Husk meg
Brukernavn
Passord

Brannfakkel fra Høili

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 aug 04, 00:19
Endret: 15 aug 04, 00:20
Sikter selvsagt til følgende artikkel i FB

Jeg er ikke tilhenger av måten Høili gjør dette på, men personlig er jeg dessverre enig med en god del av hans synspunkter - dvs. det meste han sier angående innkjøpspolitikk - stadionsaken er jeg fullstendig uenig med ham i.

Regner med det vil komme sterke reaksjoner som følge av denne artikkelen. Og det tror jeg vi trenger, selv om tidspunktet nok ikke er så altfor heldig. Tipper mange vil si sitt om dette.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 15 aug 04, 00:26
la høili seile sin egen sjø...

hvis han ikke vil støtte FFK pga at stadion ligger på FMV og ikke på holmen og fordi en eller annen ubetydlig person i F-B gå til angrep på han, ja da kan han dra dit peppern gror!!!!
Da har han ikke hjerte i klubben.... Greit at han han støtta FFK med ca 15 mil, men han kan jo for faen ikke tvinge klubben til å gjøre som han vil for det... det finnes andre lokale sponsorer som har råd til å gå inn med omtrent like mye som han..
brynildsen for eksempel.....

---------------------------

Sommer`n er herlig i Fredrikstad!

Besøk tippeligasiden.no


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 15 aug 04, 00:30
Han har veldig mye rett her. Det er det bare å innse. Skulle gjerne visst hvorfor Værste alternativet byr ham sånn i mot. Fått en skikkelig begrunnelse. Ingen tvil om at Terje Høili har greie på fotball. Har de samme meningene som oss andre om laget.

---------------------------






bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 15 aug 04, 00:34
Sitter med et lite smil når jeg leser det der...

Når han velger å trekke seg fordi den nye stadion ligger et annet sted enn hva han ønsker så blir det hele litt merkelig, han som er så glad i klubben må vel tåle at ikke alt blir gjort som han vil ? Er nok ikke så glad i klubben som han liker å tro, ellers ville dette aldri vært noe sak.

Og det er heller ikke så rart de ikke kontakter han mer når han gikk ut som han gjorde sist, var jo totalt patetisk.

Takk for støtten Høili, kos deg med milliarden!

Resten er jeg fullstendig enig med han i.

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 15 aug 04, 00:37
Mannen snakker mye fornuft, men stadionsaken har han tilgode å begrunne sitt standpunkt i, hvis ikke jeg har gått glipp av noe...?

Kanskje på tide at klubben lærer seg å leve uten, og nå får vi jo se hva resten av byens "store gutter" er lagd av hva angår dollar og vilje til å bruke dem.

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 aug 04, 00:44
Endret: 15 aug 04, 00:46
Opprinnelig postet av stenhard
Han har veldig mye rett her. Det er det bare å innse. Skulle gjerne visst hvorfor Værste alternativet byr ham sånn i mot. Fått en skikkelig begrunnelse. Ingen tvil om at Terje Høili har greie på fotball. Har de samme meningene som oss andre om laget.

Han kom jo med noen "argumenter" mot Holmen da han først gitt ut i FB og truet med å stikke av om stadion ble lagt til FMV første gang. Jeg fant artikkelen, datert til januar i år, og gjengir argumentene hans:

- Han mener folk må parkere i St. Hansfjellet, og sier at "noen gidder sikkert det, men ikke 10 000 mennesker..."

- Han peker på Hvaler-trafikken på søndager kombinert med store fotballkamper, og mener det vil føre til for store problemer.

- Han mener et anlegg på FMV vil koste for mye.

Han har også nevnt tradisjonene knyttet til FMV ved andre anledninger.

Jeg mener disse argumentene langt fra er holdbare. Argumentene for å bygge nytt anlegg på FMV overgår soleklart de få ulempene som finnes. Dette er også ting man kan løse innen to-tre år, hvilket er ingenting i tidsperspektiv når nytt stadion skal bygges.

Men når det gjelder innkjøpspolitikken er jeg altså enig med Høili. Her er det ingen tvil om at veldig mange feil ble gjort gjennom hele vinteren, og det er nærmest utilgivelig at man ikke innså virkeligheten før sommervarmen meldte seg for alvor her i landet. Det er ikke snakk om etterpåklokskap fra oss andre, men en stor feilvurdering eller manglende kompetanse fra klubben og fremtredende ledere. Harry Hansen bør være glad for at FFK ikke er en klubb som drives etter en næringspolitisk mal, da ville han med stor sannsynlighet vært et annet sted nå (jeg sier ikke at det ville vært riktig å gi ham sparken).

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 15 aug 04, 01:20
Jeg er jammen enig med Høili i omtrent alt...Ser også at jeg han har akkurat de samme argumenten imot Harry som jeg hadde. Og jammen har ikke han også klart å irritere seg over harrys ferie, midt i en tid hvor de andre klubben jobber hardt for å skaffe forsterkninger!

Apropos stadionplassering: Selvfølgelig vil ikke Høili sitte igjen som en dumsnill nisse mens gutta som eier Værste gosser seg med verdiskapning som ikke hadde vært mulig uten Høili.

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 15 aug 04, 01:20
Endret: 15 aug 04, 01:21
Støtter han 100% i saken om innkjøpspolitikken...Og jeg vil også føye til at jeg mener at Harry Hansen bør pakke sakene sine å gå...Den tabba han har gjort,kommer mest sannsynlig til å føre FFK ned i 1div...Men over til Høili,trekker seg pga Værste alternativet,rett og slett barnslig og upprofsjonelt av en som har så mye hjerte i klubben som han..Eller kanskje han ikke har det likevel:confused:?

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 15 aug 04, 01:52
Syns Høili med disse uttalelsene fremstår som useriøs, og som en bortskjemt guttunge. "Hvis dere ikke gjør som jeg sier, vil jeg ikke leke med dere lenger…."

Har stor respekt for det Høili har gjort for klubben, han støttet klubben mens vi lå nede. Men dette blir for dumt. Han hevder han har pompa inn 15 millioner de siste årene - uten forventninger om å få noe igjen. Men allikevel forlanger han altså å styre klubben totalt, når det gjelder blant annet en så viktig sak som stadionplassering. Viktig både for klubben og byen. Dette minner dessverre om et gufs fra fortiden, småkonger i FFK-systemet som drar i hver sin retning, og ikke kan samarbeide for klubbens beste. Argumentene om trafikk- og parkeringsproblemer holder ikke, og kan selvfølgelig også brukes mot Holmen. Et nytt Stadion, er et langsiktig prosjekt. Den skal ikke brukes i 2, 3 eller 5 år, men i 60 - 70 år, kanskje mer, og som Costanza sier, problemene som nevnes kan løses i løpet av få år. Her er det nok andre motiver som ligger til grunn for Høilis uttalelser

Man kan være kritisk og stille spørsmålstegn til en del ting som har blitt gjort i klubben i år, blant annet spillerkjøpene. Dette har vært diskutert til det kjedsommelige her på forumet tidligere, så jeg skal ikke gå inn på det nå Man kan være enig i Høilis synspunkter eller ikke, men jeg syns det er litt smakløst av Høili å gå til frontalangrep på Harry Hansen slik han gjør. Det er ikke dette vi trenger nå. Alle som hevder at de lever og ånder for klubben, må stå sammen, jobbe mot samme mål, ikke skape splid og uro, og sette seg selv og egne interesser over klubben. Alle krefter i klubben må nå jobbe mot ett mål, å berge plassen i Tippeligaen. Så får man heller ta en evaluering etter sesongen, hva ble gjort riktig, hva ble gjort galt, og ta lærdom av dette slik at man ikke gjør samme feil neste sesong.

Det er på tide å si: Takk for støtten og samarbeidet Høili, og lykke til videre.



Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 15 aug 04, 01:52
Synes Terje Høili nok engang har gitt seg selv en stor ripe i lakken. På denne måten kan man rett og slett ikke oppføre seg uansett hvor mange milliarder han har tjent og hvor mange millioner han har gitt av dem til FFK.

Stadion saken gidder jeg rett og slett ikke kommentere med noe annet enn at han ikke har kommet med noen fornuftig argumentasjon for hvorfor han er imot Værste og for Holmen, kun argumenter som totalt undervurderer andre menneskers tankegang og egne vurderinger.

Når Terje Høili benytter anledningen til å gå ut med et frontalangrep mot Harry Hansen, så sier det meg at dette er en ondskapsfull hevn for at han ikke fikk viljen sin i stadion saken.
Og det viser en total mangel på kunnskap om hvordan FFK systemet fungerer når han mener at Harry Hansen alene har ansvaret for FFK`s problemer i år.
Kanskje har det å gjøre med at Harry Hansen har delt stillig hvor 50% nettopp er i FFK eiendom, som har gått imot ham i stadion saken.

Faktisk så mener jeg nå at Terje Høili har ekskludert seg selv fra et videre samarbeide med FFK, med sin opptreden nå i sommer.

Skal FFK nå komme videre så må man satse på andre sponsorer som står klar til å yte det samme som Terje Høili. Om de heter Brynildsen, Siemens eller noe annet er likgyldig, bare de kan la klubben bestemme over seg selv og at de behandler FFK`s styrer, administrasjon og støtte apparat med respekt. Det har dessverre ikke Terje Høili gjort med sine tåpelige utspill nå i sommer.:confused::D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 aug 04, 04:28
Ingen privatperson er større en FFK, det er feil av Terje Høili som privatperson og utale seg om dette, han er rett og slett usmakelig, som hoved sponsor er han egentlig ikke mere en han som betaler for en god reklameplass i en av de mest profilerte klubbene i Scandinavia, faktisk. Blant topp 20.

Men han er hjertelig velkomen til å delta i debaten om hvorfor FFK ikke har hatt en bedre sesong en det vi egentlig har hatt. Derfor er det litt merkelig at også Høili stiller opp i etterpåklokskapens ånd med dette publisitets stuntet. Hadde han enda sagt dette før sesongen startet så tror jeg han ville blitt tatt mere seriøst. Det blir for dumt.

Som sagt ingen er større en klubben. Og det er rottene som først forlater et skip i nød.

Hei skål..

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 aug 04, 08:38
Få vekk høli. vi har fler og ta av som garantert vil hjelpe oss. vi fikk en ny sponsor her sist med oslo lift blan annet. jeg er helt enig med Snæbbussaristokrat 1. Vil bare si at etter høyli ble mer rik en før så bør han ikke komme og tro at ingen klarer seg uten han.

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 15 aug 04, 09:20
Endret: 15 aug 04, 10:07
Stort seg enig med T.H.
Hans meninger om innkjøp & dermed også sikkert om klubbens bruk av penger 7mill. i adm. er etter min mening korrekte.
Mener også at H.H bør sparkes, han har vist seg udugelig, iallefall på innkjøpsmarkedet.
Siste "vits" er jo at VIF må tipse om spillere, foprdi de ikke klarte å hoste opp folk sjøl:
Bare for å gjenta T.H & mange andre innkjøpspolitikken før sesongen var katastrofal.
Så dette med"Værste" synes det er "jævla" trist at han trekker seg ut av FFK, men forstår han, sjøl om jeg ikke godtar ( er enig i )det.

Hvorfor forståelse ; jo han har spyttet in penger for å få FFK opp, 15mill.

Da klubben er oppe & og framtida kan se lysende ut, kommer "Gutta boys" De har et prosjektområdene, men mangler kapital. Vet at får vi en stadio på området, øker områdete verdi. Ikke nok med det, vi henter inn grunnkapital gjennom FFKs eiendom & og står sikrere for å få lån. Mao et sjakktrekk for å styrke egen kapital.
Dette innrømmer de faktisk sjøl.
Mener fortsatt, og ikke for påny å gjenta meg sjøl, hadde de vært så FFK patrioter hadde DE nå lagt de nødvendige mill. på bordet for å sikre folk. Hentet inn 2 toppspillere fra egen lomme og gitt FFK som takk for at FFK legger stadion på "Værste".

Mao tror jeg fortsatt at "Værstegutta " trengte stadion mer enn FFK.

Når det gjelder F-B , er jeg også helt enig med T.H, mer partisk "bække" enn det F-B har vært i denne saken skal man lete lenge etter.

Men som sagt , jeg hadde likevel håpet ar T.H hadde hatt en slik kjærlighet for klubben, at han tross alt hadde fortsatt å støtte FFK på veien framover!

Spørsmål bør vel også bli om flere hoder bør falle, dersom en kritisk går gjennom og ser på drift av klubb, sammenblanding av interesser osv.

Når det gjelder KTE holder han etter min mening mål i massevis. Synd å sitere seg sjøl igjen, men" KTE går imot sin tøffeste sesong som trener noensinne" Han har gjort en god jobb med gjengen. Dette tiltross for at han feilberegnet både stallen (med det også egen evne) før sesongen. Dette med det forbehold at kanske KTE hadde en etter min mening feilaktig oppfatning av lojalitet.
En trener bør ha rett & plikt til å uttale sin saklige mening om en klubbs spillerstall!!!!!!!


Tider skal komme, hoder må rulle!

FFK i Tl i 2006.


---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 aug 04, 09:31
Hansen bør sparkes, men ikke Eggen..... Dette blir for dumt..... Disse to jobber selvsagt nært angående spillerkjøp....... Og de kommer til å få FFK opp neste år....

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 15 aug 04, 10:01
Mao "Bedreviteren" enten alle er ingen!!!
Det er vel for dumt!
Har du ei skål med frukt, og noen er dessverre blitt råtne, kvitter du deg med de rårne, eller venter du til alle er råtnet?

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 15 aug 04, 10:26
Endret: 15 aug 04, 10:27
Jeg har også en viss forståelse for TH`s synspunkter vedr. stadion-saken. Men at han sparker folk som ligger nede er blind vold! MOT!
Bedre å ta opp dette ved serieslutt...

Samtidig er det nok FB som dro det hele igang, ved at de spurte ham om han vil kjøpe inn ett par spillere, kan jeg tenke meg... og da klarer TH ikke holde munn!

---------------------------

Stadion på FMV!


LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 131

Lagt til: 15 aug 04, 10:28
Jeg forstår ikke hvorfor alle er så negativ til Harry. Er dere alle så dumme og trur at det er han alene som handler inn spillere til klubben? Alt dere oppnår med å skrike etter hodet hans på ett fat er bråk rundt klubben som jeg gjerne kunne vært foruten. Les HER om hva K.T.E skriver om innkjøpspolitikken i FFK og hvem som har ansvaret.

Og han der Høili. Kan dere få gratis av meg. Herregud for en grinebitter. Begynne å suttre fordi folk ikke gjør som han vil. Er det bare jeg som ser at han er i ferd med å skade klubben. Klubben vi alle elsker! Er det ikke slik idiotisk "små konge" krangling som fikk oss ned i 2 div? Den drakta jeg har hjemme med HØILI navnet på magen skal ALDRI mer bli brukt!

---------------------------

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5532

Lagt til: 15 aug 04, 10:54
Mye kan sies om den formen TH velger i sin argumentasjon, men mister klubben ham som hovedsponsor er det ingen andre som kan overta.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 15 aug 04, 10:58
Drakta mi med TH på skal heller aldri bli brukt mer.
Den skal brennes så snart sesongen er ferdig og vi fortsatt er et tippeliga lag.

Håper mange andre følger etter og at FFK nå er ferdig med denne mannen for godt. Han hjelper jo ikke klubben men skader klubben ytterligere nå når den ligger nede med brukket rygg.
:confused:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 15 aug 04, 11:12
Største problemet til HH er vel at han ikke har hatt mer enn 50% stilling i den biten som gjelder fotballen...resten har han vel hatt i FFK Eiendom? Å finne de rette spillerne må være en fulltidsjobb, og det burde ledelsen skjønt og gitt HH frie tøyler i 100% stilling.

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340