Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen`s åpne brev

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 16 aug 04, 00:25
Les KTE`s åpne brev til supporterne HER...

Han har som vanlig kun fornuft å komme med, vi skal være glad vi har en slik mann ved roret!

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 aug 04, 00:54
Ganske forutsigbart og politisk korrekt respons som ikke er så veldig spennende, men det er fint å konstatere at han hvert fall ikke synker ned på samme nivå som Høili i sin argumentasjon, men holder seg saklig.

Men selv om Eggen formulerer seg saklig, så vil jeg likevel huke tak i noe han skriver. F.eks.:

Hvordan belønner du spillere som er med på å rykke opp to ganger? Gir du dem sparken? Jeg valgte en annen strategi fordi jeg fortsatt hadde en genuin tro på fortsatt utvikling hos mange spillere. [....] Skulle jeg ha hentet ti nye spillere i vinter som skulle gått rett inn på laget og «gitt foten» til både de med lokal forankring og de beste spillerne fra i fjor...


Sannheten er vel at Eggen ikke fikk tak i de spillerne han virkelig ønsket (med unntak av Brenne) - ikke fordi han ikke ønsket en rekke nye, bedre spillere som ville danke ut mange av de som spilte fast i 1. divisjon.

Eggen skriver videre at han ikke ville bytte ut over 10 spillere, og det er det vel heller ingen som har ment. Snarere tvert i mot så har vel kritikken stort sett gått ut på at han burde prioritert noen få virkelig kvalitetsspillere, gjerne én i hvert ledd. Isteden ble faktisk nærmere ti spillere hentet inn, men dette var spillere som stort sett ikke var spesielt bedre enn de vi hadde. Når man rykker opp til Tippeligaen er det ikke noe poeng i å hente spillere med tanke på fremtiden i den første sesongen.

Og tar jeg ikke feil så skiftet Eggen ut nærmere 15 spillere sin første sesong i FFK, så han er ikke så uvillig til det som han gir inntrykk av. Forskjellen var at da hadde han muligheten til det - de spillerne han ønsket ville komme til klubben. Nå var det vanskeligere, og han ble sittende med skjegget i postkassa.

Og at man ikke fikk tak på en eneste defensiv forsterkning foran møtet med Tippeligaen, når midlene til spillekjøp lå der, er rett og slett utilgivelig. Finnes ingen unnskyldning for at ledelsen først i sommer innså at en backrekka som var dårligere enn den vi hadde i 2. divisjon ikke holdt mål i Tippeligaen...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 16 aug 04, 01:54
Endret: 16 aug 04, 02:15
Tilsynelatende enig i at dette brevet ikke er annet enn rent diplomatisk vann fra Eggen sin side.

Det siste avsnittet i teksten til Costanza gir forøvrig en meget god beskrivelse av selve essensen til den frustrasjonen som vi supportere nå opplever,
...i alle fall for mitt eget vedkommende.

Fullstendig utilgivelig av den sportslige ledelsen !

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 16 aug 04, 08:53
Det er helt utrolig å komme med en unnskyldning som ikke er bedre enn dette.

Det meste har vel gått galt i år og med så mange spillere som nå "tilhører" FFK, får vi håpe at ledelsen har tatt høyde for at det ikke er sikkert at det er like mange sponsorkroner til neste år (1.div ?). Her er det mulig å gå på en kjempesmell.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 16 aug 04, 09:38
Eggen må jo svare...herlig å se at han tar det med slik fatning..selv om han sikkert er opprørt.
Hvordan har Harry det i dag? Hvis det er noen i nærheten så gi`n en klem(he..he)
Dette kan være en bra tifo: Jeg har MOT til å gi Harry en klem!
Nei..vi ser vel fremover og heier til the bitter end vel?
:ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)


Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 16 aug 04, 10:33
Hele poenget er jo at det er uhørt å gå ut i media å anklage en mann. Hvis Harry H har hele skylda så burde jo uansett Høili vært for god til å si det til FB. Høili burde da hatt baller nok til å si det til Harry selv.

FFK er en klubb og et lag. Så klart de må stå samlet i både medgang og motgang. Dette burde også støttespillere og publikum vært med på.

Det er jo det Eggen prøver å få fram.

Håper vi knuser Odd 5-2 så kan vi glede oss ekstra til neste kamp! Vi møter opp å heier på laget, med eller uten Høili. Jeg vil gjerne se tippeliga i 2005 også, så jeg nekter å gi opp håpet til det er teoretisk umulig å berge plassen.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 aug 04, 10:38
Endret: 16 aug 04, 10:39
Opprinnelig postet av Costanza
Og tar jeg ikke feil så skiftet Eggen ut nærmere 15 spillere sin første sesong i FFK, så han er ikke så uvillig til det som han gir inntrykk av.


Nja, poenget til Eggen var vel at han ikke ville kaste de spillerne som hadde kjempet seg til to opprykk på rad på dør. Når han kom til klubben var det mange spillere som hadde fått flere sjanser til å spille seg til opprykk, men som ikke viste seg gode nok. Han laget en grunnstamme den gang, som han ville bygge videre på når det ble Tippeligaspill. For jeg tror ikke vi hadde fått et godt rykte om vi hentet inn 10 nye som gikk rett inn på laget, vi hadde blitt et "kjøp og kast"-lag, som kastet ut spillerne som hadde gjort "drittjobben", slik at bedre betalte stjerner kunne skumme fløten av arbeidet i Tippeligaen.

Det var poenget med Eggen når han skrev dette, men det er jo ikke problemstillingen. For som du skriver, så var det vel ingen som forventet et nytt lag, men at klubben hentet inn en stamme i laget, som holdt TL-nivå. Et skjellett, en ryggmarg i laget som gjorde at vi stod stødig. Med en kvalitetsmidtstopper, kvalitetsmidtbanespiller og en kvalitetsspiss på laget, hadde vi hatt større muligheter, selv om vi skulle få noen skader.

Rykker vi ned nå, sitter vi vel igjen med en del spillere som er vanskelig å selge unna, men som hever mye lønn. Spillere som ikke holder godt TL-nivå om det skulle bli opprykk igjen. Hadde vi hentet inn kvalitetsspillere ville vi enten fått penger fra salg av disse, eller de ville ha gjort en god jobb i flere sesonger, selv med nedrykk.

Ser at Eggen til stadighet trekker frem at en toppspiller kommer fort opp mot 2,5 mill i året.

Nå har vi vel etter det jeg har skjønt et større budsjett enn andre TL-lag, noe som tilsier at de andre klubbene har mindre midler, men samtidig har flere spillere som holder bedre nivå. Men hvis det er slik at det å hente inn kvalitetsspillere har gjort store inntog på økonomien, så ser jeg heller at vi tar et år i førstedivisjon, enn å få en konkurstruet klubb om noen år...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


cantona#7

Knøttespiller

Ble medlem: 12 jul 04
Innlegg: 36

Lagt til: 16 aug 04, 10:59
Må bare få si at jeg er enig i mye av kritikken mot både den ene og andre i FFK systemet. Det er noe vi supportere kan diskutere og "hygge" oss med her på forumet. Men å gjøre det på den måten Terje Høili her gjør er direkte forkastelig. Byens stolthet, for det er det selv om tabellsituasjonen tilsier noe annet, bør ikke utsettes for slikt av en tidligere FFK-spiller og storsponsor. Det er ting som burde vært diskutert på kamerset. Hva er det egentlig mannen vil oppnå? Han hjelper i hvertfall ikke laget på denne måten. Nei, jeg er skuffet over Høili og dersom det hadde vært mulig ville jeg oppfordret alle supportere av FFK å aldri besøke eller legge igjen penger i noen av de butikkene Høili leverer varer til. Makan til furten guttungen skal man lete lenge etter...

---------------------------

FFK til Royal League.......


Barabus

Juniorspiller
Ble medlem: 02 aug 04
Innlegg: 84

Lagt til: 16 aug 04, 12:15
Brevet til Eggen var veldig bra skrevet!
Rolig tone med en snert til de han misliker, hehe. Mannen kan svare for seg. Men jeg står for det jeg har skrevet.

---------------------------

SJÆLÆLÆLÆLÆ



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340