Husk meg
Brukernavn
Passord

Dårlig synkronisert synging fra Plankehaugen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ispigg

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 18

Lagt til: 18 mai 04, 18:01
Stod sammen med Plankehaugen mot Sogndal 16. mai og la merke til at det manglet flere av de store sangfuglene bak. Gjerne de som starter sangene som manglet. Hva var grunnen til det? Senere så jeg at flere av de jeg refererer til satt på sittetribunen rett ved siden av Plankehaugen. Uten dere så fungerte ikke sangen som den skulle, til tider hadde vi tre forskjellige enheter som sang hvert sitt. Tror man bør poengtere enda mer at de som ønsker å synge først og høyest, står bakerst sammen slik at vi får koordinert synginga bedre.

Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 18 mai 04, 19:35
Dem som skal starte skal stå foran,gjerne på noe, så dem kommer litt høyer en resten av folka!!


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 18 mai 04, 20:35
Endret: 18 mai 04, 20:35
Synes kanskje F.eks Dag bør stå ved inngangen til tribunen og plukke ut de forsangerne han vil ha til og starte, og plassere de på midten av feltet. Dette feltet er ikke større enn at hvis en 6-10 mann stå i midten så hører alle.:cool:

---------------------------

Drillo elsker Fredrikstad hurra....hurra !!!!!!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 18 mai 04, 21:11
Enig med ispigg!
Det er viktig at de fem seks som skel starte syngingen står sammen bak , slik at lyden bærer framover. Da er det lettere å være med for de andre også.

PS: Få vekk de som står på indre bane å fekær!!!! Når Tifoet er over, er det bare å stelle seg bak å synge på.



ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 18 mai 04, 22:33
må ha forsangere foran og bak som sammarbeider ..

---------------------------

1 plass. 2005


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 mai 04, 22:33
Enig med Jonek. Har sett både Lars Thoresen og "ffkerkonge" på indre bane under kamp... Kom dere opp på feltet og syng alle sammen!!!

Og hva er det med dere som skal sitte rett ved siden av plankehaugen?? det er ikke kult hvis dere tror det. så lenge dere er interessert i å være med og synge, bør dere stå på felt O!! å sitte ved siden av å være halvveis med ser bare dumt ut!!

Ellers så lurer jeg litt på hvor det har blitt av "sjefsstemmen" til Dag Jørund!?? I fjor dro han jo i gang hovedtribuna, så vi hørte han alene helt bort til andre siden av banen... I år som han står sammen med oss hører vi jo nesten ikke stemmen hans i det hele tatt...!?

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 18 mai 04, 22:57
Øy!! I år har jeg da for søren ikke vært mer enn maks fem minutter til sammen på indre bane under kampene! Gjør meg dog alltid kjempepopulær ved å presse meg frem to minutter før kampstart slik at jeg får stå bak jeg også, gjerne foran en eller annen lav person, he, he.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 18 mai 04, 23:13
Opprinnelig postet av ffkerkonge
må ha forsangere foran og bak som sammarbeider ..

Det er jeg helt enig i!!
1.) Det fungerte bra i Skien!
2.) Da blir kanskje ennå flere på feltet vårt med og synger!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 19 mai 04, 08:27
Jeg tenkte ikke på deg Lars.
Jeg mener at desom det skal stå noen der, er det kun for å piske opp folket. Da må de være kapable til det også.



Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 19 mai 04, 10:31
Endret: 19 mai 04, 10:33
Opprinnelig postet av Bever
Dem som skal starte skal stå foran,gjerne på noe, så dem kommer litt høyer en resten av folka!!


Right. Man må ha en forsanger som står foran, som alle kan se, og følge med på. Jeg har heldigvis ikke menget med mange andre supportere, men i fjor sto jeg og horet sammen med Kjernen på en kamp på Ullevål (aldri mer!!) Der fungerte det svært godt med en forsanger som sto foran og dro igang allsang. Det blir feil med fem seks folk som starter på forskjellig tidspunkt, og synger forskjellige sanger. Da vet man jo ikke hvem man skal følge.

Derfor tror jeg også det er en dårlig ide å ha forsangere både foran OG bak. Hvordan skal de kommunisere seg imellom? Høres kaotisk ut.

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 19 mai 04, 10:35
He he .... De får gjøre som musikk-korpsene gjør, vise opp skilt med et nummer på. Hvert nummer tilsvarer en sang :D

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


ispigg

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 18

Lagt til: 19 mai 04, 11:25
Endret: 19 mai 04, 11:27
Opprinnelig postet av Funk1
Right. Man må ha en forsanger som står foran, som alle kan se, og følge med på. Jeg har heldigvis ikke menget med mange andre supportere, men i fjor sto jeg og horet sammen med Kjernen på en kamp på Ullevål (aldri mer!!) Der fungerte det svært godt med en forsanger som sto foran og dro igang allsang. Det blir feil med fem seks folk som starter på forskjellig tidspunkt, og synger forskjellige sanger. Da vet man jo ikke hvem man skal følge.

Derfor tror jeg også det er en dårlig ide å ha forsangere både foran OG bak. Hvordan skal de kommunisere seg imellom? Høres kaotisk ut.



Enig i det Funk1, vi bør ha ett sted hvor forsangere begynner. Poenget er vel at alle må innrette seg etter ideen om at det er kun der man starter å synge slik at alle synger samme sang.

En annen ting jeg synes virker noe håpløst er all hetsen mot dommer og motspillere når det går litt mot FFK. `Dommern er rævva` osv har ikke stil, dog vi kommer aldri unna sånne sanger uansett. Poenget mitt er at jeg ofte synes PH konsentrerer seg mest om å prakke ned på noen fremfor å heie fram FFK. PH skal gi sin støtte i medgang som i motgang, til nå støtter vi laget i medgang og prakker ned motstandere/dommere når det gåri motbakke for FFK.

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04
Innlegg: 326

Lagt til: 19 mai 04, 11:54
Endret: 19 mai 04, 11:56
Er ikke helt enig med deg ispigg. Vi kan ikke bare være snille og positive. Vi må få lov til å være litt slemme innimellom. Det er det som skaper trykk og atmosfære på en kamp. Hvis vi bare stod med helgenringer over hodet og priset gud ( i dette tilfellet FFK) så tror jeg det ville bli en kjedelig stemning etter hvert. Det må være litt temperatur. Det er jammen ikke ofte at vi supportere skjeller ut dommer og lager "obscøne" lyder. Synes heller at folk skal fokusere på det positive som skjer på publikumssiden. Den jobben som ledelsen i Plankehaugen og de i tifogruppen gjør er enorm. Det hadde vært mye kjedeligere på stadion hvis ikke disse personene hadde brukt, ja det må sikkert være hundrevis av timer i året, for at ffks kamper skal bli en stor opplevelse. Og tenk på den jobben de gjør med borteturer for at vi andre mer passive supportere skal komme billig og komfortabelt til bortekampene.

Samtidig vill jeg gjerne gi ros til Hovedtribunen som virkelig er med på å skape stemning på kampene. Kan vi nå bare også få med den nye sittetribunen og klokkesvingen så kommer dette til å bli enda mer morsomt etter hvert.

En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 19 mai 04, 16:35
Men kan noen sentrale personer ta ansvar og se at vi får fjernet den "melke kua" greia en gang for alle? :ffk: Hvis vi har faste forsangere bør de sørge for at sangene ikke begynner for høyt....det blir mye mer trøkk om de går litt lavere.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340