Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva skjer?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Lærkula

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 259

Lagt til: 15 jun 03, 18:19
Skjønner ikke hva som gikk av guttane idag, ble presset for stort med direkte sent kamp tru?Forsvaret var jo helt på trynet!!!

---------------------------

11 hvite guttær på vei mot toppen!

Lærkula alias Snæbbuss-Aristokrat #20

Lenge leve hjørnet


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 jun 03, 19:02
Vel... Trondsen var usikker før kamp pga magekramper og måtte ut pga dette. Pettersen fikk en smell i hodet og måtte ut.

Dermed endte vi med Helland og Pedersen som stoppere mot LYNRASKE sandefjord vinger/spissere.

Til slutt ble det Helland - Pedersen - Hagen - Stian bak. Ikke akkurat en innkjørt forsvars 4`er? Og ikke i nærheten av samme temp som vingene/spissene til SF hadde.

Sandefjord var strået vassere i dag, og har en stor bredde på stallen.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 15 jun 03, 19:07
Forsvaret var elendig i dag, men det var ikke så mye å skryte av framme heller... Vi skaper tross alt nok til å kunne score 4-5 ganger... Stian Johnsen som back håper jeg det var siste gangen vi så, for han var rett og slett tragisk.. Gutten eier jo ikek hodestyrke, og ei heller ballkontroll... Eggen ønsker seg to offensive spillere, men burde kanskje se etter en solid venstreback også?

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 15 jun 03, 19:24
Vi tapte for et bedre lag, verre er det ikke. Men tråkig er det.:ffk:

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 jun 03, 19:28
Det er bare å innse det; Sandefjord var strået vassere i dag. De har noe av det Fredrikstad mangler. Meget raske vinger/spisser.

Uansett... Et tap måtte komme! Fredrikstad har hatt 5 strake seire nå, så vi kan ikke henge med hodet. Vinner vi mot Hønesfoss og godset (som virkelig er dårlige for tida), så henger vi godt med.

Kampem mot Hønefoss blir knallhard, men kampen mot Moss tror jeg går greit :D

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 jun 03, 19:42
Hva skjer?
Jo, vi taper for et godt fotballag på dette nivået, og det fortjent. Sandefjord kjempet om opprykk i fjor, og vil antagelig rykke opp i år. Vi er nykommere og har fortsatt mye å lære i de prekære fasene av kampene på dette nivået. For mange personlige feil osv.

Men hvorfor taper?
FFK var best de 15 første minuttene, men SF tar sakte men sikkert over og scorer på sine muligheter. Etter at de får 2-0 får de også kampen inn på sine premisser og resten av kampen styrer de greit. De besitter rett og slett et meget godt mannskap, og til tross for at flere nøkkelspillere var ute fikk de god flyt i laget. FFK ble også mer og mer krampeaktive etter hvert og var vel aldri noen stor trussel. Var lite plan over det offensive spillet, samtidig som vi måtte gjøre endringer defensivt - noe som var uheldig.

Noe som også var avgjørende var at FFKs nøkkelspillere var under pari. Midtbaneduellen mellom Roger Risholt og Jørgen Jalland ble vunnet av sistnevnte. Risholt var ofte sløv i det defensive arbeidet, tapte flere dueller enn vanlig, virket ikke like tent og gjorde også flere feilpasninger. Altså, Risholt var ikke direkte dårlig - men han klarte aldri å prege midtbanen heller og gjorde for mange feil. En annen viktig spiller for oss, Ringberg, var også under pari og ble relativt enkelt tatt bort av kampen av SFs gode stoppere.

En annen ting; FFK spiller altfor naivt med for mye fokus på kombinasjoner og finspill sentralt i det offensive. Dette er basert på små marginer og blir fort inneffektivt. Mot så gode lag som SF må man rett og slett være mer kynisk i sin spillestil.

Mål preger kamper og SF tok tidlig ledelsen 2-0. Da ble det vanskelig for FFK, og SF vinner til slutt fortjent. Vi kommer sterkere tilbake mot Hønefoss!!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 15 jun 03, 21:29
1. Jeg tror ikke spillerne taklet presset både fra publikum og det at kampen ble vist på tv i dag..

2. Målene vi får i mot oss kommer på verst tenkelige tidspunkt; først to kjappe mens vi er best, og så et kjapt i begynnelsen av 2.omgang når vi skal ut å snu matchen. slikt gjør at lufta går helt ut av oss, mens selvtillitten til SF øker..

3. Sandefjord er rett og slett mer rutinerte på dette nivået og vet hvordan de skal spille. jeg syns det var noe krampeaktig over spillet til ffk i dag..

4. Risholt og bjørnar var ræva idag, i tillegg funker ikke forsvaret..

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 15 jun 03, 22:07
Patriot44:

Stian gjorde da et bra innhopp han, flere fine raid framover, i tillegg kom ikke høyrevingen til SF forbi han en eneste gang...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 15 jun 03, 22:15
Det er ikke så farlig gutta. Tapet idag er sånt som skjer, med uflaks med skader/byttetidspunkt, noen skjebensvangre perioder med dårlig konsentrasjon defensivt, dårlig uttelling på topp. Når alle disse slår til på en gang skal det mye til å vinne en kamp.

Dette var et mye hedeligere tap enn det mot Alta, hvor det var innsatsen som manglet.

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 15 jun 03, 22:58
Coztansa: Er uenig med det du sier med tanke på finspill. Etter min mening skapte FFK sine klart beste sjanser i den perioden hvor de turte å trille ball, holde ballen i laget og finspille litt. Nemlig starten. Når det er sagt, mener jeg fortsatt FFK spillerne burde jobbe mer med å spille ballen i rom foran hverandre i stedet for i like stor grad å spille ballen rett på hverandre. Da skapes det mye mer bevegelse fremover.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 16 jun 03, 14:24
FFK: Er uenig med deg. For det første er det farlig at vi taper en sånn kamp når vi skulle vise oss for publikum i hele Norge.. da går det ikke an å ha en sånn "sånt som skjer"-holdning... for det andre mener jeg at innsatsen i stor grad var fraværende i denne kampen også, akkurat som mot alta.. virker som det er sånn som skjer når guttane blir for seierssikre...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 16 jun 03, 18:19
Synes ikke innsatsen var noe å utsette på. Vi tapte rett og slett for et bedre lag. Sandefjord gjorde oss dårlige, og det skal de ha honnør for. Men vi kommer tilbake.

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


Jonpk

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03
Innlegg: 242

Lagt til: 16 jun 03, 19:13
Dette var faktisk en kamp som det var "greit" å tape. Flott at guttane prøver å spille fotball helt inn selv om de ligger under 0-3. Ble jo også ett trøstemål. Igår tapte "vi" rett og slett for ett mulig litt bedre lag, som ivertfall hadde bra uttelling. Hadde guttane vært litt mere våkne på innkastet og Tor T ikke fomlet ballen i eget mål, samt at Stjerna hade satt skuddet i første, hadde garantert resultatet blitt andereldes. Ellers kan jeg konstatere at jeg for første gang har sett den samme kampen som Eggen?? Ganske enig i hans vurderinger av kampen. Dette var egentlig meget bra det FFK. Ser fram mot fortsettelsen.

---------------------------

En ærlig FFK supporter!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 16 jun 03, 20:34
Til Patriot 44: Din påstand om at Stian ikke eier ballkontroll får meg til å ane at du begynte å gå på stadion iår. Fra første gang, tror det var i oktober for snart 3 år siden, har Stian fremvist balltalent og fotballkunst. Skal du kødde med han, så kødder du med underholdende fotball, og da har du kommet til feil sted:D
Neida, men der tar du skammelig feil syns jeg, men han er vel kanskje ikke den fødte venstreback, uten at han gjord seg bort av den grunn!

---------------------------

Macka fra start!


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 16 jun 03, 21:27
Stian greide seg bra han. Har vel ikke all verden rutine som høyrebekk, men han prøvde så godt han kunne. Hadde jo et par raid forover på banen, pluss at han stoppet ett par bakover. Alt i alt fornøyd med ham ja.

:ffk: :ffk: :ffk:

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 16 jun 03, 21:40
Djpete, jeg var på alle hjemmekampene samt 3-4 bortekamper i fjor, så jeg vet godt hvordan Stian kan spille når han spiller på sitt beste.. Likevell har han aldri vært noen ballartist, i den forstand at han har hatt god teknikk!! Han har hatt god fart, og vært veldig flink til å time løpa sine.. Er ikke så sikker på om det holder i årets 1.divisjon... Å sette han som back er i hvertfall vanvidd.. Han eier ikke hodestyrke, ei heller god nok fysikk til å spille på en sånn plass...

For all del, Stian er ingen ræva fotballspiller, men det jeg prøver å si er at jeg ikke tror vi kommer til å se Stian underholde slik han gjorde i fjor.. Desverre...

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 jun 03, 02:17
Å bruke Stian Johnsen som venstreback er omtrent som å ødelegge han som fotballspiller. Han er offensiv av legning og har enormt potensiale i spisskompetanse med fart og finter der. FFK savner også spillere offensivt som kan holde bredde og spillere som kan true bakrommet. Pr. idag spiller FFK for lite i rom og bruker bredden for lite offensivt. Med Ringbergs hodestyrke foran mål bør vi komme mer rundt på kantene. FFK har faktisk mistet en dimensjon offensivt ved at Stian ikke er der lenger.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 17 jun 03, 11:31
Veldig enig i siste innlegg til Costanza! manglende våre nå er breddespill og spill i bakrom.. spillerne står for mye stille og spiller til hverandre med ballen i beina.. fint å se på når det går, men det lykkes sjelden...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 17 jun 03, 11:34
patriot44:

Å kritisere stian johnsen viser fullstendig manglende fotballforståelse! det er en slik type vi trenger nå, og han har langt bedre teknikk enn mange av guttane på laget.. jeg synes han klarte seg veldig bra på venstreback også med fine raid og ingen kom forbi han... synes det er offensivt av eggen og sette han på backen, som overlapp for stjerna, slik som czwartek er på motsatt side...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 17 jun 03, 12:21
He he... Totalt mangel på fotballforståelse.. jaja... kanskje har jeg det da.. Men å si at Stian har god teknikk er vel å dra den litt langt? Stian må bli bedre på andre ting enn bare farta, han kan ikke belage seg på at det skal bli så enkelt som i fjor, da det holdt med god fart og gode/presise løp... Vi får se hvordan det går i år, om han kommer tilbake til god gammel form.. For FFK trenger for all del en ving som virkelig utnytter bredden på banen...

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 17 jun 03, 17:52
Til patriot44:

Jeg synes det er på sin plass at du gir deg med å kritisere Stian. Du sier at han ikke eier teknikk. Han er vel ikke i klasse med Zidane nå det gjelder teknikk, men når det gjelder norsk 1 diviajon, så ligger han høyt over gjennomsnittet. Stian var kanskje en av de to-tre viktigste spillerene i fjor, om han ikke var sist på ballen før den gikk i mål, så kunne du banne på at han var nest sist, eller tredje sist. Det var synd at han fikk den skaden han fikk, det ødela mye for han i sesongstarten, eller ikke minst oppkjøringene til seriestarten. Gi denne gutten sommerferien, som snart kommer, så skal jeg love dere tivlere, eller er det kanskje bare deg "patriot44" at han vil vise oss den gamle gode Stian på høstsesongen.

:ffk: :ffk: :ffk:

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 17 jun 03, 22:28
Dersom man legger fjorårssesongen og ikke minst potensiale gutten har, til grunn, er det ingen tvil om at han er dritgod, også teknisk, men er uenig med deg pss at vi kommer til å få se den gamle Stian igjen.. er nemlig veldig redd for at mye av karriera og utviklinga hans har stoppet opp pga skaden, noe som er veldig synd.. men håper fortsatt å få se den gode, gamle Stian Johnsen tilbake igjen.. Stå på Stian!!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f