Husk meg
Brukernavn
Passord

Noen som har ideer til Klokkesvingen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 mai 04, 23:48
Endret: 19 mai 04, 23:50
Under Sogndalkampen så stod jeg i Klokkesvingen. Og når "Røde og hvite er de beste - heia heia Fredrikstaaad" herjet fra den ene til den andre siden, så holdt mange i Klokkesvingen kjeft, noen ble med på den første delen, noen andre svarte. Det ble i grunn mye rot.

Det står jo en god del folk der, det var vel kanskje 3500 der, så hvis vi kunne fått med dem, så hadde det blitt enda mer liv.

Så det jeg lurte på var jo om noen hadde noen idéer til et tredelt slagord. En langside begynner, Klokkesvingen følger opp og den siste langsiden avslutter. Den som er nå er jo egentlig genial, men hadde vært morsomt å fått til en tredelt en.

Så kan vi jo bare tenke på hvor flott det hadde vært å hatt en firedelt på den nye stadion med 12 500 tilskuere, hvor den ene langsiden startet, motsatt side svarer. Så begynner den ene kortsiden, og motsatt kortside svarer. DET hadde blitt stemning det tenker jeg :)

Det er mange som syns det er utrolig flaut å åpne kjeftene og gaule ut, men prøv en gang, og dere vil syns det er morsomt. Nå er vel kanskje ikke akkurat den målgruppen jeg sikter til her inne men ;)

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 mai 04, 01:09
Jeg tenkte på det samme fra klokkevingen sist. Vi falt litt mellom to stoler, som det heter.

"Røde og Hvite er de beste"
"Aller, aller, aller beste"
"Heia, heia Fredriksta`a!"

Hmm, rart med det: Når du ser ditt eget forslag på trykk ser det helt læmt ut!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 mai 04, 01:55
hva med å kopiere det som skjer på lerkendal? En side begynner med F neste følger opp med F og neste med en K...

MEd masse folk og god stemning blir ikke det så ille gæli å høre på....

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 20 mai 04, 02:11
Endret: 20 mai 04, 02:15
Synes faktisk Asgeir sitt forslag var GENIALT. Originalt og bra. :ffk:
For å få til det, må man alliere seg med speaker-tjenesten på stadion, slik at klokkesvingen blir lært opp til det nye ropet....

Noe av verdens mest tragiske tribunesang, finnes på Lerkendal. Jeg tenker i gru på ROO - SEEN - BOORG og R - B - K. Jeg blir satt hen til begravelsesmusikk når jeg hører lerkendal stemmer i...:

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 20 mai 04, 08:56
Var det ikke noen fra Plankehaugen som tok initiativ og dro igang Hovedtribunen? Klokkesvingen har vel heller ingen tifo iform av banner. Jeg tror banneret på Hovedtribunen også dro igang mange.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 20 mai 04, 11:11
Jeg synes også Asgeirs sitt er helt genialt. Det er enkelt, og det bør det være for å dra med seg den store massen. Blir det for innviklet, blir det mye "rør". Det er jo også et rop alle har hørt før, men nå med en ny vri.
Men jeg har ikke noe sans for at den prateglade speakern skal dra igang. Da blir det liksom: JA JA KLOKKESVINGEN, NÅ KJØRER VI.....
Bedre at som DEKjøk sier, at en gruppe tar en tur bort og drar igang klokkesvingen. Kommer til å sitte som et skudd etter et par ganger.

ripper329

Knøttespiller

Ble medlem: 07 okt 03
Innlegg: 58

Lagt til: 20 mai 04, 12:42
Detta hadde vært konge å fått til!!! Da hadde det blitt enda mere trøkk på stadion. Trenger en del folk bort til klokkesvingen da for å dra dem igang.

---------------------------

FFK AND MAN UNITED 4EVER :D


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 mai 04, 13:05
Bra forslag Asgeir, og bra at idéen min fikk positiv respons, var litt redd for at jeg beveget meg på en usikker is når jeg kom med forslaget :)

Får vi i gang Klokkesvingen så skremmer vi kanskje bortesupporterne litt mer også, får det var i perioder jeg hørte litt for mye av Sogndalfolket. For mens Røde og hvite bølget frem og tilbake, så høres ikke det like godt i Klokkesvingen...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


ispigg

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 18

Lagt til: 20 mai 04, 14:32
Støtter Asgeirs forslag full ut! Hadde vært moro med et tre-steg-rop!

Idag skal vi seire i Hamar!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 20 mai 04, 14:57
Endret: 20 mai 04, 14:58
Ahm, mister det ikke litt av flyten med tre rop paa rad? Sitter og nynner litt for meg selv her, og synes ikke det flyter helt bra. Men, men, kanskje bare meg og at det er uvant.

Synes uansett vi boer finne paa noe helt nytt. Roede og hvite er innkjoert, og det kan fort blir mye kluss om man proever aa foeye til noe mer der.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 198

Lagt til: 20 mai 04, 16:37
Endret: 20 mai 04, 16:38
Likte 3x rop jeg og.. Mister kanskje litt av flyten, men blir på en måte å ta det til et nytt nivå. Tror ikke det blir så dårlig med 3 "vers" når det fortsetter og fortsetter og går i ring rundt stadion.. kan virke bra det.

Bare ikke det blir surr og forvirring, må bli godt innøvd med hjelp av speaker. Og da må isåfall den gamle versjonen droppes, ellers vet man aldri hvilken som settes i gang. Sånn sett kanskje greiere å komme med en helt ny tekst men samme opplegg? Så vet man hva som kommer.

---------------------------

"jeg bor i moss nå, og bor i moss neste år. og jeg skal pendle til fredrikstad også neste år!" -KTE (og ximo), 2004


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 20 mai 04, 16:42
Endret: 20 mai 04, 16:42
Er nok mer for en ny tekst, ny melodi og da evt. en som inkluderer klokkesvingen. Synes "Roede og hvite" skal forbli uroert, men det er naa min mening. Hvorfor oedelegge/forandre paa noe som allerede fungerer bra?

Et siste problem er at i kamper som mot Enga vil det blir faa FFK`ere i svingen, og trykket kan fort utebli da.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 20 mai 04, 16:45
Helt enig der Holters, hvis vi skal få med klokkesvingen så bør det bli på noe helt nytt... Der er noe som heter at man aldri skal fikse på ting som funker.. ;)

Utrolig vanskelig å finne åp noe nytt, men tenker hardt på det, vært utrolig artig å fått med hele stadion på rop!

JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 165

Lagt til: 20 mai 04, 16:53
Hva med dette da? (Frem og tilbake)

Langsiden: "Røde og Hvite er de beste"
Hovedtribunen: "Heia, heia Fredriksta`a!"
Klokkesv:"Røde og Hvite er de beste"
Hovedtribunen: "Heia, heia Fredriksta`a!"

Eller enda fetere: (Rundt og rundt)

Langsiden: "Røde og Hvite er de beste"
Klokkesv: "Heia, heia Fredriksta`a!"
Hovedtrib:"Røde og Hvite er de beste"
Langsiden: "Heia, heia Fredriksta`a!"
Klokkesv:"Røde og Hvite er de beste"
Hovedtrib: "Heia, heia Fredriksta`a!"
Langsiden: "Røde og Hvite er de beste"

Kan kanskje bli vanskelig å følge med på...?

---------------------------

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 20 mai 04, 20:55
Min mening er at dette blir litt komplisert og ikke nok trøkk. Fint hvis det fortsetter som det er og klokkesvingen kan henge med på det andre ropet. D.V.S. plankehaugen starter (det var jammen kult sist da hovedtribunen dro i gang) og resten av stadion følger med.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb


ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 301

Lagt til: 20 mai 04, 22:01
1.FFK,FFK
2....
3....
4.....

4:3, så går det rundt, veksler mellom tribunene.
Har observert at det er noen som er gode på rim.Ta utfordringen.

"Nattevakta"


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340