumet :ffk::D

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 16 aug 04, 11:48
Endret: 16 aug 04, 11:48
ENIG !!

Høili kan dra sin egen sjø. Hvis han, ifølge eget sitat, "Ikke har forventet å få noen ting igjen fra klubben", men samtidig lar det komme klart fram at han alene skulle få bestemme hvor ny stadion skal ligge: "Jeg har gitt klart uttrykk for hvor jeg vil ha ny stadio". Hva er dette for dobbel kommunikasjon?? Tror han at han kan kjøpe seg innflytelse på klubbens sportslige og politiske vurderinger??? Tosk

Man kan gjerne be om en debatt om klubbens sportslige vurderinger, men dette er HELT feil tidspunkt. Hvis Solheim og Høili var så forbannet uenige i prioriteringene som ble gjort før seriestart, så kunne de vel ha sagt fra i vinter, og ikke i den viktige innspurten av serien???!!

Barabus

Juniorspiller
Ble medlem: 02 aug 04
Innlegg: 84

Lagt til: 16 aug 04, 11:56
Endret: 16 aug 04, 12:00
Jeg gjentar meg selv mye her nå, men min mening er at hvis all kritikk skal vente til etter sesongen er slutt, da er det VI som står og synger en time etter kampslutt for et nedrykket lag. Og dette er ikke jeg interessert i. Noen medgangssupporter er jeg heller ikke, har vært på alle hjemmekampene siden 92, så mange av dere ekte supportere har kastet dere på medgangen mer enn meg. Hva hjelper de konstruktive forslagene etter nedrykk? Litt sent å svinge til høyre når bilen ligger i gøfta??

---------------------------

SJÆLÆLÆLÆLÆ


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 16 aug 04, 12:23
Enig med deg Barabus. Laget har vært fredet lenge nok. Nå får de brette opp ermene og vise hva de duger til. Dette måtte jo bare komme.

---------------------------






Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 16 aug 04, 12:23
Hvilke konstruktive forslag er det du snakker om her Bardus. Det eneste Høili og Solheim har kommet med er destruktiv kritikk som er egnet til å svekke laget ytterligere i en svært kritisk fase av sesongen.

Hadde kritikken vært konstruktiv vill jeg være den første til å ønske den velkommen. men den type kritikk som har kommet fram nå (type vi skulle gjort andre prioriteringer i vinter og sommer - og laget er for dårlig) er bare skadelig på dette stadiet.

Barabus

Juniorspiller
Ble medlem: 02 aug 04
Innlegg: 84

Lagt til: 16 aug 04, 12:29
Sikter ikke til spesielle kritikker, men prøver å belyse viktigheten av en diskusjon mens det fremdeles kan gjøre noe. Kritikken mot forsterkningene i vinter, kom allerede i vinter. Jeg er redd for at ingen hører etter nå heller.

Et konstruktivt forslag fra min side, er at det trengs en motivator, gjerne en psykolog. Guttene må få troa på seg selv, de er gode nok i massevis. Det har jeg sagt hele tiden.

Og det er BARABUS, om jeg må be :D

---------------------------

SJÆLÆLÆLÆLÆ


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 16 aug 04, 12:53
DeKjök: Få innlegget ditt trykka i papirutgaven av FB...!

---------------------------

Stadion på FMV!


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 16 aug 04, 13:03
Forstår hva du mener BARABUS, og forslaget ditt er forsåvidt ett bra ett. Men jeg sysns virkelig ikke måten Høili og Solheim har gått ut på har vært særlig konstruktiv.


Barabus

Juniorspiller
Ble medlem: 02 aug 04
Innlegg: 84

Lagt til: 16 aug 04, 13:40
Er helt enig i at enkelte ting har vært upassende og kommet på et rart tidspunkt, men det er bedre å skape en debatt på et rart grunnlag enn at ingenting blir tatt tak i.

---------------------------

SJÆLÆLÆLÆLÆ


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 16 aug 04, 14:43
Endret: 16 aug 04, 14:46
Enig her Barabus.
Kritikk må man tåle.
Spesielt dersom den er konkret og har et sakligsgehalt. men enig at Solheim & Høili sine utspill er for dumme. Sjøl om mye av det de sier er vi mange som er enige i, og har skrevet om her i forumet.

Det som tidligere i allefall, i vår , var vanskelig var at all kritikk ble tatt surmaga opp ( av mange) også her. Heldigvis har også verden forandret seg i forumet.

Tror nok at en av feila som er begått & som gjør endel ( kanskje Solheim & Høili) forbanna er at det virker som om ledelsen bl.a KTE ikke klarer å ta kritikk, uten å ty til en masse bortforklaringer.

Derfor tror jeg at det FFK først & fremst trenger i sin midte er en person som tør å være kritisk til både egne & andres valg. Som tør å si det høyt og som blir lyttet til.
Personlig hadde jeg sett det som en styrke dersom KTE hadde klart sagt fra, VI overvurderte både spillerne & egne evner. Vi var ikke flinke nok på innkjøpsmarkedet. Spillerne vi hentet inn var ikke gode nok, og dette må vi lære av detteved neste korsvei.(osv)
Hvem hadde hengt KTE dersom han hadde sagt det!!!!!!

Mao tror jeg at KTE er for opptatt av konsencus og frykter konflikter/ motsetninger. Konsencus er flott dersom det er resultatet av nettopp konflikt / motsetninger. Hvorfor, jo for nettopp denne nye konsecus har løftet oss på et høyere nivå, er resultat av en utvikling. MAO for å skape utvikling trengs en "positiv " konflikt/motsetning.
Dette er gammel filosofi ( tatt opp i bedrifts/lederutvikling)

Stiller da spørsmålet har FFK klart å skape en slik situasjon, eller sitter fortsatt hver & en og biter negler & skuler på "de negative".
Håper selvsagt at denne provokasjonen er totalt feil, for dersom det bildet jeg har tegnet er rett, er FFK på ville veier !

Dersom noen tror at dette er skrevet av en medgangssupporter, er en som ikke har hjertet i FFK, må jeg skuffe dere.
Har iallefall vært FFK supporter siden de 3 berømte semifinalene mot Larvik Turn , som kulminerte med tap i Lystlunden i Horten. Var bl.a som liten pjokk i Lystlunden.
Har heller ikke tanker om å slutte om tilhenger av FFK, sjøl om mange av dere yngre er langt mer aktive enn en "gammal gubbe".



---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 16 aug 04, 15:28
Helt enig Antidrillo.

Det hadde vært voksen og blitt respektert, selv blant vi som er bekymret, hvis noen i ledelsen hadde stått frem og sagt at vi har gjordt en feil.

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 16 aug 04, 15:59
Eggen har sagt det.

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 16 aug 04, 16:06
Eggen som har minst feil i alt dette sier det,mens Harry Hansen ikke engang gidder..Det er hans område å ta seg av spillerkjøp!!Må da klare å skaffe noen FORSTERKNINGER FØR SESONGEN!!Og det er ikke snakk om noe "etterklokskap" fra min side når jeg skriver dette,man så på treningskampene før sesongen at forsvaret ikke holder mål...Nei,harry...Nå er det på tide med å komme med en beklagelse for så å trekke seg ut fra ledelsen!!

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 16 aug 04, 16:08
Det er sant som Topscorer sier. Eggen har ved flere anledninger nå sagt at klubben nok overvurderte ferdighetsnivået til speillerne før seriestart, og deres evne til rask videreutvikling. Jeg vil anta han blant annet har siktet til Jørgen, som ikke slo til.

Han har også sagt at det ble gjort forsøk å skaffe en rutinert forsvarsspiller før seriestart, men at de ikke lyktes.

Med bakgrunn i hva jeg har lest på dette forumet tidligere vil jeg anta Eggen hadde fått masse pepper hvis flere lokale spillere hadde blitt dumpet før sesongen. Det var jo nesten ramaskrik fordi han lot LP gå til Tønsberg.

Barabus

Juniorspiller
Ble medlem: 02 aug 04
Innlegg: 84

Lagt til: 16 aug 04, 18:51
I denne saken er jeg helt enig med antidrillo, men skjønner ikke A9, selvom vi er enige i andre ting. Eggen har vel ikke minst feil i dette? Han sier jo selv at alt det sportslige er hans, og bare hans ansvar. Harry anbefaler, Eggen vurderer evt. godkjenner. Altså er Eggen ene og alene ansvarlig for det laget vi har. Det selvsamme som ikke har holdt mål til nå. Som jeg er overbevist om hadde gjort det fantastisk, hvis de hadde hatt troa på seg selv. Skal Harry gå, bør Eggen gå.

Æres den som æres bør, og jages den som jages bør.

---------------------------

SJÆLÆLÆLÆLÆ



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3