Husk meg
Brukernavn
Passord

Endelig noe nytt om stadion.

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 21 mai 04, 10:53
Helt enig med Orion. Det greinene der blir nok det det står å faller på.
Håper det løser seg til fordel for klubben og byen.

---------------------------






theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 21 mai 04, 10:57
Opprinnelig postet av FFK1903
I en notis litt lengre ned har FB forhørt seg med Eggen, og han kommer med at dette er en sjanse FFK bare må ta, selv om jeg selv neppe er i klubben når en slik stadion står ferdig.

Var det en liten ironisk spøk fra Eggen om at ting tar mye lengre tid enn vanlig og at den aldri blir ferdig til 2006, eller var det han som ymtet om at han ikke er trener for FFK mer en denne og neste sesong? Eller er det journalisten som har vært på bærtur igjen?

Må si jeg ble litt skeptisk akkurat nå...

Reagerte også på det. Vi får håpe det var ironisk ment. Og at han mente å si at dette kommer til å ta tid..

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 21 mai 04, 12:51
Dagens stadion eies av eiendomselskapet. Denne eiendommen må overdras til Værste a/s. men Forsberg og Co får vel aksjer eller lignende i det nye selskapet. Det er vel på denne måten de kan få inntekter på sikt. Det sier seg vel selv at inger gir bort noe gratis. Stadion ble kjøpt for ca 4 mill og er nå pusset opp for 8,5 mill. Henning , Høili og de andre vil jo ha fortjeneste av det de har satt i gang.

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 21 mai 04, 16:04
Klipper fra demokraten.no

Værste AS bygger anlegget og leier det ut til FFK for samme leie som klubben betaler i dag. Til gjengjeld må FFK Eiendom bidra med verdien av eksisterende anlegg samt flomlys, tilskuerseter etc.

Her ser det ut som om FFK-eiendom skal sponse Værste med alt fra det gamle anlegget på Holmen inkl tomten. Værste skal stå som utleier på det nye anlegget og de har sikkert ike tenkt å dele med noen, slik jeg oppfatter det.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 mai 04, 16:21
Tja, kan vel tenkes at verdien på den gamle tomten går opp i opp med kostnadene for å bygge ny stadion? Aner ikke.

Det kommer nok uansett mere beregninger og fremgangsmåter for dette i nær fremtid.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 21 mai 04, 16:24
Leste at FFK-eiendom skulle få aksjer i det nye anlegget, så da skulle det vel ikke være et så stort problem

sitat f-b.no
"FFK Eiendom kan gjerne være hovedaksjonær eller minoritetseier. Det er på ingen måte avgjørende for prosjektet", sa Holth.

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat


risto

Knøttespiller

Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 26

Lagt til: 21 mai 04, 17:04
klansgutt her. Håper på dette forslaget. Jeg er kanske sikker på at FFK med et slikt forslag vi bli et kipt lag å møte i Fredrikstad. Jeg tror satadion foslaget med dere supportere (og med enda litt mer GO) kan bli en skikkelig kip bortearena for resten av TL. Inkludert oss i VIF. Det kan bli ærverdig og meget intimt. Noe som nå ikke vil eksitere noe annet sted i landet. Nå som Bislett rives. Dessuten er jo beliggenheten helt ypperlig. Krysser fingra for dettte forslaget. Tror at om dere (som jeg håper) holder dere oppe vil tjene på et slikt forslag på sikt. go FFK!!! :D

---------------------------

klansgutt


pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 21 mai 04, 17:23
Hvor stadion skal ligge eller hvordan den skal se ut er jeg eli jeg får gjort svært lite med. Men når en objektiv og nøytral person ser dette som en bra løsning så bør vel også jeg skjønne at dette er tingen! Det økonomiske bør jo ligge til rette.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


risto

Knøttespiller

Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 26

Lagt til: 21 mai 04, 18:00
En ting til. At Stadion eventuelt vil fotsette å ligge så sentralt er noe som gjør det enkelt og atraktivt for oss bortesupportere å komme(og noen som gjerne kommer for å heie på FFK mens dere sliter) . Slikt blir det penger av. Om vi er ønsket da. Det var noen duster som begynte å kaste egg på oss da vi var på vei til stadion forige uke. Men det er ikke representativt for en flott klubb og ikke minst supporter flokk.
Gå for dette dere. :-)

---------------------------

klansgutt


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 22 mai 04, 02:50
Er spent på økonomien i dette, tror fortsatt det ikke hadde vært dumt med stadion der han ligger i dag. utrolig hva dem har fått til med såpass lite penger. Hadde vært fett med en stadion med tribuner på lik høyde som hovedtribunen rundt hele. Men igjen hvis FFK bestemmer seg for et annet alternativ, stiller jeg meg 100% bak dette. Av den enkle grunn at mer diskusjon skaper en nye Rådhussak.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Trultepus

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 9

Lagt til: 22 mai 04, 03:30
Å bygge en ny Fredrikstad stadioen på FMV området, synes jeg ikke er det beste forslaget som Griff har kommet med...

Før det første er det ganske trangt der fra før av selv om de gamle verkstedhallene muligens også kan komme til nytte når dem skal bygge en ny stadio.

Dessuten må man også tenke på at man må ha en større stadio med mange flere tribuneplasser enn den gamle stadioen, noe som krever at man trenger større plass å bygge på...

I tillegg må dem også regne med litt ekstra plass uten for stadioen som kan brukes til parkeringsplasser for biler. Det er sikkert en del folk som også kjører til og fra stadioen for å se på FFK-kampene.

Ut i fra det inntrykket som jeg har fått av den stadioen som er nå, så har jeg fått et inntrykk av at det er vanskelig med muligheter for å få en parkeringsplass der....

Derfor synes jeg at stadioen bør ligge i nesten i utkanten av selve Fr.stad sentrum der hvor det er også muligheter for å få et større område å bygge på.

Inne i Fredrikstad sentrum og FVM - området tror jeg nok at det blir litt for trangt å bygge en helt ny stadioen siden den nye stadioen skal ha større tribuneplass kapasitet enn den nåværende stadioen + parkeringsplasser i tillegg...

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 22 mai 04, 12:29
Kjære deg, har du missa helt??? FMV området er det største området i sentrum og det er virkelig plass nok der til en stadion med 15000 sitteplasser. Parkering er noe helt annet. Du skal ikke parkere utenfor stadionveggen. Du må kunne gå i 10 minutter uten at du tar skade av det. Det som er viktig er at den blir bygd i senrtum. Det betyr kort vei for de fleste.

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 22 mai 04, 13:15
Skulle det ikke bygges parkering under matta og? Er ikke akkurat langt bort til den store parkeringsplassen ved den nye gangbrua og til en evt. stadion.

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat


Trultepus

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 9

Lagt til: 22 mai 04, 13:58
Topscorer:

Har vært ute i FMV området i sentrum, men jeg synes dessverre ikke at det var et stort område i det hele tatt. Derfor stilte jeg meg tvilende til hvordan dem kunne ha plass til en stadio der som antagelig blir en del større enn den gamle stadioen

Der i mot er jeg enig med deg at det er viktig at det ligger sentralt slik at de fleste får en kort vei til stadioen, men det er kanskje ikke det største problemet for de som reiser langt for å se på kampen siden de har egne supporter busser som de drar med....



Svupzz:
Jeg har ikke hørt noe om at det skal bygges parkering under matta også, men det kan være et godt forslag... Spesielt hvis det er for eks . også noen eldre folk som vil se på kampen, men er for dårlig til beins å gå fra en parkeringsplass nede ved gangbrua til evt. en ny stadion. Da kan det være lurt å ha evt. parkeringsplasser under matta....

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 22 mai 04, 14:07
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040521/FFK/211456633/-1/OutFBFFK

Det står at de ønsker p-plass under matta.

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat


Trultepus

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 9

Lagt til: 22 mai 04, 14:14
Svupzz:
Takk for en link til oppdatert informasjon angående p-plass under matta...

Ønsker deg en riktig god helg!

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 22 mai 04, 15:02
Takk det samme Trultepus.

God kamp!! For desverre ikke kommet meg hjem pga eksamen

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat


Trultepus

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 9

Lagt til: 22 mai 04, 17:34
Svupzz:

Takk for det!

Håper at FFK slår Stabæk i morgen. Altså at det går bedre for FFK denne gangen enn forrige gang da dem spilte mot Hamkam.

Skal i alle fall både krysse fingrene og tærnene for FFK.

Ønsker deg også lykke til når det gjelder eksamenen som du skal ha!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 22 mai 04, 18:49
Kanskje Svupzz og Trultepus skulle fått seg et rom :p

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 22 mai 04, 19:10
:D Har et ledig rom på Majorstua...

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24